אנטי-פלאג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנטי-פלאג
מקום הקמה פיטסבורג עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1988 – 20 ביולי 2023 (כ־35 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פאנק רוק, הארדקור פאנק, פופ פאנק, סטריט פאנק עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Fat Wreck Chords, A-F רקורדס, New Red Archives, סייד וואן דאמי רקורדס, RCA רקורדס, Golf Records עריכת הנתון בוויקינתונים
www.anti-flag.com
חברים
Justin Sane עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנטי-פלאגאנגלית: Anti-Flag, בתרגום לעברית: "אנטי-דגל") הייתה להקת פאנק רוק אמריקאית מפיטסבורג, פנסילבניה. הלהקה הוקמה בשנת 1988 על ידי ג'סטין סיין ופט תטיק והתפרקה ב־2023. היא נודעה גם בפעילותה הפוליטית ובתמיכתה בגרינפיס, אמנסטי אינטרנשיונל ותנועת אוקיופיי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנטי-פלאג הוקמה בשנת 1988 על ידי ג'סטין סיין (ששמו האמיתי ג'סטין גיוור) ופט תטיק. הם צירפו אליהם מוזיקאים שונים, אך לא הצליחו לגבש הרכב, והלהקה התפרקה לאחר הופעה אחת. בשנת 1992 הם צירפו את הבסיסט אנדי פלאג והקליטו אלבום דמו ובו 17 שירים.

בשנת 1996 הוציאו אנטי-פלאג את אלבומם הראשון "Die for the Government" ("תמות למען הממשלה"). לאחר זמן קצר הבסיסט אנדי פלאג עזב את הלהקה עקב מחלוקות אישיות עם ג'סטין, ואחריו התחלפו מספר מוזיקאים בלהקה.[1]

בשנת 1998 הוציאו אנטי-פלאג את אלבומם השני "Their System Doesn't Work for You" ("השיטה שלהם לא עובדת בשבילך"), שהכיל שירים חדשים לצד מספר שירים מהתקופה המוקדמת של הלהקה.

בשנת 1999 יצא האלבום "A New Kind of Army" ("צבא מסוג חדש") שבשיריו נכללו מסרים פוליטיים המתייחסים להפלה מלאכותית, שחיתות פוליטית, גזענות, פשיזם, אלימות משטרתית ונושאים דומים. בעטיפת האלבום מופיע דגל ארצות הברית במהופך, מה שהוביל לכך שהאשימו את הלהקה באנטי-אמריקניזם. ג'סטין הגיב להאשמות האלה: "אנטי-פלאג היא לא אנטי-אמריקאית. אנטי-פלאג פירושו אנטי-מלחמה. אנטי-פלאג פירושו האנשים הפשוטים בכל העולם שמעדיפים לחיות באחדות ובשלום. אנטי-פלאג פירושו לעמוד נגד חמדנות התאגידים שפוגעים במיליונים ומועילים רק לקומץ עשירים מופלגים. אנטי-פלאג פירושו להילחם בלאומיות מטופשת. אנטי-פלאג פירושו אחדות."[2]

בשיר "No Apology" הם מתייחסים לזכות האישה להפלה מלאכותית, וטוענים שגם אם הפלות היו מחוץ לחוק, וגם אם כולם היו מגנים אותן מקיר לקיר, נשים עדיין היו מוצאות דרכים לבצע אותן – רק באופן הרבה פחות סטרילי ובטוח.[3]

בשנת 2000 אנטי-פלאג הוזמנו להשתתף במופע ואנס וארפד טור, שם התיידדו עם חברי NOFX (אנ'), ובהמשך הוציאו מספר אלבומים בחברת התקליטים שלהם Fat Wreck Chords (אנ').

בשנת 2001 יצא האלבום "Underground Network" שסימן שינוי בסגנון המוזיקלי של הלהקה: פחות הארדקור פאנק ויותר פאנק רוק. לא חל שינוי בגישה הפוליטית של הלהקה – הם שרו על גזענות בארצות הברית (אנ') ועל נאו-נאצים שמגיעים להופעות פאנק, ותקפו את מדיניות החוץ של ארצות הברית. לאלבום צורפה חוברת עם מאמרים של היסטוריונים ופרשנים פוליטיים, בהם הווארד זין.

לאחר פיגועי 11 בספטמבר חנויות מוזיקה רבות הסירו את האלבומים של אנטי-פלאג מהמדפים, מכיוון ששירי המחאה שלהם נתפסו כ"אנטי-אמריקאים". באלבומיהם שיצאו באותה תקופה הם הביעו ביקורת על ממשל בוש בנוגע למלחמה בטרור, וצירפו, כבעבר, חוברות עם מאמרים של חברי הלהקה ושל פרשנים פוליטיים. כמו כן הם הלחינו שיר שמילותיו נכתבו על ידי וודי גאת'רי.

בשנת 2005 חתמה להקת אנטי-פלאג על חוזה הקלטות עם חברת RCA רקורדס. גם באלבומיהם הבאים בלטו שיריהם האנטי-מלחמתיים בהם הם תקפו את ממשלת ארצות הברית. בשנת 2008 יצא האלבום "The Bright Lights of America" שהופק על ידי טוני ויסקונטי.

במרץ 2009 ג'סטין שבר את עצם הבריח שלו כאשר קפץ מהבמה בזמן הופעה, בניסיון לעצור מישהו שהשליך חפצים לעבר הלהקה. עקב הפציעה בוטלו חלק מההופעות של אנטי-פלאג באותה עת.

ב-1 במאי 2009 הלהקה ביצעה בהופעה בניו ג'רזי גרסאות כיסוי לשירים של הקלאש. לאחר מכן הוציאה הלהקה מספר אלבומים ויצאה לסיבובי הופעות בארצות הברית ומחוצה לה. הם הופיעו לצד להקות רבות, ובמיוחד שיתפו פעולה בסיבובי ההופעות עם להקת רייז אגיינסט.

באוגוסט 2017 הוציאה הלהקה שיר בשם "Racists" ("גזענים"), בתגובה לאירועי עצרת איחוד הימין האמריקאי בשארלוטסוויל.

ב-4 באוקטובר 2019, אנטי-פלאג הוציאו את השיר "Christian Nationalist" ("נוצרי לאומני") וצורף אליו מאמר של ג'סטין התוקף את הימין הרפובליקני בארצות הברית, משווה אותם לפשיזם באירופה ומונה פוליטיקאים שקיבלו תרומות מאיגוד הרובאים הלאומי, מה שלדבריו עודד אירועי ירי המוני בארצות הברית. זמן קצר לאחר מכן יצא אלבום האולפן ה-12 של הלהקה, "20/20 Vision" (משחק מילים על שנת 2020), התוקף את עמדות הרפובליקנים בארצות הברית ואת ממשל טראמפ. סיבוב הופעות שתוכנן לשנת 2020 בוטל עקב מגפת הקורונה העולמית.

באותה שנה יצא סרט תיעודי אודות הלהקה שצולם במשך מספר שנים, והוא מציג את חברי הלהקה בזמן סיבובי הופעות, כתיבת מוזיקה ופעילות אקטיביסטית. בסרט כלולים ראיונות עם מוזיקאים עמיתים, בהן חברי להקות בד רליג'ן, רייז אגיינסט ו-Rage Against the Machine.

בינואר 2023 יצא אלבומם ה-13, "Lies They Tell Our Children" ("שקרים שהם מספרים לילדים שלנו"). ב־19 ביולי, באמצע סיבוב הופעות, הודיעה הלהקה כי התפרקה.

אקטיביזם[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברי אנטי-פלאג היו מעורבים באקטיביזם פוליטי לאורך השנים, והשתתפו באירועי מחאה רבים, בהם מחאה נגד פגישות פורום G20 והפגנות תמיכה בארגונים חברתיים, בהם גרינפיס, אמנסטי אינטרנשיונל, תנועת אוקיופיי ואנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים. בחלק מהאירועים הם הופיעו ביחד עם להקת Rage Against the Machine.

כל חברי אנטי-פלאג הם טבעונים ותומכים בזכויות בעלי חיים. הם הופיעו לעיתים קרובות בכנסים של "אנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים" (PETA), ושיריהם הופיעו באלבום אוסף שהכנסותיו היו תרומה לארגון.

סמל הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמל הלהקה הוא "כוכב רובים" שעוצב על ידי כריס הד. הוא הופיע לראשונה על עטיפת האלבום "Mobilize" (אנ') (משנת 2002). הסמל מורכב מחמישה רובי M16 שבורים היוצרים צורת כוכב.

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'סטין סיין – גיטרה מובילה, שירה מובילה (1988–1989, 1992–הווה)
  • פט תטיק – תופים (1988–1989, 1992–הווה)
  • כריס הד – גיטרה קצב, קולות רקע (1997-הווה), בס (1997)
  • כריס "מס' 2" בארקר – בס, רקע ושירה מובילה (1999–הווה)

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Die for the Government (1996)
  • A New Kind of Army (1999)
  • Underground Network (2001)
  • Mobilize (2002)
  • The Terror State (2003)
  • For Blood and Empire (2006)
  • The Bright Lights of America (2008)
  • The People or the Gun (2009)
  • The General Strike (2012)
  • American Spring (2015)
  • American Fall (2017)
  • (2020) ‏20/20 Vision
  • Lies They Tell Our Children (2023)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנטי-פלאג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]