ויקטוריוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויקטוריוס
סוגה קומדיית מצבים לנוער
יוצרים דן שניידר
בימוי סטיב הופר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים אריאנה גרנדה
ויקטוריה ג'סטיס
ליאון תומאס III
מאט בנט
אליזבת גיליס
אוון ג'וגיה
דניאלה מונט
פסקול Victorious – Music from the Hit TV Show, Victorious 3.0: Even More Music from the Hit TV Show, Victorious 2.0: More Music from the Hit TV Show, Victorious Cast עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 4
מספר פרקים 60 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך "סאם וקאט"
הפקה
מפיק דן שניידר עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל דן שניידר
וורן בל
רובין ויינר
חברת הפקה Schneider's Bakery
סוני מיוזיק אנטרטיינמנט
הפצה Paramount Networks International, Sony Pictures Television, CBS Television Distribution, Paramount Media Networks, נטפליקס, ניקלודיאון, Paramount Global Content Distribution עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים הוליווד, קליפורניה
מוזיקה דוקטור לוק
אורך פרק 24 דקות
שידור
רשת שידור ניקלודאון
תקופת שידור מקורית 27 במרץ 2010 – 1 בפברואר 2013
תקופת שידור בישראל 4 בדצמבר 2014 – 25 בדצמבר 2018
קישורים חיצוניים
https://www.mbc.net/ar/programs/victorious.html, https://www.mbc.net/ar/programs/victorious-s2.html, https://www.mbc.net/ar/programs/victorious-s3.html, https://www.mbc.net/ar/programs/victorious-s4.html האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויקטוריוסאנגלית: VicTORIous; כהדגשה לשם הדמות שמככבת בסדרה, טורי וגה) היא קומדיית מצבים אמריקאית שנוצרה על ידי דן שניידר ועלתה לשידור מ-27 במרץ 2010 עד 1 בפברואר 2013 בערוץ ניקלודיאון. הדמות המרכזית בסדרה היא טורי וגה (ויקטוריה ג'סטיס). הסדרה מתמקדת בהשתלבותה בתיכון החדש שאליו היא מגיעה, אומנויות הוליווד - בית ספר לאמנויות הבמה. הסדרה שודרה לראשונה לאחר פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון ב-2010. הפסקול הראשון של הסדרה, Victorious, יצא ב-2 באוגוסט 2011. הסדרה זכתה בפרס תוכנית הטלוויזיה האהובה בפרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון ב-2012 ו-2013. כמו כן, הסדרה הייתה מועמדת ארבע פעמים לפרס אמי לבידור בפריים טיים. הפסקול השני של הסדרה, Victorious 2.0, יצא ב-5 ביוני 2012.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה סובבת סביב הדמות טורי וגה, נערה מתבגרת שמתקבלת לתיכון לאומנויות הוליווד (תיכון עבור בני נוער בעלי כישרון בתחומי אומנות ההופעה). העלילה עוקבת אחרי טורי בניסיונה להשתלב באומנויות הוליווד ובמקביל מגיעה להרפתקאות ומצבים מצחיקים ופוגשת את חבריה, תלמידים בתיכון, המצטרפים אליה ועוזרים לה לאורך הדרך.

ביטול הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תאריך השידור המקורי של הפרק האחרון בסדרה ויקטוריוס היה ב-1 בפברואר 2013, מפיק הסדרה, דן שניידר הסביר כי "לכל סדרה של ניקלודיאון חיי מדף של 60 פרקים בממוצע, כך עובד הערוץ ולכן זוהי אינה החלטה יוצאת דופן שלו לבטל את הסדרה כעת".

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • טורי וגה (ויקטוריה ג'סטיס): אחותה הצעירה, המוכשרת, היפה וטובת הלב של טרינה וגה. בשל כישרונה והמראה החיצוני שלה, נוצרת קנאה ותחרות מצד ג׳ייד.
  • אנדרה האריס (ליאון תומאס): החבר הטוב ביותר של טורי. בעל כישרון שירה ומנגן על פסנתר. גר עם סבתו המשוגעת. מפרגן רבות לטורי ותמיד לצידה. חבר טוב של רובי ובק.
  • רובי שפירו (מאט בנט): תלמיד ביישן שמסתובב עם בובת פיתום. נחשב חנון ומאוהב בקאט. ג׳ייד נוטה להעליב ולהשפיל את רובי. נוהג להסתובב עם קאט אשר נקלעים לסיטואציות מוזרות ביחד.
  • ג'ייד ווסט (אליזבת גיליס): נערה גותית , פופולרית ויפה אך מתנהגת ברוע כלפי כולם (מלבד אנדרה). בעלת כישרון שירה ומשחק. בת הזוג הקנאית של בק. לא בקשר טוב עם אביה. מאוימת מטורי.
  • קתרינה "קאט" ולנטיין (אריאנה גרנדה): אחת החברות הטובות של טורי. לא חכמה במיוחד. מוזרה, נאיבית וחיובית. בעלת שיער אדמוני. נוהגת להסתובב הרבה עם רובי. נוטה לספר סיפורים מוזרים, ברובם על אחיה הגדול והמוזר.
  • בק אוליבר (אוון ג'וגיה): חבר טוב של טורי. ממוצא קנדי. בחור נאה ומחוזר, מה שמעורר קנאה רבה אצל ג'ייד, בת זוגו. חבר של רובי ואנדרה. חי בקרוואן לבדו.
  • טרינה וגה (דניאלה מונט): אחותה הגדולה של טורי. נוטה לעצבן את הסובבים אותה. גסת רוח וללא אמפתיה לסביבתה. חסרת כישרון אשר התקבלה בטעות לבית הספר לאומנויות. נואשת להשיג בן זוג.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סינג'ין ואן קליף (מייקל אריק רייד): תלמיד מוזר, מעניין ומעורר שאלות הלומד באומנויות הוליווד.
  • ארווין סייקוויץ (אריק לאנג): מורה היפי למשחק בתיכון אומנויות הוליווד.
  • ליין אלכסנדר (ליין נאפר): יועץ בית הספר.
  • דייוויד והולי וגה (ג'ים פירי וג'ניפר קארטה): הוריהם של טורי וטרינה.
  • סבתו של אנדרה (מרילין האריס): שרלוט האריס היא סבתו של אנדרה.
  • גברת לי (סוזן צ'ואנג): הבעלים של המסעדה הסינית האהובה על טורי, ווק סטאר.

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים מיוחדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם סוג הפרק תאריך השידור הראשוני
"להלחיץ את המלחיץ" פרק באורך של 2 פרקים 26 בנובמבר 2010
"מסיבה של מנצחים" פרק קרוסאובר (עם iCarly) 11 ביוני 2011
"כלואים בחו"ל" פרק באורך של 2 פרקים 30 ביולי 2011
"טורי נהיית מפורסמת" פרק באורך של 2 פרקים 19 במאי 2012

הפקת התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

"ויקטוריוס" היא הסדרה החמישית שדן שניידר יצר עבור ניקלודיאון, אחרי "המופע של אמנדה", "דרייק וג'וש", "זואי 101" ו"iCarly". שניידר פגש את ויקטוריה ג'סטיס לראשונה בשנת 2005, כשהייתה בת שתים עשרה ונבחנה לתפקיד לולה מרטינז ב"זואי 101". לאחר שהורשם מהאווירה והמראה שלה, בחר אותה ולאחר שעבד איתה על שלושה פרקים, התקשר לניקלודיאון כדי לומר "מצאתי את הכוכבת הבאה שלכם." ג'סטיס המשיכה לשחק את לולה מרטינז בסדרה עד שנגמרה ב-2008. באותו הזמן, ערוץ דיסני, המתחרה העיקרי של ניקלודיאון, הגיע להצלחות ענקיות עם זיכיונות כמו "האנה מונטנה" ו"היי סקול מיוזיקל", שכללו בתוכם שירים מקוריים והצליחו לקבל מהמוזיקה הכנסות לא פחות גדולות מאלו שיצרו מהסדרות עצמן. ברצון "להגיע למקומות שבהם נמצאים ילדים", מנהלי ניקלודיאון פנו לשניידר וביקשו ממנו ליצור תוכנית עבור הערוץ שתהיה מבוססת על מוזיקה. בסביבות הסיום של "זואי 101", ג'סטיס זומנה לפגישה עם שניידר בה הם ישוחחו על סדרה אפשרית בה היא תככב. "ויקטוריוס" הייתה התוכנית הראשונה שהושקה בניקלודיאון בעשור של 2010. אמנם הפרק הראשון של "ביג טיים ראש" הושק כחודשיים לפניה, אך הפרק הראשון המקורי הושק עוד ב-2009.

ב-13 באוגוסט 2008, ניקלודיאון הודיעו שג'סטיס חתמה על הסכם "כישרון מלא ומוזיקה" עם החברה והסכימה לככב בקומדיה-מוזיקלית חסרת שם (לימים אלו) שתעסוק במתבגרת המגיעה לתיכון לאומנויות במה. בזמן שהחלו לעבוד על פיתוח התוכנית, שניידר אמר כי "אפילו שזה היה יותר נחמד אם ילדים היו רוצים יותר להיות מורים ועובדים סוציאליים במקום סלבריטאים, לפחות בוויקטוריוס יראו עולם בו כולם עובדים על הכישרון שלהם". הפקות ניקלודיאון וקולומביה\אפיק לייבל גרופ השייכת לסוני מיוזיק אנטרטיינמנט הסכימו לסייע בהפקת הסדרה כשיתוף פעולה על מנת לפתח כישרון ולהשיק את המוזיקה שלהם.

ג'רי טריינור, פרז הילטון, ג'וש פק, קשה, נייתן קרס, דרייק בל, מירנדה סינגס וג'נט מקארדי הופיעו בסדרה בתור ניצבים או הופעת אורח.

העונה הראשונה של הסדרה החלה את צילומיה ב-5 באוקטובר 2009 וסיימה את צילומיה ב-14 באפריל 2010. במשך צילומים אלו הופקו 20 פרקים. הצילומים לעונה השנייה החלו ב-4 באוקטובר 2010 והסתיימו ב-23 בפברואר 2011. באוגוסט 2011, ג'סטיס אישרה שבקרוב הצילומים לעונה השלישית יחלו. כעבור חודשיים, ב-3 באוקטובר 2011 החלו לצלם את העונה. בתוכנית "7 סודות עם ויקטוריה ג'סטיס", ג'סטיס פירטה על לוח הזמנים השבועי של ההפקה וצוות השחקנים: התסריטים מודפסים בימי ראשון, בימי שני ושלישי צוות השחקנים עובר עליהם בקריאה מסביב לשולחן, בימים רביעי, חמישי, שישי ושבת הפרקים מצולמים ובימי ראשון הם צופים בפרקים שמופצים בעונה הנוכחית שמשודרת בימים ההם.

ג'סטיס סיפרה למגזין M באוגוסט 2012 ש"אנחנו לא הולכים לעשות עונה רביעית, זאת הפעם הראשונה שאני מדברת על זה. רק לפני כמה ימים גיליתי את זה. זה עצוב כי אני עם ניקלודיאון מאז שאני בת 12 וצוות השחקנים של ויקטוריוס הפך למשפחה שלי. בילינו הרבה זמן ביחד ונקשרנו אחד לשני על בטוח - אני אזכר בחוויה בחיבה רבה. זה קצת עושה הלם וקצת מר, אבל בסופו של דבר אולי זה לא דבר כזה נוראי - כולנו רוצים לעשות משהו משלנו ולהמשיך לגדול". באמריקה העונה השלישית חולקה לשניים, כך שבחישוב כולל ישנן 4 עונות.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק מהשחקנים בוויקטוריוס הופיעו בתוכניות של ניקלודיאון או במחזות ברודוויי לפני השתתפותם בוויקטוריוס. בנוסף לזואי 101, ויקטוריה ג'סטיס הופיעה ב"iCarly" בפרק ספיישל "אני נלחמת בשלבי מרקס" בתור שלבי מרקס, בטרו ג'קסון, בלהקת האחים העירומים, ובThe Troop. יתרה מזאת היא גם שיחקה עם אוון ג'וגיה בסרט הטלוויזיוני של ניקלודיאון "!Spectacular". דניאלה מונט הופיעה ב"זואי 101" בשלושה פרקים שונים בתור ריבקה מרטין, בתור טוטי בסרט הטלוויזיוני של ניקלודיאון "קסם של הורים - הסרט: טימי טרנר, תתבגר!", בפרק "אקדמיית כוכב בוקר" בסדרה "Supah Ninjas" השייכת לניקלודיאון גם היא ובסרט הטלוויזיוני השני של פרד ששודר בניקלודיאון, בתור ברת'ה. לאון ת'ומאס הופיע לא רק ב"iCarly" בפרק "אני מצילה את הטלוויזיה" בתור הרפר ובלהקת האחים העירומים אלא גם במחזות מוזיקליים כמו "מלך האריות", "הצבע הסגול", "קרולין, או שינוי" ובסרט ריקוד לאור ירח. אליזבת גיליס ואריאנה גרנדה שיחקו במחזה 13.

סטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מצולמת באולפני Nickelodeon On Sunset שברחוב Sunset Boulevard בהוליווד.

התמונות של חזיתו של בית הספר המוצגות בסדרה הן תמונות של תיכון ברבנק שבברבנק שנערכו באופן דיגיטלי. אזור הארוחות של התיכון הוא האזור האחורי של האולפנים מבחוץ שלידו קיים מגרש חניה.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה משלבת בתוכה מוזיקה ושירים.

פרק שיר תרגום לעברית ביצוע
פרק 1 (שיר פתיחה) Make it Shine לגרום לזה לזרוח טורי וגה
שבוע יום ההולדת You're the Reason את הסיבה טורי וגה
טורי הזומבית Finally Falling סוף סוף נופל\ת טורי וגה ובק אוליבר
הונאת הפינג פונג הגדולה Tell Me that You Love Me תאמר לי שאתה אוהב אותי טורי וגה ואנדרה האריס
להלחיץ את המלחיץ Give it Up תוותרו קאט ולנטיין וג'ייד ווסט
להלחיץ את המלחיץ Freak the Freak Out להלחיץ את המלחיץ טורי וגה
להלחיץ את המלחיץ Number One מספר 1 ארווין סיקוויץ
הדידלי בופס Favorite Food המאכל האהוב קאט ולנטיין, אנדרה האריס, ג'ייד ווסט, בק אוליבר, רובי שפירו וטורי וגה
הדידלי בופס Song 2 You שיר בשבילך אנדרה האריס וטורי וגה
הדידלי בופס Broken Glass זכוכית שבורה רובי שפירו
מתחנן על הברכיים Beggin' on Your Knees מתחננת על הברכיים טורי וגה
הורסת נשפים Best Friend's Brother האח של החבר/ה הכי טוב/ה טורי וגה, קאט ולנטיין ואנדרה האריס
כלואים בחו"ל All I Want is Everything כל מה שאני רוצה הוא הכול טורי וגה, קאט ולנטיין, ג'ייד ווסט, אנדרה האריס וטרינה וגה
כלואים בחו"ל I Want You Back אני רוצה אותך בחזרה כל השחקנים (קאבר לחמישיית הג'קסונים)
הלן חוזרת (Make it Shine (ReMix לגרום לזה לזרוח (רמיקס) טורי וגה ואנדרה האריס
שלוש בנות ומוס L.A Boyz בני לוס אנג'לס טורי וגה וקאט ולנטיין
מבחן התינוק Faster than Boys מהירים/ות יותר מבנים טורי וגה ואנדרה האריס
כוכב נמרח, טורי Bad Boy ילד רע טורי וגה
טורי וג'ייד במחזה Take a Hint תבין את הרמז טורי וגה וג'ייד ווסט
טורי וג'ייד במחזה The bad news החדשות הרעות רובי שפירו וקאט ולנטיין
משדכים לג׳ייד You Don't Know Me אתה לא מכיר אותי ג'ייד ווסט
החברה האיומה של אנדרה Countdown ספירה לאחור טורי וגה ואנדרה האריס

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ויקטוריוס בוויקישיתוף