זיגי (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זיגי
שיר הנושא או ש... - שיר זוארץ, שירה לוי
סוגה דרמת נעורים
יוצרים שחר סגל, אורן יעקובי
כותבים שחר סגל, אורן יעקובי
בימוי יריב הורוביץ (עונה 5)
אמיל בן שמעון (עונות 4-1)
שחקנים אמיתי ארמן
שיר זוארץ
עומר חזן
שירה לוי
שירלי לוי
מיכאל גבעתי
מירי בוהדנה
גלית גיאת
אילנית לוי (עונות 1-2,5)
אלין גולן (עונות 3-5)
גאיה גור אריה (עונות 3-5)
בר ברימר (עונה 3-5)
מוריס כהן (עונות 1-4)
דני ניב (עונות 3-5)
קווין רובין (עונות 1-4)
אנה זק (עונות 1-4)
שגיא מוקי (עונות 3-4)
אלירז שדה (עונות 1-2)
סנדרה שדה (עונות 1–3)
אליהו שאקי (עונות 4-2)
טל מוסרי (עונות 1, 2, 4)
שירן סנדל (עונה 4)
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 5
מספר פרקים 126
הפקה
מפיק ירון ליכטנשטיין (מפיק אחראי)
יואב חיון (מפיק ראשי)
רז טוכבנד (מפיק ראשי)
מפיקים בפועל איתמר סנדל
חברת הפקה סוכנות ADD
עורכים אילן מקלר, יואב שפיר, יואב זומר, אדי טפרו, רונן עמר, רני אביטל
צלמים דוד סידר
יניב בן שמעון
ירון וינשטיין
איתן נדל
אמיר וולנסקי
עמיר טירקל (צלם רחף)
מוזיקה דורון מדלי (מילים ולחנים)
רן אביב (עיבודים והפקה מוזיקלית)
אורך פרק 26 – 20 דקות
שידור
רשת שידור טין ניק עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל טין ניק (למנויי HOT)
תקופת שידור מקורית 15 בנובמבר 20201 בנובמבר 2023
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זיגי היא סדרת נעורים ישראלית שעלתה לשידור ב-15 בנובמבר 2020 ב-TeenNick לצופי HOT, ב-12 בנובמבר עלה פרק הבכורה לערוץ היוטיוב של HOT.

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12015 בנובמבר 202015 בדצמבר 2020
2184 בפברואר 202128 בפברואר 2021
32010 במרץ 202213 באפריל 2022
420[1]23 ביוני 202227 ביולי 2022
54831 באוגוסט 20231 בנובמבר 2023

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דורי ארזי (אמיתי ארמן) הוא נער בן 17 אשר חולם על קריירה בתור זמר, אך נאלץ להסתיר את פניו וגופו משום שהוא חולה במחלת הוויטיליגו היוצרת כתמים על עורו ומעניקה לו מראה שמפריע לצופים האחרים.

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת ארזי מגיעה למושב חדש, דורי החולה במחלת הויטילגו מתקשה להשתלב. ותמוז אחותו מצליחה במהירות להתחבר אל מיקי (שירלי לוי) וניב. ניב מתאהב בתמוז על אף שיש לה בן זוג מהמקום הקודם - נדב (יוני מלס) שקנאי לה מאוד. דורי מתחבר אל סיוון ילד אומנה, ונטע. ניב ועילי (שחר גולן) חברו מתעללים בדורי ללא ידיעתה של תמוז. תמוז וניב מנסים להתקבל למופע הגדול, אליו גם שיקמה (אנה זק) מנסה להתקבל. דורי, נטע וסיוון מקימים את "זיגי" זמר במסכה שהופך במהירות להיות כוכב גדול. נדב נפרד מתמוז בגלל הקרבה שלה לניב, והיא וניב נהפכים לבני זוג, גם דורי ונטע ושיקמה ועילי נהפכים לבני זוג. בסוף העונה דורי מגלה לתמוז שהוא זיגי.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה מתחילה מספר ימים לאחר שדורי גילה לתמוז את האמת. לאחר שתמוז גילתה היא לא סולחת לדורי על ששיקר. סיוון נחטף בידי אזולאי, והוריה של מיקי מתגרשים. ניתאי אח של עילי רואה את שקמה עם בן וחושב שהיא בוגדת בו, הוא אומר לעילי והם נפרדים. לאחר שמתגלה שהבן הזה הוא אחיה של שיקמה שעם תסמונת דאון, שיקמה ועילי חוזרים ונדיר מתחיל לעבוד בבורגר ראפ. סיוון משתחרר. ניב מנסה להפיל את דורי בכך שמתחזה אליו, לאחר שתמוז מגלה את זה היא נפרדת ממנו. העונה נגמרת בזה שדורי חושף בפני כולם שהוא זה זיגי ומגלה שהקהל אוהב אותו ומיקי נחטפת בידי אורי.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השלישית מתחילה חצי שנה אחרי סוף העונה השנייה. העונה מתחילה שמשפחת ארזי עברה לבית חדש. דורי מסיים את ההופעה האחרונה בתור זיגי. כל חבריו עושים לו מסיבת הפתעה במסיבה מגלים שדורי ונטע נפרדו, מיקי הצליחה לברוח מאורי ולחזור לביתה, עילי הלך לפנימייה מה שגרם לשקמה להפוך להיות בת זוגו של ניתאי בלי שהוא והאחרים יודעים. בר (גאיה גור-אריה) היא בת דודתם של דורי ותמוז מגיעה להיות בבית שלהם. נדיר מצטרף לבית נחמה. ניתאי מסתבך עם המשטרה לאחר שחושבים שדחף מהגג של "בית נחמה" את בוריס איש הפשע. בהמשך תמוז מגלה שניב כתב שיר עליה והם חוזרים. ונטע מתחילה לחשוד בדרור בן זוגה החדש. בסוף העונה תמר מגלה שנכדה ניב רוצה לעשות לה אירוע התרמה ושהיא יוצאת מביתו של דורי היא מתעלפת ומתה מדום לב. נטע מגלה שדרור הוא לא זה שדחף את בוריס אלא אחיו אזולאי ונחטפת על ידיהם.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הרביעית מתחילה בתפיסת דרור ואחיו אזולאי על יד המשטרה, שגילתה מי הפושע האמיתי שדחף את בוריס מהגג, לאחר גילוי זה ניתאי משתחרר וכל החשדות נגדו נמחקות. ניב מגלה שסבתו תמר נמצאת מחוסרת הכרה ומזמין אמבולנס, במסיבה שנערכת לניתאי לרגל שחרורו ניב מספר לתמוז שתמר מתה (במסיבה גם שיקמה נפרדת מניתאי על כך שבגד בה ואמונה בו נגמר. לאחר מכן עושים לתמר טקס זיכרון. בעריכת הטקס שיקמה פוגשת את חברתה לשעבר ליאור, ששינתה את שמה להודיה בעקבות המורה שלה ומנסה לשכנע את שיקמה להצטרף אליה והן חוזרות להיות חברות קרובות אך שיקמה לא יודעת כי כוונותיה של הודיה הן לטובתה הפרטית בלבד. ניב עושה שהכל בסדר אצלו רק בשביל שלא ירחמו עליו. נטע עוזרת לדרור לברוח מהמשטרה אך לאחר מכן דרור מגלה כי שיתפה פעולה עם המשטרה ובגללה אחיו בכלא. נטע עושה זאת שנית ושוב, עוזרת למשטרה ואומרת לדרור כי אם יסגיר את עצמו מצבו יהיה טוב יותר. בר מתקרבת לאיתמר אך לאחר מכן הוא מגלה כי אבא של בר משמיץ את אימו, דבר זה גורם להתנקשות בראש הממשלה, אימו של איתמר. איתמר לא מסוגל לדבר עם בר אבל אחר כך שניהם מתפייסים. רונה ניצלה ממוות ומני קקון פרש. לאחר כן דורי והלהקה שלו השתתפו בתחרות להקות וזכו במקום השני, הלהקה שזכתה במקום הראשון היא הלהקה של סיוון וכל זה בזכות דורי, שהחליף את הקלידן. לאורך העונה שיקמה משתתפת "במעגל אור" שלאחר מכן חבריה מגלים כי אורקה, המורה, היא פושעת שמנצלת את בנות המעגל. הם מספרים לשיקמה אך היא לא מקשיבה להם. אורקה מציעה לשיקמה לבוא איתה לחו"ל ומבקשת לשמור את העניין בסוד, נדיר מגלה את כוונותיה של שיקמה ומספר לניתאי שהם עוצרים את שיקמה שנייה לפני שהיא נוסעת עם אורקה.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

דורי, ניב, נטע, איתמר ובר כבר בני שמונה עשרה, אבל החמישה החליטו לדחות את הגיוס לטובת שנת שירות בקרית הרצל, ישוב קטן ונכשל בצפון. הם מגיעים חדורי מטרה ורצון למפגש עם תלמידי פנימית "נווה ישראל": מיכאל, כחלון, רוי, יהלי ולינור. החמישה כולם מוגדרים נוער בסיכון ממשפחות הרוסות. המפגש בין ילדי השמנת לחבורה הצעירה מזמן אין סוף אתגרים וקשיים אבל גם הזדמנויות לחיבורים ולחוויות כשהם מחליטים לפתוח בית קפה מוזיקלי שבו יעבדו ויופיעו ילדי הפנימיה יחד עם זיגי וחבריו. אבל מה שמעיק על האפשרות לעתיד טוב יותר עבור החבורה הצעירה, הם אנשי העולם התחתון בצפון, שחושפים בלי להתכוון סוד מהעבר המשפחתי של תמוז ודורי. בסוף הסדרה צוין שדורי ונטע נישאו והם הורים לילד בעל ויטיליגו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת ארזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דורי ארזי/זיגי (אמיתי ארמן) – נער מוזיקלי בן 17 החולה במחלת ויטיליגו הגורמת להופעת כתמים על עורו. הוא סובל מהצקות רבות ומתבייש, בעיקר מניב ועילי. למרות זאת הוא מצליח ליצור קשרים חברתיים עם נטע וסיוון. עם הזמן מתפתח בין דורי לנטע קשר רומנטי. חלומו הגדול הוא להיות זמר מצליח. יחד עם חבריו הוא יוצר את דמותו של "זיגי", זמר המופיע כאשר כל גופו מכוסה בבגדים ועוטה מסיכה ועליה האות "Z" המסתירה את פניו. בסוף העונה השנייה הוא מבקש להפסיק להיות זיגי, ובשל כך, חושף את עצמו ומגלה כי הקהל אוהב אותו בכל זאת. בתחילת העונה השלישית מסתבר שהוא נפרד מנטע. לכבוד סיום ההופעות שלו כזיגי הוא עושה מסיבה, שבסיומה הוא מקבל כווייה בידו ומגיע לבית חולים. כשהוא חוזר הוא אומר לתמר, סבתו של ניב והסוכנת שלו, שהוא רוצה להפסיק להיות זיגי. תמר מנסה לשכנע את נטע לעזור לו לחזור להיות זיגי. הוא לא משתכנע. סיוון מתעצבן עליו אך לאחר מכן מבין ואף סולח לו והם חוזרים להיות חברים. כשמתגלה כי סיוון הוא זה שהדליף לאינטרנט שדורי נכווה דורי עוזב את סיוון ורוצה לחזור אל נטע, אבל היא לא מסכימה כי יש לה חבר חדש. בעונה הרביעית דורי הופך למוזיקאי של "בית נחמה", שבינתיים, בגלל שתמר נפטרה באופן לא צפוי, שונה שמו ל"בית תמר". בעונה החמישית הוא עובר עם איתמר וניב לקריית הרצל ומתגורר שם עד סוף הסדרה. בפרק הסיום של הסדרה מתגלה כי כמה שנים מאוחר יותר הוא מתחתן עם נטע ונולד להם ילד שגם לו יש ויטיליגו.
  • תמוז ארזי (שיר זוארץ) – אחותו של דורי, בת 16, מאז שעברה למושב החדש מנהלת זוגיות מרחוק עם נדב אך מתקשה בעקבות זה שהתקבלה למופע הגדול. עם הזמן מפתחת רגשות לניב אך נאלצת להתעלם מהם משום שניב נוהג להתעלל בדורי. מיקי, חברתה הטובה של תמוז עוזרת לה להתמודד עם הוריה. בסוף תמוז נפרדת מנדב ובזוגיות עם ניב, אשר בעונה החמישית הזוגיות מתחילה להיות זוגיות רעילה בשל שניב נמצא בקריית הרצל ותמוז נשארה בבית וגם כי לינור מתאהבת בניב וניב מתחיל להרגיש רגשות לתהילה, מוכרת המכולת בקריית הרצל. תמוז נפרדה מניב באמצע העונה החמישית, ובסוף העונה החמישית ניב מתחיל להיות בן זוגה של תהילה "תילי". תמוז מדברת עם ניב ומסכימה שהיא לא תהיה איתו בזוגיות.
  • שמרית ארזי (מירי בוהדנה) - אימם של דורי ותמוז בעלה הוא יניב, מאוד מגוננת על ילדיה ורוצה בטובתם. מגלה על הזהות הסודית של זיגי. אסרה על תמוז להיפגש עם ניב. שידכה בין נועה למכר שלה. אחותו של מני. למדה סטפס בעברה, ועזבה את זה לטובת קריירה צבאית. בעונה החמישית אפי מגלה את סודה של שמרית בצבא, ביחד עם מלי.
  • יניב ארזי (מוריס כהן) (עונות 1–4) - אביהם של דורי ותמוז, בעלה של שמרית. היפוכונדר שמחזיק בבית מלא תרופות. מגלה על הזהות הסודית של זיגי. התפטר מעבודתו כדי להיות עם זיגי וללוות את הקריירה של בנו, דורי.

ראשיות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נטע כהן ארזי (שירה לוי) – נערה חסרת ביטחון, עוזרת לאימה בעבודות הבית ומטפלת באחיה על אף שאינה זוכה להערכה על העבודה הקשה שלה, אימה מפלה לרעה את נטע ומפילה עליה את האחראיות על ההתנהגות של אחיה הקטן. הייתה החברה של דורי ואף הייתה הסוכנת שלו (שהיה בתור "זיגי"). בתחילת העונה השלישית מגלים כי היא ודורי נפרדו, ודרור היה החבר החדש שלה. תמר דוחפת אותה לעזור לדורי לחזור להיות זיגי. בעונה הרביעית היא נפרדת מדרור. בעונה החמישית מגיעה ביחד עם בר לקריית הרצל. הופכת להיות המנהלת של בית הקפה החדש, אך לבסוף התפטרה ואיתמר החליף אותה. באמצע העונה החמישית חזרה אל דורי, ובסוף הסדרה (סוף העונה החמישית) מגלים כי היא ודורי התחתנו וילדו ילד גם עם ויטיליגו.
  • סיוון פניני (קווין רובין) (עונות 1–4) – עובד בבורגר ראפ ומכונה בשל כך "בורגר בוי". אביו נמצא בכלא. חברו של דורי ועזר לו להקים את זיגי. בעונה השלישית התעצבן על דורי אך בהמשך סלח לו והם ניהיו חברים, עד שדורי גילה שסיוון הדליף את זה שדורי נכווה לאינטרנט, דורי מפסיק להיות חבר שלו. סיוון חוזר בעונה הרביעית אך מתחרה בסיוון בתחרות הופעות. בתחרות, הסלידן של סיוון נפצע ודורי מחליף אותו ועוזר לסיוון לנצח, ובשל כך חוזר להיות חברו, אך בעונה חמישית סיוון לא נראה ודורי עוזב את כפר אלון.
  • מיקי (מיקרונזיה) צפריר (שירלי לוי) – השכנה החדשה והמצחיקה שגרה ליד הבית החדש של משפחת ארזי, כשפוגשת לראשונה את דורי מקבלת אותו באהבה ומתעניינת בו למרות הכתמים על עורו, מתחברת אל תמוז והן נהיות חברות. בעונה השלישית מתחילה לעבוד בבורגר-ראפ, ובעונה החמישית מתחילה להיות חברה של לולו. בת זוגתו של דן מהעונה השלישית.
  • ניב גלרון (עומר חזן) – נער רם ויפה ומקובל עם ביטחון עצמי מופרז, כשפוגש את דורי לראשונה מתנהג כלפיו בבריונות ומקניט אותו בשל הכתמים על עורו. חולם להיות זמר, משתתף במופע הגדול. הנכד של תמר, ובסוף העונה הראשונה פיטרה אותו מהמופע הגדול והפך להיות עוזר הפקה של המופע. בן-זוגה של תמוז מהעונה הראשונה עד אמצע העונה החמישית, בו היא נפרדת ממנו. בעונה החמישית עובר עם דורי ואיתמר לקריית הרצל. מתחבר אל תילי, ואף הופך להיות בן זוגה בסוף העונה. מדבר עם תמוז ומסביר לה הכל על תילי.
  • שיקמה (אנה זק) (עונות 1–4) – מדריכה בתנועת הצופים, מקבלת אודישן לשיר כסולנית במופע הגדול. החברה הטובה ביותר של ליאור, בהתחלה מסתירה ממנה את זה שהיא הולכת למופע אך לבסוף ליאור מגלה ושיקמה מתנצלת. בתחילת העונה השלישית הופכת לחברתו של ניתאי, אך בתחילת העונה הרביעית נפרדת ממנו. בהמשך העונה הרביעית מטרפת ל"כת" של אורקה, עד שהחברים האחרים מנסים להציל אותה מכך ושהיא תצא מהכת, ואף הצליחו. בעונה החמישית לא נראית, לא ידוע למה.
  • לירז (אלין כהן) (עונות 1–2) – מנהלת המשמרת של ה"בורגר ראפ". קשוחה מאוד ומצייתת לחוקי הבורגר ראפ בקפדנות. עזרה לנדיר להתקבל לבורגר ראפ.
  • עילאי אשכנזי/כסף (שחר גולן) (עונות 1–2, אורח בעונות 3–4) – ילד ממשפחה עשירה, אח של ניתאי וחבר טוב של ניב, כשפוגש את דורי לראשונה מתנהג כלפיו בבריונות ומקניט אותו בשל מחלת הכתמים שלו. בסוף העונה השנייה עובר לפנימייה ובסוף העונה השלישית ותחילת העונה הרביעית בא לביקור בבית.
  • ניתאי אשכנזי/כסף 2 (מיכאל גבעתי) — בא ממשפחה עשירה, אח של עילי. לא מתחשב במיוחד. קנה מחשב מהכסף של אביו בלי ידיעתו, התחיל לעבוד בבורגר ראפ כדי לשלם את החוב לאביו. בעונה השלישית מתחיל להיות בן זוגה של שיקמה, אך נפרדים בתחילת העונה הרביעית. בסוף העונה הרביעית מתפטר מהבורגר-ראפ בגלל שכבר בן 18 ומתגייס לצה"ל. בעונה החמישית מגיע לביקור והופך להיות בן זוגה של שלי, אחותה של אושר. מגלים שיש לו סרטן באותה עונה, אך מסתבר שזאת מחלה יפנית נדירה בשם קיקוצ'י, שיש לה תסמינים מאוד דומים למחלת הסרטן.
  • נדיר (אליהו שאקי) (עונות 2–4) – אח של שיקמה. בעל תסמונת דאון. ניתאי חשב תחילה שהוא החבר של שיקמה, אך לאחר אי ההבנה, הוא התיידד אתו. מתחיל לעבוד בבורגר ראפ. אנשים מתעללים בו. מצטרף
  • אושר לוי (אלין גולן) (עונה 3–5) – הבוסית של דן ומיקי. האחראית החדשה בבורגר ראפ. מעסיקתם של דן ומיקי. ביתו של מנכ"ל הרשת חמי. אחותה של שלי. בעונה החמישית מאוהבת בפעם הראשונה בחייה - בכחלון. יש לשניהם אתגרים רבים וקשיים אך לבסוף הפכו להיות זוג.
  • איתמר נחמיה מיכאלי (בר ברימר) (עונות 3–5) – חובש שטיפל בדורי אחרי שנכווה. מתנדב ב"בית נחמה" (שנקרא בהמשך "בית תמר"). בנה של רונה מיכאלי, ראש הממשלה. בעונה החמישית עובר עם דורי וניב לקריית הרצל. בן-זוגה של בר.
  • בר קקון (גאיה גור אריה) (עונות 3–5) - בת דודתם של דורי ותמוז, בתו של מני קקון. טסה ללונדון וחוזרת לישראל ונשארת. לומדת טניס, והוריה לא רוצים שיהיה לה חבר כדי ששום דבר לא יסיח את דעתה, כי רוצים שהיא תמיד תיהיה הכי טובה בטניס. למרות זאת, בזוגיות עם איתמר, אך הבעיה היא שאמו של איתמר, רונה מיכאלי, היא ראשת הממשלה, ואביה של בר, מני, אויבה של רונה ומשפיל אותה ומשפיץ אותה מול כל הטלוויזיה, מה שגרם לניסיון התנקשות ברונה. מני חזר ללונדון אך בר נשארה בישראל, בזוגיות עם איתמר. בעונה החמישית עוברת עם נטע לקריית הרצל, והמדריכה של מיכאל, ומגלה על מה שקורה לו עם קוף וניסו. מנסה לעזור לו. עוזרת להקים את בית הקפה החדש, ועובדת עם מיכאל בבר. באמצע העונה החמישית עד סופה שברה את הרגל, מה שהוביל לגבס. התמכרה לקניות אבל זה הגיע לגבול כאשר שלא היה לה כסף בחשבון הבנק שלה, היא גנבה את כרטיס האשראי של דורי. דורי, נטע ואיתמר הצליחו לעזור לה ולבסוף החלימה עם הרגל.
  • דן (עידן מירון) (עונות 3–4) – האחראי הזמני בבורגר ראפ במקום לירז עד לכניסתה של אושר. מעסיק של מיקי. בן-זוגה של מיקי. בעונה החמישית התגייס.
  • דרור אזולאי (שגיא מוקי) (עונות 3–4) – בן זוגה של נטע. אחיו הקטן של יוסי אזולאי שמעשי הפשע שלו מסבכים את אחיו. בעונה הרביעית נטע שכנעה אותו להסגיר את עצמו למשטרה, ולבסוף דרור נכנס לכלא.
  • שלי לוי (קורל סער) (עונה 5) - אחותה הגדולה של אושר. הייתה המנהלת של הבורגר ראפ אחרי שניתאי התפטר. בחורה רוחנית ואוהבת בילויים מאשר את העסק. בת-זוגתו של ניתאי, מגלה ראשונה שיש לו סרטן, וגם מגלה על מחלת ה"קיקוצ'י" שבשלב מסוים עוזר לניתאי.

חניכי נווה ישראל (עונה 5)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מיכאל (מאור לוי) - בן למשפחה בפרק ב'. לא מסתדר עם אביו החורג. החניך של בר. מסתבך עם קוף וניסו. בר מנסה לעזור לו, אך קוף אומר לו להתנהג טוב וכמו שבר רוצה, כך שהם יסיחו את דעתה של בר ויצליחו להביא את מיכאל לסדר סופי.
  • רונן כחלון (אלעד מרגי) - מכונה בשם משפחתו. נגן רחוב בין היתר. עוזר לאימו. אחיה הגדול של רווי. החניך של דורי. בהתחלה מתלהב ממנו, אך אז מגלה שאימו של דורי הפכה את אימו של כחלון לבטלנית וללא כסף, ואז מתחיל לשנוא אותו. כאשר שמרית ומלי מדברים, רונן התחיל להתחבר אל דורי ולהבין את מה שקרה בצבא. מלי מתחילה לקבל כסף ולבסוף, בסוף העונה החמישית, מתברר כי מלי קנתה דירה שלמה בחיפה.
  • רויטל "רווי" כחלון (נועם קלינשטיין) - אחותו הקטנה של כחלון. לא מסתדרת עם אימם. חברתה של לינור. החניכה של אפי.
  • לינור (שירז לנציאנו) - נערה אאוט סיידרית. חברתה של רווי. החניכה של ניב, שבהמשך גם התאהבה בו ואף פתחה אובססיה כלפיו.
  • יהלי (אמה גוטמן) - בת לעולים מברית המועצות. לא מסתדרת עם אביה. בעלת יכולת ציור. החניכה של נטע.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הדס נחמה (אילנית לוי) (עונות 2-1, 5) – אימן המאמצת של סיוון ולולו. מנסה לגרום לסיוון לסלוח לאביו הביולוגי ולהיפגש איתו.
  • אביעד נחמה (אלירז שדה) (עונות 1–2) – אביהן המאמץ של סיון ולולו המנסה לגרום לסיון לסלוח לאביו הביולוגי ולהיפגש איתו.
  • קלוד (טל מוסרי) (עונות 1–2, 4) – המפיק והמלהק של המופע הגדול. מעדיף את ניב, ורוצה שהוא יופיע במופע ולא זיגי. קשוח מאוד.
  • נדב (יוני מלס) (עונות 1–2, 5) – בן זוגה של תמוז. נפרד ממנה לאחר שראה אותה עם ניב. בעונה החמישית אפי מתחקרת על שמרית ואז מתחקרת על ילדיה (תמוז ודורי) ואז מתקשרת אל נדב ומתחקרת אותו. נדב מתקשר לתמוז, מה שגורם לדורי, שמגלה על זה שאפי תיחקרה על אימו, להתעצבן עליה ולרצות שהיא תעזוב.
  • ליאור (הודיה) (עמית סידי) (עונות 1,4) – מדריכה בתנועת הצופים, חברתה הטובה של שיקמה. נפרדת משיקמה לאחר התחלת המופע השני של "המופע הגדול", אך בעונה הרביעית ליאור פגשה אותה ושיכנעה אותה להצטרף לכת המחול של אורקה. לבסוף שיקמה מצטרפת. שינתה את שמה להודיה בגלל הכת. לאחר ששיקמה עזבה את הכת, גם היא עזבה וחזרה לשמה המקורי.
  • רון פניני (אנחל בונני) (עונות 1–2)– אביו הביולוגי של סיוון. בתחילת הסדרה הוא נמלט מחבורת פושעים שרדפה אחריו ומתחבא בבית משפחת ארזי. נכנס לכלא. אוהב את בנו יותר מכל. בסוף העונה השנייה עזב לארץ זרה כדי שלא ירדפו אחריו, ורוצה שסיוון יבוא איתו, אך סיוון מתחרט, ונשאר בארץ. במהלך עונות 4-3 רון מוזכר, בכך שסיוון מבקר אצלו בחו"ל.
  • גלית כהן (נטע הבר) (עונות 1–2) – אימה של נטע. היא ואביה של נטע עסוקים בעבודתם ונותנים לנטע להשגיח על אחיה הקטן ניצן.
  • ניצן כהן (רועי מהבד) (עונות 1–2)– אחיה הצעיר של נטע. פותח בשבילה חשבון באינסטגרם שבו היא מפרסמת את הבגדים שהיא מעצבת.
  • עמית (עמית אפשטיין) (עונה 1) - עובד במופע הגדול. עוזרו של קלוד.
  • יוסי אזולאי (ישראל אטיאס) (עונות 4-1) – רודף אחרי פניני ורוצה לנקום בו דרך סיון בנו, הצליח לברוח מהמשטרה ברגע האחרון. בן למשפחת פשע. אחיו של דרור. דחף את בוריס מהגג בעונה השלישית, ובתחילת העונה הרביעית נכנס לכלא, ובהמשך העונה גם אחיו נכנס לכלא.
  • דני צפריר (גולן אזולאי) (עונות 1–2) – אביהם של עומר ומיקי. נמצא במלחמה תמידית עם אשתו נועה. פיתח את יישומון המסכות "מאסק".
  • נועה צפריר (גלית גיאת) – אימם של עומר ומיקי. נמצאת במלחמה תמידית עם בעלה דני.
  • עומר צפריר (אור אדרי) (עונה 2) – בן 19. אחיה החייל (לשעבר) של מיקי.
  • עדן מאירי (בתפקיד עצמו) (עונות 1–2) – מופיע עם נטע בחלומות של דורי. במציאות מככב במופע הגדול בפעם השנייה.
  • אביגיל (מוזכרת) (עונה 1) – העובדת הסוציאלית של סיוון.
  • תמר גלרון (סנדרה שדה) (עונות 1–3) – סבתו של ניב. המפיקה המיתולוגית של המופע הגדול. פיטרה את ניב לאחר שראתה את סרטון ההתעללות שלו בדורי. בעונה השלישית מנסה להשיג חוזה ענק מהפקה אמריקאית מוזיקאית גדולה, ומגלה כי לאחר שדורי נכווה, הוא יותר רוצה להפסיק להיות זיגי, לאחר שאמר זאת בעונה השנייה. בסוף העונה השלישית ניב מזמין את תמר לביתו של דורי, והיא מגלה על כך שניב רוצה לעשות לה סוג הופעה. שיוצאת מהבית, מתה מדום לב, וכבר יומיים אחרי הלוויה של תמר מתקיימת.
  • ניקול ראידמן (בתפקיד עצמה) (עונה 1) – לקוחה של גלית שבאה למדוד את השמלה שנראה לכאורה שנטע הרסה, אך העדיפה את השמלה ככה.
  • אופירה (נעמה שפירא) (אורחת בעונה 1) – המטפלת הזוגית של נועה ודני. מיקי חשבה שהיא המאהבת של אביו.
  • כהנא (מרטין אומנסקי) (עונות 1–2) - ברנש שעובד אצל אזולאי שכלוא בבית הסוהר של פניני ומדליף עליו מידע לאזולאי.
  • חגית (קול בלבד) (עונה 1) – כתבת מ"בידור 1" שהתקשרה לדורי בגין ההופעה של זיגי.
  • תום פרץ (אוראל צברי) (עונות 4-1) – כתב בידור שנשלח לסקר את המופע הגדול ואת הדרמות של מאחורי הקלעים. מנסה תמיד להשיג לכלוכים על אנשים, במיוחד על דורי גם שהיה זיגי וגם לאחר שגילה שהוא דורי.
  • מירב (עמית צנציפר) (עונות 4,1, אורחת בעונה 2) – חברה של שיקמה מהמופע הגדול. החליטה שהיא ושקמה ינצלו לטובתן את מסיבת הבריכה של תמוז.
  • אמיר פורר (רמי קאשי) (עונות 1–2) – עוזרו של אזולאי שמתגלה בהמשך שהוא שוטר סמוי שעובד עם פניני. נחשף בהמשך על ידי אזולאי. עזר לסיוון להימלט מהחוטפים.
  • נאור (דורון ביטון) (עונה 2) בחור שמתעלל בנדיר "בבורגר ראפ", עקב מחלתו.
  • רז (יקיר פורטל) (עונה 2) – מעסיקם של פורר ופניני. ניהל את המעקב אחר חטיפתו של סיוון.
  • אורי (קול בלבד) (עונה 2) – בחור פדופיל ומבוגר שמתחזה לזיגי, התחזה לחבר של מיקי בסוף העונה השנייה, הם קבעו להיפגש אבל הוא חטף אותה. בתחילת העונה השלישית מתגלה שמיקי ברחה ממנו.
  • פאולה (תקווה גדעון) (עונות 3–4) - החוקרת של ניתאי (בגלל דחיפת בוריס מהגג), מנסה בטובתו אבל גם לתפוס את האשם.
  • איתן אשכנזי (דני ניב) (עונות 3–5) - אביהם של עילאי וניתאי. עו"ד במקצועו. התאלמן מאשתו לאחר שהיא נהרגה בתאונת דרכים.
  • יועד חיון (גיא הוכמן) (עונה 3) - עורך הדין של איתן וניתאי. עוזר לניתאי להשתחרר.
  • בוריס (זיו זהבי) (עונה 3) - איש פשע מהעולם התחתון. מאבטח לא רצוי ולא מורשם של בית נחמה. התעמת עם ניתאי. אזולאי דחף אותו מגג נחמה, ושיקר שלא עשה את זה, מה שהוביל את בוריס לטיפול נמרץ, והאשימו את ניתאי בזאת. דורי עוזר לנטע, מה שגורם לה לתפוס את האשם עם עוד קצת עזרה ממשטרת ישראל. לבסוף, בוריס חי, אך כבר לא מאבטח והפסיק להיות איש פשע.
  • מני קקון (אסי ישראלוף) (עונות 3–4) - אביה של בר ואחיה של שימרית. גר באנגליה, ושב לארץ על מנת להתמודד על ראשות הממשלה. פרופסור במקצועו שכתב ספר בשם "הפירמידה ההפוכה".
  • ערן (רפאל כהן) (עונה 3) - חניך בבית נחמה, עם תסמונת דאון.
  • יואב (אוראל תורג'מן) (עונות 3–4) - חניך בבית נחמה, עם תסמונת דאון.
  • עדי (שמרית קרוייטרו) (עונות 3–4) - חניכה בבית נחמה, עם תסמונת דאון.
  • חגית (רוני אמציה) (עונות 3–4) - חניכה בבית נחמה, על הספקטרום האוטיסטי. הבת של שחר. מיקי מנסה להתחבר איתה, מכיוון שהן כנראה הולכות להיות אחיות.
  • חמי לוי (קול בלבד) (עונה 3 מוזכר בעונות 1 ,2 ו-5) - מנכ"ל הרשת "בורגר ראפ". אביהן של אושר ושלי. בהמשך קונה את "קפה אלברט".
  • ביגלה (מוזכר בעונה 3) - שמה של הכלב של תמוז שהיא הייתה ילדה קטנה.
  • צ'ומפי (עונות 5-3) - בובת המפלצת של תמוז. תמוז מסרבת להיפרד ממנה. לבסוף, עד סיום הסדרה, תמוז וניב קוראים אחד לשני "צ'ומפי" בגלל שתמוז לא רוצה לשכוח את הבובה.
  • שחר (מיכה סלקטר) (עונות 4-3) - בן זוגה החדש של נועה. שימרית שידכה ביניהם. נועה חשבה תחילה ששמו "שחף", עד שמיקי העמידה אותה על טעותה. אבא של חגית.
  • רונה מיכאלי (גילת אנקורי) (עונות 3–4) - ראש הממשלה ואמו של איתמר. בעונה הרביעית נורתה על ידי פעיל ימין בעקבות פעילותה למסירת שטחים ברמת הגולן משליטה ישראלית לשליטה סורית ולאחר מכן ניצלה.
  • אלימור פרג/אורקה (שירן סנדל) (עונה 4) - המנהלת של כת המחול של הודיה, מירב ושיקמה, מתגלה כפושעת משוחררת מירושלים שחזרה לעבוד על נערות תמימות וגורמת להן לעבוד בלי לקבל כלום על עבודתן.
  • מיטל (מוזכרת) (עונה 4) - חברתו הקודמת של איתמר.
  • ד"ר פרנקל (קול בלבד) (עונה 4) - חברתה ורופאתה של תמר.
  • אמיר שפע (מוזכר) (עונה 4) - הרמטכ"ל לשעבר וסגנה לשעבר של רונה. רונה פטרה אותו בגלל ניהול כושל של מבצע צבאי כשכיהן כרמטכ"ל. מני תכנן לקחת אותו כסגנו.
  • סאני גלינברג (עידו ויסלר) (עונה 4) - איש הקמפיין של מני. המדליף האמיתי של הקמפיין שלו. מני פיטר אותו לאחר שהוא גרם לו להתוודות. בהמשך השיב אותו לתפקיד.
  • מלכה (מוזכרת) (עונה 4) - מעצבת הבגדים של אורקה, עד שהיא הסתכסכה עמה.
  • רונן (מוזכר) (עונה 4) - איש צוות נוסף של מני.
  • דפי (עונה 4) - אחותו של דן. מיקי חשבה שהיא מכרה שלו. בהמשך, אחיה מסדר לה עבודה בבורגר ראפ.
  • ג'וני (עונה 4) - אחד מהנגנים בלהקה של סיוון. ביום התחרות שבר את הרגל לאחר שנפל.
  • אריאל "קוף" קופמן (דני שטג) (עונה 5) - האנטגוניסט של עונה 5. בעל ארגון פשע בקריית הרצל. נותן חסות על תושבי השכונה.
  • ניסו רחמים (שלומי יפרח) (עונה 5) - העוזר של קוף. מי ששדד עם מיכאל את המכולת. נעצר לקראת סוף הסדרה. מיכאל הקליט אותו ללא ידיעתו.
  • מזל (מלי) כחלון (מירב שירום) (עונה 5) - אמם של רווי וכחלון. אזרחית עובדת צה"ל שפוטרה בגלל פרשה בצבא, שמסתבר שקוף גנב את הכרטיס שלה והשתמש בו על מנת לשדוד את הבסיס שלה.
  • אפרת "אפי" (בר זומר) (עונה 5) - המדריכה של הבנות. עובדת בשביל מישהי בשם אופירה. מסכסכת בין הבנות.
  • אופירה (קול בלבד) (עונה 5) - המעסיקה של אפי
  • ד"ר כספי (מוזכר) (עונה 5) - הרופא של ניתאי
  • עופר (רביב כנר) (עונה 5) - המנהל של הנוער בסיכון. זמר לשעבר.
  • לולו (יסמין עמרי) (עונה 5) - נערה שמתחרה על המכונית של הדס (אימה המאמצת) עם מיקי, אשר בהמשך היא ומיקי נהיות חברות. במקור מקריית הרצל. אחותו של סיוון, מכיוון שהם מאותה משפחת אומנה. מסתבר שהייתה עוזרת של קוף וניסו, ולמרות שלא רוצה יותר להיות העוזרת שלהם, היא ממשיכה. בגלל שהאוכל שלה בביתה לא טוב, היא פורצת לבתים או שפשוט היא מגיעה ל"בורגר-ראפ", כדי שמיקי תיתן לה אוכל, למרות שמיקי לא יודעת שהיא מביאה אוכל לעצמה, אלא חושבת שהיא מביאה את כל האוכל לאנשים נזקקים.
  • תהילה "תילי" (עדן סבן) (עונה 5) - מוכרת בחנות המכולת בקריית הרצל. בהמשך עובדת גם עם קוף, דבר המקשה עליה לנהל מערכת יחסים עם ניב.
  • אייל "אפרוח" מימון (בניה ברבי) (עונה 5) - חבר של עופר וצפצה. זמר שירד מגדולתו ונהיה חסר בית. עופר סידר לו עבודה כטכנאי. בהמשך קוף מעסיק אותו כזמר מזרחי.
  • צפצה (צפריר) (עונה 5) - חבר לשעבר של אייל ועופר. זמר לשעבר.
  • אבישג סמברג (בתפקיד עצמה) (עונה 5) - התנדבה בשנת שירות בעברה בקריית הרצל, מגלה לבנות שאיתמר החליף בין הדירות בפרק הבכורה של העונה החמישית. מיקי רוצה להתחבר אליה.
  • זהבה שושני (ליאת אקטע) (עונה 5) - זמרת. מכרה ותיקה של עופר. הגיע לקריית הרצל במקרה, לאחר שמכוניתה נתקעה.
  • עפרון (מוזכר) - ראש ארגון פשע שעושה עסקאות עם קוף.
  • אוריאן פישמן (אסנת פישמן) (עונה 5) - הפסיכולוגית של תמוז ומיקי.
  • הלל ארזי- בנם של דורי ונטע.

סדרת ספין אוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2022, כמה ימים לפני עליית העונה השלישית של הסדרה, יצאה סדרה קצרה בת 4 פרקים בשם "בלי מסכות". הסדרה מתארת חיים של שירה לוי, שיר זוארץ, שירלי לוי ואמיתי ארמן, בכל פרק יש יום אחד בחיים שלהם, שהצופים יכולים לראות.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמדות תוצאה
2021 פרסי הטלוויזיה לילדים ולנוער השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה קווין רובין מועמדות
שיר נושא בסדרה "או ש..." מועמדות
פרסי נבחרי השנה של פרוגי סדרת הנוער של השנה זיגי מועמדות
שחקן ראשי בסדרת נוער קווין רובין זכייה
עומר חזן מועמדות
שחקנית ראשית בסדרת נוער שיר זוארץ מועמדות
שחקן אהוב בסדרת נוער אוראל צברי מועמדות
שחקנית אהובה בסדרת נוער שירה לוי מועמדות
פריצת השנה במשחק אמיתי ארמן מועמדות
אנה זק מועמדות
שירלי לוי מועמדות
2022 סדרת הנוער של השנה זיגי 3+4 מועמדות
שחקן ראשי בסדרת נוער קווין רובין מועמדות
עומר חזן מועמדות
אמיתי ארמן מועמדות
שחקנית ראשית בסדרת נוער אנה זק מועמדות
שירה לוי מועמדות
שיר זוארץ מועמדות
שירלי לוי מועמדות
שחקן אהוב בסדרת נוער בר ברימר זכייה
מיכאל גבעתי מועמדות
אליהו שאקי מועמדות
שחקנית אהובה בסדרת נוער גאיה גור אריה מועמדות
פריצת השנה במשחק אלין גולן מועמדות
שגיא מוקי מועמדות
פרסי נבחרי ישראל בידור[2] סדרת הנוער של השנה זיגי זכייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 18 פרקי עלילה + 2 פרקי ספיישל
  2. ^ תרימו להם: סדרת הנוער של השנה - ״זיגי״ !!!! 🔥 מה דעתכם? תגיבו 👇🏻, באתר www.instagram.com