ישי שטקלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ישי שטקלר
לידה 14 בינואר 1973 (בן 51)
ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תלמה ילין עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מנצח אופרה, תזמורות ומקהלות
שיתופי פעולה בולטים האופרה הישראלית, האופרה הלאומית של פריז, זמרי קולגיום, מקהלת בית הספר תלמה ילין
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ישי שטקלר גרין (נולד ב-14 בינואר 1973) הוא מנצח אופרה, תזמורות ומקהלות ישראלי. שימש כמנצח הבית ומנצח המקהלה באופרה הישראלית, וכיום הוא מנהל מוזיקלי של אנסמבל זמרי קולגיום תל אביב ועוזר מנצח באופרה הלאומית של פריז.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שטקלר נולד וגדל בישראל. למד בתיכון לאומניות תלמה ילין ושר במקהלת העפרוני, בניצוחה של מיה שביט. לאחר שירותו הצבאי בגלי צה"ל כמוזיקאי מצטיין למד באקדמיה למוזיקה באוניברסיטת תל אביב והקולג' המלכותי למוזיקה בלונדון.

כיהן כמנצח הבית ומנצח המקהלה באופרה הישראלית במשך עשר עונות, במהלכן ניצח על יותר משלושים הפקות אופרה, בהן יבגני אונייגין, לה בוהם, כרמן, פאוסט, היהודיה, נורמה ורבות אחרות. ניצח על הפקות הענק של האופרה הישראלית, נבוקו, טוסקה, לה טרוויאטה ומאדאם באטרפליי בפארק הירקון בתל אביב ובבריכת הסולטן בירושלים לעיני עשרות אלפי צופים בשידורים ישירים ברדיו ובטלוויזיה. ניצח על כל התזמורות החשובות בישראל, בהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, התזמורת הסימפונית ירושלים, התזמורת הסימפונית חיפה, התזמורת הקאמרית הישראלית, הקאמרטה הישראלית ירושלים, סימפונט רעננה והסינפונייטה הישראלית באר שבע.

שטקלר מנצח בבתי אופרה גדולים בעולם וכן מנצח על תזמורות סימפוניות בצרפת, איטליה, ספרד, גרמניה, ברזיל, רומניה וקוריאה הדרומית. הקלטת האופרה ״לה ג'וקונדה״ מאת אמילקארה פונקיילי, בניצוחו, יצאה בחברת Brilliant Classics ברחבי העולם[1].

משנת 2014 שטקלר הוא גם מנהלו המוזיקלי ומנצחו הראשי של אנסמבל זמרי קולגיום תל אביב. כמו כן, הוא משמש עוזר מנצח באופרה הלאומית של פריז.

שטקלר הוא מנצח מקהלת בית הספר התיכון הארצי לאמנויות על שם תלמה ילין מזה 13 שנה.[דרושה הבהרה] אלבום אוסף של המקהלה יצא לאור בשנת 2016. באותה שנה שימש כמפיק המוזיקלי של הסרט "החטאים" של הבמאי אבי נשר. בשנת 2017 יזם והקים את פרויקט המקהלות בקונסרבטוריון ירוחם שבמסגרתו פועלות כיום שש מקהלות בירוחם.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שטקלר מתגורר ברחובות עם אשתו, נגנית הקלרינט קרן דביר-שטקלר ושלושת ילדיהם.

שטקלר הוא דבוראי בשיטות ביו-דינמיות והוא מכין ומשווק דבש טבעי ומוצריו[2].

בשנת 2018 חשף ביחד עם אסף הראל כי הוא ותלמידים נוספים בבית הספר תלמה ילין נפגעו מינית על ידי המנצח מנחם נבנהויז[3][4].

פרסים ומענקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]