גל ישראלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גל ישראלי (נולד ב-20 בדצמבר 1980, י"ג בטבת ה'תשמ"א) הוא שחקן ויוצר ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גדל ברמלה ובגיל 10 עבר עם משפחתו לנס ציונה, שם למד בבית הספר התיכון "בן-גוריון". במקביל, היה חלק מצוות התוכנית המקומית "נוער ב-9" אשר שודרה בערוץ המקומי, שם שיחק, ביים וערך מערכונים. בשנת 1998, התגייס לצה"ל, עבר קורס חובשים קרביים ושירת כחובש.

למד בסטודיו לאומנויות התיאטרון בהנהלת יורם לווינשטיין (2006-2005) בבית הספר לביטוי בימתי "הדרך" (2010-2007) בניהולו של אייל כהן, שם גם למד משחק מול מצלמה עם רותי דייכס. במסגרת לימודיו השתתף בהצגות "אורזי מזוודות" בתפקיד אלחנן בבימויו של איל כהן, "מלכת השלג" בתפקיד סמי השודד בבימויו של עידן עמית עם שירים שהלחין בן זיידמן, "גן ריקי", בתפקיד נועם בבימויו של רועי נווה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 2009–2012 היה חבר באנסמבל "פלופנבאך וצופנהיים", אשר במסגרתו שיחק והיה שותף ליצירת הצגת הסאטירה "פלובנבאך וצופנהיים - עושים שלום", שהשתתפה בפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון רחוב בבת ים, ובהמשך אף זכתה בפרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל לשנת 2009.

בהמשך, יצרו חברי האנסמבל את ההצגה פלובנבאך וצופנהיים – חינוך מחדש" אשר השתתפה בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר ואף זכתה בפרס ההצגה הטובה ביותר לשנת 2010 בפסטיבל.[1][2] ההצגה התארחה בהמשך בתיאטרון הקאמרי, תיאטרון חיפה, תיאטרון ירושלים ותיאטרון גשר. ובשנת 2011 הוזמנו חברי האנסמבל להופיע עם ההצגה בתיאטרון "schlacht-hause" שבברן, שווייץ.

השתתף בהצגות ילדים בנושא איכות הסביבה של חברת "הדוב הירוק" בשנים 2011–2014.

בשנת 2011 שיחק בסרט "הדילרים"[3] בתפקיד ולדרמה, בימויו של עודד דווידוף.

בשנת 2012 שיחק בהצגת הילדים "מנגינה כחולה עם תלתלים",[4] עיבוד בימתי לספרו של אלדד כהן בבימויה של ירדן בר כוכבא וכן שיחק בסדרת הילדים "תעלומות מהאגדות" בערוץ "לוגי".

בשנת 2014 הצטרף לאנסמבל השחקנים של תיאטרון "קרוב" (כיום "תיאטרון ניקו ניתאי") מיסודו של הבמאי והשחקן ניקו ניתאי, מאז שיחק בתיאטרון בהצגות "המלך ליר" של שייקספיר, "אי הבנה"[5] מאת אלבר קאמי, "לעוף אל החופש"[6] קומדיה סוריאליסטית מאת כריסטו בויצ'ב, "מכתב אבוד" מאת יון לוקה קאראג'אלה, "חדשות אחרונות" מאת מיכאל סבסטיאן, "להיות או לא" ("קמבלצ'ה")[7] מאת חורחה מריו חרסקוביסי בבימויה של דליה ריבר.

בשנת 2015, שיחק בסדרה "אטלנטיקה" בבימויו של עודד דוידוף.

בשנת 2016, השתתף ביחד עם השחקנית מורן אלון בפרויקט "חשיפה" של שח"ם עם הסצנה "הסירה שוקעת" מאת של סילברסטיין (בתרגומו של אבי גולומב).

בשנת 2017, שיחק בסדרה "מד"א דרום" בבימוי אופיר לובל, וכן באותה שנה השתתף בהצגה "נצורות" מאת רועי יבין בבימויה של דליה ריבר, הצגה עצמאית שהופקה בעזרת מימון המונים ("הדסטארט") ועלתה בתיאטרון נוצר,

בשנת 2018, שיחק בהצגה "הרופא המאהב"[8] שעלתה בתיאטרון "צוותא", בבימויה של פטריסיה קוזמן והשתתף בפרויקט "המחזאים".

בשנת 2019, הצטרף לאנסמבל השחקנים של תיאטרון "מיקרו" ומאז משחק בהצגות "הלידה" ו"המאהבת של מר עכבר" מאת המחזאי רועי מליח-רשף, בבימויו של יפים ריננברג.

באותה שנה, שיחק במיני-סדרה הישראלית-צרפתית "דיבוקים" שנוצרה על-ידי התסריטאי שחר מגן ושודרה בישראל ובצרפת.

בשנת 2020, שיחק בסדרת המערכונים הקומיים "שקופים" בבימויו של אלי בן דוד. משנת 2021 משחק בהצגה "עד ראייה"[9] (מחזה מאת יהושע סובול) שעלתה בתיאטרון "הסימטה" בבימויו של אביב זמר.

משנת 2022, משחק בתיאטרון חיפה בהצגה "צניחה חופשית",[10] לצד ציפי שביט ולאורה ריבלין, בבימויו של משה נאור. באותה שנה שיחק במחזמר לקהל החרדי "חבורת תרי"ג"[11] אשר עלה בבנייני האומה, בבימויו של קלוד דדיה.

שיחק בתפקידי אורח בסדרות כגון "מתלהבת", "נישואים פלוס", "פצועים בראש" ועוד, וכן שיחק מגוון תפקידים בפרסומות, סרטי תדמית וסרטי סטודנטים. כמו כן, שימש ככרוז במשחקי כדורסל של קבוצת עירוני רמת גן.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נמצא בזוגיות עם הראל, חוקרת משטרה, בשנת 2021, נולד בנם הבכור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]