הארלי קווין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: בעיות תרגום רבות.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: בעיות תרגום רבות.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הארלי קווין
Harley Quinn
הארלי קווין, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Secret Origins Vol.3 #4 מספטמבר 2014. אמנות מאת לי ברמג'ו.
הארלי קווין, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Secret Origins Vol.3 #4 מספטמבר 2014. אמנות מאת לי ברמג'ו.
סוג נבלת-על/אנטי גיבורה/גיבורת על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה Batman: The Animated Series
בפרק Joker's Favor
(ספטמבר 1992)
יוצרים פול דיני, ברוס טים
גילום הדמות מיה שרה ("מורשת העטלף"),
מרגו רובי (היקום הקולנועי של DC)
מידע
שם אמיתי הארלין פרנסיס קווינזל
כינויים קופידון הפשע, הארלי האקמפ, האמר הארלין,פודין, פקחית צהובה
סטטוס פעיל
גזע אדם
מין נקבה
מקצוע פסיכיאטרית סטאז'רית
מומחיות פסיכיאטריה ואקרובטיקה
כוחות כוח וזריזות מוגברים, חסינות לרוב סוגי הרעלנים.
חברה בקבוצה יחידת המתאבדים, כנופיית הארלי,יחידות הקיוב
חברה לשעבר בקבוצה החברה הסודית של נבלי-העל, ששת הסודיים, ליגת הצדק, חיל הפקחים הירוקים, חיל סינסטרו, ליגת האנרכיה, הקווינטיות, שותפה של הג'וקר לשעבר.
דת יהדות
אזרחות אמריקאית
מקום מגורים גות'אם סיטי עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה ניק קווינזל (אב)
שרון קווינזל (אם, מתה)
בארי, פרנקי ואיזי קווינזל (אח)
ניקי וג'ני קווינזל (אחיינים)
ברייס וג'קי נפייר (ילדים)
פוייזן אייבי\פמלה אייזלי (זוגיות)
אויבים באטמן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הארלי קוויןאנגלית: Harley Quinn) היא דמות בדיונית של נבלת-על ולעיתים גיבורה, המופיעה בחוברות הקומיקס באטמן ביקום DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בפרק "The Joker's Favor" מתוך "באטמן - הסדרה המצוירת" בספטמבר 1992 ונוצרה על ידי הכותב פול דיני והאנימטור ברוס טים בהשראת השחקנית ארלין סורקין (אנ') אשר דיבבה את הדמות לאחר מכן. הדמות הפכה לפופולרית ועד מהרה עובדה לתוך חוברת הקומיקס, שם הופיעה לראשונה בחוברת "The Batman Adventures #12" מחודש ספטמבר 1993.

הארלי קווין הייתה פעם דוקטור הארלין קווינזל עד ששינתה את שמה. הארלין הייתה מתמחה בפסיכיאטריה בבית החולים לחולי נפש ארקהם אסיילום, עד אשר התאהבה בג'וקר, הפסיכופת שבו טיפלה, והפכה למאהבתו ולשותפתו לפשע. שמה הוא משחק מילים עם המילה Harlequin, "ארלקינו", דמות קומית בקומדיה דל'ארטה. היא נוהגת ללבוש תלבושת של ליצן חצר בצבעי אדום-שחור בעלת עיטורי יהלום. קווין היא חברתן של קאטוומן ופויזן אייבי, אשר בעזרתה היא חסינה לרעלים שונים. קווין חברה ביחידת המתאבדים.

קווין מדורגת במקום ה-45 ברשימת מאה נבלי-העל הגדולים של כל הזמנים,[1] לפי אתר IGN והיא מוצגת בסדרות משחקים רבים של באטמן כגון, "באטמן: ארקהם אסיילום" ושלושת הבאים בסדרת המשחקים.[2] בזכות סרט הלייב אקשן "יחידת המתאבדים" (2016) הדמות התפרסמה ברחבי העולם במידה משמעותית. את דמותה של הארלי קווין בסרטי הלייב אקשן "יחידת המתאבדים", ציפורי הטרף: והארלי קווין המהממת (2020) ויחידת המתאבדים 2 (2021), מגלמת השחקנית האוסטרלית מרגו רובי. בנוסף, ב-2019 יצאה סדרת אנימציה לקהל בוגר בשם "הארלי קווין" בשירות ההזרמה DC Universe (אנ').

פיתוח הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותה של הארלי קווין נוצרה על ידי הכותב פול דיני והאנימטור ברוס טים בשביל סדרת האנימציה "באטמן - הסדרה המצוירת". הדמות נוצרה בהשראתה של השחקנית ארלין סורקין, חברתו של דיני. סורקין שיחקה בסדרת הטלוויזיה "ימי חיינו", ובסצנה מסוימת היא לבשה תלבושת של ליצן חצר. הסצנה הזו היוותה השראה לדיני. כמו כן העניק דיני לדמותה של הארלי מעט קווים מאישיותה של סורקין. בנוסף דיני ליהק את סורקין לתפקיד הדיבוב של קווין.[3]

תחילה הארלי קווין נועדה להופיע בפרק אחד בלבד בסדרת האנימציה באטמן - הסדרה המצוירת", The Joker's Favor, כעוזרת אקראית של הג'וקר. אולם דיני זיהה את הפוטנציאל הגלום בדמות זו. דיני הציע לברוס טים את הרעיון שהארלי למעשה הייתה הפסיכולוגית של הג'וקר בארקהם אסיילום, וזה קיבל את הרעיון. מאז הארלי קווין הופיעה לאורך הסדרה כולה, וכן בחוברות קומיקס שונות ורבות. הדמות הצליחה כל-כך עד שנהפכה לחלק רשמי מהיקום הבדיוני של DC, ואף נוצרו על שמה שתי סדרות של חוברות קומיקס העוסקות בהרפתקאותיה.

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעזרתה של חברתה, פויזן אייבי, הארלי קווין חסינה נגד רעלנים שונים, בהם גם הארס של הג'וקר, וגז רעיל, כפי שהוזכר בסדרת האנימציה של באטמן ובספרי הקומיקס. קווין היא מתעמלת מקצועית עם כישורי לחימה של שנים, ובנוסף גם מחזיקה בתואר דוקטורט בפסיכולוגיה. קווין הוכיחה קשר מיוחד עם בעלי חיים שכמעט אפשר לה לשלוט בהם. קווין מאוד מתוחכמת, כך שכאשר פושעים וגיבורים החזיקו בה כבת ערובה או ניסו לשלוט בה, הם נכשלו במאמצם. כך למשל בסדרה המצוירת של באטמן, הארלי מתמודדת מול ה"קריפר"(The Cripper) שמתאהב בה, ומשטה בו, ובאופן דומה משטה בדדשוט בסרט באטמן: מתקפה על ארקהם. ברומן הגרפי Mad Love, הארלי קווין זוממת לתפוס ולחסל את באטמן, וכמעט מצליחה בכך, לולא חולשתה לג'וקר, אשר באטמן ניצל. בדומה לכך מצליח האש, בקומיקס ובסרט בעלי אותו שם, לשלוט בהארלי. במאבק מסוים בינה לבין הדחליל, קווין השתמשה בגז הצחוק של הג'וקר כנגדו.

סיפור מקור[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפור מקור בסדרה המצוירת[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפור המקור הזה הופיע לראשונה בשנת 1994 בחוברת הקומיקס The Batman Adventures, אשר התלוותה לסדרה המצוירת, בשם Mad Love (אהבה מטורפת). הסיפור נכתב על ידי פול דיני בעצמו. בעונה הרביעית של באטמן - הסדרה המצוירת הוא עובד לפרק תחת שם זהה לחוברת שעליה בוסס.

הארלין קווינזל הייתה נערה אתלטית במיוחד, ובזכות כך קיבלה מלגת לימודים מיוחדת לספורטאים. היא רצתה מאוד ללמוד במחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטת גות'אם סיטי. היא נעשתה לפסיכיאטרית חכמה ומבטיחה, אך ביום הראשון שלה כמתמחה בבית החולים לחולי נפש ארקהם אסיילום, היא פוגשת בג'וקר, שמפתה אותה ממש מהרגע הראשון. הג'וקר הגניב למשרדה של ד"ר הארלין כד ובתוכו ורד, וצירף אליהם פתק שקרא לה לפגוש אותו. הארלין הסתקרנה והלכה אל התא שלו, ושם הג'וקר אמר לה שהוא מתעניין בה, ובמיוחד בשמה: הארלין קווינזל. הוא הציע שאם תשנה אותו מעט, יתקבל השם "הארלי קווין", שם שכמעט זהה לשם דמותו של ארלקינו, הבדחן המפורסם של הקומדיה דל'ארטה, שם שמעלה חיוך על פניו. באותה ההזדמנות הג'וקר הודה בפני הארלין שהוא חושב שהיא מישהי שלה יהיה לו נוח לספר את סודותיו. הארלין, שמוצאת טיפוסים קיצוניים כאתגר מעניין, התחננה בפני המנהלים במשך שלושה חודשים שיתנו לה לטפל בג'וקר. באותו הזמן הארלין למדה על הג'וקר כל מה שיכלה, כדי להיות ערוכה לפגישות עמו, אמנם לאחר שהחלו להיפגש לשיחות, הג'וקר נפתח אליה וסיפר לה שאביו נהג להכות אותו מגיל צעיר מאוד. עם הזמן סיפוריו של הג'וקר נגעו בליבה, והיא התאהבה בו. הארלין חשבה שהבינה את הג'וקר, ושהוא בסך הכל נשמה אומללה שמחפשת לגרום לאנשים לצחוק מבדיחות שאינם מבינים. יום אחד הג'וקר ברח, ולאחר זמן קצר באטמן החזיר אותו לארקהם אסיילום כשהוא כולו חבול ופצוע. הארלין מזדעזעת ובחרש הליל פורצת לחנות תחפושות וגונבת תלבושת של ליצן חצר בצבעי אדום ושחור עם עיטורי יהלומים (כאזכור לתלבושת של ארלקינו, עליו הג'וקר ביסס את שמה) וכמה אביזרים נוספים. היא מחלצת את הג'וקר מארקהם אסיילום, ומציגה את עצמה בפניו, כשהיא לבושה בתחפושת שזה עתה השיגה, כ"הארלי קווין". כחלק מהאישיות החדשה שרכשה, הארלי מדברת בקול מעט גבוה בעל מבטא בולט.

על אף שמאז אותו הלילה הארלי נהפכה לחלק בלתי נפרד מחייו של הג'וקר וממזימותיו, הוא אינו מחזיר לה אהבה באופן שהיא מצפה לו: הארלי חולמת על עתיד של נישואים באושר, בעוד הג'וקר רואה באופק אך ורק צעדים נוספים לחיסולו של באטמן. בכל פעם שהארלי מנסה להסב את תשומת לבו של הג'וקר, או בעת שהיא נכשלת במשימה, הג'וקר נעשה אלים מאוד כלפיה - מילולית ופיזית.

סיפור מקור בקומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפור מקור זה הופיע לראשונה באוקטובר 1999 ברומן הגרפי "Batman: Harley Quinn", וגם הוא נכתב על ידי פול דיני.

בסיפור הזה הארלי קווין גם כן רופאה בארקהם אסיילום שבמהלך טיפולה בג'וקר מתאהבת בו. בשונה מהסיפור המקורי, כאן הארלי קווין עזרה לג'וקר להתחמק בכל אימת שחפץ, לפי טענתו שהוא רוצה לתרגל בפועל את מה שלמד איתה בפגישות הפסיכולוגיות. כאשר שאר הצוות בארקהם אסיילום גילה את מעשיה של הארלי, היא נכלאה בתור מטופלת. הארלי ציפתה במשך כמה חודשים לג'וקר שיבוא לחלצה, אולם הוא אינו מגיע. יום אחד התרחשה רעידת אדמה בגות'אם, והארלי, שחמקה מתוך הריסות המוסד החוצה, גילתה שהג'וקר חי ונמצא בקרבת מקום, אחרי שראתה כמה קורבנות שוכבים אפרקדן ועוטים על פניהם את חיוך הג'וקר, סממן למתקפה שלו. באותה השעה הג'וקר ניסה לכונן שותפות עסקית עם הפינגווין, ובדיוק כשהעניינים החלו מסתבכים, הארלי פרצה בסערה לבושה בתלבושת ארלקינו, והכתה את הפינגווין ואת עוזריו. ברגע שהג'וקר זיהה את הארלי השניים התאחדו בשנית. הג'וקר ואנשיו לקחו איתם את הארלי למקום המסתור הארעי שלהם, וביום למחרת הארלי מצאה מקום מסתור חדש וגדול בפארק השעשועים הישן. הארלי עמלה כשבועיים על יצירת בית חדש וקן אהבים שישמשו אותה ואת הג'וקר, כמו כן גם חדרים לעובדים של הג'וקר. בתקופה זו, עקב ההריסות בגות'אם, אין לבאטמן פנאי לרדוף אחר הג'וקר, ולכן את הימים הארלי והג'וקר העבירו בתכנון מזימות, ואת הערבים והלילות השאירו לעצמם. הג'וקר היה מאוד רומנטי כלפי הארלי, מפני שלאורך כל אותה העת התאהב בה.

לפתע פתאום בלילה מסוים באטמן נצפה על ידי אחד המסייעים של הג'וקר, והארלי התנדבה חיש מהר לגרש אותו. כשהארלי חזרה מהמשימה המוצלחת, היא והג'וקר חזרו לביתם ללילה בלתי נשכח. בבוקר הארלי מצאה מכתב מאת הג'וקר שקורא לה לפגוש אותו במתקן "הטיל" של פארק השעשועים. בלי ששמה לב, הג'וקר נעל אותה בפנים בשנייה שבה נכנסה. הוא דיבר אליה דרך מסך שהתקין, והודה בפניה שהתאהב בה ושהוא מרגיש רגשות שאינו סובל, ולכן הוא משגר אותה בטיל. כשהטיל התחיל להתרומם, הארלי מיד ניסתה למצוא דרך להנחית אותו, והצליחה לכוון אותו לנחיתה בפארק ציבורי. הנחיתה השתבשה ובמקום לנחות על העצים או על האגם, או מקום רך אחר, היא נחתה על שביל האבן הקשה. למזלה של הארלי, פויזן אייבי הייתה בקרבת מקום וחילצה אותה. בביתה של פויזן אייבי הארלי טופלה היטב ולאחר מכן קיבלה זריקה של חומר מסוים שרקחה פויזן אייבי. החומר חיסן אותה מפני רעלנים רבים ושיפר את יכולותיה האתלטיות, שהיו מאוד טובות באופן טבעי.

פויזן אייבי סיפרה להארלי שבעקבות רעידת האדמה תקעה כף עם באטמן שלא תחולל הרס בעיר, ותישאר בגינה. פויזן אייבי רמזה להארלי שהעסקה אינה כוללת אותה, ולכן זהו תפקידה שלה להילחם בבאטמן. יתר על כן, פויזן אייבי אמרה להארלי שהזדהתה איתה כששמעה על הגבר שניצל אותה והרס אותה, ולכן כוחותיה החדשים מיועדים גם לנקמתה האישית של הארלי בג'וקר. הארלי יצאה מיד למשימה, ושיטתה בבאטמן שתוביל אותו אל הג'וקר, שמתכנן לפוצץ מחסן תרופות שאליו נוהרים אנשי העיר. באטמן נתן להארלי שבב מעקב שבאמצעותו יאתר אותה ויגיע אל הג'וקר, אך במקום זאת הארלי הובילה אותו לשותפיו של הג'וקר, כדי שהיא בעצמה תפגוש את בן זוגה לשעבר. באמצע העימות בין הארלי לג'וקר, באטמן התערב אך הארלי גרשה אותו. הארלי ניסתה להפיל את הג'וקר מבניין, אך הג'וקר התנצל על מה שעשה והם חוזרים להיות זוג. שניהם בורחים והארלי משאירה לבאטמן פתק שבו היא מספרת לו שהיא והג'וקר ביחד שוב, שהרעיון לפוצץ את מחסן התרופות היה בסה"כ בדיה שלה ושהג'וקר חושב שהוא לא גדול מהחיים, כמו שהוא אוהב, ולכן ניתן לשפר אותו. מלבד זאת, הארלי רומזת במכתבה על פיצוץ אפשרי, ואכן בסוף הקומיקס ישנו פיצוץ בגות'אם, מעשה ידיהם של הארלי והג'וקר.

סיפור מקור ב-52 החדשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפור המקור כולל את הסיבה לעיצוב המחודש של הארלי קווין, והוא הופיע בפריסה לחלקים לאורך הגליונות השישי והשביעי של חוברות הקומיקס "New Suicide Squad".

ד"ר הארלין קווינזל הייתה מתמחה מבריקה ומתוחכמת בארקהאם אסיילום, אשר קיבלה מלגת לימודים שבעקבותיה קיבלה תואר דוקטור, ומוצאה בניו יורק. היא מטפלת בג'וקר בארקהם אסיילום ודעתה חורצת כי היא מסוגלת לרפאו. במהלך הטיפול בג'וקר, הארלין מסיקה שהוא חולה שליטה ומשתמש בהומור כדי שתהיה לו השפעה על אנשים. הג'וקר אומר שהוא רואה את העולם כמו שהוא, מזהה בהארלין שמץ של תשוקה שאינה ממומשת, מעודד אותה ואומר שהיא מיוחדת. לאחר שהארלין מספרת לרופאה הממונה עליה שהיא מאוהבת בג'וקר, הרופאה כועסת ודופקת באגרופה על השולחן. רשמיה של הארלין נופלים והארלין נוכחת כי המנהלת גנבה את מחקרה על הג'וקר מבלי רשותה. הארלין מתרגזת, מכה ופוצעת את המנהלת שלה, והולכת לשחרר את הג'וקר. הג'וקר מוביל את הארלי אל המקום שבו נפל אל החומצה ששינתה את מראהו, ולטענתו "תיקנה" את תפיסת העולם שלו, ומפציר בהארלין שהיא תתקן גם אותה. הארלין חוששת, אך הג'וקר דוחף אותה אל תוך קלחת החומצה. הארלין יוצאת ממנה בעור לבן ושיער שחציו אדום, חציו שחור. היא נלהבת מתמיד, ואוהבת את השם החדש שהג'וקר העניק לה - "הארלי קווין".

סיפור מקור ביחידת המתאבדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארלין קווינזל היא פסיכיאטרית בארקהם אסיילום. במהלך טיפוליה בג'וקר הארלין הרגישה משיכה אליו והתאהבה בו. הג'וקר שידע זאת ניצל את אהבתה ושכנע אותה לעזור לו לברוח מארקהם, אך רק לאחר מכן הארלין הבינה זאת. הג'וקר קשר אותה למיטה ועשה לה קצר מוחי בכך שחיבר אלקטרודות חשמל יותר למוחה, מכיוון שלטענתו, הארלין הרסה את מוחו סופית. הארלין שיתפה איתו פעולה במעשי פשע, אך הוא נטש אותה. הארלין איימה עליו באיומי אקדח אז הג'וקר הביא אותה לחדר ברזל שמתחתיו קלחת חומצה ענקית. הארלין מפחדת אך הג'וקר מפתה אותה לקפוץ. הג'וקר בא לחבק אותה אך היא בתגובה קופצת לקלחת החומצה. הג'וקר מתאהב בה וקופץ אליה. החומצה הפכה את עורה של הארלין למעט חיוור ולשערה להפוך לכחול ואדום אך התחלה בלונדינית. הארלין משנה את שמה ל״הארלי קווין״ ומקעקעת על פניה לב שחור ואת הכיתוב ״ROTTEN״.

סיפור מקור בסדרת האנימציה הארלי קווין[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארלין קווינזל היא פסיכאטרית בארקהם אסיילום, בניסיון לאתר פצצה שהטמין הג'וקר, ג'ים גורדון והארווי דנט מזמינים את הארלין להיות המטפלת של הג'וקר. הארלין מנסה להוציא מהגוקר את מיקום הפצצה, אך הוא תוקף אותה. לאחר שיחה עם פויזן אייבי אותה הכירה במוסד, מגלה הארלין כי משפחתו של הג'וקר היא נושא הרגיש לו, נותנת לאייבי צמח במתנה, ומנסה לגשת אל הגוקר באמצעות נושא משפחתו. לאחר שיחה עם הגוקר על אביו המתעלל והעשיר, אשר "העלים" את חמוסו "מר פריס" לאחר שתפס אותו בוגד באמו, ותמורת הזדמנות לאכול בקפיטריה את הארוחה הקרובה, הגוקר מגלה להארלין כי החביא את הפצצה בלב איטליה הקטנה. באטמן וג'ים גורדון אשר מגיעים למקום המכונה "איטליה הקטנה" לא מגלים דבר, בעוד בקפיטריה, הטבח המכונה "איטליה הקטנה" מתפוצץ. הג'וקר בורח מארקהם, ובידו הארלין. דנט אשר מנסה ללכוד את הגוקר, מורה לשוטרים לירות בו דרך הארלי. אייבי, אשר פיתחה חיבה להארלי, מצילה אותה מפני הכדור, ואף מסגירה את עצמה בשבילה. אייבי מבקשת מהארלי להיות המטפלת החדשה שלה, והיא מסכימה. בהווה אנו מגלים כי "מר פריס" היה בעצם הצמח של אייבי והג'וקר סיפר את סיפורה כשלו.

אזכורים במדיות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחפושת מבוסס על דמותה של הארלי קווין מהסרט יחידת המתאבדים

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנימציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בפרק Out of the Past מתוך הסדרה "באטמן: הדור הבא" דמותה של הארלי קווין מוצגת בהופעת קמע כחלק מהנבלים של גות'האם במחזמר בדיוני המבוסס על באטמן.
  • דמותה של הארלי קווין הופיעה בשני פרקים בסדרה "ליגת הצדק", כאשר היא מדובבת על ידי ארלין סורקין.[4]
  • הארלי קווין הופיעה בפרק אחד בסדרה Static Shock ושוב מדובבת על ידי ארלין סורקין.[5]
  • דמותה מופיעה בסדרת הילדים "The Batman", ומדובבת על ידי הינדן וולץ'.[6]
  • הארלי קווין מופיעה בקומיקס התנועה, "Batman Black and White" ומדובבת על ידי ג'ניס ג'וד.[6]
  • קווין מופיעה בפרק אחד בסדרה "באטמן: האמיצים והנועזים" ("Batman: The Brave and the Bold") ומדובבת על ידי מייגן סטריינג'.[6]
  • קווין מופיעה בסדרת הפעולה, "Justice League Action" ומדובבת בה על ידי טארה סטרונג.[6]
  • קווין הופיעה במספר הופעות קמע בסדרה "כוח הטיטאנים".

סדרות אינטרנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בשנת 2000 פורסמה סדרת אינטרנט באנימציית פלאש בשם Gotham Girls, ובה הארלי קווין היא חלק מחבורת נבלות-על יחד עם פויזן אייבי וקאטוומן. בסדרה זו היא דובבה על ידי ארלין סורקין, המדבבת המקורית מ"באטמן: הסדרה המצוירת".[7]
  • בשנת 2013 הושקה בערוץ היוטיוב Beyond the Lot מבית WB אדפטציה לקומיקס Batman Adventures: Mad Love, שהופיעה בחלקים כסדרת אינטרנט בצורת קומיקס בתנועה. הארלי קווין דובבה על ידי סינדי איירי.[8][9]
  • הארלי קווין (מוכרת כ-"הארלקין") מופיעה בפרק הראשון של סדרת האינטרנט, "Justice League: Gods and Monsters Chronicles" שבה היא חוטפת ורוצחת מספר לא ידוע של אנשים ומכינה בובות וצעצועים. היא נלחמת בבאטמן כאשר בסופו של דבר היא נכנעת ובאטמן נושך אותה בניביו. קווין מדובבת על ידי טארה סטרונג.[6]
  • דמותה מופיעה בסדרה, "DC Super Hero Girls" ושוב מדובבת על ידי טארה סטרונג. בסדרה באופן לא רגיל, לקווין יש יחסים חיובים עם מי שמוכתרת כאחת האויבות שלה, וונדר וומן, והיא אינה מתוארת כנבלת-על, כי אם בתור גיבורת-על טובה בתיכון של גיבורי-על.[6]
  • בשנת 2017, חברת "Warner Bros. Animation" דיווחו כי ב-2019 תצא סדרה של כ-26 פרקים של קווין בדיבובה של קיילי קוקו.[10] הסדרה תעקוב אחרי קווין המנסה להיראות כ"פושעת עצמאית בגות'אם סיטי, שתצא מצילו של ג'וקר". בנוסף, בסדרה חברתה פויזן אייבי תהיה מצורפת.[11][12] בשנת 2019 יצאה הסדרה הנושאת את השם הארלי קווין (Harley Quinn) בשירות הסטרימינג של DC comics.

לייב אקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ב-2002, סדרת לייב אקשן בשם "Birds of Prey" כללה את קווין כפסיכולוגית ואת היריבה העיקרית, המתוארת על ידי השחקנית מיה שרה. בסדרה זו הארלין קווינזל משתמשת ביום עבודתה כפסיכולוגית כדי להשיג את מטרתה הנסתרת, להשתלט על העיר גות'אם החדשה.
  • קווין מופיעה בהופעת קמע בפרק ה-16 בעונה השנייה של הסדרה "החץ", "Suicide Squad", בו מדובבת על ידי טרה סטרונג ומגולמת על הסט על ידי קסידי אלקסה. הארלי קווין הייתה אמורה להופיע בסדרה הרבה יותר כחלק מסיפור שיישזר בעלילה, אך התכנית נגנזה עקב צאת הסרט "יחידת המתאבדים" לקולנוע.[13][14][15]
  • הארלי קווין לא הופיעה רשמית בסדרה גותהאם, אבל דמות בשם אקו, המתוארת על ידי פרנצ'סקה רוט-דודסון, נראית כאילו היא מבוססת עליה. היא מתפקדת כשותפה של האב-טיפוס של ג'וקר ומולבשת בתחפושת ארלקינו. מכך, ניתן להסיק שהדמות היא כנראה אב-טיפוס של הארלי קווין.[16]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

היקום הקולנועי של DC[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקנית האוסטרלית מרגו רובי מגלמת את הדמות ביקום הקולנועי של DC. בסרט יחידת המתאבדים, פלאשבקים מגלים כי הארלין קווינזל התאהבה בג'וקר בעת שעבדה כפסיכיאטרית בבית המשוגעים ארקהם אסיילום וטיפלה בו. אחרי ששחררה אותו, החל ג'וקר לחשמל אותה ולשכנע אותה ליפול לאמבטיה הכימית שיצרה אותו, ובכך להפוך אותה ל"הארלי קווין". קווין מסייעת לג'וקר בהריגת שותפו של באטמן, רובין.[17] בסוף הסרט, ג'וקר פורץ למוסד "Belle Reve" ומשחרר את הארלי, והם מתאחדים. הסרט זכה לביקורות שליליות, אך המבקרים שיבחו את הביצועים של מרגו רובי, ורבים ציטטו אותו כסימן המרכזי של הסרט.[18] פול דיני, היוצר של הארלי קווין, אמר כי רובי "ביצעה את התפקיד בצורה מדויקת".[19][20][21] ב-7 בפברואר 2020 עלה לאקרנים הסרט ציפורי הטרף: והארלי קווין המהממת בכיכובה של מרגו רובי. הארלי קווין תופיע בסרט ההמשך ליחידת המתאבדים (2016), יחידת המתאבדים שיצא באוגוסט 2021. חברת האחים וורנר עובדת כרגע על סרט ממוקד על נשות DC קומיקס הנקרא, "Gotham City Sirens" בו עתידות להופיע הארלי קווין, קאטוומן, ופויזן אייבי.[22]

סרט נטוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני יציאתו של הסרט, באטמן ורובין התסריטאי מארק פרוטוסביץ' הוזמן על ידי חברת האחים וורנר לכתוב תסריט לסרט החמישי בסדרתם לבאטמן בשם, "Batman Unchained" כאשר הארלי קווין והדחליל הם הנבלים הראשיים של הסרט. פרוטוסביץ' כתב את דמותה של קווין כבתו של הג'וקר, המחפשת נקמה לאחר מותו.[23] רבים טוענים כי הסרט בוטל לאחר הביקורות הרעות על באטמן ורובין וכמות ההכנסות אשר לא הצליחה כמצופה.

שחקן מספר אחת[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסתה של הארלי מבאטמן: ארקהם מופיעה בהופעת קמע בסרט שחקן מספר אחת שיצא בשנת 2018.[24]

אנימציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בשנת 1995 יצאו שלושה פרקים מתוך "באטמן - הסדרה המצוירת" כסרט אחד שנקרא The Batman Superman Movie: World's Finest (בעברית: "באטמן וסופרמן הסרט") בו הארלי קווין מופיעה לצד הג'וקר, כשהם מתכננים לשתף פעולה עם לקס לות'ר כדי לחסל את באטמן וסופרמן. היא דובבה גם פה על ידי ארלין סורקין.[6]
  • קווין הופיעה בסרט האנימציה משנת 2000 באטמן הדור הבא: שובו של הג'וקר ודובבה על ידי ארלין סורקין. בנוסף היא אף הופיעה בסרט כאשר היא כבר אישה קשישה וסבתא לשתי נכדות.
  • לקווין הופעת קמע בסרט Justice League: The New Frontier משנת 2008.
  • דמותה מופיעה בסרט הלגו "Lego Batman: The Movie – DC Super Heroes Unite" משנת 2013 ודובבה על ידי לאורה ביילי.[6]
  • קווין משתתפת בסרט האנימציה, באטמן: מתקפה על ארקהם שיצא ב-2014 ודובבה על ידי הינדן וולץ'.[6] בסרט היא נאלצת על ידי אמנדה וולר להצטרף ליחידת המתאבדים, ועליה להסתנן למקלט בית המשוגעים ארקאם אסיילום כדי להשיג את ידית החידות של איש החידות. לאחר שעבדה פעם בבית המשוגעים ולכן היא יודעת מה הוא לוח הזמנים של המקום ומספר חודים סודיים, היא נחשבת חיונית למשימה. קווין נראית מעוניינת במהלך המשימה בדדשוט, אך בסופו של דבר חוזרת לידיו של ג'וקר. במהלך הבריחה שלהם, קווין וג'וקר מתעמתים עם דדשוט ובאטמן ובסופו של דבר ג'וקר נראה מתפוצץ בהליקופטר שמתרסק.
  • קווין מופיעה בסרט הלגו, "Lego DC Comics Super Heroes: Justice League – Gotham City Breakout" היא מופיעה בתחילת הסרט כאשר היא מנסה לשדוד חנות תכשיטים רק כדי להיות מובסת. מאוחר יותר, היא בין הנבלים ששוחררו מארקהם על ידי סופרמן. בסוף הסרט, היא וג'וקר מובסים ומוחזרים בחזרה לארקהם על ידי ליגת הצדק. בסרט זה היא מדובבת על ידי טארה סטרונג.[6]
  • הארלי קווין משתתפת בסרט לגו נוסף, סרט לגו באטמן ומדובבת על ידי ג'ני סלייט.[6]
  • קווין מופיעה בסרט אשר היא, באטמן ופויזן אייבי הם השחקנים המרכזים בו, "Batman and Harley Quinn" שיצא בשנת 2017. היא מדובבת בו על ידי מליסה ראוש.[25]
  • הארלין קווינזל מופיעה בסרט האנימציה משנת 2017 "Batman vs. Two-Face", ודובבה בו על ידי סירנה אירווין.[6]
  • קווין משתתפת בסרט "DC Super Heroes vs. Eagle Talon" ומדובבת על ידי קאנג ג'י-יונג.[6]
  • דמותה משתתפת בסרט משנת 2018, "Scooby-Doo! & Batman: The Brave and the Bold" ומדובבת על ידי טארה סטרונג.[6]
  • הארלי קווין משתתפת בסרט, "יחידת המתאבדים: כרטיס לעזאזל" שיצא במרץ 2018. בסרט היא שוב מדובבת שוב על ידי טארה סטרונג.[6]
  • דמותה מופיעה בסרט האנימה היפני, "Batman Ninja" משנת 2018 וגם כאן מדובבת על ידי טארה סטרונג.[6]
  • קווין מופיעה בסרטי DC Super Hero Girls, המבוססים על הסדרה, ומדובבת על ידי טארה סטרונג.[6]
  • הארלי קווין מופיעה בסרט "כוח הטיטאנים: חיים הסרט".[6]
  • קווין מופיעה בסרט "סרט לגו 2" ומדובבת על ידי מרגוט רובין.[6]
  • קווין מופיעה בסרט Batman vs Teenage Mutant Ninja Turtles ושוב מדובבת על ידי טארה סטרונג.[6]
  • דמותה מופיעה בסרט Justice League vs. the Fatal Five ושוב מדובבת על ידי טארה סטרונג.[6]
  • הארלי קווין מופיעה בסרט באטמן: האש ושוב מדובבת על ידי הינדן וולץ'.[6]
  • הארלי קווין מופיעה בסרט ליגת הצדק האפל: מלחמת אפוקליפס שבו היא שוב מדובבת על ידי הינדן וולץ'.[6]

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הארלי קווין נכללה במופע Batman Live (אנ') כחלק מהנבלים מולם מתמודדים באטמן ורובין,[26] וגולמה על ידי השחקנית פופי טיירני.[27][28]

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארלי קווין מתפרשת כבעלת הפרעת אישיות תלותית, כמו גם התנהגות אנטי-חברתית נדירה. כריס סימס מתאר את הגישה של קווין בסדרה באטמן - הסדרה המצוירת, "גרסה של דמות אשר יש לה הרפתקאות עכשיו", ומתאר אותה בתור "הרובין של הג'וקר". ביציאתה קווין הפכה לאחת מתוך הדמויות הפופולריות ביותר של DC קומיקס,[29] ההשקה מחדש שלה ב-DC Rebirth הפכה לאחד הקומיקסים הנמכרים ביותר בשנת 2016.[30] שותף הוצאה לאור של DC קומיקס ג'ים לי, מתייחס אליה כאל ההוצאה הרביעית הטובה ביותר שלהם לאחר, סופרמן, באטמן, וונדר וומן. קווין מככבת כיום בארבע סדרות מתמשכות, בהן יחידת המתאבדים. בהשוואה לבאטמן וסופרמן אשר היו ליחידים שהופיעו בכריכות חודשיות במשך הזמן, קווין מוכתרת כדמות הנשית הרווחית ביותר של DC קומיקס. קווין קינירי, סגן DC קומיקס קולקטיבס אומר כי קווין היא תמיד רבת מכר והיא "יכולה להיחשב עם באטמן וג'וקר כדמויות המבוקשות ביותר".[31]

בשנת 2016 תחפושתה בליל כל הקדושים דורגה כתלבושת הפופולרית ביותר בארצות הברית ובריטניה והיא נשארת תמיד פופולרית בנושא התחפושות מדי שנה.[32][33] כדי לחגוג את דמותה, DC קומיקס הכריזה על חודש פברואר כחודש הארלי קווין ובו היא מפורסמת כ-21 ימים על כריכות ספרי הקומיקס שלהם.[34] בשנת 2009 ברשימתה של IGN שבה דירגה את "מאה נבלי-העל הטובים בכול הזמנים", הארלי קווין דורגה במקום ה-45.[1] בנוסף דורגה במקום ה-16 ברשימת "100 הנשים הסקסיות ביותר בספרי קומיקס" ברשימתה של "Comics Buyer's Guide" בשנת 2011.[35]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הארלי קווין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Top 100 Comic Book Villains, ign.com
  2. ^ Top 100 Comic Book Villains of All Time: #45 - Harley Quinn
  3. ^ Dini, Paul; Chip, Kidd (1998). Batman Animated. New York City: HarperCollins Publishers. ISBN 978-0-06-107327-4.
  4. ^ The World's Finest - Justice League, dcanimated.com
  5. ^ The World's Finest - Static Shock, dcanimated.com
  6. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 Harley Quinn Voices (Batman), Behind The Voice Actors (באנגלית)
  7. ^ The World's Finest - Gotham Girls, dcanimated.com
  8. ^ Batman Adventures: Mad Love, youtube.com (באנגלית)
  9. ^ Vincent Terrace, Internet Children's Television Series, 1997-2015, Jefferson, North Carolina, United States of America: McFarland & Company, Inc., Publishers, 2016, עמ' 9-10
  10. ^ Nellie Andreeva, ‘Harley Quinn’: DC Digital Service Orders Animated Series About Comic Book Villainess From ‘Powerless’ Trio, deadline.com, ‏20 בנובמבר 2017 (באנגלית)
  11. ^ George Wales, A Harley Quinn TV Show is on the Way, mtv.co.uk, ‏24 בנובמבר 2017
  12. ^ Caitlin Busch, Harley Quinn's New Adult Animated TV Series Includes Main Squeeze Poison Ivy, inverse.com, ‏22 בנובמבר 2017
  13. ^ Jesse Schedeen, Arrow: "Suicide Squad" Review, ign.com, ‏20 במארס 2014
  14. ^ Kevin Fitzpatrick, ‘ARROW’ REVIEW: “SUICIDE SQUAD”, screencrush.com, ‏19 במארס 2014
  15. ^ Katharine Trendacosta, Arrow Lost Its Big Harley Quinn Plans Because of the Suicide Squad Movie, io9.gizmodo.com, ‏25 במאי 2015
  16. ^ "Exclusive: 'Gotham' EP Debunks Harley Quinn Rumors". DC (באנגלית). נבדק ב-2018-05-05.
  17. ^ Ben Lee, So It Turns Out Joker Did Kill Robin Before Suicide Squad, digitalspy.com, ‏11 באוגוסט 2016
  18. ^ Peggy Truong, 16 Male Critics Who Only Had Love for Margot Robbie but Not Suicide Squad, cosmopolitan.com, ‏3 באוגוסט 2016
  19. ^ Dirk Libbey, What Harley Quinn’s Creator Thinks Of Margot Robbie’s Suicide Squad Performance, cinemablend.com, ‏4 באוגוסט 2016
  20. ^ Borys Kit and Mia Galuppo, Margot Robbie Signs First-Look Deal With Warner Bros. (Exclusive), hollywoodreporter.com, ‏14 בספטמבר 2016
  21. ^ Borys Kit, David Ayer, Margot Robbie Reteam for All-Female DC Villains Movie 'Gotham City Sirens' (Exclusive), hollywoodreporter.com, ‏13 בדצמבר 2016
  22. ^ Borys Kit, Harley Quinn Movie in the Works at Warner Bros. With Margot Robbie (Exclusive), hollywoodreporter.com, ‏16 במאי 2016
  23. ^ "The 7 best unproduced Batman screenplays (and what happened)". IFC (באנגלית אמריקאית). אורכב מ-המקור ב-2018-05-05. נבדק ב-2018-05-05.
  24. ^ Chris Begley, The Joker and Harley Quinn appear in ‘Ready Player One’ trailer, batman-news.com, ‏11 בדצמבר 2017
  25. ^ "SDCC: "Justice League Dark" Animated Film Confirmed; "Teen Titans" & More Announced". CBR (באנגלית אמריקאית). 2016-07-23. נבדק ב-2018-05-05.
  26. ^ BATMAN Live hits UK arenas this summer -  BATMAN Live - MSN UK, web.archive.org, ‏2012-03-16
  27. ^ Cast announced for Batman Live Arena Tour, blog.musicaltheatrenews.com, ‏13 באפריל 2011
  28. ^ Batman Live - Playing Harley Quinn in the World Arena Tour, directed by James Powell., officialpoppytierney.com
  29. ^ David Harper, The New Trinity: Has Harley Quinn Displaced Wonder Woman as DC’s Leading Lady?, sktchd.com, ‏2 בפברואר 2016
  30. ^ Tim Beedle, Ten Moments that Mattered: Wonder Woman and Harley Quinn Capture Imaginations, dccomics.com, ‏23 בדצמבר 2016
  31. ^ Abraham Riesman, The Harley Quinn Boom Is Just Getting Started, vulture.com, ‏10 באוגוסט 2016
  32. ^ Eliana Dockterman, Superheroes Dethrone Princesses as Most Popular Kids' Halloween Costume, time.com, ‏18 באוקטובר 2016
  33. ^ Stefan Kyriazis, Harley Quinn is top UK Halloween costume as lookalikes invade London, express.co.uk, ‏28 באוקטובר 2016
  34. ^ DCE editorial, Harley Quinn Month, dccomics.com, ‏2 בפברואר 2015
  35. ^ Comics Buyer's Guide Presents 100 Sexiest Women in Comics, comicvine.gamespot.com