קונור קנוויי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קונור קנוויי
Connor Kenway
הופעה ראשונה Assassin's Creed III
מידע
שם אמיתי ראדונהאגדו
תאריך לידה 4 באפריל 1756
מקום לידה עמק המוהוק, אמריקה הבריטית
מקצוע מתנקש, סוחר, פריבטיר, מנהיג, משקיע, בלש, צייד, שליח, לוחם צדק
מומחיות מתנקש
חבר בקבוצה אחוות המתנקשים בקולוניות האמריקאיות
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה היית'ם קנוויי (אב), אדוארד קנוויי (סבא), דזמונד מיילס (צאצא)
אויבים Haytham Kenway עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קונור קנווי (אנגלית: Connor Kenway) הוא דמות בדיונית המופיעה בסדרת המשחקים Assassin's Creed, כפרוטגוניסט רב-מתנקש במשחקים המתרחשים בתקופת המהפכה האמריקאית. הוא מופיע לראשונה כגיבור הראשי במשחק Assassin's Creed III, וגם מופיע במשחק Assassin's Creed III: Liberation.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבחינת הסדר הכרונולוגי המשחק מתרחש לאחר אירועי Assassin's Creed Rogue, כאשר אחוות המנקשים ששלטה בצפון אמריקה רוסקה לגמרי על ידי המתנקש לשעבר והטמפלר שיי פטריק קורמק, ומעט לפני ובמקביל אירועי המשחק Assassin's Creed Unity המתרחש בצרפת.

הופעותיו במשחקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Assassin's Creed III[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed III

קונור הוא אחד מאבותיו הקדומים של דזמונד מיילס, שחווה את חייו של קונור דרך האנימוס 3.0, מכשיר שמפענח זיכרונות המוצפנים בתוך ה-DNA שלו. קונור נולד בשנת 1756 בשם רטונאנהקטון, בשבט המוהוק בצפון אמריקה. אביו היה היית'ם קנוויי.[1] המאסטר הגדול של המסדר הטמפלרי בעולם החדש, ואימו הייתה אישה משבט המוהוק. ב-1760, הוא רואה את אמו נרצחת במתקפה על הכפר שלהם, התקפה שהובלה על ידי הטמפלר צ'ארלס לי,[2] בו נתקל זמן קצר לפני כן. שנים לאחר מכן, הוא מקבל כדור בדולח שמאפשר לג'ונו, חברה בציוויליזציה הראשונה, לתקשר איתו. ג'ונו טוענת שקונור חייב להצטרף למסדר המתנקשים כדי להציל את השבט שלו מחורבן, ושולחת אותו לפגוש את אכילס דוונפורט,[3] המנטור בדימוס של אחוות המתנקשים הקולוניאליסטית. אכילס בתחילה מסרב לאמנו אך לאחר שהוכיח את כישוריו הוא מסכים למאמן את קונור, והוא גם זה שנותן לו את השם קונור, כדי לעזור לו להשתלב בחברה המערבית.

כשהוא מבין שהטמפלרים מנסים להשפיע על המהפכה האמריקאית כדי לקדם את המטרות שלהם, קונור יוצא למשימה לחסל אותם. תוך כדי כך, הוא הופך למעורב מאוד במלחמת העצמאות האמריקאית, ומסייע לפטריוטים בתקווה שהם בתורם יגנו על אדמותיהם של עמו. במהלך תקופה זו, הוא גם בונה מחדש את אחוות המתנקשים הקולוניאלית על ידי גיוס של מספר מתנקשים חניכים חדשים, והופך את ביתו של אכילס לקהילה קטנה על ידי שכנוע של מספר מתיישבים שנפגעו מהמלחמה לעבור לשם, בשלבים נתקדמים יותר הוא משפץ בריג של מתנקשים בשם "האקילה",[4] ונהיה הקפטן שלה.

בסופו של דבר, קונור נתקל באביו היית'ם בזמן ששניהם נמצאים במצוד אחר טמפלר נוכל בשם בנג'מין צ'רץ', והשניים כורתים ברית. ככל שהוא מבלה יותר זמן עם אביו, קונור מבין שהמטרות של המתנקשים והטמפלרים אינן שונות כל כך ושוקל את האפשרות לאחד את שני המסדרים. עם זאת, האמון של קונור בהיית'ם מתנפץ כאשר היית'ם מגלה לו שג'ורג' וושינגטון היה אחראי למותה של אימו, בניסיון לגרום לו לצאת נגד וושינגטון. קונור, כשהוא מנתק בזעם את הקשרים עם היית'ם ועם וושינגטון, הוא חוזר לכפר שלו, רק כדי לגלות שאנשיו עברו מניפולציות על ידי צ'ארלס לי כדי שיתייצבו לצד הלויאליסטים.

בעודו מתכנן להתנקש בחייו של לי, קונור מתעמת עם היית'ם ובסופו של דבר נאלץ להרוג את אביו לאחר קרב ממושך. במהלך תקופה זו, אכילס נפטר, ומשאיר את קונור לרשת אותו כמנהיג המתנקשים הקולוניאליים. בשנת 1782, קונור הורג את לי ולוקח ממנו קמע, שאותו הוא קובר מאוחר יותר לפי הוראותיו של ג'ונו. לאחר שמצא את הכפר שלו נטוש, קונור מבין שהאדמה נמכרה על ידי ממשלת ארצות הברית שזה עתה הוקמה כדי לכסות את חובות המלחמה שלה, ומבין שהוא לא הצליח להגן על בני עמו. קונור מסכם את מסעו במחשבה שהעולם יכול להיות אנוכי ואכזרי, עם זאת, הוא מסרב לוותר במאבקו על עתיד טוב יותר, מתוך אמונה שדברים יכולים להשתפר, גם אם לא במהלך חייו.

The Tyranny of King Washington[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחבילת ההרחבה למשחק, הנקראת The Tyranny of King Washington, ואשר עלילתה מתרחשת לאחר אירועי משחק הבסיס, ג'ורג' וושינגטון מבקר את קונור כדי לדון בתפוח גן העדן שמצא, מה שעורר בו סיוטים של ציר זמן חלופי שבו הוא שולט בארצות הברית כמלך עריץ. קונור עובר למציאות הזו לאחר שנגע בתפוח, ומגלה שבציר הזמן הזה אמו לא נהרגה בצעירותו, וכתוצאה מכך, הוא מעולם לא הפך למתנקש. קונור מצטרף לאחר מכן למרד נגד משטרו של המלך וושינגטון, אף על פי שאיבד את רוב בעלי בריתו בדרך, הוא מצליח בסופו של דבר להביס את וושינגטון ולהשתלט על התפוח שלו, מה שמעביר אותו בחזרה לציר הזמן המקורי שלו. שם, וושינגטון המבועת מבקש מקונור לזרוק את התפוח, וקונור לוקח את התפוח ומשליח אותו לים.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Haytham Kenway, Assassin's Creed Wiki (באנגלית)
  2. ^ Charles Lee, Villains Wiki (באנגלית)
  3. ^ Achilles Davenport, Assassin's Creed Wiki (באנגלית)
  4. ^ Aquila, Assassin's Creed Wiki (באנגלית)
  5. ^ The Tyranny of King Washington, Assassin's Creed Wiki (באנגלית)