אסף פייר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אסף פייר
לידה 18 בספטמבר 1975 (בן 48)
תל אביב, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תלמה ילין עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק פסנתרן, מלחין, מתזמר, מעבד מוזיקלי, אמן-במה
כלי נגינה פסנתר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אסף פייר הוא פסנתרן, מלחין, מתזמר, מעבד מוזיקלי ואמן-במה ישראלי[1][2].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פייר נולד בעיר תל אביב. הוא התחנך במגמת המחוננים בבית הספר היסודי א.ד. גורדון בחולון ובתיכון לאומנויות תלמה ילין בגבעתיים, אז גם ניגן כסולן עם התזמורת הבית ספרית וזכה בקביעות במלגות ההצטיינות מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל. בשנת 2002, סיים את לימודי התואר הראשון בהצטיינות בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב. את לימודי התואר השני סיים בשנת 2006 בהצטיינות יתרה. בשנים אלו היה פרופ' אריה ורדי מורו לפסנתר.

את דרכו לעולם המוזיקה החל פייר בגיל 12 עם לימודי פסנתר, וכבר אז התגלה כפסנתרן מחונן[3]. בשנת 1996 זכה במקום הראשון בתחרות גורלניק לפסנתרנים מצטיינים שמקיימת קרן התרבות אמריקה-ישראל, בעקבותיה הגיש בשנת 1998, רסיטל סולו במוזיאון תל אביב לאמנות.

בשנת 2004 פגש את הכנרת אידה הנדל בסמינר לכנרים במרכז "קשת אילון" בקיבוץ איילון ובין השניים נרקמה ידידות, אשר תרמה רבות להתפתחותו המוזיקלית כאמן.

הופעות כפסנתרן סולן בליווי תזמורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פייר מרבה לשתף פעולה עם תזמורות סימפוניות וקאמריות בישראל ומחוצה לה[4]. החל משנת 2002 שיתף פעולה עם התזמורת הפילהרמונית של רומניה, בה הופיע כסולן בקונצ'רטי לפסנתר ותזמורת מאת בטהובן בניצוח אובידיו באלאן. פייר הופיע עם התזמורת הסימפונית ירושלים, בניצוחו של נעם שריף, בנוסף, הופיע פייר עם התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, הופיע עם התזמורת הסימפונית חיפה וסימפונט רעננה. עוד הופיע פייר במהלך הקריירה עם הסינפונייטה הישראלית באר שבע, עם התזמורת הקאמרית הישראלית, אנסמבל סולני תל אביב, התזמורת הקאמרית רמת גן ותזמורת הבמה הישראלית.

פרויקטים מקוריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הקריירה הפיק פייר פרויקטים מקוריים להם כתב את כל העיבודים והתזמורים. במקביל לעשייה המסורתית פיתח פייר גישה מודרנית לז'אנר הקונצרט – הקלאסי, הניכרת בביצוע האומנותי ובהגשת המופע. במהלך הופעותיו עושה פייר שימוש במצלמות אקסטרים, אותן הוא ממקם בזוויות שונות על גבי המקלדת. התמונות הנקלטות בעדשות המצלמה, מועברות בזמן אמת לצופים באולם, ומגבירות את ההנאה והחיבור למופע.

במקביל להופעות במסגרת המסורתית, יצר פייר מופעים עכשוויים, המתבססים על חומרים מוזיקליים קלאסיים ביניהם "מחול האש"[5] משנת 2010. מחול האש[6] הוא מופע -פסנתר ספרדי מקורי, המשלב יצירות של מלחינים ספרדיים כגרנדוס, אלבניס ודה פאיה ויצירות מקוריות של פייר ברוח ספרד - כ'אספמיה' ו'ליינדה דל מורו' (אגדת המורי). מופע 'מחול האש 'הוצג בשתי גרסאות שונות, האחת לפסנתר סולו והשנייה לפסנתר ותזמורת עם התזמורת הסימפונית חיפה באודיטוריום חיפה, עם סימפונט רעננה במשכן למוזיקה ואמנויות רעננה, עם התזמורת הקאמרית רמת גן, בתיאטרון רמת גן ועם הסינפונייטה הישראלית באר שבע בהיכל התרבות במודיעין מכבים רעות[7].

בשנת 2013 יצר פייר את המופע המקורי 'פנטסיה סתווית' לפסנתר ותזמורת אשר הוצג בשיתוף התזמורת הסימפונית חיפה ב'פסטיבל הסתיו' בהיכל התרבות בעפולה. במופע הוצגו יצירות הבוחנות את גבולות הקונצנזוס בעולם המוזיקה הקלאסית וביניהן 'פנטזיה לאור הירח' המחברת את סונטת 'ליל הירח' של בטהובן והפרלודים של רחמנינוב ויצירות כגון 'הפסנתר הלא מושווה' - חיבורים אסוציאטיביים בין הפרלודים של י.ס. באך.

בשנת 2015 כתב פייר מופע מלודרמה בשם 'לפרק את שוברט'[8] - אודות פרנץ שוברט - פייר בו הציג פייר את דמותו של המלחין באמצעות משחק ונגינה המלווה בתזמורת מיתרים. המופע הוצג באודיטוריום וייל, בכפר שמריהו[9].

פעילות כמרצה ומנהל אמנותי[עריכת קוד מקור | עריכה]

משנת 2005 מקיים פייר מפגשי שיחה ונגינה תחת הסדרות 'ממכחולו של האמן'[10],'מאחורי הצלילים' ו- 'רסיטל בוקר', בהן הוא מציג את משנתו האמנותית. במפגשיו משלב פייר נגינה חיה, פרשנות אישית של הטקסט המוזיקלי וקרדו אומנותי. המופעים התקיימו בין היתר בקתדרה ברמת השרון[11], בקתדרה בראשון לציון, בתיאטרון חולון[12], בהיכל התרבות במודיעין, ב'אסכולות', במסגרת פעילויות 'קשרי תרבות', סינמטק תל אביב ובפני גופים וחברות דוגמת לשכת עורכי הדין בתל אביב.

בין השנים 2009–2014, כיהן כמנהל האומנותי וככותב התכנים של סדרות המוזיקה הקלאסית בהיכל התרבות מודיעין מכבים רעות ובין השנים 2006–2011, כיהן כמנהל האומנותי וככותב התכנים של סדרות המוזיקה הקלאסית בתיאטרון חולון.

משנת 2008 הגיש את 'פרליוד'- מפגשי הכנה טרום-קונצרט בסדרות הסימפוניות למנויים ברחבי הארץ. ובשנת 2017, הוזמן להגיש בסדרת טרום-קונצרט למנויי התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

פעילות חברתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פייר ייצג את מדינת ישראל ברסיטל ייחודי שהתקיים בבית שגריר איטליה בישראל, ג'אנפאולו קאבאראיי, בישיבה משותפת של נשיאי בתי המשפט העליונים של ישראל ואיטליה לציון יום השנה להרצחו של ראש הממשלה יצחק רבין.

בשנת 2006 שיתף פעולה עם יו'ר ויצו תל אביב –זהבה שילון במופעי התרמה למען הארגון.

הופיע ברסיטלים שהתקיימו בבון ובקלן שבגרמניה, בחסות פרויקט 'מאסף לאסף', במטרה לגייס כספים עבור בית חולים אסף הרופא.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]