Assassin's Creed: Altaïr's Chronicles

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמונת המתנקש: קורותיו של אלטאיר
Assassin's Creed: Altaïr's Chronicles
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה Nintendo DS:
5 בפברואר 2008
iOS:
23 באפריל 2009
WebOS:
25 בינואר 2010
Windows Phone 7:
11 בנובמבר 2010
סוגה פעולה-הרפתקאות, התגנבות
מספר שחקנים שחקן יחיד
פיתוח Gameloft
הוצאה לאור Ubisoft
ארץ מקור צרפת
סדרה Assassin's Creed
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Nintendo DS, Android, iOS, Windows Phone 7
המשחק הבא Assassin's Creed: Bloodlines
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Assassin's Creed: Altaïr's Chronicles (בתרגום לעברית: "אמונת המתנקש: קורותיו של אלטאיר") הוא משחק פעולה-הרפתקאות שפותח על ידי חברת Gameloft והופץ על ידי יוביסופט בשנת 2008. המשחק הוא משחק הספין אוף הראשון בסדרת משחקי Assassin's Creed ומהווה הקדמון למשחק Assassin's Creed משנת 2007. הסיפור מתרחש בשנת 1190 לספירה, שנה לפני אירועי המשחק המקורי, ומתמקד בחיפושו של אלטאיר אבן לא-אחד אחרי חפץ קדמון בשם הגביע, מה שמוביל אותו להתמודדות עם מסדר הטמפלרים. אלטאיר עורך מסעות בין הערים ברחבי המזרח התיכון במהלך המשחק, ביניהם בירושלים, עכו ודמשק (הנכללות גם במשחק הראשון), ובנוסף בערים צור וחאלב, שהן חדשות לסדרה.

המשחק יצא במקור לקונסולת המשחקים הניידת Nintendo DS בפברואר 2008, ולאחר מכן הותאם ל-Windows Phone, Android, iOS, webOS, Symbian ו-Java ME. המשחק קיבל ביקורות מעורבות מהמבקרים, ולאחריו יצאו שני משחקי ספין-אוף נוספים בשם Assassin's Creed: Bloodlines (שגם הוא עקב אחרי קורותיו של אלטאיר) ו-Assassin's Creed II: Discovery (משחק ספין-אוף ל-Assassin's Creed II) - שניהם שוחררו בנובמבר 2009. גרסאות ה-iOS ו-Android של המשחק הוסרו מ-App Store ו-Play Store בשנת 2013.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוא משחק פעולה-הרפתקאות שבו השחקנים משחקים בתפקידו של אלטאיר אבן לא-אחד. גרפיקת המשחק היא תלת-ממדית מנקודת מבט של גוף שלישי, והיא מנצלת את יכולות ה-Nintendo DS, אם כי להבדיל מהמשחק הראשון, המשחק אינו מתרחש בעולם פתוח. המשחקיות משלבת קרבות בסגנון "הכה ושסף", התנקשויות חשאיות תוך שימוש בהתגנבות, ואמנות הפארקור כדי לחקור את הסביבה. בקרב, השחקנים יכולים להשתמש בתקיפות חלשות וחזקות, חסימות ושלל שילובים שונים כדי להפיל אויבים. מאוחר יותר במהלך המשחק, ניתנת גישה לפצצות, סכיני הטלה וקשת מוצלבת. המשחק כולל שלוש רמות קושי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתרחש במהלך מסע הצלב השלישי בשנת 1190, בערך שנה לפני אירועי המשחק הראשון. לאחר משימה לא ידועה, המתנקש אלטאיר אבן לא-אחד מגיע לעיר חלב, שנמצאת תחת מצור על ידי הטמפלרים, המחפשים בעיר אחר אדם לפקודתו של ראש המסדר, הרוזן בזיליסק. לאחר שאלטאיר מגלה על כך ממתנקש גוסס, הוא מקבל חרב ובעזרתה הוא נלחם כדי להגן על עצמו. לאחר מכן, אלטאיר מקבל משימה מהמנטור של אחוות המתנקשים, אל-מועלים, למצוא את "הגביע", שנאמר כי יש לו כוח לאחד את כל הסיעות ולסיים את מסעות הצלב בניצחון לצד שמחזיק בו. אולם, הגביע חזק מדי ועליו להיות מושמד על מנת שלא ייפול לידיים הלא נכונות.

אלטאיר מתחיל את מסעו בדמשק, שם הוא מגלה מסייען כי הגביע נמצא במקדש החול וכי הוא צריך שלושה מפתחות כדי להיכנס פנימה. אלטאיר משיג את המפתח הראשון בדמשק מרקדנית מסתורית בשם פאירה לפני שעוזב לעיר צור. שם הוא לומד שהמפתח השני נמצא ברשותו של רולנד נאפול, ראש בית החולים המקומי שנאמר כי הוא לא אמין וחלקלק. אלטאיר מתנקש בנאפול ומשיג את המפתח. הוא נוסע לירושלים ומגלה שהמפתח השלישי מוחזק בידיו של לורד בזיליסק. אלטאיר מגלה שבזיליסק ישתתף במסיבה אותה מארח המלך בוילה שלו, והוא מסתנן לתוכה ומתעמת עם בזיליסק. הוא מביס אותו ומשיג את המפתח השלישי, אך ראש הטמפלרים מצליח להימלט. מאוחר יותר, הטמפלרים תוקפים סוכן של המתנקשים בשם חזאד, וגונבים ממנו מפה המובילה למקדש החול. אלטאיר עוקב אחריהם למגדל שלהם, בו הוא הורג את המנהיג שלהם, הידוע רק בתור "המאסטר", ונוטל את המפה.

אלטאיר ממשיך בדרכו למקדש ומוצא תיבה ריקה במקום הגביע. אז הוא נתקל בלורד בזיליסק, שלפני מנוסתו חושף שהגביע הוא בעצם אישה. אלטאיר רודף אחריו לצור ואחרי שהוא מצליח להשיג גישה למבצר הטמפלרים, הוא מביס אותו שוב. בתמורה לכך שחס על חייו, בזיליסק מספר לאלטאיר כי הגביע נלקח לירושלים ושהטמפלרים מטילים מצור על עכו ומתכננים להרעיל את אספקת המים. לאחר שהוא מצליח להגן על עכו ולהדוף את התקפת הטמפלרים, אלטאיר שם פעמיו לירושלים ומציל את הגביע, אשר מתגלה כאדהא, נערה שאותה פגש בעבר וחש כלפיה רגשות. אדהא מגלה לו שהטמפלרים שילמו להאראש, השני בפיקוד של מסדר המתנקשים כדי לעזור להם בתקיפה על מצודת המתנקשים בחלב. אלטאיר הודף את המתקפה ומתנקש בחייו של האראש, אך בעודו במשימה הטמפלרים חוטפים את אדהא מחדש. בחזרה בצור, אלטאיר נלחם נגד בזיליסק בפעם האחרונה והורג אותו על סיפון ספינתו, אך הטמפלרים נמלטים עם אדהא בספינה נפרדת. אלטאיר מביט אל האופק ונשבע למצוא את אדהא.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר הביקורות Metacritic העניק ציון ממוצע משוקלל של 58 מתוך 100,[1] בעוד אתרי ביקורות אחרים העניקו לו ציון מעט גבוה יותר - אתר IGN העניק לו ציון 7 מתוך 10,[2] אתר GameSpot העניק לו ציון 6 מתוך 10,[3] האתר Nintendo Power העניק ציון 7.5 מתוך 10, אתר X-Play העניק ציון של שני כוכבים מתוך חמישה, האתר Game Informer העניק ציון 6.5 מתוך 10 ואילו המגזין הרשמי של נינטנדו העניק למשחק ציון של 69% מתוך 100.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]