טיוטה:אגרטסוקו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אגרטסוקו או "רטסוקו האגרסיבית" (באנגלית: Aggretsuko, ביפנית: アグレッシブ烈子) היא קומדית אנימה מוזיקלית, שהתחילה את דרכה בסרטונים קצרים שהופקו על ידי חברת יטי. הדמות שייכת לזיכיון Sanrio, המפורסמת בדמויות קאוואי כגון הלו קיטי, גודטאמה ורילאקומה. הדמות הופיעה לראשונה בסדרת סרטוני אנימציה קצרים של Fanworks ששודרו תחת רשות השידור הטלוויזיוני בטוקיו (Tokyo Broadcasting System Television) בין אפריל 2016 למרץ 2018.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רטסוקו היא פנדה אדומה בת 25, העובדת במחלקת הנהלת חשבונות של חברת סחר יפנית, ומנסה בכל כוחה להתמודד בעיות אופייניות שנתקלו בהם צעירים ביפן (ובכל העולם) של המאה ה -21. רטסוקו מתמודדת עם תסכול מתמיד כל יום מממונים דחופים ועמיתים לעבודה, ומוציאה את תסכולה בבר קריוקי מדי לילה על ידי שירת דת' מטאל. אחרי חמש שנים של שגרה יומיומית, הסבל של רטסוקו גורם לה לעבור סדרת אירועים שמציבה את עבודתה בסכנה, מה שמאלץ אותה לשנות את מערכות היחסים שלה עם חבריה לעבודה ובסופו של דבר משנה את חייה בדרכים בלתי צפויות. אחרי זה היא ממשיכה להמציא דרכים למצוא אושר, ובסופו של דבר מגיעה למסקנה שהיא תרצה יום אחד להתחתן ולהקים משפחה. החרדה החברתית שלה בשילוב עם הנאיביות שלה גורמות לה להסתבך בהרבה יותר ממה שהיא מצפה, לפעמים בדרכים מסכנות חיים.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רטסוקו - פנדה אדומה. הדמות הראשית בסדרה. עובדת בהנהלת חשבונות, שם היא סובלת מיחס מכפיר ומניצול על ידי הממונים עליה. אף על פי שבעת שהיא בין יתר העובדים במשרד היא נשארת רגועה וחייכנית, לאחר שהיא עוזבת את המשרד היא הולכת לקריוקי ושרה דת' מטאל עד שהיא נרגעת. הרבה פעמים היא שרה על מה שעצבן אותה באותו פרק. חברתם לעבודה של היידה, פנקו, צונודה, אנאי וקבאה, החברה הטובה ביותר של המנהלת גורי ו-וושימי והייתה בת זוגם של רססוקה וטדאנו (ונפרדה מהם בקריוקי). חלומה הגדול הוא להתחתן ולהתפטר כדי להיות עקרת בית. בעונה השלישית מצטרפת ללהקת פופ מחתרתית בשם "בנות OTM" על מנת לשלם חוב אליו נכנסה כשהתנגשה ברכב של היודו, מנהל הלהקה אבל פרשה לאחר ההופעה הגדולה הראשונה שלהם לאחר שמעריץ מטורף פרסם תמונות של מקום מגוריה ועבודתה וניסה להתנקש בחייה בדרכה בחזרה מהעבודה, אך היידה הציל את חייה כשחטף את הפגיעה במקומה. בסוף הפרק רטסוקו והיידה משוחחים בדרך למשרד. בעונה השלישית היא הקימה ערוץ יוטיוב שבמהלך העונה הרביעית שימש לה כמקור פרנסה צידי.נוסף לעבודתה כרואת חשבון. בתחילת העונה הרביעית עוברת דירה והיידה מלווה אותה הביתה, ובמהלכה הם יוצאים לדייט. בסוף העונה הרביעית הפכו לזוג. בסוף העונה החמישית חותמת עם היידה על תעודת נישואין והופכת לאשתו אך עדיין לא מתפטרת מהעבודה, משמע נכשלה בהשגת מטרת העל שלה.

פנקו - שועלת פנק. חברתם לעבודה של רטסוקו והיידה. בעלת אבחנה חדה לפרטים קטנים במיוחד בתמונות, ועקב כך תחביבה הוא להיות "שוטרת אינסטגרם", וטרפה העיקרי היא צונודה, חברתם לעבודה. נוהגת ללכת עם היידה לבר על מנת לעודד אותו כשהוא מתמודד עם אכזבה מצד רטסוקו, וניכר שהיא אוהבת אותו והייתה מוכנה להתחלף עם רטסוקו. נראית בדיכאון לאורך העונה הרביעית כשמנסה לעזור להיידה להתחיל לצאת עם רטסוקו (יחד עם צונודה), ובנקודה מסוימת מנסה לחבל במערכת היחסים שלהם.

היידה - צבוע. חבר לעבודה של פנקו ורטסוקו. נפצע בסוף העונה הראשונה ואושפז בבית חולים (נראה בספיישל הקריסמס). נוהג ללכת לשתות עם פנקו לאחר שהם מסיימים לעבוד ותמיד מנסה להזמין את רטסוקו ללא הצלחה. מאוהב קשות ברטסוקו, אך היא דוחה אותו, אם זאת ניכר שפנקו מחבבת אותו. בעונה השלישית מתאהב באינוי ובמקביל פותח קשר חברי עם טדאנו והמנהלת גורי. הוא והמנהלת גורי מרגלים יחד אחרי רטסוקו בזמן היותה חברה בבנות OTM, ובלילה שהיא הותקפה הציל את חייה כשהמעריץ המטורף ניסה לדקור אותה והיידה הדף אותה וכף ידו נדקרה במקום. בסוף הפרק רטסוקו והיידה משוחחים בדרך למשרד. בתחילת העונה הרביעית מתגלה שהוא בן למשפחה עשירה (עקב שיחה שהייתה לו עם סולן הלהקה שהקים בתיכון), בנוסף בעונה זו מתחבר עם המנכ"ל החדש ונהפך למנהל מחלקת החשבונות, עד שלבסוף התגלה שהוא משתתף בתרמית והחליט להתפטר למען חבריו. בסוף העונה מלווה את רטסוקו ובעונה החמישית אומת שהם הפכו לזוג. בסוף העונה החמישית חותם עם רטסוקו על תעודת נישואין.

צונודה - איילת תומסון. שותפה של רטסוקו ומפתחת קשר חברי איתה בעונה הראשונה. כוכבת אינסטרגם בעלת רצף העלאה ידוע אותו פנקו למדה בעל פה, וזאת משמשת כטרפה העיקרי של פנקו בהיותה שוטרת אינסטגרם. בהמשך מלמדת את רטסוקו כיצד להיות כוכבת רשת. חנפנית מאוד ונוהגת "ללקק" למנהל טון כדי להתחמק מעבודות ולגרום לו לעשות כרצונה. בעונה הרביעית עוזרת להיידה לנסות לצאת עם רטסוקו (יחד עם פנקו).

המנהל טון - חזיר. מנהל מחלקת הנהלת החשבונות והבוס הטורדני של רטסוקו אשר מטרטר אותה בעבודות קשות שלעיתים לא כלולות בתפקיד שלה (כמו להכין לו תה, לנקות לו את השולחן ולסגור את המשרד אחרי שהיא מסיימת עם השעות הנוספות שהוא העמיס עליה). טון נשוי ולו זוג תאומות (עונה 2 פרק 5). בעונה הראשונה הוא התייחס לרטסוקו ברוע מוחלט, מאוחר יותר עדיין מתייחס לרטסוקו בנוקשות אך עדיין מסכים לעזור לה ולתת לה עצות. בסוף העונה השלישית חלה התרככות מצידו, הוא מסכים לעזור לרטסוקו עם החוב שלה. בעונה הרביעית מתפטר, דבר ששובר את ליבן של בנותיו והן מבקשות עזרה מרטסוקו, שהופכת להיות הבוסית שלו, והוא מבין כמה נוקשה הוא היה כלפה. בסוף העונה הרביעית חוזר למחלקת הנהלת חשבונות וככל הנראה בעונה החמישית יהיה הרבה יותר לרטוסוקו. הוא וצובונה התחילו לעבוד יחד (במהלך העונה הרביעית הוא חוגג 30 שנה מאז שהחל לעבוד בחברה), והיא הייתה הראשונה שידעה על כוונתו להתפטר. טכנופוב ומשתמש בחשבוניה כדי לחשב.

צ'יף קומייה - סוריקטה. עוזרו של המנהל טון ולעיתים קרובות מתחנף אליו ומחזק את יחסו הרע לרטסוקו. בעונה השלישית מתגלה כמעריץ גדול של בנות OTM ומנסה להגן על רטסוקו מפני המנהל טון. בעונה הרביעית מתגלה כבעל אמפתיה גדולה כלפי כל העובדים, וכשהוא וטון חושבים את מי לפטר (בהוראת המנכ"ל החדש) הוא מתקשה לוותר על כל אחד מהעובדים, כולל רטסוקו.

אוקאמי - זאב רעמה. עוזרו השני של המנהל טון. בניגוד לייתר המנהלים ושולייתם הוא מכבד את כל העובדים ובפרט את קבאה, כיוון שהוא מעריץ את העובדה שאף על פי שיום העבודה שלה קצר יותר משל יתר העובדים וההפסקות שלה ארוכות, היא מנצלת את זמנה הפנוי בטיפול והאכלת בעלה וילדיה. נוהג לתת לרטסוקו עצות ולהקל את יחסו הרע של המנהל טון אליה. בעונה הרביעית עוזר לרטסוקו להבין את היידה

קבאה - היפופוטמית. אישה רכלנית אך נחמדה הנוהגת לתת לרטסוקו עצות ולעזור לה. נישאה לרופא שטיפל בה בעת שנחנקה משתיקת יתר ולהם שלושה ילדים. בעלה וילדיה נראו לראשונה בעונה 2 פרק 5, באותו הפרק נראה כי היא היחידה במשרד שיכולה לדבר עם אנאי. בעונה הרביעית לאחר שנאלצת לצאת מהעבודה מוקדם כדי לטפל בבנה הקטן שחלה, ומחליטה להתפטר כדי לא להילחץ, אך בסוף העונה חוזרת למשרד. במהלך העונה הרביעית נחשפת כחובבת תיאוריות קונספירציה.

רססוקה - זכר פנדה אדום. הוא ורטסוקו הכירו במסיבת משרד, היא התאהבה בו עד מעל הראש והוא היה די אדיש ומשעמם. לבסוף רטסוקו נפרדה ממנו במרכז הקריוקי. המשקה המועדף עליו הוא קפה בפחית (כשהוא ורטסוקו יצאו היא הייתה קונה לו פחית קפה כשהייתה צריכה להביא למחלקה שלו דברים, ולרוב נראה אוחז בפחית קפה) וחי בדירת סטודיו מלאה בצמחים בהם הוא מטפל כאילו היו הילדים שלו. איפשהו נאמר שהצמח הרראשון ניתן לו מהוריו כדי ללמד אותו על אחריות ושהוא קיבל זרע מאחיו שביקש ממנו לשתול אותו כשימצא את אהבת חייו אך רססוקה שתל אותו ביום שאחיו מת, ושנוח לו יותר בחברת צמחים ולא בחברת אנשים אחרים.

שירוטה- דוב קוטב. אחד השידוכים שאימה של רטסוקו ניסתה להשיג לה. נפגש עם רטסוקו בפרק השני של העונה השנייה. בפרק הוא סיפר לה שאמו גם מכריחה אותו למצוא שידוך אף על פי שהוא רוצה למצוא אהבה בכוחות עצמו, והוא ורטסוקו נשארים בקשר והופכים לחברים. מאוחר יותר מוצא בת זוג, ורטסוקו מקנאה בה אבל ממשיכה הלאה.

המפקחת צובונה - דרקונית קומודו. סגניתו של טון הנוהגת להעמיס על רטסוקו שעות של עבודה ומשימות מטופשות וחסרות היגיון שמטרתן להקשות עליה (כמו לפתוח בעבורה צנצנות תקועות). נוהגת לנזוף ברטסוקו לעיתים תכופות ובכללי לא נחמדה במיוחד. כשהמנהל טון (שנראה כחברה הטוב ביותר כבר 30 שנה, מאז שהתחילו לעבוד בחברה) מספר לה שהוא מתפטר ומבקש ממנה לשמור זאת בסוד, היא מתקשה לעשות זאת ומגלה לרטסוקו על מנת שתעזור.

המנהלת גורי - גורילה. מנהלת מחלקת השיווק בחברה שבה רטסוקו עובדת, והחברה הטובה ביותר שלה ושל וושימי. אישה נחמדה וחברותית המאוד רוצה להתחתן. בעונה 2 היא ו-וושימי הפסיקו להיות חברות בעקבות ריב קשה אבל בסופה השלימו על מנת לעזור לרטסוקו להיפרד מטדאנו. בעונה 3 פותחת עסק צדדי של אפליקצית הכירויות וטדאנו נעשה שותפה העסקי, בנוסף מתחברת עם היידה ושניהם מרגלים יחד אחרי רטסוקו בזמן היותה חברה בבנות OTM.

וושימי - לבלרית. הסמנכ"לית בחברה שבה רטסוקו עובדת, והחברה הטובה ביותר שלה ושל גורי. אישה עדינה וקלילה אך רצינית וקרירה מאוד. עזרה לרטסוקו לנסות לשפר את היחסים עם המנהל טון. הייתה נשואה למשך 3 חודשים והתגרשה. בעונה 2 היא וגורי הפסיקו להיות חברות בעקבות ריב קשה אבל בסופה השלימו על מנת לעזור לרטסוקו להיפרד מטדאנו. בעונה 3 עוזרת לרטסוקו להשתקם כלכלית. בעונה הרביעית ממליצה על הימורו כמנכ"ל החדש, ונרא שהיא מחבבת אותו, כשמסיים בבית החולים בסוף העונה נראה שהיא נשארה לטפל בו.

הנשיא- פיל. מנכ"ל החברה בה רטסוקו עובדת, בעל רעיונות מוזרים שוושימי נוטה לפסול במהירות, לכן הוא די פוחד ממנה. וושימי השתמשה באיום על אחד הרעיונות שלו כדי לגרום לו לאיים על טון שאם לא יתייחס יותר יפה לרטסוקו, הוא יפוטר. בעונה הרביעית נפצע בעת פעילות ספורטיבית (היידה ראה אותו) ומחליט לרדת לדרגת יועץ וממנה את הימורו למנכ"ל החדש. בסוף העונה חוזר להיות המנכ"ל.

פוקו - פומה ננסית. חברת הילדות העצלנית של רטסוקו. אין לה עבודה והיא מטרטרת את רטסוקו בכל פעם שהיא צריכה משהו. בעונה 1 חושבת לפתוח חנות למוצרים מיובאים אבל עוברת למכירה באינטרנט במקום. בעונה 2 פותחת משרד וסוגרת אותו מיד לאחר פרידתה של רטסוקו מטדאנו (אין קשר בין המקרים). לא הופיעה לאורך העונה השלישית והרביעית.

אנאי - זכר גירית יפנית. הופיע לראשונה בעונה 2 כעובד חדש שרק יצא מהקולג' שרטסוקו צריכה לחנוך. בזמן החונכות הוא היה לחוץ מדי ורטסוקו העליבה אותו בטעות. בעקבות זה הוא התחיל לסחוט אותה טלפונית ובהדרגה את כל העובדים במשרד כולל המנהל טון. היחידה שהצליחה לדבר איתו היא קבאה, ובפסטיבל המשפחות (שהוצג מאוחר יותר באותו הפרק) כאשר הוא סירב לעבוד בעוד שאנשים סבלו מהיקיסובה הנוראית של רטסוקו, קבאה משכנעת אותו להשתלט על הדוכן, אז הוא נחשף כבשלן מעולה ומתחיל למכור ארוחות צהריים לעובדים במשרד, ונכנס למעגל החברים של רטסוקו. בעונה 3 מפרסם ספר בישול, ומתגלה שיש לו חברה בשם האקומי, ובעונה הרביעית נאמר שהם מתכננים להתחתן. כיוון שקבאה הייתה כמו דמות אם בשבילו עם כניסתו למשרד, הוא זה שהיה הכי נסער לאחר פיטוריה, ולקח לו הכי הרבה זמן להירגע ולחזור לשגרה.

טאדאנו - חמור. הופיע לראשונה בעונה 2 כחבר השני של רטסוקו (אחרי שנפרדה מרססוקה). הוא ורטסוקו נפגשו בלימודי נהיגה, בהם הוא נכשל, אך מאוחר ותר מתגלה כיזם הייטק מצליח שפיתח מוצר מדהים בשם אני.יו, הוא התאהב ברטסוקו עד מעל לראש, אך היא נפרדה ממנו בקריוקי (כמו עם רססוקה) לאחר שאמר לה שהוא רוצה להיות איתה לנצח, אבל הוא לא רוצה להתחתן איתה ולהקים איתה משפחה. בעונה השלישית והרביעית ממשיך להפגין חיבה כלפי רטסוקו ועוזר לה עם קריירת היוטיוב שלה.

אמא של רטסוקו - פנדה אדומה. מופיעה לראשונה בעונה 2, במהלכה היא מתפרצת לדירה של בתה כדי לנקות ולבשל עבורה, ומנסה למצוא לה שידוכים כושלים. היא נוקשה מאוד כלפי הבת שלה, אך עם זאת בעונה 3 נראה שהיא מאוד אוהבת אותה, בכך שהיא מוציאה אותה לחופשה במלון ספא בסופ"ש על חשבונה, ונותנת לה כסף על מנת לשלם חובות ולסגור את החודש.

סייה- חד קרן. דמות ממשחק וידאו הנקרא "תענוגות החיים", שזהו בעצם סימולטור זוגיות. הופיע לראשונה בעונה 3 כ"חבר" החדש של רטסוקו. המשחק שלו חייב את רטסוקו לקנו לו המון דברים מה שהכניס אותה למינוס מטורף בבנק. בהמשך פנקו קונה את המשחק ומתאהבת בסייה. סייה כשלעצמו הוא חתיך ושרמנטי.

אקומי - סנאית. מופיעה לראשונה בעונה 3. זוגתו של אנאי שעוזרת לו לפרסם את הספר שלו. בעונה הרביעית נאמר שהם מתכננים להתחתן.

מר היודו- ברדלס. מנהל הלהקה "בנות OTM". רטסוקו התנגשה ברכבו בתחילת העונה השלישית אך כיוון שהייתה במינוס לא יכלה לשלם לו, אז במקום הוא הפך אותה למנהלת החשבונות של הלהקה ומופתע מיכולותיה המעולות ומהידע הכלכלי שלה. כשלקח את מאנאקה להתאמן על השיר החדש של הלהקה הוא שמע את רטסוקו שרה והחליט להפוך אותה לסולנית החדשה. מר היודו מאוד רציני וקשוח אבל אכפת לו מבנות הלהקה ועזר לרטסוקו אחרי שהותקפה. מתגלה כעובד כמנקה בניינים בעונה הרביעית, לאחר שבנות OTM חוו מפלה לאחר עזיבתה של רטסוקו.

מאנאקה - צ'ינצ'ילה. הייתה הסולנית של בנות OTM, עד להצטרפותה של רטסוקו ללהקה. בהתחלה מתייחסת לרטסוקו כאל משרתת, אך מאוחר יותר נהפכת לחברה טובה שלה ותומכת בה, במיוחד לאחר שמעריץ של הלהקה ניסה לשים קץ לחייה של רטסוקו, באותו הפרק התברר כי היא עובדת בחנות מכולת לאור העובדה שבנות OTM לא הרוויחו כסף עד שרטסוקו הגיעה. בעונה הרביעית מתגלה שהלהקה נפלה לאחר עזיבתה של רטסוקו, ועוזרת לה לחשוב על זוגיות עם היידה.

מיגי - חזירת ים חומה. הבסיסטית של בנות OTM. בעלת לב טוב ואופי נרגש. אהבה את רטסוקו מההתחלה ותמכה בה.

הידרין - חזירת ים אפורה. המתופפת של בנות OTM. בדומה למיגי גם היא אהבה את רטסוקו מההתחלה ותמכה בה.

אינוי- כלבה מסוג קבליר קינג צ'ארלס ספנייל. עובדת במחלקת עניינים כלליים. היידה התאהב בה במהלך העונה השלישית ונראה שמתפתחת ביניהם מערכת יחסים, אבל בסוף העונה נפרדת ממנו. מתגלה בעונה הרביעית שעבודתה הייתה זמנית בלבד.

הבנות של המנהל טון - צמד חזירות . בנותיו התאומות של המנהל טון. הופיעו לראשונה בעונה 2, בה הן אכלו מהיקיסובה של רטסוקו, הכריזו עליה כנוראית ופגעו במכירות של מחלקת הנהלת חשבונות. בעונה השלישית מסתבר שהן מעריצות של רטסוקו ונהגות לכנה "רצי" לאחר שמגלות שהיא מעבירה קורס שירת דת' מטאל ברשת וחברה בלהקת OTM. בעונה הרביעית ליבן נשבר כשהן מגלות שאביהן התפטר ומבקשות עזרה מרטסוקו, בתמורה הן עוזרות לה עם קריירת היוטיוב שלה.

אשתו של המנהל טון- חזירה. תומכת בבעלה במהלך העונה הרביעית ועוזרת לרגל אחרי היידה.

הימורו- כלב מגזע סלוקי. נהיה המנכ"ל החדש וחברו הטוב של היידה, מתגלה שהונה את מחלקת חשבונות והרס את החברה.

המנהל יאגו- תאו מים. היה מנהל מחלקת חשבונות אחרי פיטוריו של המנהל טון, ועד שהיידה החליף אותו. איטי ולא עומד בלחצים.

תוצרים נלווים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק למכשירים ניידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2020 יצא משחק למכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים) בשם Aggretsuko: The Short Timer Strikes Back. המשחק פותח על ידי Hive למכשירי אנדרואיד ו- iOS . המשחק הוא משחק התאמת צבעים, כשכל בלוק צבע מיוצג על ידי דמות אחרת בסדרה (אדום-קבאה, כתום-המנהל טון, צהוב-רטסוקו, ירוק-המפקחת צובונה, כחול-טדאנו, סגול-הנשיא, חום-היידה, שחור-המנהלת גורי, לבן-וושימי). בעלילת המשחק, החברה של רטסוקו עברה לבניין חדש, ורטסוקו צריכה לבנות ולעצב את הבניין, השחקן יכול לבחור איזו קומה הוא יבנה (בהתאם לתקציב שלו) ואת הריהוט בקומה רטסוקו תוכל לבנות בעזרת הכוכבים שהשחקן הרוויח בשלבים. נוסף על כך, במשחק ניתן לאסוף את דמויות הסדרה, בצוכתם המקואית ו-וריאנטים שונים (כמו בגדים שדמות מסוימת לבשה בפרקים ספציפיים כמו למשל תלבושת הבלשית של פנקו או וריאנטים חדשים כמו רטסוקו לצד פסל של הלו קיטי) אותן ניתן לרכוש בעזרת כסף, יהלומים או כרטיסי מעבר, ואלו ידרשו בלוקי צבע מסוימים וישמשו כתמריצים בעלי יעילות משתנה בהתאם לסוג הבלוקים שיא דורשת (לדוגמה, וושימי דורשת בלוקים לבנים, אז היא לא תעבוד בשלב ללא בלוקים לבנים), ובהתאם לסוג השלב (לדוגמה, הכוח של אוקאמי הוא לשבור כדים, אז בשלב ללא כדים הוא לא יהיה יעיל), וריאנטים עשויים לדרוש בלוקים בצבע אחר מגרסתם המקורית (לדוגמה: הגרסה המקורית של רטסוקו דורשת בלוקים צהובים, ואילו גרסת בנות OTM שלה דורשת בלוקים אדומים). המשחק דומה למשחקים כמו גארדנסקייפס . על כל עשרה שלבים שהושלמו המשתמש יכול להוריד ולראות את הפרקים של הסרטונים המקוריים של אגרטסוקו. [1]

סדרת נטפליקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרה מקורית של נטפליקס הוכרזה בדצמבר 2017, כאשר רארצ'ו חזר כבמאי וכותב ב- Fanworks. [2] העונה הראשונה, המורכבת מעשרה פרקים, שוחררה ברחבי העולם ב־20 באפריל 2018, [3] עם עונה שנייה שפורסמה ב־14 ביוני 2019. [4] [5] עונה שלישית הוקרנה בבכורה ב־27 באוגוסט 2020. [6] בדצמבר 2020 הסדרה חודשה לעונה רביעית. [7] והוכרז כי בפבואר 2023 תשוחרר העונה החמישית, שמתוכננת להיות העונה האחרונה של סדרת הנטפליקס.

ספיישל חג המולד שוחרר ב -20 בדצמבר 2018. [8]

רשימת פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה פרקים תאריך שחרור
1 10 20 באפריל 2018
ספיישל חגיגי 20 בדצמבר 2018
2 10 14 ביוני 2019
3 10 27 באוגוסט 2020
מספר פרק מספר עונה שם פרק תקציר
1 1 יום בחיי רטסוקו רטסוקו מתחילה את שנת עבודתה החמישית בחברת מסחר יוקרתית. לחצי היומיום בעבודה מתחילים להשפיע עליה, והיא הולכת ומאבדת את המוטיבציה.
2 1 ילדה טובה וחרוצה לרטסוקו נמאס מתדמית הילדה הטובה שיש לה בעבודה והיא נמשכת לסגנון החיים המשוחרר של פוקו, בת כיתתה מהתיכון.
3 1 העומדת לעזוב רטסוקו מאבדת את הרצון להתמודד עם קשיי היומים לאחר שפוקו מבקשת ממנה להצטרף ליוזמה עסקית חדשה. נמאס לה מהיחס של הבוס והיא עונה לו בחוצפה.
4 1 מתחתנים רטסוקו אינה מצליחה לממש את תכוניותיה לעזוב את עבודתה כפוית הטובה, והיא ממשיכה לעבוד בתקווה שתזכה יום אחד להתחתן ולהפוך לעקרת בית במשרה מלאה.
5 1 חשיפה וושימי והמנהלת גורי לוקחות את רטסוקו למועדון קריוקי לאחר שיעור היוגה שלהן, וחיי הבדידו שלה עומדים להשתנות.
6 1 מעודדים התקוממות וושימי מזהה את ניסיונותיה של רטסוקו ליישר את ההדורים עם המנהל טון, ומשתמשת ועמדתה כעוזרת מנכ"ל כדי לסייע.
7 1 דו קרב בעקבות שיחה עם המנכ"ל מרכך המנהל טון את סגנונו ומתחיל להתנהג בנימוס, והשינוי מבלבל ומפחיד את עובדיו.
8 1 הנסיך המשלם מכיסו וושימי והמנהלת גורי משכנעות את רטסוקו הסרבנית להשתתף בערב פנויים-פנויות שיתקיים בחברה בהנחייתה של צונודה.
9 1 עולם ורוד המפקחת צובונה שולחת את רטסוקו למחלקת המכירות, שם היא מתאהבת ברססוקה, עמית לעבודה שאותו פגשה בערב הקודם.
10 1 החלום נגמר רטסוקו שמחה אך מתוסכלת ומתחילה לעשות עוד ועוד טעויות בעבודה. בינתיים צוות הנהלת החשבונות מתכונן לקראת תקופת דיווח רבעונית עמוסה.
ספיישל כריסמס תקופת חג המולד מעוררת ברטסוקו צורך עז לקבל לייקים, והיא מעלה לרשת באובססיביות תמונות שהאותנטיות שלהן מטולת בספק.
1 2 הגיע הזמן להתבגר רטסוקו מתוסכלת מהשטלתנות של אימה. המנהל טון דורש מהצוות להתנהג בקשיחות עם העובד החדש.
2 2 העובד החדש אנאי אמא של רטסוקו מארגנת לה פגישת שידוך בלי לבקש את הסכמתה. במבט ראשון, העודב החדש אנאי נראה חביב וחרוץ.
3 2 דחייה כפולה המנהל טון נוזף ברטסוקו על חוסר ההתקדמות של אנאי בעבודה, אבל אנאי מגיב גרוע מאוד לכל משוב שהוא מקבל ממנה.
4 2 השפעה בלתי נמנעת רטסוקו ואנאי צריכים לארגן דוכן אוכל ילבוד אירוע "יום הוקרת המשפחה" שמתקיים בחברה, אבל כדי להימנע מחיכוחים, רטסוקו עושה את כל העבודה בעצמה..
5 2 חזית מאוחדת אף אחד לא אוהב את היקיסובה הנוראית של רטסוקו, אנאי לא נוקף אצבע כדי לעזור, עד שקבאה ניגשת לעודד אותו.
6 2 עתיד לא נודע רטסוקו שומעת ששירוטה המשיך הלאה, ומשתכנעת להשתתף במסיבת שידוכים, שבה היא נתקלת במנהלת גורי.
7 2 חיבה גוברת רטסוקו מקבלת רישיון נהיגה ולוקחת את וושימי וגורי לטיול, אבל החופשה נהרסת כששתי החברות הטובות נקלעות לוויכוח סוער.
8 2 הוא חי מעל העננים מתברר שטדאנו הוא יזם הייטק מצליח, כשהוא מזמין את רטסוקו לאכול ראמן, היא לא מתארת לעצמה איך הבילוי יתגלגל.
9 2 היא חולמת רטסוקו מתחילה לחלום על עתיד מאושר עם טדאנו. היא מצטרפת אליו למשחק גולף עם אנשי עסקים ונחרדת כשהמנהל טון מופיע.
10 2 חיים נפלאים כולם שומעים על החבר המפורסם של רטסוקו, וטדאנו מכריז שהוא רוצה להיות איתה לנצח-בלי להתחתן איתה.
1 3 תענוגות החיים כשהרומן של רטסוקו מגיע לסיומו היא מנסה למלא את החלל בעזרת חבר וירטואלי, אבל היא משלמת על כך ביוקר- מהחסכונות שלה, שהיא מבזבזת על רכישות מתוך המשחק.
2 3 עמוק בבור לאחר שרטסוקו פוגעת בטעת ברכב חונה ומסבה לו נזק, היא זקוקה נואשות לכסף לתיקונים. האם המנהלת גור תסכים לתת לה הלוואה?
3 3 חיים מוגנים כדי לשלם את החוב שלה, רטסוקו מתחילה לעבוד כמנהלת החשבונות של להקת בנות מחתרתית, אך מגלה במהרה שהתפקיד תובעני משחשבה.
4 3 רוחות של שינוי הודות לחוש העסקי של רטסוקו בנות OTM מרוויחות לראשונה כסף. היידה ואינוי נדלקים זה על זה בעקבות מפגש לא צפוי.
5 3 קיפוד ים במדבר היודו שומע את רטסוקו שרה בקריוקי, ומציע לה להפוך לסולנית הראשית של הלהקה- במקום מנאקה.
6 3 צומת דרכים הלהקה זוכה לפופולריות רבה בעקבות ביקורת אוהדת של בלוגר מפורסם. היידה מודאג מההתנהגול המשונה של רטסוקו, ומחליט לעקוב אחריה להוקאידו.
7 3 חומה מבוצרת בנות OTM מקבלות הצעה להופיע בפסטיבל רוק, והיודו מחליט למתג מחדש את הלהקה. עכשיו הן יצטרכו ללמוד לנגן בכלי נגינה.
8 3 יוצאת מהבועה מנאקה מתייחסת ברצינות אל שיעורי הגיטרה שלה, ושאר חברות הלהקה נדבקות בהתלהבותה. היידה מסכים ללמד את רטסוקו לנגן בגיטרה, אבל קובע במקביל גם עם אינוי.
9 הסוף לדחיינות אינוי מגלה להיידה איך היא מרגישה כלפיו, אבל הוא לא מסוגל להגיב. המנהל טון מגלה שרטסוקו מנהלת קריירה מוזיקלית, ונוזף בה.
10 3 תספרו עד עשר רטסוקו נסערת לאחר שמעריץ מופרע מתקיף אותה, אבל מול חברותיה ללהקה היא מתנהגת כאילו כלום לא קרה. היידה מתקשה לבחור בין רטסוקו לאינוי.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אגרטסוקו זכתה לביקורת חיובית באמריקה. העונה הראשונה בסדרת נטפליקס מחזיקה 100% ב Rotten Tomatoes בהתבסס על 25 ביקורות, כאשר האתרים מבקרים את הקונצנזוס בקריאה, "סדרה אפלה וייחודית שנוצרה על ידי סנריו, אגרטסוקו מהווה מאזן בין סאטירה תאגידית נושכת עם דמויות מקסימות וקומדיה אבסורדית כדי ליצור תובנה נוספת ומפתיעה לעולם האנימציה. " [9] הסדרה זכתה לשבחים על תיאוריה הסאטיריים של תרבות מקום העבודה ביפן ועל הלחצים העומדים בפני נשים בדור הY בכוח העבודה. [10] אינדיווייר העניקה לסדרה ציון של B + וציינה את האלמנטים הסגנוניים היפניים המובהקים של האנימציה שגרמו לה להתבלט מההפקות האמריקאיות. [11] אב המועדון שיבח את אגרטסוקו על התמודדות עם נושאים למבוגרים כמו מיזוגיניה וחרדת עבודה, אך מתח ביקורת על עלילת המשנה הרומנטית בעונה הראשונה וקרא לה "גרועה בצורה אגרסיבית". [12] העונה השנייה קיבלה גם רוב של ביקורות חיוביות, [13] ומחזיקה ב 100% ב Rotten Tomatos על סמך 8 ביקורות. [14] העונה השלישית מחזיקה 100%ב Rotten Tomatos על סמך 5 ביקורות. [15]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אתר רשמי (יפנית)
  • אגרטסוקו בנטפליקס
  • רטסוקו האגרסיבית (טלוויזיה) באתר חדשות האנימה (אנגלית)
  • אגרטסוקו (סדרת נטפליקס) באתר חדשות האנימה (אנגלית)
  • Aggretsuko ב IMDb (אנגלית)

קטגוריה:אנימות ומאנגות קומדיה קטגוריה:ציטוט עם תסריט בשפה זרה (יפנית) קטגוריה:נטפליקס: תוכניות וסדרות קטגוריה:דפים עם תרגומים שלא נסקרו

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ https://www.aggretsukopuzzle.com/
  2. ^ "Sanrio's Aggretsuko Character Gets Original Netflix Anime Worldwide in Spring". Anime News Network (באנגלית). נבדק ב-2019-02-28.
  3. ^ "Aggretsuko Netflix Anime's Trailer Streamed With English Subtitles". Anime News Network (באנגלית). נבדק ב-2019-02-28.
  4. ^ Otterson, Joe (5 ביולי 2018). "Netflix Sets 'Castlevania' Season 2 Premiere Date, Renews 'Aggretsuko'". Variety. נבדק ב-6 ביולי 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Aggretsuko Anime Season 2's Video Reveals June 14 Premiere". Anime News Network (באנגלית). נבדק ב-2019-05-20.
  6. ^ "Netflix Debuts Aggretsuko Anime Season 3 on August 27". Anime News Network (באנגלית). נבדק ב-2020-07-20.
  7. ^ "Netflix's Aggretsuko Anime Gets 4th Season". Anime News Network (באנגלית). נבדק ב-2020-12-23.
  8. ^ "Aggretsuko Anime Gets Christmas Episode on December 20". Anime News Network (באנגלית). נבדק ב-2019-02-28.
  9. ^ "Aggretsuko: Season 1", Rotten Tomatoes (באנגלית), נבדק ב-2020-08-27
  10. ^ Lee, Dami (2018-05-01). "Netflix's Aggretsuko show is a shockingly insightful portrait of feminine rage". The Verge (באנגלית). נבדק ב-2020-02-06.
  11. ^ Nguyen, Hanh (2018-04-21). "'Aggretsuko' Review: Netflix's Animated Series About a Red Panda Who Loves Death Metal Is a Subversive Gem". IndieWire (באנגלית). נבדק ב-2020-02-06.
  12. ^ "Netflix's Aggretsuko is a brutal take on modern life that also happens to be extremely cute". TV Club (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2020-02-06.
  13. ^ Lee, Dami (2018-05-01). "Netflix's Aggretsuko show is a shockingly insightful portrait of feminine rage". The Verge (באנגלית). נבדק ב-2020-02-06.
  14. ^ "Aggretsuko: Season 2", Rotten Tomatoes (באנגלית), נבדק ב-2020-07-20
  15. ^ "Aggretsuko: Season 3", Rotten Tomatoes (באנגלית), נבדק ב-2020-09-04