אסטריקס וקלאופטרה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אסטריקס וקלאופטרה
Astérix et Cléopâtre
כריכת הגרסה העברית של הקומיקס
כריכת הגרסה העברית של הקומיקס
מידע כללי
מאת רנה גוסיני
איורים אלבר אודרזו
שפת המקור צרפתית
סוגה קומיקס
מקום התרחשות מצרים עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה בשפת המקור Dargaud
תאריך הוצאה 1965 (המקור בצרפתית)
מספר עמודים 48
הוצאה בעברית
הוצאה דליה פלד
סדרה
סדרת ספרים אסטריקס
ספר קודם המירוץ סביב גאליה עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא קרב המנהיגים עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-2-01-210138-8
הספרייה הלאומית 001861997
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אסטריקס וקלאופטרהצרפתית: Astérix et Cléopâtre) הוא ספר הקומיקס השישי בסדרת ספרי הקומיקס הצרפתיים המצליחה "אסטריקס".

את הספר כתב רנה גוסיני ואייר אלבר אודרזו. הספר פורסם לראשונה בצרפתית בשנת 1965.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלאופטרה, מלכת מצרים התלמיית, אינה מרוצה מזלזולו של יוליוס קיסר בעם המצרי. על-כן היא מבטיחה לו כי תקים עבורו ארמון מפואר כאשר משך-הבנייה יעמוד על שלושה חודשים בלבד. את המשימה היא מטילה על אדריכל בשם סרגליס והיא מודיעה לו כי אם יצליח יכוסה בזהב, אך אם יפסיד, יוגש כמאכל לתנינים. סרגליס, המכיר את אשפיקס ויודע על יכולותיו לחולל ניסים, נוסע לגאליה ומבקש את עזרתו. אשפיקס, שבכל-אופן התכוון לנסוע למצרים, הסכים ללוות את ידידו, וגם אסטריקס ואובליקס מצטרפים להרפתקה.

הודות לשיקוי הפלא של אשפיקס, פועליו של סרגליס עובדים במהירות וביעילות פלאית, ונראה שבניית הארמון תושלם בזמן. אולם אויבו המושבע של סרגליס, אדריכל עשיר בשם ערמומיס, מנסה להכשילו בסדרה של ניסיונות כושלים. בסופו של דבר, ערמומיס נלכד ומצורף בעקבות אחת ממזימותיו לצוות פועלי הבנייה של הארמון. אחד הניסיונות להכשיל את מהלך הבנייה היה כליאת החבורה הגאלית בפירמידה. מזימיס, עוזרו של ערמומיס, מציע להם בחביבות סיור בתוך הפירמידה, וכאשר הם נכנסים לתוך חדר פנימי הוא לוכד אותם בו. אובליקס, באחת מן הפעמים הנדירות שהוא מורשה לשתות מעט משיקוי הפלא, שובר אותה, אך הדבר לא עוזר להם, שכן הם לא יודעים להתמצא בתוך המבוך שבפירמידה. מי שמציל אותם הוא מבריקס, כלבו של אובליקס שמאתר אותם באמצעות חוש הריח שלו.

נדמה היה כי קלאופטרה תזכה בהתערבות, אולם כאשר יוליוס קיסר מגלה על הימצאותם של שלושת הגאלים באתר הבנייה, הוא שולח לשם את לגיונותיו אשר מפגיזים את הארמון באמצעות בליסטראות. לפי עצתו של אשפיקס, הלבלר האלכסנדרוני תלתליס כותב איגרת לקלאופטרה במטרה שזו תפסיק את ההתקפה. מבריקס נשלח לקלאופטרה, וכאשר זו שומעת על כך היא מגיעה בהוד ובהדר לאתר הבנייה ובזעם רב מורה לקיסר להפסיק את המתקפה. בסופו של דבר בניית הארמון מושלמת בזמן, קלאופטרה זוכה בהתערבותה, וסרגליס מתפייס עם יריבו.

עיבודים קולנועיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקומיקס נעשו במהלך השנים שני עיבודים קולנועיים. הראשון הוא סרט האנימציה "אסטריקס וקלאופטרה" משנת 1968, והשני הוא סרט הלייב אקשן "אסטריקס ואובליקס: המשימה קלאופטרה" (Astérix & Obélix: Mission Cléopâtre) משנת 2002, בו מגלם השחקן ז'ראר דפארדיה את דמותו של אובליקס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אסטריקס וקלאופטרה, האתר הרשמי של אסטריקס (באנגלית)