סימולציות חברתיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סימולציות חברתיותאנגלית: Social simulation games) הוא תת-ז'אנר של משחקי סימולציות חיים המדמה אינטראקציות חברתיות, מערכות יחסים ופעילויות בתוך סביבות וירטואליות.

המשחקים בז'אנר לעיתים רבות מתמקדים בהיבטים שונים של החיים כמו יצירת קשרים חברתיים, היכרויות, בניית מערכות יחסים, ניהול משק בית ועיסוק בקריירה.

המשחקים בז'אנר מספקים לשחקנים את ההזדמנות ליצור ולשלוט בדמויות וירטואליות שונות, להשפיע על האופן שבו החיים שלהם יראו, ומערכות היחסים שלהם דרך החלטות רבות המתבצעות לאורך המשחק.

כמה מהמשחקים הפופולריים ביותר בז'אנר כוללים את סדרת סדרת משחקי הסימס וסדרת משחקי Animal Crossing.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תת הז'אנר התפתח במקור במהלך שנות השמונים עם משחקי סימולציה כמו "Little Computer People"(אנ') שיצא ב-1985 ובהמשך עם המשחק "SimLife"(אנ') שיצא ב-1992.

ההצלחה של משחק בניית הערים "SimCity", אשר יצא ב-1989, נתן לחברת הפיתוח מקסיס את ההשראה לפתח את משחק הסימולציה החברתית "הסימס", אשר יצא לשווקים ב-2000. המשחק אפשר לשחקנים ליצור ולשלוט בדמויות וירטואליות שונות אשר חיו, עבדו וקיימו אינטראקציות עם אנשים וירטואליים אחרים הגרים בסמוך אליהם. ההצלחה של המשחק הוביל לפיתוח של חבילות הרחבה, משחקי המשך ומשחקי ספין-אוף שונים, וסדרת המשחקים הפכה עם השנים לאחת מסדרות משחקי הווידאו הנמכרות ביותר בכל הזמנים.

סדרת משחקים בולטת נוספת בתת-הסוגה היא סדרת משחקי Animal Crossing. המשחק הראשון בסדרה יצא לשווקים ב-2001. בסדרת המשחקים, אשר צברה פופולריות רבה ברחבי העולם לאורך השנים, השחקן שולט בדמות של חיה אנטרומורפית הנמצאת בחופשה באי קסום ומקיימת אינטראקציות עם חיות אנתרופומורפיות אחרות, וכולם באי עוסקים במגוון פעילויות כמו דיג, תפיסת חרקים, חיפוש אחר מאובנים, ועוד. כאשר המשחקים של הסימס ו-Animal Crossing החלו להיות פופולריים מבקרים המשחקים החלו לכנות את המשחקים מהסוג הזה "סימולציות חברתיות".[1][2]

בעקבות ההצלחה של המשחקים הללו פותחו לאורך השנים משחקים דומים רבים.[3]

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי הסימולציה החברתיים מאפשרים לשחקנים לחקור עולמות וירטואליים, לקיים אינטראקציה עם דמויות שאינן שחקנים, ולהשפיע על האופן שבו יראו החיים של האנשים הוירוטאלים בהם השחקן שולט. אלמנטים מרכזיים במשחקים מהסוג הזה:

  • האפשרות ליצור דמויות - לרוב השחקנים מסוגלים ליצור דמות ולבצע לה התאמה אישית למראה, לאישיות וכמו גם לתכונות אחרות.
  • האפשרות לקחת חלק באינטראקציות חברתיות - לרוב השחקנים מסוגלים לעסוק במגוון פעילויות חברתיות שיחות עם אנשים, פלירטוט, לצאת לדייטים, יצירת קשרים חברתיים חדשים ויצירת קשרים רומנטיים דמויות שאינם שחקנים או שחקנים אחרים.
  • האפשרות להשתמש בכסף וירטואלי - לעיתים רבות ניתן להשתמש במשחקים הללו בכסף וירטואלי על מנת לחתור להשיג את מטרות שונות בעולם המשחק.
  • בנוסף לכך לעיתים רבות ניתן גם לגרום לדמות הווירטואלית לפתח מיומנויות שונות, לקדם את הקריירה שלהם, ולשפר את מערכות היחסים בחייהם.
  • כמו כן, לעיתים רבות מתרחשים בעולם המשחקים אירועים אקראיים שמשפיעים על הדמויות הווירטואליות, האקלים משתנה בהתאם לעונת השנה, והאופן שבו הדמויות שאינם שחקנים מתנהגות עשוי גם לגרום לשינויים לכאורה אקראיים בעולם המשחק.

רשימת משחקים בולטים בז'אנר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Felix, Chef. "Animal Crossing Wild World Review". אורכב מ-המקור ב-2008-03-17. נבדק ב-2008-03-18.
  2. ^ "Anti-Cheating Proposed Guidelines". נבדק ב-2008-03-18.
  3. ^ "Life Simulation Games Like The Sims". Games Finder. נבדק ב-2013-01-10.