מרגו שלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרגו שלי
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי מנחם גולן
הופק בידי סרטי נח
תסריט מנחם גולן
עריכה דב הניג[1]
שחקנים ראשיים לבנה פינקלשטיין
עודד תאומי
ברכה נאמן
מוזיקה דובי זלצר
צילום יעקב קלח
מדינה ישראלישראל ישראל
חברת הפקה אולפני הרצליה
הקרנת בכורה 1969
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 400,000 ל"י
הכנסות 428,000 צופים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרגו שלי הוא סרט דרמה רומנטית ישראלי משנת 1969 בבימויו של מנחם גולן שגם כתב את התסריט, עם עודד תאומי ולבנה פינקלשטיין בתפקידים הראשיים.

פסקול המוזיקה הולחן על ידי דובי זלצר ומושר בחלקו על ידי יהורם גאון וצמד העמרנים למילותיו של אוריאל אופק.

העלילה היא על סיפור אהבה בין תושבת כפר צעירה וחסרת השכלה, לבין מרצה באוניברסיטה המצוי במשבר גיל הארבעים ועוזב למענה את אשתו. המשפחות מנסות להפריד בין האוהבים, אך האהבה לבסוף מנצחת.

הסרט צולם בשחור-לבן ונראים בו אתרים בירושלים ובעיקר בירושלים המזרחית זמן קצר לאחר מלחמת ששת הימים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלדד (דדו) טלמור (עודד תאומי) הוא דוקטור לכימיה ומרצה באוניברסיטה. הוא נשוי עשר שנים לשושנה (ברכה נאמן) בנישואים לא מאושרים והוא רוצה להתגרש.

מרגלית (מרגו) דוידו (לבנה פינקלשטיין) היא צעירה בת 24 שגרה במושב קוהלת בהרי ירושלים. אביה (אבנר חזקיהו) הוא מובטל, אמה נפטרה והיא מפרנסת אותו ואת אחיה בעבודה כמניקוריסטית במספרה בירושלים.

בכפר מרכלים עליה החנווני מזרחי (יעקב בנאי) והשכנה ויקטוריה (טובה פרדו) על כך שעדיין לא התחתנה.

יום אחד משכנעות אותה חברותיה לעבודה, לבוא למסיבה. מרגו משתכנעת אך במסיבה היא יושבת מבויישת ולא רוקדת. היא צדה את עיניו של שמוליק (אושיק לוי) שרואה בה טרף קל לסיפוק יצריו.

מרגו יוצאת ובחוץ יורד גשם שוטף. שמוליק עוקב אחריה ומציע לה טרמפ. היא עולה למכוניתו ובהמשך הוא מנסה לתקוף אותה מינית והיא פותחת את הדלת ונופלת החוצה בגשם שוטף. שם מוצא אותה טלמור שעבר במקום במקרה ומציע לה לקחת לדירתו כדי להתאושש והיא בוטחת בו.

טלמור מתאהב בה למרות הבדלי הגיל, ההשכלה, המעמד החברתי, הכלכלי והעדתי. הוא מוצא בה חום שאשתו אינה מסוגלת לתת לו. לאחר שהיא הולכת הוא מנסה לחפש אותה בכפר ובעיר עד שמוצא אותה בדרכה לעבודה. הוא משכנע אותה להצטרף לטיול בירושלים המזרחית שזה אך אוחדה עם מערב העיר. הם מבקרים בכותל המערבי, בהר הבית ובסמטאות העיר העתיקה. לבסוף הם מגיעים למלון אימפריאל, שם משכיר להם בעל המלון הערמומי ג'ורג' (יוסף שילוח) חדר בו הם מממשים את אהבתם.

הם נשארים במקום מספר ימים ומוכרזים בעיתונים כנעדרים. ג'ורג' מזהה אותם וכעבור זמן קצר מגיע אביה של שושנה (אברהם רונאי) למלון ומשכנע את מרגו לעזוב את טלמור. הוא גם מגיע לכפר ונותן לאביה של מרגו סכום כסף גדול בתנאי שתעזוב את טלמור.

זאביק (אריק לביא), משכנע את טלמור לעזוב את ירושלים ומבטיח לו עבודה בבאר שבע. שושנה מגיעה למלון ולוקחת את טלמור להוריה. אביה שהוא פרופסור באוניברסיטה מבטיח לקדם אותו לדרגת ראש חוג וגם אמה (ליה דוליצקיה) מפצירה בו אך הוא מסתלק מהמקום.

מרגו מגיעה למלון ומחכה לו. כאשר אינו מגיע היא מסתלקת. טלמור מגיע באיחור ומנסה למצוא אותה בתוך תהלוכה רבת משתתפים בוויה דולורוזה. לבסוף הוא רואה אותה ממרחק וקורא לה. היא מסתובבת אליו בחיוך ושניהם מתקרבים זה לזה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
עודד תאומי אלדד טלמור
לבנה פינקלשטיין מרגלית "מרגו" דוידו
ברכה נאמן שושנה טלמור
אבנר חזקיהו אבא של מרגו
אברהם רונאי אבא של שושנה
ליה דוליצקיה אמא של שושנה
יוסף שילוח ג'ורג', בעל מלון
אושיק לוי שמוליק
יעקב בנאי מזרחי, חנווני
טובה פרדו שכנה
אריק לביא זאביק
אריה אליאס חכם אלקיים
יעקב בודו ספר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]