אילנית לוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אילנית לוי-שדה
לוי ב"אתנה הולכות רחוק", 2012
לוי ב"אתנה הולכות רחוק", 2012
לידה 7 ביולי 1982 (בת 41)
ט"ז בתמוז ה'תשמ"ב
ישראלישראל חיפה, ישראל
שם לידה אילנית לוי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-2001
עיסוק מנחת טלוויזיה, שחקנית, דוגמנית
בן זוג אלירז שדה
מספר צאצאים 3
פרסים והוקרה מלכת היופי של ישראל (2001)
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אילנית לוי-שדה[1] (נולדה ב-7 ביולי 1982) היא דוגמנית, שחקנית טלוויזיה ומנחת טלוויזיה ישראלית. מלכת היופי של ישראל לשנת 2001.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אילנית לוי נולדה בחיפה, כבת זקונים למשפחה מסורתית ממוצא מרוקאי וטריפוליטאי. למדה בתיכון עירוני ג' שבעיר. אביה משה לוי עלה ממרוקו והוא פנסיונר שבעבר ניהל תחנת רכבת. אמה רחל עלתה מלוב והייתה עקרת בית. ללוי ארבעה אחים ואחיות גדולים, בהם אילן לוי. בנעוריה הייתה חניכה בתנועת הנוער הלאומי, ושימשה כזמרת בלהקת הנוער הלאומי, יחד עם זמרים נוספים כמו שירי מימון.

בגיל 14 וחצי עברה תאונת דרכים בה נסעה עם אמה ודודתה. רכבם התהפך לעבר תהום ולוי הצליחה לחלץ את עצמה ואת השאר מתוך הרכב.

שירתה בצה"ל כפקידת לשכה (פקל"שית) בפיקוד העורף.

ב-2001 לוי זכתה בתואר מלכת היופי, ונשלחה לייצג את ישראל בתחרות מיס תבל בה הגיעה למקום השישי. מיד לאחר הכתרתה הוחתמה לסוכנות הדוגמנות "לוק".

לאחר מכן פיתחה לוי קריירה ענפה בעולם הדוגמנות. היא דגמנה למעצבת האופנה גלית לוי, וכן הייתה נערת הבית של רונית רפאל, הפרזנטורית של מעצב השיער מיקי בוגנים, של מעצב האופנה רונן חן, ושל חברת האופנה הישראלית "הוניגמן".

ב-2009 כיכבה על השער של מגזין בגדי הים של "בלייזר".

באוגוסט 2015 החלה לככב בקמפיין לרשת האופנה הישראלית "פוזה". ובאוקטובר של אותה שנה החלה לככב בקמפיין של המותג "בנפייבר - סיבים תזונתיים".

בטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוי הנחתה תוכניות בערוצי הטלוויזיה הישראלים הבאים: (HOT, HOT בידור ישראלי, בריזה, קשת ורשת, ערוץ 10, ערוץ 20 ו-ערוץ 24, מלבד yes הטלוויזיה בלוויין).

בשנת 2002 הנחתה לוי עם חברתה, הדוגמנית מירי בוהדנה, את התוכנית "ברז" בערוץ בריזה, של חברת yes. ושנה מאוחר יותר ב-2003, הגישה את תוכנית הטלוויזיה "בחורות טובות", שוב לצד מירי בוהדנה, והוציאה סינגל בשם "כשהיית איתי".

בשנת 2007 השתתפה בעונה השלישית של תוכנית הריאליטי, "רוקדים עם כוכבים" ששודרה בערוץ 2, בתוכנית הגיעה לוי לשלב הגמר וסיימה במקום השני. וכן השתתפה בתוכנית התיעודית "יום בחיי" ששודרה בערוץ HOT בידור ישראלי.

בשנת 2008 החלה להנחות את התוכניות: "אזור התעשייה" - תוכנית יומית בערוץ HOT בידור ישראלי, ואת "מפרץ האהבה", תוכנית ריאליטי למחפשי אהבה, ששודר בערוץ 2. באותה שנה השתתפה בסרט תיעודי "מסדר עד סדר" שיצרה שרון לוי, אחותה הגדולה של אילנית, והסרט מדבר על מסע ההתמודדות של משפחת לוי בעקבות גילוי סרטן סופני אצל האב.

בשנת 2009 הנחתה לצד מושיק גלאמין את התוכנית "חדר הלבשה - המירוץ למיליון" אשר סוקרת את כל האירועים של תוכנית המציאות "המירוץ למיליון" ושודרה בערוץ HOT בידור ישראלי. שיחקה בהצגת הילדים, "סינדרלה", בתפקיד אווה לנצלבלוף (האמא הרעה). השתתפה כחלק מהפאנל בתוכנית הקומית, "צחוק מעבודה", ששודרה בערוץ 2, לצד שלום אסייג, עידן אלתרמן, מיכאל הנגבי ואחרים. וכן, השתתפה במערכון בתוכנית הסאטירה המפורסמת של ערוץ 2 "ארץ נהדרת".

בשנת 2010 השתתפה ב"לילה מטורף בפסטיגל" בתפקיד אפרודיטה, לצידם של צביקה הדר, ריטה, דיאנה גולבי ואחרים, שם התחרתה עם השיר "אהבה ראשונה". באותה שנה הנחתה את תוכנית הלייט נייט של HOT "אחיות לילה" לצד מירי בוהדנה והילה נחשון. והנחתה תוכנית חידונים מוזיקלית בערוץ 24 "אלירז ואילנית משחקים", תחילה אילנית הנחתה את התוכנית לצד אלירז שדה, אך עזבה את התוכנית לטובת הפסטיגל, והוחלפה בסיון קליין.

בשנת 2011 הנחתה לרגל יום כיפור את התוכנית "תודה בבקשה סליחה" לצד אלירז שדה ושודר בערוץ 24.

ביולי 2012 החלה להגיש את התוכנית "שישי עד הגג" בערוץ 2 לצידן של אילנה ברקוביץ' וימית סול, ובאותה שנה השתתפה גם בתוכנית המתיחות "סתאאאם!" של ערוץ הילדים. השתתפה בתפקיד: קוסמת אורחת בשעשועון "מי יפיל את המאסטר" בהנחייתו של אלי יצפאן. ושיחקה בהצגה "הרפתקאות נמו בספארי" שהוצגה בספארי ברמת גן, לצד דניאל ליטמן, אריה מוסקונה, יאנה יוסף ואחרים.

בשנת 2013 הנחתה את העונה השנייה של תוכנית המציאות/רומנטית "הרווק" עם דודו אהרון בערוץ 10.

בשנת 2014 שיחקה בסרט קולנוע קומי של הבמאית ריקי שלח, "אילוף הגוררת" לצד 48 שחקניות, קומיקאיות וידועניות. בנוסף, השתתפה בעונתה הראשונה של תוכנית הדוקו-ריאליטי "היחידה", המשודרת ב-HOT. במרץ 2014 הנחתה את טקס מלכות היופי ששודר בערוץ 2. באותה שנה החלה להנחות בערוץ 20 את התוכנית "טעמים" ביחד עם תום פרנץ (זוכה מאסטר שף), ולהשתתף כמארחת בתוכנית "20 בלילה".

בשנת 2015 החלה להנחות לצד עמוס רולידר את תוכנית הייעוץ "זמן רולידר" שמשודרת בערוץ 20.

ב-2016 שיחקה בסדרת הנעורים "סוסי פרא" לצד דניאל גד ויון תומרקין בערוץ זום למנויי HOT, שם גילמה את עמית, שוטרת סמויה בחווה.

בשנת 2017 הצטרפה לזכיינית קשת במטרה להנחות שתי תוכניות: תוכנית שידוכים בקשת 12 בשם "כמה רחוק" החל מ-1 בנובמבר, והשנייה היא תוכנית בישול ואירוח בערוץ 24 "אצל אילנית ואלישע" לצד אלישע בנאי, בנוסף שיחקה בשנה זאת בסדרת הדרמה אימה "ג'ודה" של HOT לצד ציון ברוך, עמוס תמם, אנסטסיה פיין ואחרים.

בשנת 2018 הנחתה בערוץ 24 את חידון המוזיקה הישראלית ליום העצמאות ה-70.

מאז 2018 מנחה את תוכנית האירוח "גלית ואילנית" בקשת 12, לצד גלית גוטמן.

משנת 2020 משחקת בסדרה "זיגי" בערוץ TeenNick למנויי HOT.

בשנת 2021 השתתפה בצילומים לסדרה שעתידה לעלות ב-HOT "העיר הטובה". באותה שנה השתתפה לוי בתוכנית "MKR המטבח המנצח" בעונת ה-VIP בקשת 12, ביחד עם אחיה הגדול אשר לוי (השתתף גם ב"מאסטר שף" עונה 4).[2]

משנת 2022 משתתפת בסדרה המתעדת את חייה האיישים הנקראת "משפחת שדה"

באותה שנה גם הנחתה את ספיישל איחוד המשתתפים מהעונות הקודמות של "חתונה ממבט ראשון".[3]

בשנת 2023 השתתפה בתוכנית המציאות "הזמר במסכה", בתפקיד הצמר גפן המתוק, והודחה ברבע הגמר. בהמשך השנה הייתה חלק מהפאנל בתוכנית המציאות "רואים את הקול" בקשת 12.[4]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2002, נישאה לוי לזמר אייל גולן ולהם בן ובת. בנובמבר 2008 הזוג התגרש.

משנת 2011 נמצאת בזוגיות עם אלירז שדה. ב-20 בדצמבר 2018, נישאו הזוג ולהם בת.[5] לוי ואלירז מתגוררים ברחובות.

ב-19 ביולי 2011 הורשעה בנהיגה בשכרות ורישיונה נשלל ל-11 חודשים.[6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]