ג'ארד ברנסטיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ארד ברנסטיין
Jared Bernstein
דיוקן רשמי של ברנסטיין, 2022
דיוקן רשמי של ברנסטיין, 2022
דיוקן רשמי של ברנסטיין, 2022
לידה 26 בדצמבר 1955 (בן 68)
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת קולומביה
מכללת האנטר
בית הספר מנהטן למוזיקה
עיסוק כלכלן
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
דת יהדות
יושב ראש מועצת היועצים הכלכליים של ארצות הברית ה־31
10 ביולי 2023 – מכהן
(41 שבועות ויום)
תחת הנשיא ג'ו ביידן

ג'ארד ברנסטייןאנגלית: Jared Bernstein; נולד ב-26 בדצמבר 1955) הוא כלכלן אמריקאי-יהודי, המכהן כיושב ראש מועצת היועצים הכלכליים של ארצות הברית וכחבר הקבינט של ארצות הברית תחת הנשיא ג'ו ביידן. טרם כהונתו בממשל ביידן היה יועצו הכלכלי של ביידן בעת כהונתו כסגן הנשיא.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברנסטיין, יליד 1955, נולד למשפחה יהודית-אמריקאית. הוא בעל תואר ראשון במוזיקה מבית הספר מנהטן למוזיקה, שם למד קונטרבס אצל המוזיקאית אורין או'בריאן. לאחר מכן השלים במכללת האנטר לימודי תואר שני בעבודה סוציאלית ולימודי דוקטורט ברווחה סוציאלית באוניברסיטת קולומביה. הוא לימד באוניברסיטת הווארד, באוניברסיטת ניו יורק, ובאוניברסיטת קולומביה. תחומי העניין שלו כוללים מדיניות כלכלית פדרלית, מדינתית ובין-לאומית ובמיוחד מצוקת מעמד הביניים; אי-שוויון וניידות בהכנסה, מגמות בתעסוקה וברווחים, שוקי עבודה בשכר נמוך, עוני והשוואות בין-לאומיות. הוא ידוע כמבקר תכוף של הסכמי סחר חופשי, כגון הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה.

בשנת 1992 החל ברנסטיין לעבוד כפקיד בכיר ב"מכון למדיניות כלכלית", קבוצת חשיבה ליברלית המתמקדת בנושאים המשפיעים על עובדים בעלי הכנסה נמוכה ובינונית. מ-1995 עד 1996 עבד במחלקת העבודה של ארצות הברית כסגן הכלכלן הראשי של המחלקה. לאחר מכן חזר למכון למדיניות כלכלית ככלכלן בכיר וכמנהל תוכנית רמת חיים. לאחר הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2008 הצטרף לצוותו של סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. תפקידו הייעודי בסגל של ביידן נוצר במיוחד עבורו למען מתן ייעוץ כלכלי. עם מינויו, טענו עיתונאים אחדים כי החלטתו של ביידן הייתה מנוגדת במיוחד לעמדותיהם של רבים מהיועצים הכלכליים של נשיא ארצות הברית הנבחר ברק אובמה.

ב-5 בספטמבר 2020, לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020, הוכרז כי ברנסטיין יהיה חבר במועצה המייעצת של צוות המעבר השלטוני של ג'ו ביידן[1]. לאחר מכן נבחר כחבר במועצת היועצים הכלכליים של ארצות הברית בינואר 2021.

בפברואר 2023 הכריז ביידן על מינויו של ברנסטיין ליושב ראש מועצת היועצים הכלכליים[2]. ב-11 במאי אותה שנה אישרה ועדת הבנקאות, השיכון והעניינים האורבניים של הסנאט של ארצות הברית את הבאת מינויו להצבעה בפני מליאת הסנאט, וב-13 ביוני אישר הסנאט של ארצות הברית את מינויו ברוב של 50 קולות. ב-10 ביולי ברנסטיין הושבע לתפקידו בידי סגנית הנשיא קמלה האריס[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ארד ברנסטיין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Cindy McCain Joins Biden-Harris Transition Team’s Advisory Board, מאורכב מאתר הנשיא הנבחר ביידן, 28 בספטמבר 2020 (באנגלית)
  2. ^ קת'רין ווטסון, Biden announces reshaped economic team, naming 2 new top advisers, באתר CBS News‏, 14 בפברואר 2023 (באנגלית)
  3. ^ Vice President Harris Swearing-in Ceremony for Council of Economic Advisers Chair, באתר C-SAPN‏, 10 ביולי 2023 (באנגלית)