דזמונד מיילס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דזמונד מיילס
Desmond Miles
הופעה ראשונה Assassin's Creed
הופעה אחרונה Assassin's Creed III
יוצרים יוביסופט עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות נולאן נורת' עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב נולאן נורת'
מידע
תאריך לידה 13 במרץ 1987
מקום לידה הגבעות השחורות, דקוטה הדרומית, ארצות הברית
מקצוע מוזג, מתנקש
מומחיות מתנקש
חבר בקבוצה אחוות המתנקשים
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך פטירה 21 בדצמבר 2012
מקום פטירה טורין, ניו יורק, ארצות הברית
דמויות קשורות
משפחה ויליאם מיילס (אב)
אלטאיר, אציו, אדוארד וקונור (אבות קדמונים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דזמונד מיילסאנגלית: Desmond Miles) הוא דמות בדיונית המופיעה בסדרת המשחקים Assassin's Creed. הוא הוצג לראשונה כפרוטגוניסט של אחוות המתנקשים המודרנית במשחקק המקורי Assassin's Creed, והוא צאצא למספר דמויות מפתח שנשבעו אמונים למסדר; ביניהם אקילוס, אלטאיר אבן לא-אחד, אציו אודיטורה דה פירנצה, קונור קנוויי, אדוארד קנוויי והיית'ם קנוויי. דמותו מדובבת על ידי נולאן נורת' בסדרת המשחקים.

הופעותיו בסדרת המשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Assassin's Creed[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed

במשחק הראשון בסדרה, דזמונד מוצג כמתנקש לשעבר המנהל חיים פשוטים בתור ברמן בניו יורק. על מנת להסתיר את זהותו, הוא חי תחת שמות בדויים ומשתמש רק במזומן כדי להגן על עצמו. למרות זאת, בסופו של דבר הוא נתפס ונלכד על ידי "תעשיות אבסטרגו", חברה המשמשת כחזית של מסדר הטמפלרים של העת המודרנית. לאחר שהוכנס למתקן של אבסטרגו ברומא, דזמונד נאלץ להיכנס לאנימוס, מכונה המאפשרת לו לחיות מחדש את זיכרונות אבותיו המאוחסנים ב-DNA שלו. האנימוס מתרגם את הזיכרונות הללו לסביבה תלת־ממדית, שבה דזמונד שומר על מידה מסוימת של שליטה, אך חייב להישאר מסונכרן עם הפעולות המדויקות של אבותיו בכל רגע נתון, אחרת הוא מסתכן בכך שהוא יזרק מהאנימוס. תחת השגחתם של המדען הראשי של אבסטרגו, ד"ר וורן וידיץ', ועוזרתו לוסי סטילמן, דזמונד מקבל הוראה לחיות מחדש את זיכרונותיו של אלטאיר אבן לא-אחד, כדי לעזור לאבסטרגו למצוא מידע ספציפי שהם מחפשים, ושוידיץ' מסרב לחשוף את מהותו[1].

לאחר שהוא מוצא את המידע שחיפשו אבסטרגו, מפה המציגה את מיקומם של פיסות גן העדן, חפצים עתיקים בעלי כוח רב שנוצרו על ידי גזע קדום, וידיץ' מתכוון להרוג את דזמונד, בהוראת הממונים עליו, אך החשיבה המהירה של לוסי מצילה אותו, כשהיא משכנעת את וידיץ' להשאיר אותו בחיים עד שהם ידעו בוודאות שאין לו שום תועלת נוספת. עם שובו לחדרו, דזמונד, שסובל מ"אפקט הדימום" עקב חשיפה ממושכת לאנימוס, מגלה שרכש את אחת מהיכולות של אלטאיר: "ראיית נשר"[2], זה מאפשר לו להבחין בין חבר לאויב ולקרוא הודעות מוצפנות שנכתבו על קירות ורצפות על ידי "סובייקט 16", סובייקט הניסוי הקודם של אנימוס שלוסי ווידיץ' מזכירים מדי פעם[3].

Assassin's Creed II[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed II

Assassin's Creed II ממשיך מהמקום בו הסתיים המשחק הראשון, כאשר דזמונד בורח ממתקן אבסטרגו בעזרת לוסי, שהתגלתה כמתנקשת סמויה. לאחר שנלקח למחבואם של המתנקשים, דזמונד פוגש את שאר הצוות של לוסי. ההיסטוריון שון הייסטינגס והטכנאית רבקה קריין. ונכנס לאנימוס 2.0, שנבנה על ידי רבקה, כדי לעבור הכשרה מהירה כמתנקש באמצעות אפקט הדימום. דזמונד מתחיל לחיות מחדש את זיכרונותיו של אציו אודיטורה דה פירנצה, אביו הקדמון מתקופת הרנסאנס, על מנת לאמץ את כישוריו ויכולותיו. לאחר ניווט מוצלח בזיכרונותיו המוקדמים של אציו, דזמונד מחולץ מהאנימוס כדי למנוע את הפגיעה הנפשית שסבל סובייקט 16 כתוצאה מאפקט הדימום. זמן קצר לאחר מכן, דזמונד משחזר באופן בלתי רצוני את הזיכרון של אלטאיר בזמן שהוא מחוץ לאנימוס, כתוצאה מאפקט הדימום.

לאחר שהעביר עוד זמן ב-Animus 2.0, דזמונד מתחיל להסתגל לכישורים החדשים שפיתח והופך למומחה בריצה חופשית ובלחימה, בדיוק כמו אבותיו. הקטע האחרון בזיכרונותיו של אציו מביא את אציו ודזמונד המופתעים לחדר עתידני מתחת לקפלה הסיסטינית, שם פוגשת אותם הולוגרמה של מינרווה, מדענית הגזע קדום המכונה האיסו, גזע שיצר את האנושות ואת פיסות גן העדן. מינרווה פונה לדזמונד בשמו, בידיעה שהוא משחזר את זיכרונותיו של אציו, ומדברת על אסון שחיסל את רוב הגזע שלה לפני אלפי שנים, ואשר אמור להתרחש שוב עד סוף אותה שנה, אם דזמונד לא ימנע זאת. לאחר מכן דזמונד נמשך מהאנימוס כאשר אבסטרגו מגלים את המחבוא של המתנקשים, מה שמאלץ את הצוות לברוח למקום מסתור חדש.

Brotherhood[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed: Brotherhood

דזמונד, לוסי, שון ורבקה מגיעים למונטריג'וני, שם הם מקימים בית בטוח בווילה אודיטורה. דזמונד נכנס מחדש לאנימוס 2.0 כדי להמשיך לחיות מחדש את הזיכרונות של אציו ולגלות מה הוא עשה עם תפוח גן העדן שהשיג, בתקווה להשתמש בחפץ כדי להביס את הטמפלרים ולעצור את האסון שממנו הזהירה אותו מינרווה. לאחר שלמדו שאציו החביא את התפוח של עדן מתחת לקולוסיאום, דזמונד והמתנקשים האחרים הולכים לשם כדי להחזיר אותו. דזמונד לוקח את התפוח, אבל דרכו איסו אחר בשם ג'ונו משתלט על גופו ומאלץ אותו לדקור את לוסי, באומרו שהיא הייתה בוגדת בו אם היה מאפשר לה להתלוות אליו עוד. לאחר מכן דזמונד נופל לתרדמת ומוכנס בחזרה לאנימוס על ידי שני מתנקשים לא ידועים במטרה לשמר את הכרתו.

Revelations[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed: Revelations

ב-Assassin's Creed: Revelations, דזמונד מתעורר בתוך החדר השחור, אזור בטוח בתוך האנימוס. באי של החדר השחור, הוא פוגש את המבנה הדיגיטלי של סובייקט 16, קליי קצמארק, שאומר לדזמונד שעליו למצוא זיכרון שמקשר אותו עם אלטאיר ואציו, כדי שהאנימוס יוכל לתקן את התודעה המרוסקת שלו. וכך תעיר אותו מתרדמתו. בעודו במצב זה, דזמונד יכול לשמוע שיחות בין שון, רבקה ואביו, וויליאם מיילס, המודאגים ממצבו, ולגשת לחמישה רצפי זיכרון המפרטים את חייו לפני חטיפתו על ידי אבסטרגו. ברצפים האלו, דזמונד מעלה זיכרונות מתקופתו ב"חווה", שם גדל בסודיות בין המתנקשים האחרים, ובאימונים הקשים של אביו, שגרמו לו לברוח ביום הולדתו ה-16, בשל אי רצונו לחיות את החיים שהוריו בחרו עבורו. בסופו של דבר, הוא עבר לניו יורק, שם קיבל עבודה בבר, אבל תמיד התחרט שלא הצליח להיפרד כראוי מהוריו. בעקבות חטיפתו, הוא האשים את עצמו על כך שלא לקח את האזהרות והאימונים של הוריו ברצינות רבה יותר. בהווה, דזמונד מבין שימיו הקלים ביותר מאחוריו ולבסוף מקבל את תפקידו כמתנקש.

כאשר האנימוס מתחיל למחוק את האי שבאנימוס כדי להיפטר מעודפי נתונים, קליי מקריב את עצמו כדי למנוע את מחיקת דזמונד, אבל לא לפני שהעביר אליו את הזיכרונות הגנטיים שלו. בסופו של דבר, דזמונד מסוגל להגיע למצב המאפשר לו לתקשר עם האיסו יופיטר, שמכוון אותו למצוא את המקדש הגדול כדי שיוכל להשתמש בטכנולוגיה שבפנים כדי להציל את האנושות מהתלקחות השמש שתפגע בכדור הארץ בתוך מספר שבועות. בעקבות זאת, דזמונד מתעורר מתרדמתו ומוצא לידו את שון, רבקה וויליאם, ופשוט מצהיר שהוא יודע מה עליהם לעשות.

Assassin's Creed III[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed III

ב-Assassin's Creed III, דזמונד מגיע למקדש הגדול, הממוקם במערכת מערות בניו יורק, וניגש אליו בעזרת התפוח של עדן. בעזרת אביו וחבריו, דזמונד חי מחדש את הזיכרונות של אבותיו היית'ם קנווי וקונור באמצעות האנימוס 3.0, בתקווה למצוא את מפתח הכספת המרכזית של המקדש, שם נמצא הפתרון לעצירת התלקחות השמש. במהלך ההפסקות שלו בין הסשנים של האנימוס, דזמונד חוקר את המקדש ומשוחח עם ג'ונו, שמספרת לו עוד על ההיסטוריה של הגזע שלה ועל הניסיונות הכושלים שלהם לשרוד את האסון הגדול. המתנקשים גם מחפשים אחר סוללות של איסו כדי להפעיל את המקדש הגדול ולאפשר להם לגשת אל הכספת המרכזית, כאשר דזמונד נשלח לאחזר אותן בשל כישוריו הטובים. דזמונד מחזיר בהצלחה שתי סוללות ממנהטן ומסאו פאולו, שם הוא נתקל ב-Daniel Cross הטמפלרי, שנשלח על ידי אבסטרגו כדי ללכוד אותו. כשמועד ההתלקחות הסולארית מתקרב, וויליאם מתנדב להשיג את הסוללה הסופית כדי שדזמונד יוכל לאתר את המפתח, אך הוא נתפס על ידי אבסטרגו ונלקח למתקן שלהם ברומא בניסיון לגרום לדזמונד למסור את תפוח העדן שלו. במקום זאת, דזמונד מסתער על המתקן כדי להציל את אביו, הורג את קרוס וורן וידיק ומתפייס עם אביו בתהליך.

לאחר שליפת המפתח, דזמונד ובני בריתו נכנסים לכספת המרכזית, ומגלים שם כן, לאחר מכן מופיעות ההולוגרמות של מינרווה וג'ונו המעמידות בפניו בחירה קשה: הראשונה מזהירה את דזמונד לא לגעת בכן, שכן זה יהרוג אותו וישחרר את ג'ונו, שנכלאה במקדש כדי למנוע ממנה לכבוש את האנושות.

בתגובה, ג'ונו מראה לדזמונד חזון של מה יקרה אם התלקחות השמש תפגע בכדור הארץ: אף על פי שדזמונד יהפוך לדמות דמוית משיח עבור ניצולים אחרים ויזכה לכבוד כאל לאחר מותו, הדורות הבאים יעשו מניפולציות על מורשתו בשביל הרווח האישי שלהם. לאחר מספר רגעים של חשיבה, דזמונד מחליט לשחרר את ג'ונו, מתוך אמונה שלאנושות יש סיכוי טוב יותר להילחם בה מאשר לבנות מחדש את החברה לאחר התלקחות השמש. כשהאחרים עוזבים את המקדש, דזמונד נוגע בכן, מה שמשחרר את ג'ונו ומפעיל מגן סביב כדור הארץ שעוצר את התלקחות השמש, במחיר חייו[4].

Black Flag[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed IV: Black Flag

למרות מותו, דזמונד נשאר נכס רב עוצמה עבור הטמפלרים והמתנקשים ב-Assassin's Creed IV: Black Flag. זמן קצר לאחר מותו, צוות התאוששות של אבסטרגו נשלח לאסוף דגימות מגופו עבור פרויקט מדגם 17, הפרויקט החדש שלהם. ה-DNA שלו מאוחסן בשרתים של Abstergo Entertainment, שם מופקד צוות אנליסטים לחיות מחדש את הזיכרונות הגנטיים שהועתקו וללמוד על אבותיו. על אחד מהם, מוטלת המשימה לחיות מחדש את זיכרונותיו של אדוארד קנווי אביו של היית'ם קנווי וסבו של קונור. אמנם מדובר לכאורה באיסוף נתונים לסרט עלילתי על חייו של אדוארד, אבל בפועל אבסטרגו מבקשת למצוא את המצפה, אתר של איסו המארח מכשיר מעקב מתקדם וכמה בקבוקונים של דגימות דם של איסו. במהלך המחקר שלהם, דמות השחקן גונבת ושולחת בחזרה למתנקשים מספר הקלטות שהשאיר דזמונד המפרטות את הספקות הראשוניים שלו לגבי עזיבתו את החווה, את קבלתו לתפקיד שהוא נבחר לבצע ואהבתו להוריו. מכיוון שאבסטרגו יכולים כעת לאסוף את הזיכרונות הגנטיים של כל אחד מבלי צורך להשתמש באנליסטים הקשורים לתחום הדם, גופו נותן לאבסטרגו ידע מלא על חיי המשפחה שלו.

Syndicate[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed Syndicate

ילד בשם אלייג'ה מובא על ידי אמו לקליניקה של אבסטרגו בניו יורק. אנליסטים של אבסטרגו מגלים שהילד חולק בדיוק את אותה שושלת פטריליניאלית של דזמונד, מה שמעיד על כך שייתכן שהוא הגיע ממנו ללא ידיעתו כמה שנים לאחר בריחתו מהחווה. נוסף על כך, מתגלה גם שהילד הוא חכם, גלגול של בן למין ה"איסו". חוקר מאבסטרגו מציע לחטוף את הנער ולערוך עליו ניסויים. חוקרת אחרת, איזבל ארדנט, מתנגדת לרעיון, וקובעת שעדיף לחטוף את הילד כשיהיה מבוגר יותר ולהכניסו ל"אנימוס" למשך 50 שנה כדי שאבסטרגו יוכל ללמוד את השושלת שלו[5].

Valhalla[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed Valhalla

ב-Assassin's Creed Valhalla, מתגלה שכאשר דזמונד הקריב את עצמו כדי להציל את כדור הארץ, רק צורתו הפיזית נהרגה, אבל תודעתו הועברה להדמיית מחשב שנוצרה על ידי האיסו וידועה בשם "האפור". במהלך שהותו שם, דזמונד שכח את זהותו המקורית והפך להוויה של אור טהור בשם "הקורא", שתפקידה לנתח קווי זמן מסועפים שונים כדי לקבוע דרכים למנוע אסונות עתידיים. בשנת 2020, המתנקשת לילה חסן נכנסת לאפור בניסיון להאט את המגנטיות של מכשיר זוהר הכוכבים העולמי, שהופעל על ידי דזמונד במותו. כאן, לילה פוגשת את הקורא ומראה לו עוד אפשרויות וחישובים על סמך קווי זמן שלא חקר. לאחר מכן לילה מחליטה להישאר באפור ולעזור לקורא לחקור קווי זמן נוספים, מה שמאפשר לגופה למות.

בנוסף, השחקן יכול למצוא ולהאזין לשני יומני שמע של דזמונד במחשב של לילה, שהוקלטו זמן קצר לפני מותו. בראשון הוא מדבר על חייו כמתנקש ועל חוסר הבחירה שלו בעניין, דבר שהוא מוצא אירוני בהתחשב בתמיכה של האחים ברצון חופשי. הוא גם מביע את אמונתו שהמתנקשים הפכו ליותר דוגמטיים ואדישים עם הזמן, שכן רובם הפסיקו לחשוב על המשמעות האמיתית של האמונה. למרות זאת, הוא עדיין מאמין בתכליתם של המתנקשים וחושב שאנשים צריכים לפעמים מגבלות. ביומן השני, דזמונד מדבר על אבותיו ועל איך הוא מרגיש המום לאחר שחי מחדש כל כך הרבה חיים שונים בפרק זמן קצר, כמו גם איך הוא לא מחשיב את עצמו מיוחד בגלל היותו צאצא של האיסו, מתוך אמונה שכל אחד יכול להצטרף למתנקשים ולעשות שינוי בעולם[6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 'Assassin' hits target dead-on, brings city to life - The Eagle, www.theeagleonline.com (באנגלית)
  2. ^ Jarred Walton, Assassin's Creed PC, www.anandtech.com
  3. ^ Jason M. Gallagher, John Saavedra, Assassin's Creed Origins and the Story So Far, Den of Geek, ‏2017-10-26 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Desmond Miles, Assassin's Creed Wiki (באנגלית)
  5. ^ Desmond Miles - Alchetron, The Free Social Encyclopedia, Alchetron.com, ‏2017-08-18 (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ Alex Gibson, Assassin's Creed Valhalla: Story Summary, Twinfinite, ‏2020-11-19 (באנגלית אמריקאית)