הפמליה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפמליה
עטיפת ה-DVD של העונה הראשונה. מימין לשמאל: קווין דילון, קווין קונולי, אדריאן גרנייה, ג'רי פררה וג'רמי פיבן.
עטיפת ה-DVD של העונה הראשונה. מימין לשמאל: קווין דילון, קווין קונולי, אדריאן גרנייה, ג'רי פררה וג'רמי פיבן.
סוגה קומדיה דרמטית
יוצרים דאג אלין
שחקנים קווין קונולי
אדריאן גרנייה
קווין דילון
ג'רי פררה
ג'רמי פיבן
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 8
מספר פרקים 96
הפקה
הפצה האחים וורנר טלוויזיה, הולו, HBO Max עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 22-28 דקות
שידור
רשת שידור HBO
רשת שידור בישראל yes stars Drama
HOT V.O.D
תקופת שידור מקורית 18 ביולי 200411 בספטמבר 2011 (28 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
www.hbo.com/entourage/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפמליהאנגלית: Entourage) היא סדרת טלוויזיה קומית אמריקאית של רשת HBO, ששודרה במשך שמונה עונות, בין ה-18 ביולי 2004 לבין ה-11 בספטמבר 2011. הסדרה נוצרה ונכתבה ברובה על ידי דאג אלין, והיא עוסקת בנושאים של ידידות גברית ומצבים בחיים האמיתיים בהוליווד של ימינו. העלילה מתארת את קריירת המשחק של וינסנט צ'ייס (אדריאן גרנייה), כוכב קולנוע צעיר בראשית דרכו, המנסה להתקדם בתעשיית הקולנוע האמריקאי של לוס אנג'לס, בעזרת חברי הילדות שלו מקווינס, ניו יורק (קווין קונולי, קווין דילון וג'רי פררה), וסוכן חסר-מעצורים (ג'רמי פיבן). הסדרה מבוססת באופן רופף על חוויותיו האישיות מתחילת הקריירה של מארק וולברג,[1][2] אשר הפיק אותה יחד עם סטיבן לוינסון.

הסדרה ידועה בשל שלל הסלבריטאים המופיעים בה, בתפקידי אורח או הופעות קמאו, ואשר לעיתים קרובות מגלמים גרסאות בדיוניות של עצמם. בין הכוכבים שהופיעו בסדרה בתפקיד עצמם: אדוארד ברנס, אנה פריס, בוב סאגט, ג'וני גאלקי, ג'יימס קמרון, ג'יימי-לין סיגלר, ג'פרי טמבור, גארי ביוסי, מארק וולברג, מארק קיובן, מנדי מור, סשה גריי וסת' גרין.

ביוני 2015 יצא לאקרנים סרט הקולנוע "הפמליה " - הממשיך את הסדרה.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה נוצרה על ידי דאג אלן, שמשמש כמפיק בפועל וכותב את רוב הפרקים של הסדרה. הסדרה מבוססת באופן כללי על חייו של השחקן מארק וולברג וחוויותיו כאשר הגיע לראשונה להוליווד. וולברג משמש גם הוא כמפיק בפועל של הסדרה ואפילו מופיע בעצמו בפרק הפתיחה לכמה שניות וכן בעונה החמישית. "הפמליה" היא אחת מסדרות הדגל של רשת HBO, ובדומה לסדרות אחרות של הרשת, יש בה התייחסות בולטת לסמים ולסקס. חלקים מהסדרה מצולמים ברחובות לוס אנג'לס ומקומות מוכרים כגון הסטיפלס סנטר ואחוזת פלייבוי. בפרקים רבים מתארחים שחקנים, במאים, זמרים ולהקות בתפקיד עצמם, לתוספת גוון מציאותי לסדרה. בין האורחים ניתן למצוא: הבמאים זוכי פרס אוסקר ג'יימס קמרון, פול האגיס ומרטין סקורסזה; שחקנים כגון לוק וילסון, מאט דיימון וג'סיקה אלבה; זמרים כמו סנופ דוג וקניה וסט ולהקות כמו יו 2.

הסדרה הייתה מועמדת ל-8 פרסי אמי ו-6 פרסי גלובוס הזהב. שיר הפתיחה הוא גרסה מקוצרת של השיר "Superhero" של להקת "ג'יינס אדיקשן".

בספטמבר 2007 הסדרה זכתה בשני פרסי אמי - שחקן המשנה בקומדיה (ג'רמי פיבן) ועבור מיקס מוזיקלי בקומדיה ו/או דרמה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר עלייתו לגדולה של שחקן קולנוע צעיר מקווינס בשם וינסנט צ'ייס, החל מסרטו הראשון (Head On) שהפך ללהיט. כל עונה נפתחת בסיומו של פרויקט גדול אחד ומסתיימת בסגירת חוזה על אחר. חלק מהסרטים הם שוברי קופות אדירים כגון "אקווהמן", וחלקם סרטי אינדי אמנותיים, שמוקרנים בפסטיבלי קולנוע. פרט לעסקי הסרטים, הסדרה מתעמקת ביחסים בין החברים לבין עצמם, כמו גם בינם לבין עשרות המנהלים, יחצ"נים, אנשי מכירות ועוזריהם העטים עליהם ללא הרף.

מרבית הרגעים הדרמטיים ביותר (כמו גם האתנחתות הקומיות) נובעים מכך שכל אחד מחברי הפמליה תלוי נואשות באחרים: וינס, על אף הכריזמה הרבה והצלחה בלתי מבוטלת, עדיין חסר אונים ללא חבריו (למשל, עד העונה השישית ללא רישיון נהיגה); אחיו המבוגר ג'וני מנסה לרכוב על הצלחותיו, כדי להחזיר לעצמו את תהילת העבר (הזוטרה יחסית) בעסקי הקולנוע; חברו הטוב אריק מנסה למצוא את דרכו כמנהל אישי, בין עשרות מנהלים מנוסים ממנו וחסרי מצפון; וטרטל מזדנב ללא בושה על מנת להשיג לעצמו כל מה שיוכל. על כולם מנצח הסוכן של וינס, שגילה אותו בתחילת דרכו, ארי גולד. ארי נראה כחסר מצפון, מהיר חימה ומקלל ללא הרף, אבל מתגלה כנאמן ללא דופי לוינס, אותו הוא רואה כפרויקט חייו וחבר יקר. לאחר פרידות שונות (רובם תלויות בשקרים בלתי פוסקים מצד ארי) הקשר בין השניים תמיד מתהדק שוב.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות אודות הדמות
אדריאן גרנייה וינסנט "וינס" צ'ייס שחקן קולנוע צעיר מהשורה הראשונה של הוליווד. סומך על אריק חברו הטוב בעיניים עצומות כמנהל, נאמן לחבריו ואחיו גם באור הזרקורים, ומחזיק בעקרונותיו למרות הפרסום. בגלל מראהו ופרסומו נשים רבות מפתות אותו, ללא כל מאמץ מצידו.
קווין קונולי אריק "אי" מרפי אי הוא מנהלו האישי וחברו הטוב ביותר של וינס. הוא האחרון שעבר מניו יורק לבקשתו של וינס, נוטש מאחוריו קריירה כמנהל סניף של סבארו. וינס ואריק היו שכנים עוד מגיל 6. במסגרת תפקידו, אריק מסנן את התסריטים השונים המגיעים לוינס, ומנסה למצוא לו פרויקטים מתאימים. פעמים רבות הוא נכנס לוויכוחים עם ארי על רקע "מהו תפקיד טוב" לוינס. הוא עובד בחברת הניהול "מוריי ברנסון בע"מ", ומאורס לסלואן.
ג'רמי פיבן ארי גולד סוכנו של וינס. הוא גילה את וינס בעקבות פרסומת שזה עשה בתחילת דרכו. הוא מתואר כאחד האנשים החזקים בהוליווד, אם כי לפרקים מוצגים סוכנים חזקים ממנו. ארי מנסה לדחוף את וינס לכיוון פרויקטים יותר פופולריים, המבטיחים יותר כסף בפחות סיכון, ובעקבות כך נכנס למריבות עם אריק. הוא ידוע בלשונו החדה ובמשפטי המחץ שלו (Let's hug it out, bitch). במהלך הסדרה בן דודו של ארי (רום נקש {The fart guy}) מנסה לשכנע אותו להפסיק עם ענייני הסוכנות אך ארי מסרב ובכך מוצגת אהבתו של ארי למקצוע, ארי לרוב מקלל ומתעמר ללא הרף בפקודיו, אך מראה אכפתיות ואהבה גדולה לאשתו וילדיו.
קווין דילון ג'וני "דרמה" צ'ייס אחיו למחצה של וינס. הוא מבוגר יותר מהאחרים ובצעירותם שימש להם כאב רוחני. ג'וני הוא שחקן כושל שנוטה להתרפק על זיכרונות והצלחות העבר. הוא בעל מזג חם ונוטה לתת עצות ואנקדוטות משחק מוזרות. כאשר וינס הגיע לראשונה ללוס אנג'לס הוא גר בביתו של דרמה.
ג'רי פררה סאל "טרטל" אסנטה חבר ילדות של וינס ואריק. הוא משמש כנהג של הפמליה וידוע באהבתו לבגדים יקרים, ובעיקר נעלי ספורט לאספנים. הוא אוהב להאזין למוזיקת היפ הופ ומעשן מריחואנה באופן קבוע. טרטל מנסה לנצל את הפרסום של וינס כדי להרשים נשים ולהתחיל איתן, ומודע לחלוטין לכך שהוא חי משאריות של אחרים. הוא היה חבר של השחקנית ג'יימי-לין סיגלר בעונות 5–6.

שחקנים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לויד לי (רקס לי): לויד הוא עוזרו האישי של ארי, ונדד עמו במעבר בין סוכנויות שונות. לויד הוא גבר הומוסקסואל ממוצא אסיאתי. מרבית השיחות בינו לבין ארי כוללות בדיחות לא תקינות פוליטית על נטייתו המינית, אך לויד סובל אותן בידיעה שארי מעריך אותו למעשה, ותלוי בו לחלוטין. לויד הפעיל לאורך הסדרה את מה שכינה "המאפיה של העוזרים ההומואים" - לטענתו, מרגלים הומוסקסואלים המקושרים אליו עובדים בכל משרד בהוליווד, ונותנים לו יכולת שליטה מוחלטת בהפצת כל ידיעה. הוא עזב את סוכנות "מילר-גולד" במהלך העונה ה-6 לטובת תפקיד כסוכן בסוכנות "טרנס מקיוויק", אך לאחר איחוד הסוכנויות חזר לארי בתור סוכן.
  • שונה רוברטס (דבי מזר): היחצ"נית של וינס. לדבריה היא משמשת כאימו בחוף המערבי. כמו ארי, גם שונה נטולת מצפון וכל גינוני נימוסין, צורחת ומתעמרת בכל הסובבים אותה ללא הרף. עם זאת, היא מוצגת כאפקטיבית מאוד בעבודתה: כל שמועה על עסקיו של וינס שמגיעה לאוזניה מטופלת מיד, והיא שומעת הכל.
  • ברברה "באבס" מילר (בוורלי ד'אנג'לו): שותפתו של ארי בבעלות על סוכנות השחקנים "סוכנות מילר-גולד". תחילה הופיעה בסדרה כסוכנת של השחקנית מנדי מור.
  • בילי וולש (ריס קוירו): במאי קולנוע גאון ומטורף. בילי מוצג כאמן מופרע ונטול כל עכבות, שאינו מוטרד כלל מהצלחה מסחרית, ורואה רק את האמת האמנותית מאחורי סרטיו. בעקבות בחירות שונות שלו (צילום סרטים בשחור-לבן) שנקטלו על ידי מפיצי הסרטים, הוא לא היסס להיכנס להתקפי זעם. ביים על וינס שני סרטים, והיה אמור לביים את השלישי, שבסופו של דבר נגנז, סרטו השני של בילי -" מדיין", עם וינסנט בתור כוכב הסרט נקטל על ידי הצופים והמבקרים והביא את הקריירה של וינסנט לסף התרסקות, שנתיים מאוחר יותר בילי חוזר למגע עם החבורה וטוען ששינה את דרכיו וכעת הוא בעל משפחה מסור, זה מתברר כנכון ובילי אף יוצר סדרה חדשה עם דרמה בתור הכוכב.
  • מליסה גולד (פרי ריבס): אשתו של ארי גולד. למרות שבעלה מוצג כאדם חזק, היא מצליחה להחזיק אותו קצר ולרוב משיגה את מבוקשה במריבות ביניהם.
  • סלואן מקיוויק (עמנואל שריקי): בתו של סוכן השחקנים טרנס וארוסתו של אריק מרפי. במהלך הסדרה ידעה מערכת היחסים בינה לבין אריק עליות ומורדות ואף פרידה לתקופה ממושכת. הם התארסו בסוף העונה ה-6.
  • דנה גורדון (קונסטנס זימר): מפיקה ונשיאת אולפני וורנר. הייתה לה התנסות מינית עם ארי והיא הייתה מעורבת בהפקתם של כמה מסרטיו של וינס.
  • אנדרו קליין (גארי קול): סוכן בסוכנות של ארי וחברו הטוב מתקופת הקולג'. ארי רכש את הסוכנות שהייתה בבעלותו של אנדרו למרות רוחה של שותפתו ברברה.
  • טרנס מקיוויק (מלקולם מקדואל): בעל הסוכנות הוותיקה "טרנס מקיוויק". הסוכנות בבעלותו הייתה מנוהלת במשך 8 שנים על ידי ארי בעוד טרנס היה בגמלאות, אך כשטרנס חזר לנהל את הסוכנות הוא פיטר את ארי. טרנס מכר לארי וברברה את הסוכנות שלו בסוף העונה ה-6.
  • אדם דייוויס (ג'ורדן בלפי): סוכן שחקנים מצליח ויריבו המר של ארי. הוא הלשין לטרנס על תוכניותיו של ארי להקים סוכנות חדשה ולגנוב ממנו סוכנים, ואף גנב לארי את עוזרו הנאמן לויד כדי להתנקם בו על גנבת לקוחות. הוא פוטר על ידי ארי לאחר שהאחרון קנה את הסוכנות של טרנס בה אדם דייוויס עבד.
  • ג'יימי-לין סיגלר (ג'יימי-לין סיגלר): שחקנית מפורסמת. מגלמת את עצמה, חברתו של טרטל בעונות 5–6.
  • סשה גריי (סשה גריי): מגלמת את עצמה. אחת משחקניות הפורנו המפורסמות בעולם המנסה לעשות את צעדיה הראשונים כשחקנית לגיטימית. חברתו של וינס בעונה השביעית. בעקבות הקשר איתה וינס מתדרדר לשימוש בקוקאין ושמו הטוב מוכתם.

עיבוד קולנועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הפמליה (סרט)

היוצר של הסדרה דאג אלן ציין שהוא מתכנן לכתוב תסריט לסדרה כשהיא תיגמר, בספטמבר 2011 אדריאן גרנייה ציין שסרט כן הולך להיות אבל תסריט צריך להיכתב. מארק וולברג ציין שתסריט כבר נכתב ושהוא יעשה את כל מה שהוא יכול כדי שהסרט יעשה בסופו של דבר. לבסוף הסרט הושלם, ויצא לאקרנים ביוני 2015.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מידע וכתבות:

ביקורות:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Gilbert, Matthew (16 ביולי 2004). "Flunkies go to Hollywood in HBO's 'Entourage'". boston.com. נבדק ב-1 בפברואר 2007. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Bianculli, David and Gross, Terry (2008-02-08). "Oscar Nominee Mark Wahlberg". Fresh Air. http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=7269639. Retrieved September 6, 2010. Wahlberg discusses "The Departed," life and career.