הפמליה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפמליה
Entourage
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי דאג אלין עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מארק וולברג
סטיבן לוינסון
דאג אלין
האחים וורנר
תסריט דאג אלין
עריכה ג'ף גרות' עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אדריאן גרנייה
קווין קונולי
קווין דילון
ג'רי פררה
ג'רמי פיבן
צילום Steven Fierberg עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה InterCom, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 5 ביוני 2015
ישראלישראל 11 ביוני 2015
משך הקרנה 104 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, דרמה קומית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 27.5 מיליון דולר
הכנסות 49.2 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו entourage
סרט קודם הפמליה עריכת הנתון בוויקינתונים
entouragemovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפמליהאנגלית: Entourage) הוא סרט קולנוע דרמה קומית אמריקאי, המהווה המשך לסדרת הקומדיה המצליחה הפמליה, מבית היוצר של הרשת HBO. הסרט יצא לאקרנים ביוני 2015, בבימויו של יוצר ובמאי הפמליה דאג אלין, ובכיכובם של שחקני הסדרה אדריאן גרנייה, קווין קונולי, קווין דילון, ג'רי פררה וג'רמי פיבן.

חברת ההפקה שמפיצה את הסרט היא האחים וורנר. הסרט צולם בלוס אנג'לס, קליפורניה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וינסנט צ'ייס (אדריאן גרנייה), כוכב קולנוע הוליוודי אשר נפרד מאשתו לאחר תשעה ימים של נישואים, רוצה לעשות משהו חדש בקריירה שלו. הוא פונה אל ארי גולד (ג'רמי פיבן) - לשעבר הסוכן שלו וכיום ראש אולפן בהוליווד - אשר מציע לו תפקיד ראשי בהפקת האולפן הראשונה שלו. וינס אומר שהוא יככב בה רק אם הוא גם יביים. שמונה חודשים לאחר מכן, "הייד" - עיבוד עתידני של הספר הקלאסי "ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד" - סרט הבכורה של וינס כבמאי, נמצא באמצע שלב הפוסט-פרודקשן עם חריגה של 15 מיליון דולר בתקציב. וינס, הזקוק לתקציב נוסף על מנת להשלים את הסרט, פונה אל ארי ומבקש ממנו תוספת של 10 מיליון דולר. על אף חוסר שביעות הרצון שלו, ארי טס לטקסס על מנת להיפגש עם לרסן מק'קרדל (בילי בוב תורנטון), המממן של הסרט, ועם בנו טראוויס (היילי ג'ואל אוסמנט), על מנת לגרום להם להשקיע עוד כסף. לאחר היסוסים, לארסן שולח את טראוויס עם ארי בחזרה ללוס אנג'לס, כדי שבנו יצפה בסרט בהקרנה פרטית של וינס.

לאחר הרהורי חרטה, וינס מחליט לבטל את ההקרנה הפרטית של הסרט, שארגן בביתו של סאל "טרטל" אסנטה (ג'רי פררה). מאוחר יותר, הוא נותן עותק של הסרט לארי ולטרוויס. השניים מרוצים מהסרט, אך טרוויס דורש מוינס כי יחתוך מהסרט את כל הסצנות בהן מופיע אחיו של וינס, ג'וני "דרמה" צ'ייס (קווין דילון), ומתנה בכך את המשך המימון בסרט. וינס, יחד עם אריק "אי" מרפי (קווין קונולי), המנהל האישי שלו והמפיק של הסרט, הם נפגשים עם טרוויס על מנת למצוא פתרון, אך טרוויס מפתיע אותם שהוא לא מרוצה מהופעתו של וינס בסרט וכי הוא רוצה לצלם מחדש את כל הסרט, ולהחליף את וינס בשחקן ראשי ובבמאי אחרים. ג'ון אליס (אלן דייל), יו"ר הדירקטוריון של האולפן אותו ארי מנהל, מחליט להדיח את ארי מהפרויקט ולהחליף אותו בדיינה גורדון (קונסטאנס זימר).

וינס ואריק מגלים כי טראוויס נוטר טינה לוינס באופן אישי, המקנא בו בגלל מערכת היחסים שלו עם אמילי רטאייקאוסקי (אמילי רטאייקאוסקי), בה התאהב. השניים מספרים על כך לארי, שמתפרץ לישיבה בה משתתפים ג'ון, דיינה, לארסן וטראוויס, ומשתף אותם במידע שהתגלה לו. לארסן נוזף בבנו, ומודיע שימשיך לממן את הסרט, בתנאי שארי יפוטר בשל יחסו המזלזל לטרוויס. במקביל, סלואן (עמנואל שריקי), לשעבר בת-זוגו של אריק, הנמצאת בהיריון עם תינוקם המשותף, כורעת ללדת. היא יולדת תינוקת, ששמה ריאן מרפי.

ארי מגיע לבית החולים ומודיע לחבורה שפוטר ממשרתו באולפן וקיבל חלק מרווחי הסרט כפיצויי פיטורים. הסרט הופך לשובר קופות, ומרוויח מעל ל-450 מיליון דולר ברחבי העולם. בטקס חלוקת פרס גלובוס הזהב, "דרמה" זוכה בפרס לשחקן המשנה הטוב ביותר. דרמה ההמום עולה לבמה לקבל את הפרס, אך במקום נאום קבלה, כמקובל, הוא רק צועק את אמרת הכנף המפורסמת שלו: "!‏VICTORY" ("ניצחון!").

לויד לי (רקס לי), לשעבר עוזרו האישי של ארי, מתחתן עם בחיר-ליבו בחתונה מפוארת בנוכחות כל החבורה. בעודם מצטופפים יחד לתמונה משותפת, בילי וולש (ריס קוירו) מעלה רעיון לפרויקט חדש - סרט קולנוע שעלילתו תתבסס על חוויותיהם האישיות של החבורה. אריק מעיר שזה נשמע לו כמו רעיון טוב לסדרת טלוויזיה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידים ראשיים
שם השחקן/ית שם הדמות אודות הדמות
קווין קונולי אריק "אי" מרפי חבר ילדות והמנהל האישי של וינסנט
אדריאן גרנייה וינסנט צ'ייס כוכב קולנוע הוליוודי, במקור מקווינס, ניו יורק
קווין דילון ג'וני "דרמה" צ'ייס שחקן טלוויזיה, אחיו למחצה של וינסנט
ג'רי פררה סאל "טרטל" אסנטה חבר ילדות של וינסנט ושל אי
ג'רמי פיבן ארי גולד הסוכן של וינסנט
עמנואל שריקי סלואן לשעבר בת-זוגו של אריק, נמצאת בהיריון עם תינוקם המשותף
פרי ריבס מליסה גולד אשתו של ארי
רקס לי לויד לי לשעבר עוזרו האישי של ארי
דבי מזר שונה רוברטס היחצ"נית של וינסנט
ריס קוירו בילי וולש במאי קולנוע המיודד עם וינסנט ואי
קונסטאנס זימר דיינה גורדון מנהלת בכירה בתעשיית הקולנוע בהוליווד המיודדת עם ארי
היילי ג'ואל אוסמנט טראוויס מק'קרדל בנו של לרסן
רונדה ראוזי [1]
סקוט מסקודי אלן עוזרו האישי של ארי
אלן דייל ג'ון אליס יו"ר דירקטוריון של אולפן הוליוודי
אמילי רטאייקאוסקי [2]
בילי בוב תורנטון לרסן מק'קרדל איש עסקים טקסני
שחקנים נוספים

הופעות קמע[עריכת קוד מקור | עריכה]

להלן שחקנים המגלמים בסרט גרסאות בדיוניות של עצמם:

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קווין דילון
ג'רמי פיבן

כאשר אושר כי העונה השמינית של סדרת הטלוויזיה "הפמליה" תהיה גם האחרונה באוגוסט 2010, הביע הבמאי דאג אלין כי ברצונו לכתוב סרט לאחר תום הסדרה. בספטמבר 2011 אושר כי אכן יהיה סרט אך יש לכתוב לו תסריט קודם. מארק וולברג הודיע כי "אעשה כל מה שאוכל כדי שהסרט יופק".

בספטמבר 2012 כתיבת התסריט הושלמה על ידי דאג אלין, ונודע כי עלילת הסרט תתחיל כחצי שנה לאחר סיום הסדרה. בינואר 2013 קיבל הסרט רשמית אור ירוק למען התחלת הפקתו, וכן נודע כי אלין יביימו ואולפני האחים וורנר יפיצו אותו. צילומי הסרט התחילו באופן רשמי ב-19 בפברואר 2014 בלוס אנג'לס ולאחר מכן המשיכו במיאמי. צילומי הסרט נקטעו לזמן מסוים עקב שבירת רגלו של קווין קונולי כאשר צילם סצנת פוטבול עם ראסל וילסון. דבר זה אילץ לבצע שינויים בתסריט, נוכח המאורע. חלק מצילומי הסרט נערכו בטקס פרסי גלובוס הזהב ה-72 על השטיח האדום.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תגובות לסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שחרור הסרט, הסרט הפך להצלחה והרוויח בקופות 49.3 מיליון דולר וזוכה למועמדויות לפרס גלובוס זהב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Raimondi, Marc (14 באפריל 2014). "Ronda Rousey goes all road rage on 'Entourage' boys in movie scene". Fox Sports. נבדק ב-23 בדצמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Emily Ratajkowski Joins Entourage". ComingSoon.net. 4 במרץ 2014. נבדק ב-4 במרץ 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 3 4 Boren, Cindy (6 בנובמבר 2014). "Tom Brady lands 'Ted 2,' 'Entourage' roles, brings Gronk along". The Washington Post. נבדק ב-6 בנובמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Sneider, Jeff (25 בפברואר 2014). "Liam Neeson Joins 'Entourage' Movie in Midst of 'Non Stop' Promotional Tour". TheWrap. נבדק ב-26 בפברואר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 Lussier, Germain (23 בדצמבר 2014). "'Entourage' Movie Trailer and Posters: Vinnie Chase and the Boys Are Back". Film/. נבדק ב-24 בדצמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Kirchner, Cynthia (22 במרץ 2014). "On @entouragemovie set working today with the infinitely talented @rhyscoiro". Twitter. נבדק ב-23 במרץ 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Kenneally, Tim (13 במרץ 2014). "Piers Morgan Reveals His New Gig: 'Entourage' Movie Role (Photos)". TheWrap. נבדק ב-16 במרץ 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Wilson, Ryan (16 במרץ 2014). "Report: Russell Wilson to appear in 'Entourage' movie". CBS Sports. נבדק ב-16 במרץ 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ אתר למנויים בלבד Matt Law, ‏Thierry Henry will make big screen debut with cameo role in Entourage movie, The Telegraph, 24 December 2014