שלו עד-אל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלו עד-אל
שלו עד-אל, 2016
שלו עד-אל, 2016
לידה 1968 (בן 56 בערך)
רמת גן, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תלמה ילין עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק נגן צ'מבלו, מנצח
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה צ'מבלו עריכת הנתון בוויקינתונים
www.shalev.at
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלו עד-אל (נולד ב-1968 ברמת גן) הוא נגן צ'מבלו ומנצח ישראלי.

שלו עד-אל בחזרה עם התזמורת הפילהרמונית של האנוי, 2016

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלו עד-אל הוא זוכה מלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל, בוגר תלמה ילין וחתן פרס פרנסואה שפירא לשנת 1987. בשנת 1988 סיים לימודיו באקדמיה הלאומית של האג. בארץ הופיע כסולן עם התזמורות המובילות, ביניהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

הוא חבר ב"איל גרדלינו" הבלגית, ב"קונסורט דוריאן" השווייצרי, וב"סולני סטרדיוואריוס" של הפילהרמונית של ברלין. הוא גם משמש כמנהל המוזיקלי של "אקדמיה דניאל" ושל סולני הבארוק של אוסלו.

עד-אל הוא אורח קבוע כמנצח וכנגן צ'מבלו בפסטיבלים ובבמות המוזיקה החשובות בעולם כגון פסטיבל ברוז', פסטיבל באך בלייפציג, 92 בניו יורק, וויגמור הול בלונדון, סנטורי הול של טוקיו והפסטיבל של סידני. בין השנים 19972007 היה מנצח אורח קבוע של תזמורת האלה.

כמו כן ניצח על התזמורת הסימפונית של ברלין, התזמורת הפילהרמונית של בוגוטה, התזמורת הסימפונית של בנגקוק, תזמורת האקדמיה של הונג קונג, תזמורת הפסטיבל של סידני, התזמורת הסימפונית הלאומית של פרו, התזמורת הסימפונית הלאומית של פנמה, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, התזמורת הסימפונית ירושלים, הסינפונייטה הישראלית באר שבע, הקאמרטה הישראלית ירושלים, והתזמורת הקאמרית הישראלית. שלו עד-אל שימש בין השנים 2013 - 2016 כמנהלה המוזיקלי של תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית.

עד-אל הקליט עד כה למעלה מ-80 אלבומים לחברות התקליטים כגון דויטשה גרמופון. הוא החזיק במשרות הוראה קבועות באקדמיות של ברנו ושל דרזדן, וכן באוניברסיטת בוסטון.

כמו כן הוזמן להעביר כיתות אמן באקדמיות של מוסקבה, פוקואקה (יפן), הונג קונג, בואנוס איירס, הוואנה, לימה, לה פאס, ריו דה ז'ניירו, טאלין, סידני, מנילה, בייג'ינג, אוניברסיטת פלורידה, אינטרלוקן, אוניברסיטת אינדיאנה בבלומינגטון, לונג'י (בוסטון), ובלגרד.

ב-2008 היה עד-אל ללא-גרמני הראשון שזכה בפרס פאש היוקרתי לתרומה להחייאת המוזיקה המרכז-גרמנית.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלו עד-אל מתגורר כיום בברלין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]