Assassin's Creed Origins

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
אמונת המתנקש : מקורות
Assassin's Creed Origins
כללי
תאריך הוצאה PS4 ,Xbox One ו-Microsoft Windows: ‏27 באוקטובר 2017
סוגה משחק הרפתקאות ואקשן מגוף שלישי, עולם פתוח
פיתוח יוביסופט מונטריאול
הוצאה לאור יוביסופט
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Assassin's Creed
דרישות תוכנה
מנוע משחק Anvil עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק משחק יחיד
פלטפורמות פלייסטיישן 4, Xbox One, Microsoft Windows
המשחק הקודם Assassin's Creed Syndicate
המשחק הבא Assassin's Creed Odyssey
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Assassin's Creed Origins (בתרגום חופשי: אמנת המתנקש: מקורות) הוא משחק וידאו שיצא ב-27 באוקטובר 2017 לפלייסטיישן 4, Xbox One ולמחשב. זהו המשחק העשירי בסדרה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתרחש במצרים העתיקה בערך בשנת 50 לפני הספירה, בזמן התקופה התלמיית, ומספר את ההיסטוריה הבדיונית של אירועים שהתרחשו בתקופה זו. מצרים ניצבת בפני מהפכה בה היא עוברת משליטה הלניסטית לרומאית, ואנחנו שם לראות את קלאופטרה ויוליוס קיסר עולים לגדולה כשאנחנו מגלמים את באייק - מגן בשירות הפרעה של מצרים שעתיד להפוך למתנקש.[1]

באייק הוא מאדג'יי שמגן על אנשי מצרים מאיומים שונים ומייסד את אחוות המתנקשים הראשונה בהיסטוריה. הסיפור מספר את המקור למאבק המלווה את כל סדרת המשחקים בין המתנקשים, שנלחמים למען השלום באמצעות החופש, אל מול הטמפלרים, שרוצים שלום שנאכף באמצעות סדר.[2]

העלילה מתרכזת בבאייק, מדג'איי של מצרים (מגן על התושבים שלא יכולים להגן על עצמם) תחת חסותו של הפרעה המצרי. בתחילת המשחק מסדר סודי שנקרא "מסדר העתיקים", חוטפים ורוצחים את בנו של באייק, חאמו, מול עיניו. מלא רצון לנקום, באייק נשבע שהוא יהרוג את כל ראשי מסדר העתיקים ויוצא למסע נקמה. לאחר שהתנקש בחמישה מחברי "מסדר העתיקים" הוא פוגש את אשתו, איה, אשר חוברת לקלאופטרה, אחותו של הפרעה הנוכחי אשר הדיח אותה מכס המלכות. באייק ואיה נשבעים אמונים לקלאופטרה והופכים למשרתיה, הם עוזרים לה לגייס אנשים על מנת לבצע הפיכה מול פרעה. באייק מתנקש בראשי מסדר העתיקים, שאחראים לכך שקלאופטרה הודחה מהשלטון, וקלאופטרה לאט לאט חוזרת לשלוט על אזורים שונים במצרים, כמו העיר ממפיס, כאשר אנשי מצרים חוזרים לסגוד לה ורואים בה אלה קדושה, בתה של האלה איזיס.

קלאופטרה מחליטה שזה הזמן לנסות לגייס את תמיכתו של יוליוס קיסר, המצביא הרומאי הידוע, באייק, ואיה עולים על ספינה ומפליגים אל קיסר, שמשוחח עם אחיה של קלאופטרה, תלמי ה-13, שהדיח אותה מהכס בעזרת מסדר העתיקים. קיסר מתאהב בקלאופטרה, והיא מצידה מאמצת את התרבות הרומית וזונחת את מצרים. לאחר שהם מבינים את טעותם, באייק ואיה מגלים כי סגנו של קיסר, ספטימיוס, הוא חלק ממסדר העתיקים, וקיסר הפך להיות ראש המסדר החדש (האב של ההבנה). באייק משכנע כמה מבעלי הברית שאסף במהלך מסעו להצטרף אליו ולהקים אחווה חדשה שתתנגד למסדר העתיקים, יוצא להתנקש בחייו של ספטימיוס, ומצליח בכך. איה ובאייק מבינים שהם לא יוכלו להיות ביחד, משום שהם מתנקשים, ועליהם להילחם בכל חברי "מסדר העתיקים" שנשארו, ובאלו שיבואו אחריהם (לימים, "מסדר העתיקים" יהפוך למסדר "הטמפלרים"). לאחר מכן הם נפרדים, ואיה שטה לרומא.

איה מגיע למקום משכנו של הסנאט, הגוף המחוקק ברומא, שם קיסר נואם בפני חברי הסנאט, ששונאים אותו על כך שנפל ואימץ את התרבות המצרית ומכר את רומא. איה דוקרת את יוליוס קיסר בגבו, ומיד לאחר מכן כל שאר חברי הסנאט שולפים את סכיניהם ודוקרים אותו למוות. יומיים לאחר מכן איה פוגשת בקלאופטרה, ואומרת לה שקיסר מת ושהיא בגדה בה ובבעלי הברית שלה, קלאופטרה מנסה לסתור לה אך איה מאיימת אליה שתחזור למצרים ותשלוט בממלכה כמו שהאנשים שלה רוצים, או שהיא תתנקש בה. איה כותבת לבאייק מכתב בו היא מצטערת על כך שלא יוכלו להיות יותר ביחד, ומבקשת ממנו שיקים את אחוות המתנקשים, בשם המקורי שלהם, "הנחבאים", ושתמיד יעבוד למען הצדק. באייק מקים את אחוות המתנקשים בממפיס שבמצרים ומתחיל לפעול, ואיה הולכת בעקבותיו ומקימה את המסדר ברומא, יחד עם בעלי הברית שלה, וקוראת לעצמה אמונט, על שם האל אמון (הנחבא). העלילה נגמרת בכך שרואים את באייק וחבריו במסדר המתנקשים, עושים את עבודתם בעיר ממפיס.

לאורך כל המשחק, יש גם את סיפור ההווה. סיפור ההווה עוסק בליילה חסן, מתנקשת ערבייה המשתמשת במכונת "האנימוס" שבנתה בעצמה היכולה לשחזר זיכרונות מהעבר, לווא דווקא אם הם שייכים לאותו DNA, בניגוד לשאר מכונות "האנימוס". ליילה חסן, בעזרת חברתה דיאנה גרי אשר נמצאת רחוק מליילה, מנסה להוכיח לחברת "אבסטרגו" ולסופיה ריקין אשר מתעלמת מליילה, שהיא ראויה מספיק כדי להיות חלק מ"פרויקט האנימוס" של החברה ושהיא רוצה להיות חלק מהם. בשל כך, ליילה נסעה למערה בקאטארה דפרשן, מדבר במצרים, שם היא מוצאת את המומיה של באייק, ובעזרת דם מהמומיה (DNA), היא מפעילה את מכונת ה"אנימוס" ומשחזרת את זכרונותיו של באייק. כשליילה מתעוררת מהחוויה שעברה, היא מוצאת את המומיה של איה במערה, ולוקחת טיפות מהדם שלה כדי לשחזר את זיכרונותיה של איה, אך לא מדווחת על הגילויים וההתקדמות בחקירה ל"אבסטרגו" בזמן שחברתה דיאנה מפצירה בה לעשות זאת, אך ליילה לא מקשיבה לה. כשליילה מתעוררת שוב, היא מתעוררת לשמיעת צעקות של חברתה דיאנה, הצועקת לליילה שהיא צריכה עזרה, ושהחיילים של "אבסטרגו" הגיעו אליה במטרה להרוג אותה משום שליילה לא דיווחה לאבסטרגו על הגילויים שלה, שניות ספורות לאחר מכן, חיילים של "יחידת סיגמה" מגיעים גם אל המערה שנמצאת בה ליילה, במטרה להרוג אותה. בזכות הכישורים שקיבלה ליילה בזמן ששהתה במכונת "האנימוס", היא מצליחה להתגבר על החיילים ולנטרל אותם, אך דיאנה כנראה מתה על ידי החיילים. מיד לאחר מכן, ליילה מקליטה הקלטה שבה היא מספרת את כל מה שקרה לה מאז שניסתה להתקבל לפרויקט האנימוס, והיא מצטערת שהיא לא הקשיבה לחברתה, לאחר מכן ליילה חוזרת שוב ל"אנימוס". בפעם האחרונה שליילה מתעוררת, יושב מולה וויליאם מיילס, אביו של דזמונד מיילס, שמשמיע לה את ההקלטה, בנוסף, הוא מציע לליילה להצטרף למתנקשים כדי שתוכל להצטרף ל"פרויקט האנימוס" שלהם ולהיות אחת מהם, וגם בשביל נקמה בסופיה ריקין. ליילה מסכימה, אך עדיין לא מוכנה להצטרף רשמית לאחוות המתנקשים. שעה לאחר מכן, השניים עוזבים את המערה יחד לאלכסנדריה בהליקופטר.

מתנה מהאלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר השחקן מגיע לרמה 23, נפתח קווסט בשם "מתנה מהאלים". באייק חוזה במטאוריט קטן נופל מהשמיים בסמוך לפירמידה ומפרש את זה כסימן "מהאלים". באייק מגלה שההתרסקות פתחה צוהר קטן דרכו הוא חדר אל הפירמידה וגילה בתוכה כתב חידה. באייק יוצא מהפירמידה ובעזרת שעון שמש ענק המוצב מחוץ לה, הוא מצליח לפתור את החידה. לאחר שבאייק חוזר אל הפירמידה, הוא מגלה שחלק נסתר בה נחשף ובתוכו יש מעין קיר זכוכית מואר. באייק נוגע בקיר ולפתע הקיר מתנפץ. באייק רץ להתחבא ומתוך הקיר בוקעת דמות בשם ארדין איזוניה (אנ') (דמות האנטגוניסט מהמשחק Final Fantasy XV (אנ')). ארדין, שהיה כלוא בתוך הפירמידה, משתגר ממנה החוצה ובעזרת דמותו של הבהמות' (דמות מאותו המשחק) הוא נעלם לחלל, משאיר מאחוריו את חרב האולטימה (אחת מהחרבות של הבהמות') וכן את מגן הזיידריך, אותם באייק לוקח לעצמו בסוף המשימה.

לאחר המשימה, השחקן מקבל לרשותו את חרב האולטימה, מגן הזיידריך וחיה עליה הוא יכול לרכוב בשם "קווה" המבוססת על יצורי הצ'וקובו מסדרת Final Fantasy.

הקווסט הוא תוצר של שיתוף פעולה בין חברת Ubisoft לחברת הגיימינג Square Enix.

הרחבות למשחק (DLC)[עריכת קוד מקור | עריכה]

The Hidden Ones (הנחבאים):

"הנחבאים" הוא סיפור הרחבה ששופך אור נוסף על עלייתם של אחוות המתנקשים. סיפור זה מתרחש 4 שנים אחרי אירועי המשחק המרכזי, סיפור זה עוסק באותה דמות ראשית, באייק, אשר מביא את באייק לאזור חצי האי סיני, שם הוא צריך לחקור את ההתנגשות בין המורדים לכובשים הרומיים. בנוסף לפרק הסיפור החדש, The Hidden Ones מציג מגוון של פריטים חדשים עבור השחקן לרכוש, כולל תלבושות, שני סטים של נשקים נדירים, סוסים חדשים, וכלי נשק אחרים. הרחבה זו נותנת לשחקן את האפשרות להגיע לרמה 45 כאשר ללא ההרחבה הרמה המקסימלית היא 40. הרחבה זו נוספה למשחק ב-23 בינואר 2018.

The Curse of the Pharos (קללת הפרעונים) :

ההרחבה השנייה היא מסע חדש, בעיר ת'יבס. קללה עתיקה, המאיימת על הארץ בגלל שוד קברי אלים שנעשה על ידי בני אדם. "קללת הפרעונים" המבוססת על המיתולוגיה המצרית, מציבה את השחקן נגד פרעונים מפורסמים וחיות מצריות, בזמן שבאייק מגלה את הגורם שהביא לחיים שליטים מתים לחיים. הרחבה זו נותנת לשחקן את האפשרות להגיע לרמה 55. כמו ב"הנחבאים", ההרחבה מוסיפה בגדים חדשים, ציוד וכלי נשק, סביב המיתולוגיה המצרית העתיקה. הרחבה זו נוספה למשחק ב-13 במרץ 2018.[3][4]

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק קיימים שינויים רבים בהשוואה למשחקים הקודמים, כאשר המשימות הם ליניאריות עם סט של מטלות שצריך להשלים בשביל להתקדם בסיפור. מחוץ למסגרת המשימות, השחקנים יכולים לנוע באופן חופשי במצרים ברגל, בסירה, או כאשר הם בוחרים לרכב על סוס, גמל, או מרכבה. במשחק זה חוזרת האפשרות לעלות על מבנים גבוהים שיאפשרו להרחיב חלקים מהמפה ולהרחיב את שטח התעופה של הנשר "Senu", ומערכת הקרב השתנתה לחלוטין. במשחק גם יש בזיזות קברים ולחימה ימית.

למשחק הוסף מצב חינוכי שמאפשר לשחק את המשחק ללא קרבות אלא לחקור את מצרים וללמוד על תרבותה. דבר נוסף שהתווסף למשחק, אפשרות "מצב תמונה" המאפשרת לשחקן לעצור את התמונה ולעצב אותה כרצונו כדי שיוכל לעצב את מצרים היפה עד כמה שאפשר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Assassin's Creed Origins בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kallie Plagge, E3 2017: Assassin's Creed Origins Is A True Open-World RPG, GameSpot, ‏2017-06-11 (באנגלית)
  2. ^ "Assassin's Creed Origins review: "This Egyptian playground is finally everything you wanted the Creed to be"". gamesradar (באנגלית). נבדק ב-2018-04-10.
  3. ^ Five Things You Need To Know About Assassin’s Creed Origins, Game Informer (באנגלית)
  4. ^ "Lowest 'Assassin's Creed Origins' PC requirements mirror previous game's". Digital Trends (באנגלית אמריקאית). 2017-10-17. נבדק ב-2018-04-10.