אסטריקס הגאלי (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אסטריקס הגאלי
Astérix le Gaulois
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על "אסטריקס" מאת רנה גוסיני ואלבר אודרזו
בימוי ריי גוסנס, רנה גוסיני עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ורג'ס דראגונד
תסריט רנה גוסיני ואלבר אודרזו (מקור)
וילי לטסט
ג'וס מריסן
לוסלו מולנאר
עריכה François Ceppi, Jacques Marchel עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים רוג'ר קארל (אסטריקס)
ז'אק זאונו (Cacofonix)
ג'ין פאראדס (יוליוס קיסר)
פייר טורנדה (Vitalstatistix)
ז'אק מורל (אובליקס)
לוסיאן רמבורג (אשפיקס)
ברנרד לאוואלט
מייקל אלפיק
Pierre Trabaud
Bill Oddie
הנרי לאבוסייר
Michel Puterflam עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Gérard Calvi עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום Georges Lapeyronnie עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת, בלגיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Dargaud Films
חברה מפיצה Mediatoon Distribution עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה צרפתצרפת 20 בדצמבר 1967
משך הקרנה 68 דקות
שפת הסרט צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט לכל המשפחה, סרט קומדיה, סרט הרפתקאות, סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא אסטריקס וקלאופטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אסטריקס הגאליצרפתית: Astérix le Gaulois, באנגלית: Asterix the Gaul) הוא סרט הנפשה מסורתית צרפתי-בלגי, מסוגת קומדיה והרפתקאות לכל המשפחה, המבוסס על חוברת הקומיקס "אסטריקס הגאלי", החוברת הראשונה בסדרת הקומיקס "אסטריקס" שכתב רנה גוסיני ואייר אלבר אודרזו. הסרט, שבויים על ידי ריי גוסנס, שומר על עלילת החוברת באופן די הדוק ומרחיב עליה רק מעט.

הסרט במקור היה אמור להיות סרט טלוויזיה, אולם הסרט הופץ בבתי הקולנוע בצרפת. רנה גוסיני ואלבר אודרזו, שלא היו מעורבים בהפקת בסרט, לא התרשמו ממנו.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הצגת הדמויות המרכזיות, הסרט עוקב אחר דמותו של אסטריקס כאשר הוא תוקף קבוצה של חיילים רומאים ביער. למרות כמות המספרים, אסטריקס עוזב בעוד הרומאים פצועים וחבולים כתוצאה מהפרעה לציד חזירי הבר שלו. כאשר המנהיג של הרומאים "פונוס בלונוס" חזר הם מתכוונים למצוא איך הגאלים קיבלו את כוחם העל טבעי. פונוס בחר מתנדב (באמצעות משחק הכיסאות) כדי להתחזות לגאלי ולהפריע לכפר. המפסידן חסר המזל הוא נמוך, רווי לשון ולא יוצלח בשם קאליגולה מינוס. הוא חבש פאה, שפם מזויף ולבוש גאלי מסורתי והגיע בשלשלאות דרך היער כאסיר, חיכה שהגאלים יצילו אותו. אסטריקס ואובליקס גילו אותו והצילו אותו במחשבה שהוא גאלי אמיתי מבלגיה.

כאשר נכנס לכפר הגאלים, דחק מינוס באסטריקס לחלוק איתו את סוד שיקוי הקסם איתו. הוא השתמש באותה טכניקה עם אשפיקס במטרה להשיג את השיקוי לעצמו. לפני שהוא הצליח לחטוף את השיקוי ולחזור למחנה, דמותו האמיתי של מינוס נחשפה בטעות בזמן ריקוד מסורתי. אסטריקס הסיר ממינוס את השפם המזויף. עדין היה עוצמתי בשיקוי, מינוס הצליח לברוח, בעוד הגאלים ניסו לעצרו ללא הצלחה.

פונוס בולונוס חקר את מינוס, אשר למד שעל מנת להשיג את שיקוי הקסם הם צריכים לחטוף את אשפיקס ולהביאו למחנה. אשפיקס נארב בידי הרומאים כאשר הוא אסף צמחי דבקון, אולם סירב לגלות את הסודות של שיקוי הקסם לפונוס. כאשר אשפיקס נכשל לחזור לכפר, אסטריקס הלך ליער על מנת לחפשו, שם הוא פוגש מוכר עם דילמה עם השוורים שלו. לאחר שהפיק תועלת מהרווח של אסטריקס, המוכר הסכים לקחת אותו אל מחנה הרומאים בעגלה, מוחבא בערמת עלים למשך הלילה. כאשר הגיעו אל המחנה, אסטריקס שמע את פונוס מדבר עם דקוריון להפיל את הקיסר. אסטריקס מצא את אשפיקס והגה תוכנית לשחררו. הוא נעצר בכאילו ושכנע את הרומאים שאשפיקס יוכל לשתף פעולה מאשר להתייסר. אשפיקס אז ליווה את הליגיונרים כשהוא אוסף את המרכיבים לשיקוי ביער. אולם שהוא התקשה למצוא תותי שדה (מפני שהם לא צומחים בעונה), אשפיקס ציווה על הרומאים לחפש רחוק בשבילם. כאשר הלגיונרים חזרו ים סלסלה מיוון, הגאלים אכלו את כל התותים ובקשו מהרומאים לאסוף עוד כאלה. זה גרם לפונוס להתייאש. אשפיקס אז התכונן להכין את השיקוי ללא התותים.

כאשר האמין שהשיקוי שהכין הוא אותו שיקוי שנותן עוצמה לגאלים, הרומאים שתו את השיקוי והבינו לרעתם שזה שיקוי שמצמיח שיער. רובם רחמו על אשפיקס כאשר צמחו להם זקנים ושיער ללא שליטה, דבר אשר הפך אותם לחסרי תועלת. אשפיקס אמר שהוא יוכל להמציא שיקוי נגד, כאשר ידעו שההשפעה תעבור למחרת. יחד עם הרומאים הם אספו את המרכיבים לשיקוי הקסם האמיתי, אשר הכין אותו רק לאסטריקס, ונוגדן, אשר הפסיק את צמיחת השערות. כאשר שניהם גברו על השובים, פונוס זכה לביקור פתע מיוליוס קיסר אשר ביקש לפגוש את הגאלים. אסטריקס גילה שפונוס תכנן להשתמש בשיקוי כדי להפיל את הקיסר, אשר שחרר את פונוס מחובותיו והעניק חופש לאסטריקס ואשפיקס, למרות שאמר להם שהם שוב ייפגשו.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]