גבע אלון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גבע אלון
אלון בהופעה, 2009
אלון בהופעה, 2009
לידה 30 במאי 1979 (בן 44)
מעברות, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1999
סוגה רוק, פולק
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גבע אלון (נולד ב־30 במאי 1979) הוא זמר-יוצר וגיטריסט ישראלי. לשעבר סולן להקת "הפליינג בייבי".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלון נולד וגדל בקיבוץ מעברות. החל לנגן בגיטרה בגיל 12. בשנת 1999 החל את דרכו כאשר הוקמה להקת "הפליינג בייבי" שכללה את אלון כסולן, גדי אלטמן (גיטרה), רשף שחר (תופים) ושחם אוחנה (באס). אלון היה אחראי על כתיבת החומרים שנגנה הלהקה.

בשנת 2000 הלהקה הקליטה חומרים לאלבום בכורה, אבל בסופו של דבר האלבום נגנז. עוד באותה שנה טסו "הפליינג בייבי" לקליפורניה בפורמט של הרכב טריו (ללא שחם אוחנה). הם שהו בארצות הברית שנתיים וניגנו בכמאתיים הופעות.

בשנת 2002 חזרו חברי הלהקה לישראל והחלו להופיע בפני קהל מקומי. בשנת 2003 יצא האלבום הראשון הרשמי של הלהקה, "Inner World", שזכה לשבחי המבקרים[1].

בשנת 2004 הוחתמה להקת ה"פליינג בייבי" בחברת התקליטים Blue Sun והוציאה לאור את האלבום "Pain To Give". רשף שחר ושחם אוחנה עזבו את הלהקה, ובמקומם הצטרף איסר טננבאום מרוקפור.

בתחילת שנת 2004 הצטרף אלון ללהקתו של הזמר שי נובלמן, עמו ניגן קרוב לשלוש שנים, והיה שותף מרכזי בהקלטת אלבומו השני Beautiful Life (כגיטריסט וכמי ששר כזמר ליווי בכל שירי האלבום). אלון אף שר סולו בדואט "Wonderful" אותה כתב עם נובלמן. הבלדה נבחרה על ידי מאזיני תוכנית הרדיו "הקצה" של גלגלצ כשיר הישראלי האהוב לשנת 2005[2]. במקביל לסיבוב ההופעות של הלהקה, הופיע אלון כל שבוע במועדון הרוטס ברחוב לילנבלום בתל אביב, ועבד על אלבום הבכורה שלו.

אלבום הסולו הראשון יצא בשנת 2006 ונקרא "Days Of Hunger", אלבום אקוסטי המתאפיין בנגיעות של פולק, בלוז וקאנטרי. בשנת 2007 הוציא אלון את אלבום הסולו השני שלו, "The Wall Of Sound", המוכר בעיקר בשל גרסת הכיסוי של אלון לשיר "Modern Love" של דייוויד בואי. השיר זכה להצלחה ונכנס לרשימת ההשמעה של גלגלצ.

בשנת 2008 עבר אלון להתגורר בארצות הברית והופיע שם ביותר מ-100 הופעות ברחבי היבשת. באותה השנה נבחר שיר של אלון "In My Head" להופיע באלבום אוסף של המגזין Relix, מגזין המוזיקה השלישי בגודלו בארצות הברית. שיאו של הסיבוב הייתה הופעה במופע פותח לפול וולר במועדון הפילמור האגדי של סן פרנסיסקו מול קהל של אלפים.

לאחר שנה בארצות הברית, חזר אלון לארץ היישר לסיבוב הופעות מצליח. בשנת 2009 הוציא אלון את אלבומו השלישי, "Get Closer", בהפקתו המוזיקלית של טום מונהן, מהמפיקים הבולטים בסצנת האינדי האמריקאית, שהגיע במיוחד לארץ לצורך ההקלטות.

מתוך אלבום זה יצאו לרדיו שלושה סינגלים: "The wind whispers" "I can see the stars" "Come race me", שהושמעו בהצלחה בתחנות הרדיו השונות ואף הפכו ללהיטים. האלבום אף זיכה אותו במועמדות לתואר "זמר השנה" במצעד השנתי של גלגלצ והופיע בכל מצעדי האלבומים הטובים לשנת 2009. בשנת 2010 יצא אלבום ההופעה של המוזיקאי עמיר לב "עמיר לב בזאפה", בו התארח אלון במספר שירים.

בעקבות האלבום "Get Closer" יצא אלון לסיבוב הופעות רחב. שיתף פעולה עם אומנים כלהקת משינה, אברהם טל וברי סחרוף. אלון ניגן בגיטרה באלבום "עוד נוסע אחד" של סגול 59 שיצא באוגוסט 2011.

בשנת 2010 הוחתם גבע אלון על חוזה הפצה אירופאי בחברת "ADA Global (Alternative Distribution Alliance)", חברת-בּת של תאגיד המוזיקה הבינלאומי האחים וורנר[3]. בקיץ שלאחר מכן, ערך אלון סיבוב הופעות באירופה[4].

בחודש מרץ 2012 יצא אלבום הסולו הרביעי של גבע אלון - "In The Morning Light". את האלבום הקליט אלון בעיר החוף הספרדית קאדיז, בהפקתו של תום מונוהאן ובליווי נגנים אמריקאים שהגיעו לספרד לצורך ההקלטות. דן הינדמן, גיטריסט להקת Vetiver, אוטו האוזר, המתופף של אותה להקה שעבד עם Bert Jansch וניגן גם עם Vashti Bunyan, דבנדרה בנהארט והלהקה Espers והבסיסט ג'ף היל, שמנגן עם רופוס ווינרייט[5]. ב-2013 ביצע אלון קאבר לשיר "Even Flow" של להקת הגראנג' פרל ג'אם, במאמץ להביא הלהקה לארץ.

במהלך שנת 2014 החל גבע לשלב בהופעותיו שירים בשפה העברית. בינואר 2015 יצא אלבומו הראשון של גבע בעברית "תהיי איתי" בהפקתו המוזיקלית של עמיר לב. בעקבות יציאת האלבום יצא גבע לסיבוב הופעות ארצי, כשבסופו יצא לסיבוב הופעות קטן בשיתוף דניאלה ספקטור. גבע השתתף בהמשך העשור באלבומה של ספקטור בהתחלה שיצא בסוף 2019. בנוסף השתתף גבע באלבום האינדי של אלן מון "Children of the Call" שיצא באותה שנה (2014).

ב-2016 יצא האלבום שותפים בעם של להקת הדג נחש ובו השיר "אזרח של העולם" בביצוע משותף של גבע והלהקה. את מילות השיר כתב שאנן סטריט וגבע הלחין. בסוף אותה שנה החל אלון להופיע ולהוציא סינגלים בביצוע השלישייה Vegan Friendly, בה תפקד כסולן לצד אסף רייז על תופים ועמיר רוסיאנו (ג'נגו) על הבס. באוגוסט 2017 יצא אלבומם הראשון של Vegan Friendly.

אלבום הסולו השישי של אלון "מחפש שמיים" יצא ב-2018 ובדומה לאלבומו הקודם, גם הוא הכיל כולו שירים בשפה העברית. במקביל, המשיך להופיע בהרכבים שונים, כמו גם לצד יובל בנאי במופע שהוקדש לאביו יוסי בנאי. בתחילת 2020 כשהוא לקראת הוצאתו של אלבום חדש, הוציא שני שירים חדשים באנגלית בהם ניתן דגש לצליל אלקטרוני. באותה שנה השתתף בפסטיבל "אינדיזוםזום" אשר שודר בהקצה ביום העצמאות, והועבר בשידור ישיר באמצעות ה-ZOOM עקב מגפת הקורונה. המופע שודר במשך שש שעות וצפו בו אלפי צופים. במופע השתתפו בין היתר זוהר גינזבורג, עינב ג'קסון כהן, עדי-קשת כהן, תמר אפק, אור אדרי, אלישע בנאי, סיון טלמור, פלורה ואחרים.[6]

ב-2021 הוציא אלון את אלבום הסולו השביעי שלו - "Follow".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלון מתגורר במושב מעלה גמלא[7].

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]