באייק מסיווה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באייק מסיווה
Bayek of Siwa
הופעה ראשונה Assassin's Creed Origins - Desert Oath
מידע
תאריך לידה 85 לפנה"ס
מקום לידה ממלכת בית תלמי
מקצוע מתנקש, charioteer, מנטור, גלדיאטור, סייף, צייד, לוחם צדק
מומחיות מתנקש
חבר בקבוצה מדג'אי, 'הנסתרים', אחוות המתנקשים המצרית
אזרחות ממלכת בית תלמי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

באייק מסיווהאנגלית: Bayek of Siwa) הוא דמות בדיונית המופיעה בסדרת המשחקים Assassin's creed, והפרוטגוניסט הראשי במשחק Assassin's Creed Origins. נחשב למייסד של מסדר המתנקשים, יחד עם בת זוגו.

חייו והופעותיו בסדרת המשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנותיו הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed (סדרת משחקים)#Assassin's Creed Origins - Desert Oath

באייק נולד בסיווה שבמצרים בסביבות שנת 85 לפנה"ס, לאבא מדג'איי (כוח משטרה חצי-צבאי מובחר של מצרים)[1] בשם סאבו ולאשתו אחמוס. כשהיה ילד צעיר, קבוצה בראשות שודד קברים המכונה מנה, תקפה את בית משפחתו. רובם נהרגו על ידי סאבו, אבל באייק ניצל הודות להגנת אמו. מאוחר יותר הפך באייק לחבר קרוב של חפזפה, ושל קנסה, נערה נובית שאימנה את באייק בציד[2]. הוא גם הכיר היטב את מנחט, כוהן של סח'מת בכפר יאמו, שילדיו התייחסו לבאייק כאל דוד אוהב[3]. באייק גם התחרה מדי פעם נגד סנפר, שעזב מאוחר יותר את סיווה כדי לגור בקנופוס[4].

Origins[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed Origins

ב-Assassin's Creed Origins, השחקן חווה את חייו של באייק כחלק מסימולציה ששוחקה על ידי גיבורה אחרת במשחק, ליילה חסן, דרך מכשיר האנימוס שלה. סיפור הרקע של המשחק מתאר את באייק כמי ששימש כמדג'יי האחרון של סיווה, וששימש כמגן לעמו, עד שנת 49 לפנה"ס, אז בנו חמו נהרג במהלך עימות עם חמישה רעולי פנים שביקשו לפתוח כספת תת-קרקעית במקדש של אמון. בניסיון לנקום את נקמת בנו, נטש באייק את חובותיו כמדג'יי ויצא למסע למשך שנה תוך כדי ציד רעולי הפנים האחראים למותו של חמו. לאחר שהרג את שתי המטרות הראשונות שלו בפירמידה הכפופה ובסיווה, והשיג מאחד מהם תפוח עדן, באייק נוסע לאלכסנדריה כדי להתאחד עם אשתו איה, שמגלה שהיא הרגה גם שני רעולי פנים, מה שמשאיר רק מטרה אחת. באייק מזהה אותו ומתנקש בו, אך אינו משוכנע שכל רעולי הפנים מתים[5].

מאוחר יותר, באייק פוגש את המלכה המצרית המודחת קלאופטרה, אשר מאשרת כי רעולי הפנים הם חברים במסדר הקדמונים, אותו ארגון שהסיר אותה מהכס ומבקש לשלוט בכל מצרים באמצעות אחיה תלמי ה-13 כבובה שלהם. לאחר שקלאופטרה מאשרת שיש עוד חברי מסדר בשטח, באייק עוקב אחריהם ומחסל אותם בזמן שאיה משכנעת את פומפיוס הגדול לחבור לקלאופטרה. עם זאת, פומפיוס נרצח מאוחר יותר על ידי לוציוס ספטימיוס, חבר המסדר, מה שמאלץ את באייק ואיה להגניב את קלאופטרה לארמון כדי לפגוש את יוליוס קיסר, שם היא מרשימה את הקיסר ומבטיחה את תמיכתו במלחמת האזרחים שלה נגד תלמי.

במהלך קרב בין שני הפרעונים היריבים וכוחותיהם, באייק הורג את פותינוס, יורש העצר של תלמי וחבר המסדר, אך הקיסר מונע אותו מלהרוג את ספטימיוס. לאחר מותו של תלמי במהלך הקרב, קלאופטרה משיגה שוב את כס המלוכה כשליטה הבלתי מעורערת של מצרים ומנתקת את הקשרים עם באייק ואיה, מה שמוביל אותם להבין שקלאופטרה והקיסר נמצאים כעת בברית עם המסדר. בתגובה, באייק אוסף את בני בריתו כדי ליצור אחווה סודית כדי להתמודד עם המסדר ולהגן על אנשי מצרים מהצללים, תוך שהוא נשבע להילחם למען צדק וחירות במקום בשביל נקמה.

מאוחר יותר מגלים באייק ואיה שהמסדר גנב גם את תפוח גן העדן וגם את מטה גן העדן של אלכסנדר מוקדון, ושהם משתמשים בהם כדי לפתוח את הכספת במקדש אמון ולגשת למפה עם מיקומי חפצים נוספים. באייק עוקב עד לקירנה אחר פלביוס מטלוס, מנהיג המסדר והאיש האחראי למותו של חמו, שם הוא הורג אותו ומחזיר את התפוח. לאחר מכן, הוא מסיים את מערכת היחסים הזוגית שלו עם איה בתנאים ידידותיים ברגע ששניהם מגיעים למסקנה שהם לעולם לא יוכלו לחזור לחייהם הישנים. במקום זאת, שניהם בוחרים להתמסר במלואם לאחווה שהם ייסדו, והם נותנים לה את השם "הנסתרים", ונפרדים, כאשר באייק נשאר במצרים בעוד איה, שקוראת לעצמה כעת אמונט, נוסעת לרומא.

The Hidden Ones[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחבילת ההרחבה הראשונה למשחק, The Hidden Ones (הנסתרים), המתרחשת חמש שנים לאחר הסיפור הראשי, באייק נקרא לחצי האי סיני על ידי חברתו "טהירה", המפקחת על לשכת הנסתרים המקומית. סיני נכבשת על ידי האימפריה הרומית, שאנשיה מאלצים את האוכלוסייה המקומית לכרות טורקיז. טהירה מודאגת מכך שתמיכת הנסתרים בפלג המורדים מהממלכה הנבטית הובילה לחשיפתם ומבקשת את עזרתו של באייק. באייק מסכים שהנסתרים פגיעים ומחליט להרוג את שלושת הסגנים של הגנרל רופיו, הקונסול של סיני, בתקווה למשוך אותו החוצה. עם זאת, הלשכה של הנסתרים מופצצת, וטהירה נהרגת. באייק נתפס ונצלב, אך ניצל על ידי אמונט, שמזהירה אותו כי מעשיו בסיני עשויים להוביל לחשיפת האחווה כולה. רופיו מגיע ומתחיל לשחוט את תושבי הכפר כדי להכניע את האוכלוסייה. באייק ואמונט עוצרים את הטבח, והראשון הורג את רופיו, שמגלה שהקיסר בנה מחדש את מסדר הקדמונים לפני מותו ושהשפעתם משתרעת על כל האימפריה, מה שמדאיג את באייק.

מאוחר יותר מבקשת אמונט מבאייק לבדוק את ג'מילט, מנהיג המורדים שעורר קרבות עם הרומאים ולאחר מכן החביא את אנשיו בין אזרחים, בידיעה שהרומאים יהרגו ללא הבחנה, והדבר יניע עוד אנשים להצטרף למרד. באייק מתעמת עם ג'מילט והורג אותו. כשהאנשים מאמינים שהנסתרים הושמדו, באייק מחליט לבנות מחדש את האחווה בדיסקרטיות ולהתרחב לפרובינקיה יודיאה, הלבנט ועוד אזורים. בשל מעשיו של ג'מילט, הוא גם מחליט ליצור קוד התנהגות עם עקרונות נוקשים שעל פיו על כל אחד מהנסתרים לפעול, החל באיסור פגיעה בחיי חפים מפשע[6].

The Curse of the Pharaohs[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהרחבה השנייה, קללת הפרעונים, אמונט מבקשת מבאייק לחקור הפרעה בתבאי שלדעתה היא סימן לעוד פיסת גן עדן. באייק מגיע ומוצא את העיר מבוהלת הפחד כשהופעתם של מתים-חיים מתרחשת באזור. הוא מבין ששני שרידים נגנבו מקברים סמוכים: הראשון, השייך לנפרטיטי, נלקח על ידי סוחרי עתיקות בשוק השחור שמתכוונים למכור אותו. השני, השייך לאחנתון, נגנב כנקמה נגד כת הסוגדת לו שהוקמה בתבאי, שם סגידה לאחנתון היא כפירה. מתוך אמונה שהשרידים יעניקו למשתמש את אותו כוח כמו התפוח שפלביוס השתמש בו כדי להכניע את קירנה, באייק מחליט להחזיר את השרידים למקומות המתאימים להם. במעקבו אחר שני השרידים, הוא מגיע לפקיד יווני בשם טיכון שבסיסו במקדש חטשפסוט.

לאחר שהוא משיג בחזרה את השרידים, באייק מבקר בקברי נפרטיטי ואחנתון בעמק המלכים ומוצא אותם מחוללים. הדרך היחידה להחזיר את האיזון היא לעבור אל החיים שלאחר המוות. באייק מגלה שאלו השתקפויות של עולם התמותה ושהשחיתות שתפסה אחיזה בתבאי התפשטה לעולם הבא. הוא מבין שאתון הוא בעצם פיסת גן העדן שהוא מחפש ושאחנתון לא נקבר איתה. במקום זאת, הוא הועבר לצאצאיו והוא מוחזק על ידי הכת של אמון. הקללה הפוקדת את תבאי שוחררה על ידי איזידורה, כוהנת בכת של אמון, כנקמה על מות אמה. באייק עוקב אחריה אל קברו של תות ענח' אמון, שם היא מנסה להצדיק את מעשיה. כשהיא מסרבת להפסיק, באייק הורג אותה ומשתלט על אתון. לאחר מכן הוא נותן אותו לסוטח', גנב שסייע לו במסעו, ומורה לו להחביא אותו במקום בו לא יימצא לעולם[7].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Medjay, For Honor Wiki (באנגלית)
  2. ^ Assassin's Creed: Origins – Desert Oath, Assassin's Creed Wiki (באנגלית)
  3. ^ Ambush in the Temple, Assassin's Creed Wiki (באנגלית)
  4. ^ Old Times, Assassin's Creed Wiki (באנגלית)
  5. ^ Amunet, Assassin's Creed Wiki (באנגלית)
  6. ^ Gamilat, Assassin's Creed Wiki (באנגלית)
  7. ^ Sutekh, Assassin's Creed Wiki (באנגלית)