טיוטה:DC Black

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:מקורות

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם. עריכה
באטמן 2022
באטמן 2022
ג'וקר 2019
ג'וקר 2019

DC Black היא חברת סרטים[דרוש מקור], הלוקחות סיפורים ודמויות מDC Comics והופכת אותם לסרטים גסים ואפלים . DC Black הוקמה בשנת 2019 עם הסרט ג'וקר שזכה להצלחה רבה . בשנת 2002 יצא הסרט באטמן שגם זכה להצלחה רבה . את הסרט ג'וקר ביים טוד פיליפס , שתיאר את הסרט כמרגש ועצוב. טד פיליפסגם אמר שהסרט " מחבר את הצופים לדמות הראשית בסרט שהם צופים בו " . מאט ריבס ביים את הסרט באטמן שזכה להצלחה ענקית .

ג'וקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וקראנגלית: Joker) הוא סרט מותחן פסיכולוגי אמריקאי משנת 2019 בבימויו של טוד פיליפס, אשר כתב את התסריט יחד עם סקוט סילבר והפיק אותו עם בראדלי קופר ואמה טילינגר-קוסקוף. הסרט מבוסס על דמויות של חברת DC קומיקס ומככב בו חואקין פיניקס בתפקיד הג'וקר. הסרט הוא סיפור מקור אפשרי לדמותו של הג'וקר, ומתרחש בתחילת שנות ה-80. העלילה עוקבת אחר ארתור פלק, קומיקאי סטנד-אפ כושל המאבד בהדרגה את שפיות דעתו ופונה לחיי הפשע והכאוס בעיר גות'אם סיטי. נוסף על פיניקס מככבים בסרט גם רוברט דה נירו, זאזי ביטס, פרנסס קונרוי, דאגלס הודג', שיי ויגהאם, ביל קאמפ, ברט קאלן, גלן פלשלר, מארק מארון וג'וש פייס. הסרט הופק על ידי אולפני האחים וורנר ו-DC Films והופץ בידי האחים וורנר.

פיליפס שאב השראה מעבודות מחקר שנעשו לדמויות סרטי שנות ה-70 של מרטין סקורסזה (שהיה מפיק הסרט לפני שעזב את הפרויקט) כגון "נהג מונית", "מלך הקומדיה" שבשניהם כיכב דה נירו כדמויות מעורערות בנפשן כמו פלק בסרט. הרומן הגרפי "באטמן: הבדיחה ההורגת" היווה בסיס לסיפור המסגרת של הסרט, אך פיליפס וסילבר לא חיפשו אחר קומיקס ספציפי כמקור השראה. פיניקס נשקל לגלם את התפקיד עוד מאז פברואר 2018, כאשר עבודת הליהוק הושלמה בחודשים יולי-אוגוסט. צילומי הסרט התרחשו בניו יורק, ג'רזי סיטי וניוארק בין ספטמבר לדצמבר 2018. "ג'וקר" הוא סרט באטמן הראשון שקיבל סיווג צפייה R עקב האלימות הרבה והתוכן הבוטה המוצגים בו.

הקרנת הבכורה של הסרט התקיימה בפסטיבל הסרטים של ונציה ה-76 ב-31 באוגוסט 2019, שם זכה בפרס הראשי, פרס אריה הזהב לסרט הטוב ביותר. הסרט זכה לביקורות מנוגדות מצד המבקרים. בשעה שמשחקו של פיניקס, עבודת הבימוי של פיליפס, הפסקול של הילדור גואנדוטיר, התסריט ועיצוב ההפקה אל מול הצילום זכו לשבחים ברחבי העולם, הטון האפל ותיאורן של המחלה הנפשית ושל האלימות המוצגת בו זכו לתגובות מעורבות. הסרט גם העלה דאגות בנוגע לעידוד מעשי אלימות. אולמות הקולנוע שבהם התרחש פיגוע הירי באורורה במהלך הקרנת "עלייתו של האביר האפל" סירבו להקרין אותו.

הסרט שבר שיאי הכנסות לחודש אוקטובר והכניס מעל למיליארד דולרים ברחבי העולם, מה שממקם אותו במקום השביעי ברשימת הסרטים המכניסים ביותר של שנת 2019 ובמקום הראשון ברשימת הסרטים בסיווג R המכניסים ביותר.

הסרט זכה במספר רב של פרסים והוקרה. בטקס פרסי האוסקר ה-92, הסרט קיבל 11 מועמדויות (כולל לסרט הטוב ביותר) ומתוכן זכה בשתיים: פרס לשחקן הטוב ביותר (חואקין פיניקס) ופרס אוסקר למוזיקה המקורית הטובה ביותר (מלחינה: הילדור גודנאדוטיר), כאשר השניים זכו גם בפרס גלובוס הזהב ובפרס באפט"א באותן קטגוריות. בעקבות ההצלחה האדירה של הסרט, מעריצים רבים ברחבי העולם קוראים מאז יציאת הסרט ליצירת סרט המשך עם פיליפס ופיניקס.

באטמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

באטמןאנגלית: The Batman) הוא סרט גיבורי-על אמריקאי משנת 2022 המבוסס על דמותו של באטמן מבית DC קומיקס ומשמש כאתחול מחודש לסרטי "באטמן". את הסרט ביים וכתב הקולנוען מאט ריבס, ובו מככבים רוברט פטינסון בדמותו של ברוס ויין / באטמן, לצדם של זואי קרביץ, פול דנו, ג'פרי רייט, ג'ון טורטורו, פיטר סארסגארד, אנדי סירקיס וקולין פארל.

פיתוחו של הסרט החל כשאת הסרט נועד לביים ולכתוב בן אפלק, במקביל לגילום דמותו של באטמן. עם זאת, בשנת 2017, נמסר על פרישתו של אפלק מהפקת הסרט, ואת מקומו כבמאי ותסריטאי תפס ריבס, שבחר לשכתב מחדש את העלילה על מנת להדגיש את הפן הבלשי שבדמותו של באטמן במידה רבה יותר משאר עיבודיו הקולנועיים הקודמים לדמותו של באטמן. עבור עלילת הסרט, ריבס שאב השראה רבה מקשתות עלילה כמו "שנה ראשונה" (1987), "ליל כל הקדושים הארוך (1996–97), "אגו" (2000), ו"שנת אפס" (2013–14), ובחר להציג גרסה צעירה יותר של באטמן. בינואר 2019, נמסר כי אפלק פרש מגילום דמותו של באטמן לחלוטין, וכי קשריו של הסרט ליקום הקולנועי של DC נותקו כליל. במאי 2019, נמסר על ליהוקו של פטינסון, וצילומי הסרט התקיימו מינואר 2020 עד למרץ 2021 בבריטניה ובשיקגו.

הסרט עלה לאקרנים בלונדון ב-23 בפברואר 2022, בישראל ב-3 במרץ, ובארצות הברית ב-4 במרץ. הסרט זכה לשבחים על ביצועיהם של השחקנים, סצנות הפעולה ועלילתו, וספג ביקורות על אורכו. הסרט עתיד להשיק יקום חדש לסרטי "באטמן", במסגרתו שני סרטי המשך נמצאים בשלבי תכנון ושתי סדרות ספין אוף הנמצאות בפיתוח עבור שירות הזרמת המדיה "HBO Max".

הסרט היה מועמד לשלושה פרסים בטקס פרסי אוסקר ה-95, לרבות פרס האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר, הסאונד הטוב ביותר והאפקטים החזותיים הטובים ביותר.

ג'וקר: טירוף לשניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וקר: טירוף לשנייםאנגלית: Joker: Folie à Deux) הוא סרט מתח פסיכולוגי אמריקאי, שיבוים על ידי טוד פיליפס על פי תסריט שנכתב על ידי פיליפס וסקוט סילבר. הסרט מבוסס על דמותו של הג'וקר מבית DC קומיקס, והוא משמש כסרט המשך לסרט "ג'וקר". בסרט שב חואקין פיניקס לגלם את דמותו של ארתור פלק / ג'וקר, ולצדו מככבת ליידי גאגא בתפקיד הפסיכיאטרית ד"ר הארלין קווינזל.

הסרט עתיד לעלות לאקרנים ב-4 באוקטובר 2024.

באטמן 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

באטמן 2 (באנגלית: The Batman 2) הוא סרט גיבורי-על אמריקאי שיצא בשנת 2025 המבוסס על דמותו של באטמן מבית DC קומיקס ומשמש כסרט המשך לסרט "באטמן". את הסרט יביים ויכתוב הקולנוען מאט ריבס, ובו מככבים רוברט פטינסון בדמותו של ברוס ויין / באטמן, לצדם של זואי קרביץ, ג'פרי רייט, ג'ון טורטורו, פיטר סארסגארד, אנדי סירקיס וקולין פארל.

בסרט היו קאטוומן , באטמן , הפינגווין ,פני חימר , אלפרד פניוורת' .

הסרט עתיד לצאת ב3 באקטובר 2025