משחק טקטיקה בזמן אמת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משחקי טקטיקה בזמן אמתאנגלית: Real-time tactics[1], או בקיצור RTT) הוא תת-ז'אנר של הז'אנר משחקי אסטרטגיה ממוחשבים אשר מתמקד בקבלת החלטות טקטיות וחשיבה מהירה בזמן אמת. בניגוד למשחקי משחקי האסטרטגיה בזמן אמת המסורתיים, אשר מתמקדים גם לעיתים רבות בניהול של משאבים והקמת בסיסים,[2] במשחקי טקטיקה בזמן אמת ההתמקדות היא אך ורק בביצוע של טקטיקות מורכבות בשדה הקרב.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי טקטיקה בזמן אמת כוללים בדרך כלל קרבות ומשימות בקנה מידה קטן יחסית בהשוואה למשחקי אסטרטגיה בזמן אמת. השחקן שולט בדרך כלל במספר מוגבל של יחידות או חוליות בשדה הקרב[3] ועליהם לקבל החלטות אסטרטגיות בזמן אמת כדי להשלים משימות שונות, כמו למשל כיבוש של יעדים מסוימים, חיסול כוחות אויב או השלמת משימות ספציפיות כמו חילוץ בני ערובה, השמדת מתקנים של האויב, וליווי אח"מים למקום מבטחים.

במהלך המשחק השחקן חייב להסתגל לתנאים המשתנים של שדה הקרב המשתנים על מנת להערים על האויב.

משחקים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The State of the RTS". IGN. 7 באפריל 2006. אורכב מ-המקור ב-9 באפריל 2006. נבדק ב-14 בספטמבר 2006. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Walker, Mark. "Strategy Gaming: Part II". GameSpy. אורכב מ-המקור ב-5 בינואר 2010. נבדק ב-5 בפברואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Point - CounterPoint: Resource Collection vs. Fixed Units". StrategyPlanet. אורכב מ-המקור ב-2007-12-31. נבדק ב-2007-11-04.