לאה קמחזי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לאה קמחזי
לאה קמחזי וגבי עמרני בהצגה "אברם", בבימויו של עודד קוטלר, תיאטרון אנסמבל הרצליה
לאה קמחזי ואלי מנשה, "אברם"

לאה קמחזי (נולדה ב-11 באוגוסט 1977) היא שחקנית וזמרת ישראלית.

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאה קמחזי נולדה וגדלה בגבעתיים לרפאל ואהובה קמחזי. אמה היא דור שישי בארץ, למשפחת ברזובסקי שהתגוררה בירושלים ובשורשיהם הרחוקים היו מרוסיה הלבנה. אביה נולד בתל אביב למשפחה שמוצאה בדמשק שבסוריה. לאה היא הצעירה מבין שלושת ילדיהם. החליטה להיות שחקנית כשקראה את "הענק וגנו" בחוג לדרמה בהיותה בת שמונה. בגיל ארבע עשרה החלה את צעדיה הראשונים בעולם המשחק והייתה סולנית ושחקנית בלהקת נעורי גבעתיים. עשתה את שירותה הצבאי בבית החולים איכילוב במסגרת חיל הרפואה ובמקביל למדה במכינה למשחק בבית צבי.

לאחר שחרורה מצה"ל למדה לאה קמחזי במסלול התלת-שנתי בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין (2003-2000). בתקופת לימודיה בסטודיו זכתה במלגה לשנתיים על בימוי ועבודת משחק עם קשישים במועדון – קהילתי בשכונת התקווה. לקראת סיום לימודיה השתתפה בהצגה "נסיכות וחיילים" מאת גיא בירן בבימויו של יובל לירון שהציגה בפסטיבל עכו והייתה פרויקט משותף לסטודיו למשחק ולתיאטרון אקי"ם. השתתפה בהצגות נוער בתיאטרון הכרכרה, בקליפים (דניאל סלומון) ובפרסומות. שרה בהרכב הקאברים הנשי volgirls וכתבה מחזה קצר – "ראשונים".

בשנים 2007–2009 גילמה תריסר דמויות שונות בהצגה "אנה קארנינה" בבימויו של אילן רונן בתיאטרון הבימה. היא שיחקה לצידם של יבגניה דודינה, רמי הויברגר ואלכס אנסקי. היא נסעה עם ההצגה לפסטיבל אירופה בבוקרשט, רומניה. הופיעה בערב מחזאות פולנית בהצגה "ארגו", שיתוף פעולה בין הבימה לתיאטרון תמונע.

בסרטם הקצר של עדי אורן ורועי גוטמן "עורי" (2010) גילמה קמחזי את דמותה של אורנה. בחורה שנאנסה על ידי אביה, בורחת מהבית ומולידה ילד. הסרט השתתף בפסטיבל קולנוע נשים ברחובות ובפסטיבל קולנוע דרום. קמחזי שיחקה בסרט הפנטזיה הקצר "רדיום" (2010). מספר על חיידק קטלני שמתפשט בתל אביב, ועקב כך העיר נמצאת בהסגר. בסרט גילמה את דמותה של בחורה שנכנסת לעיר הסגורה כדי למצוא את אהוב ליבה. הסרט השתתף בפסטיבל פנטיסטיקו בברזיל, פסטיבל אייקון בישראל ובפסטיבל International Horror Sci-Fic, ארצות הברית. קמחזי שיחקה בסרט הקצר "עוגת חתונה" שהוקרן בערוץ 2 בשנת 2011. מבוסס על סיפורו האוטוביוגרפי של אמו של במאי הסרט אלעד אלאשוילי, שחיתנו אותה בגיל 16. באותה שנה שיחקה בתפקיד קטן בסרט "הערת שוליים".

מאז 2012 ועד 2013 שיחקה לאה קמחזי בתפקיד הנשי הראשי בהצגה "אברם" פרי עטו של דוד לוין, בבימויו של עודד קוטלר, בתיאטרון אנסמבל הרצליה. ההצגה מתרחשת בין התחנה המרכזית החדשה לתחנה המרכזית הישנה בתל אביב. היא מספרת על אברם (גבי עמרני) שרוצה לחתן את רחל (קמחזי), בתו היחידה, עם פקח עירוני (יואב הייט), בעוד שליבה נוטה אחר פושע זעיר (אלי מנשה).

חברה ב-Actors Studio בהדרכתם של עודד קוטלר ואמנון מסקין.

תפקידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקות תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצגה תיאטרון מחזאי במאי תפקיד הצגת בכורה
אברם תיאטרון אנסמבל הרצליה דוד לוין עודד קוטלר רחל, תפקיד ראשי 23 בינואר 2012
יונה ויער תיאטרון גשר מאיר שלו יבגני אריה תרצה 2011
אנה קארנינה קופרודוקציה של הבימה עם תיאטרון באר שבע על-פי ל"נ טולסטוי, בעיבודה של הלן אדמונדסון בעיבוד לטולסטוי אילן רונן אישה ברכבת, אומנת, אחות 18 בנובמבר 2007
ארגו פסטיבל דרמה פולנית בהפקת תיאטרון הבימה מרק קוחן דצמבר 2008
פרפרים מלקטים צוף מגורדי שחקים תיאטרון הכרכרה ארז משולם ארז משולם
נסיכות וחיילים הפקה של הסטודיו למשחק של יורם לווינשטיין, עם תיאטרון אקי"ם, במסגרת פסטיבל עכו גיא בירן יובל לירון 22 במרץ 2003
שלושה הוצמחים, הצגת ילדים ומחזמר אלברט כהן

קולנוע וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט במאי תפקיד שנה
ערבים רוקדים ערן ריקליס תפקיד אורח 2014
הערת שוליים יוסף סידר הילה 2011
עוגת חתונה (סרט קצר, ערוץ 2) אלעד אלאשוילי סיגל 2011
עורי (סרט קצר) עדי אורן ורועי גוטמן תפקיד ראשי: אורנה 2010
רדיום דניאל פאליק ליילה 2010
The First Seven Days פיליפ שיפקו הסרט צולם, אבל לא יצא לאקרנים 2003
נטול 95 שירה רינגלר
קאובוי של נוצות, פרויקט סרטים של 48 שעות אסי לנץ

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]