אוולין דה גראנדפרה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוולין דה גראנדפרה
Aveline de Grandpré
הופעה ראשונה Assassin's Creed III: Liberation
מידע
תאריך לידה 20 ביוני 1747
מקום לידה ניו אורלינס, לואיזיאנה הצרפתית, צרפת החדשה
מקצוע מתנקש, משקיע, בלש, סוחר, לוחם צדק
מומחיות מתנקש
חברה בקבוצה אחוות המתנקשים בקולוניות האמריקאיות
אזרחות צרפת החדשה עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה פיליפה דה גראנדפרה (אב), מדליין דה לייל (אם חורגת)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוולין דה גראנדפרה (צרפתית: Aveline de Grandpré) היא דמות בדיונית בסדרת המשחקים Assassin's Creed, שמשמשת כפרוטגוניסטית ראשית במשחק Assassin's Creed III: Liberation, ומופיעה גם בחבילת הרחבה למשחק Assassin's Creed IV: Black Flag[1].

הופעותיה במשחקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Assassin's Creed III: Liberation[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed III: Liberation

סובייקט 1, המשתתף הראשון בשלב הניסוי של פרויקט אנימוס שנערך על ידי תעשיות אבסטרגו, החזית התאגידית של מסדר הטמפלרים בעולם המודרני, הוא צאצא של אבלין. העלילה של המשחק Liberation מוצג כסיפור בתוך סיפור בצורה של משחק וידאו שנוצר על ידי אבסטרגו תוך שימוש בזיכרונות הגנטיים של סובייקט 1. אוולין נולדה ב-1747 בניו אורלינס לפיליפ אוליבייה דה גראנדפרה, סוחר צרפתי עשיר, והשפחה האפריקאית, ז'יאן, שפיליפ שחרר מעבדות. בשנת 1752 נשא פיליפ לאישה את מדלן דה ל'איל, בתו של אחד המשקיעים שלו, כדי להקל על צרותיו הפיננסיות, תוך ויתור הדרגתי על יחסיו עם ז'יאן, שלימים נעלמה מהחיים שלו ושל אוולין ללא הסבר[2].

אוולין שמה לב לחוסר הצדק שעמו נאלצו להתמודד העבדים בניו אורלינס מגיל צעיר, והתמסרה להגנה עליהם ולשחרורם, ומשכה את תשומת ליבו של אגטה, המנטור של אחוות המתנקשים בלואיזיאנה. הוא התרשם ממסירותה לחופש ולצדק, והכניס אותה לאחווה ב-1759 יחד עם חבר ילדותה ורואה החשבון של העסק המשפחתי שלה, ז'רלד בלאן. שניהם הוכשרו על ידי אגאטה להיות סוכנים שלו בניו אורלינס ולהתמודד עם הפעילות של הטמפלרים, כאשר אוולין טיפלה בעבודת השטח, וג'ראלד ניהל רשת מידע בתוך העיר. עם זאת, אוולין ואגאטה החלו להתרחק עם הזמן בשל האימפולסיביות הטבעית של אוולין והנטייה שלה לא למלא אחר פקודות, כמו גם הטינה שלה כלפי האופי החשאי של ההתנהלות של אגאטה איתה ועם ז'רלד[3].

הסיפור המרכזי של Liberation מכסה שתים עשרה שנים מחייה של אוולין, מ-1765 עד 1777, ומתמקד במשימתה לפרק את מסדר הטמפלרים בניו אורלינס, שמנסים להשתלט על לואיזיאנה בתוך מעבר השליטה שלה מצרפת לספרד בעקבות מלחמת הצרפתים והאינדיאנים. לשם כך, היא מתנקשת בכמה מבני בריתם וחייליהם, כולל המושל הצרפתי ז'אן ז'אק בלז ד'אבדי ובפטיסט, מתנקש בוגד וחבר לשעבר של אגאטה. בשנת 1768, אוולין עוזרת להוציא אל הפועל את מרד לואיזיאנה כדי להדיח את המושל הספרדי אנטוניו דה אולואה, טמפלר. למרות קיבלה מאגאטה הוראה להרוג אותו, אוולין חסה על חייו של דה אולואה לאחר שהוא מודיע לה על אתר עבודה טמפלרי סודי בצ'יצ'ן איצה, שבו שוכנים עבדים משוחררים רבים מניו אורלינס.

כשהסתננה לאתר העבודה מחופשת לעבד, אוולין הבינה שמנהיג הטמפלרים, הידוע רק כ"איש החברה", מחפש חפץ קדום בשם דיסק הנבואה, וציווה על יד ימינם, רפאל חואקין דה פרר, להשתמש בעבדים לחפור בחורבות צ'יצ'ן איצה ולמצוא את הדיסק. אוולין מצליחה להרוג את דה פרר ולהחזיר חצי מהדיסק, תוך שהיא מתאחדת במפתיע עם אמה ז'יאן, שהיא לומדת שהיא מכר ותיק של אגאטה וגם הוכשרה כמתנקשת, אך סירבה להצטרף לאחוה בגלל הדרכים האלימות שלהם. מחשש שהמתנקשים יבואו אחריה כדי לשחזר חפץ גנוב הידוע בשם לב האחים, ז'יאן נטשה את משפחתה ונמלטה מניו אורלינס, אם כי מהר מאוד התחרטה על מעשיה. אוולין חוזרת מאוחר יותר לצ'יצ'ן איצה ב-1772 ומתפייסת עם אמה, שעוזרת לה לרכוש את החצי השני של הדיסק אך בוחרת להישאר בצ'יצ'ן איצה כדי להגן עליה מפני פלישות טמפלריות נוספות.

לאחר שובה לניו אורלינס, אוולין מתמקדת בחשיפת זהותו של איש החברה, ובמהלך התקופה הזאת אביה פיליפ חולה באופן מסתורי ומת. אוולין מצליחה בסופו של דבר ב-1777, כשהיא מתנקשת בקצין נאמן וטמפלר בשם ג'רוג' דיווידסון בעזרתו של המתנקש קונור (הגיבור של Assassin's Creed III). מג'ורג', אוולין מבינה שמדלן היא איש החברה ושהיא הייתה אחראית הן לנטישתה של ז'יאן והן למותו של פיליפ. כשהיא מתעמתת עם אמה החורגת, מדלן מודה שהיא טיפחה בסתר את אוולין כדי שתהפוך לטמפלרית, ומבקשת ממנה להרוג את אגטה כדי להוכיח את נאמנותה למסדר. אוולין במקום זאת מנסה להזהיר את המנטור שלה, אבל אגאטה חושב שתלמידתו בגדה בו ותוקף אותה, ואז מתאבד לאחר שהובס והושפל. כשהיא מעמידה פנים שהיא באמת מתכוונת להקדיש את עצמה ואת דיסק הנבואה למסדר, אוולין נפגשת עם מדלן בקתדרלת סנט לואיס, שם היא הורגת את אמה החורגת, ובכך גואלת לבסוף את ניו אורלינס מההשפעה הטמפלרית. לאחר מכן היא מחברת את לב האחווה - אשר הוענקה לה על ידי אמה כתליון - לדיסק כדי לפתוח הודעה סודית מתקופת הקדמונים.

חבילת ההרחבה "אוולין"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחבילת ההרחבה "אוולין" שהותאמה למשחק Assassin's Creed IV: Black Flag, עוקבת העלילה אחר אוולין, שבע שנים לאחר האירועים שבמשחק Liberation . בשנת 1784, אוולין החלה לסייע לקונור במשימתו לבנות מחדש את אחוות המתנקשים הקולוניאלית, ולפי בקשתו, היא נוסעת לרוד איילנד כדי למצוא ולגייס שפחה נמלטת בשם פיישנס גיבס[4]. עם הגעתה, היא מגלה שלפיישנס יש קמע, פיסת גן עדן[5], שאותו מחפש רופא טמפלרי, אדמונד ג'אג'. אף על פי שאוולין מצילה את פיישנס מהטמפלרים, פיישנס מסרבת להצטרף לאוולין ומנסה לברוח בכוחות עצמה, רק כדי להיתפס מחדש ובמהירות על ידי ג'אג', אשר מאלץ אותה למסור את הקמע. פיישנס חוברת לאוולין כדי למצוא שוב את הקמע, ובסופו של דבר שתי הנשים הורגות את ג'אג', שלא הצליח לפתוח את כוחו של הקמע[6]. לאחר מכן פיישנס מגלה שהיא הצליחה לשמור על מרכיב חיוני של הקמע, שבלעדיו הוא חסר תועלת, ומקבלת את הזמנתה של אוולין להצטרף למתנקשים[7].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Aveline de Grandpré, Heroes Wiki (באנגלית)
  2. ^ Aveline de Grandpré, Assassin's Creed Wiki (באנגלית)
  3. ^ This Assassin’s Creed Heroine Is a Great Black Game Character. Here’s How It Happened., Kotaku, ‏2013-02-27 (באנגלית)
  4. ^ Patience Gibbs, Assassin's Creed Wiki (באנגלית)
  5. ^ Patience Gibbs' charm, Assassin's Creed Wiki (באנגלית)
  6. ^ Edmund Judge, Assassin's Creed Wiki (באנגלית)
  7. ^ Aveline (DLC), Assassin's Creed Wiki (באנגלית)