Assassin's Creed Mirage

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמונת המתנקש: מיראז'
Assassin's Creed Mirage
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 5 באוקטובר 2023 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פעולה-הרפתקאות מגוף שלישי בעולם פתוח
פיתוח יוביסופט בורדו
הוצאה לאור יוביסופט
ארץ מקור צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות הולנדית, יפנית, פורטוגזית, ספרדית, קוריאנית, איטלקית, צרפתית, גרמנית, אנגלית, ערבית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Assassin's Creed
דרישות תוכנה
מנוע משחק Ubisoft Anvil
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג M ‏(ESRB)
18 ‏(PEGI)
פלטפורמות Microsoft Windows
פלייסטיישן 4
פלייסטיישן 5
Xbox One
Xbox Series X
Amazon Luna
מדיה DVD, הורדה דיגיטלית
המשחק הקודם Assassin's Creed Valhalla
דרישות מערכת
בקרים מקלדת ועכבר או ג'ויסטיק
https://www.ubisoft.com/fr-fr/game/assassins-creed/mirage האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Assassin's Creed Mirage (בתרגום חופשי לעברית: אמונת המתנקש: חזיון תעתועים) הוא משחק פעולה-הרפתקאות מגוף שלישי בעולם פתוח שפותח על ידי "יוביסופט מונטריאול" ומופץ על ידי חברת יוביסופט. משחק זה הוא השלושה עשר בסדרה בעלת אותו השם, ומשמש כפריקוול לאירועי "Valhalla", שיצא לאור בשנת 2020. עלילת המשחק מתרחשת בבגדאד במהלך המאה ה-9, בתקופת תור הזהב האסלאמי, ועוקבת אחר באסים אבן אישאק (דמות שהוצגה לראשונה ב-"Valhalla") ואחר הפיכתו מגנב רחוב פשוט לחבר באחוות המתנקשים, הנלחמים למען שלום וחירות האנושות נגד המסדר הטמפלרי, השואפים לכונן שליטה עולמית.[א]

בהודעה מטעם "יוביסופט", אושר כי המשחק ישוב לשורשיה המקוריים של הסדרה, תוך שימת דגש והתמקדות במהלכי התגנבויות, פארקור והתנקשויות, ולעומת אלמנטי משחק תפקידים עליהם הושם הדגש בפיתוח שלושת המשחקים הקודמים.

המשחק יצא לשוק עבור קונסולות הדור הנוכחי והבא – Microsoft Windows, פלייסטיישן 4, פלייסטיישן 5, Xbox One‏, Xbox Series X ו-Amazon Luna – ב-5 באוקטובר 2023.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוא משחק פעולה-הרפתקאות מגוף שלישי בעולם פתוח, שנועד לשוב לשורשיה המקוריים של משחקי "Assassin's Creed" הראשונים, הן מבחינת עלילה ליניארית וממוקדת יותר והן מבחינת שימת דגש על אלמנטי התגנבויות והתנקשויות; בניגוד לאלמנטי משחק תפקידים שעליהם הושם הדגש בשלוש הפרקים האחרונים בסדרה.[2] המשחק יתרחש כולו בבגדאד, המחולקת לארבעה מחוזות. בשלב מסוים במהלך המשחק, השחקנים יוכלו גם לבקר באלמוט, מטה הנחבאים. בנוסף, מהלכי פארקור, קרב פנים-אל-פנים והתגנבויות ישמשו כמרכיבי הליבה של המשחק; שבו יושם גם דגש על אלמנט "הקופסה השחורה" שהופיע לראשונה ב-"Unity" ו-"Syndicate" – משימות ההתנקשות בהן על השחקנים לחקור את סביבתם על מנת למצוא דרכים שונות להגיע אל מטרותיהם ולחסל אותם.[2] בתור נחבא, לבאסים יהיה ארסנל גדול של כלי נשק וכלים לרשותו, כולל הלהבים הנסתרים ופצצות עשן.[3]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקדמה לאירועי המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר אירועי חבילת ההרחבה "הפרק האחרון" במשחק Assassin's Creed Valhalla, באסים (שחי אלפי שנים בעקבות כליאתו במקדש האיסו ולאחר מכן הצליח לברוח) חובר למתנקשים ומעניק לויליאם מיילס ולמתנקשים את החומר הגנטי שלו ואלו נעזרים באנימוס בכדי ללמוד ולחיות מחדש את קורותיו של באסים. המשחק מתרחש שנים רבות לפני אירועי Valhalla, בתקופה שבאסים טרם פגש בסיגורד ולאחר מכן באיבור.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק מתרחשת עשרות שנים לפני אירועי "Valhalla", והיא מתוארת כ"סיפור התבגרות" העוקבת אחר באסים איבן אישאק, גנב רחוב פשוט שלומד להילחם למען מטרה גדולה ואחר הפיכתו לנחבא, תחת הדרכתה של נחבאת בשם רושאן.[4]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתקופת אימפריית "בית עבאס", באסים איבן אישאק הוא גנב שחי בפאתי העיר אנבאר עם חברתו ניהאל. במהלך חייו, באסים חווה חזיונות בהם הוא רדוף על ידי ג'יני, וניהאל עוזרת לו להתמודד עם חזיונות אלו. למרות שהוא רק גנב פשוט, באסים רוצה לממש את עצמו ומנסה להצטרף לנחבאים, אך הוא נדחה על ידי אחת מהחברות הבכירות בארגון שמוצבת בעיר, נחבאת בשם רושאן. במטרה להוכיח את עצמו, באסים מתגנב לארמונו של הח'ליפה במטרה לגנוב תיבה שגם הנחבאים וגם אויביהם, מסדר העתיקים מחפשים. באסים מצליח לפתוח את התיבה ומוצא בתוכה מעין חפץ דמוי דיסק. כאשר באסים נוגע בחפץ, החפץ מופעל ומציג לבאסים חיזיון קצר. לפתע, הח'ליפה אל-מוטאווקי תוקף את באסים וניהאל רוצחת אותו במטרה להציל את באסים. השניים לאחר מכן בורחים ובאסים מגלה ששומרי הארמון הרגו את גילדת הגנבים בה חבר באסים במטרה למצוא אותו. באסים מתעמת עם ניהאל ומאשים אותה ברצח הח'ליפה, לאחר מכן השניים מתפצלים ובאסים בורח מהמקום בעזרתה של רושאן. רושאן מבריחה את באסים מהעיר ולוקחת אותו אל מטה הנחבאים באלמוט' (אנ').

במשך השנים הבאות, באסים מתאמן תחת הדרכתה של רושאן ובסופו של דבר הופך לאחד מהנחבאים. המנטור של הנחבאים, ריהאן מספר שמסדר העתיקים מנסה להשיג שליטה בעיר בגדאד ומציע לשלוח את אחד מהנחבאים במטרה לחקור. באסים מציע את עצמו ובהגיעו לעיר, הוא מגלה שחמישה מחברי מסדר העתיקים הצליחו להשתלט על עמדות מפתח בעיר ומנצלים את כוחם במטרה לגלות חפצים נוספים שקשורים לאלו "שהיו קודם" (האיסו). באסים מצליח לצוד ארבעה מחברי המסדר, ופוגש בניהאל שמציעה לו לחקור בעצמו אודות החפצים שהמסדר מחפש בעיר, תוך שהיא משוכנעת שהיא ובאסים קשורים לאותם החפצים בדרך כלשהי. באסים מכניע את חברת המסדר האחרונה, קאיבה ולומד ממנה שהתשובות שהוא מחפש נמצאות במקדש שמצוי מתחת לאלמוט'. רושאן לאחר מכן רוצחת את קאיבה לפני שהאחרונה מספיקה לחשוף מידע נוסף ומזהירה את באסים שלא ימשיך בחקירותיו, אחרת היא תכריז עליו כאויב לנחבאים. רושאן מפחדת שבאסים יישאב לחיפוש אחר ידע ויהפוך לאובססיבי בדומה למסדר העתיקים.

באסים מפר את פקודתה של רושאן ויוצא אל המקדש. בהגיעו, הוא מגלה שהמקדש נכבש על ידי מסדר העתיקים ותוקף. לאחר מכן, רושאן תוקפת את באסים ובאסים נאלץ להילחם במנטורית שלו ומצליח להכניע אותה. באסים וניהאל נכנסים למקדש, שנפתח בפניהם לבד בגלל נוכחותו של באסים. במקדש, באסים מגלה מעין פוד השייך לאלו "שהיו קודם" ומגלה שניהאל מעולם לא הייתה קיימת. ניהאל והג'יני שעינו את באסים הם בעצם זכרונות מודחקים שלו מחייו הקודמים כאיסו בשם לוקי (כאשר הם מייצגים את העינויים שלוקי עבר על ידי אודין טרם הראגנארוק). באסים מתמזג עם ניהאל ומשחזר את כל זכרונותיו.

לאחר שעזב את המקדש, באסים מתקבל בחזרה לנחבאים. בתגובה, רושאן עוזבת את הנחבאים כהתנגדות לחזרתו של באסים. עכשיו, כשבאסים זוכר את חייו כלוקי, הוא מכריז שהוא נולד מחדש ומצפה לפגוש באלו שהיו אחראיים לכליאתו.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהודעה שפורסמה לעיתונות מטעם החברה המפיצה "יוביסופט", המשחק תואר כ"משחק Assassin's Creed קטן יותר", ואושר כי אורכו יעמוד על כ-15–20 שעות, בדומה למשחקי "Assassin's Creed" הראשונים. המשחק תוכנן ופותח במטרה לחגוג את יום השנה ה-15 ליציאת הסדרה לשוק, ובמהלך פיתוחו, צוות הפיתוח השתמש בטכנולוגיה שנבנתה עבור "Valhalla".[5] המשחק כולל גם מהלכי פארקור חדשים, המאפשרים לבאסים לחצות את בגדאד בצורה יעילה ומיטבית יותר.

עוד טרם ההכרזה על פיתוחו במהלך אירוע "Ubisoft Forward" השנתי שהתקיים ב-10 בספטמבר 2022, דבר פיתוחו של המשחק וקשת עלילתו הפוטניצאלית הודלף תחת שם הקוד "Rift". במסגרת ההדלפה נחשף כי פיתוחו של המשחק החל כחבילת הרחבה עבור "Valhalla", לפני שהוחלט לפתח אותו כמשחק עצמאי באורך מלא.[6]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק שוחרר ב-5 באוקטובר 2023 עבור קונסולות הדור הנוכחי והבא – Microsoft Windows, פלייסטיישן 4, פלייסטיישן 5, Xbox One‏, Xbox Series X ו-Amazon Luna.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Assassin's Creed Mirage בוויקישיתוף

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ במסגרת המשכיות הסדרה, אימצו מסדר הטמפלרים ואחוות המתנקשים את שמם המוכר להם כיום במהלך מסעי הצלב במאה ה-11. לפני כן, נקראו המתנקשים הנחבאים, ואילו מסדר הטמפלרים נקרא מסדר הקדמונים.[1]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Juba, Joe. "Answers To Our Biggest Questions About Assassin's Creed Valhalla". Game Informer. Gameinformer. Retrieved September 13, 2022.
  2. ^ 1 2 Purslow, Matt (September 11, 2022). "Assassin's Creed Mirage Revealed at Ubisoft Forward". IGN. Retrieved September 13, 2022.
  3. ^ 1 2 LeBlanc, Wesley (September 10, 2022). "Assassin's Creed Mirage Reveal Trailer Released, Game Launching In 2023". Game Informer. Retrieved September 13, 2022.
  4. ^ Carpenter, Nicole (September 10, 2022). "Assassin's Creed Mirage sets up Basim's origins in Baghdad, decades before Valhalla". Polygon. Retrieved September 13, 2022.
  5. ^ Purslow, Matt (September 11, 2022). "Future Assassin's Creed Games Will Not All Be 150-Hour RPGs". IGN. Retrieved September 13, 2022.
  6. ^ Good, Owen S. (September 1, 2022). "Ubisoft confirms Assassin's Creed Mirage after multiple leaks". Eurogamer.net. Retrieved September 13, 2022.