משחקי סימולציית רכבות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צילום מסך מתוך משחק סימולציית הרכבת "OpenBVE"
תא נהג מציאותי במשחק סימולציית הרכבת "OpenBVE"

משחקי סימולציית רכבותאנגלית: Train simulation games) הם תת-ז'אנר של משחקי סימולציית כלי רכב המתמקדים בהיבטים שונים של הפעלת רכבות, כולל נהיגת בקטר, עמידה בלוח זמנים, וכמו גם תכנון ובנייה של קווי רכבות חדשים.

לאורך השנים נוצרו משחקי סימולציית רכבות רבים לפלטפורמות שונות, כולל למחשב, לקונסולות המשחקים ולמכשירים הניידים.

סוגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי סימולציית נהיגה ברכבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי סימולציית נהיגה ברכבות מתמקדים בנהיגה ברכבת כאשר השחקן, אשר נמצא לאורך כל הנסיעה בתא הנהג של הקטר, צריך להשלים יעדים ואתגרים שונים לאורך המשחק כמו נסיעה ברכבת לאורך מסלולים מסוימים, עמידה בלוחות הזמנים, או לחלופי הובלת נוסעים או מטענים ליעדים מסוימים.

משחקים בולטים מהסוג הזה כוללים בין היתר את:

משחקי סימולציית רכבות מסוג אסטרטגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי סימולציית רכבות מסוג אסטרטגיה מתמקדים בעיקר בחלק הכלכלי של תעשיית הרכבות. במשחקים מהסוג הזה בדרך כלל השחקנים יכולים גם לתכנן ולבנות קווי רכבות חדשים.

המשחקים של סדרת משחקי "A-Train" (אנ') (אשר המשחק הראשון שלה יצא לשווקים בשנת 1985) היו מהמשחקים הראשונים בסגנון הזה שיצאו לשווקים. המשחק Transport Tycoon של כריס סוייר, שיצא לשווקים ב-1994, היה משחק משפיע במיוחד בז'אנר, ולאורך השנים נוצרו מספר רימייקים למשחק בהם "Simutrans" (אנ') (שיצא בשנת 1999), המשחק OpenTTD (אנ') (שיצא בשנת 2004) והמשחק "Locomotion" (אנ') שפותח גם על ידי כריס סוייר ויצא לשווקים ב-2004. סיד מאייר יצר גם הוא שתי סימולציית רכבות מסוג אסטרטגיה - Railroad Tycoon (אנ') שיצא ב-1990, והמשחק Railroads! (אנ') שיצא ב-2006. סדרת משחקי "Railroad Tycoon" עצמה שימשה השראה למשחקי רכבת אחרים כמו בין היתר Rails Across America (אנ') שיצא ב-2001.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Lew, Alexander (2007-12-17). "The Best Free Train Simulator". Autopia. Wired News. ארכיון מ-4 במאי 2009. נבדק ב-2009-05-04. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ BVE Train Simulator(archive), The Simon Tonekham Statesman blog
  3. ^ "Announcing Boso View Express (BVE)". Train Simmer. 2001-02-26. אורכב מ-המקור ב-2008-10-07. נבדק ב-2009-08-14. Boso View Express (BVE) is a freeware 3D train simulator ... under development since 1996. ... nor does it offer dynamic scenery (moving trains). It does feature ... trains that react accurately