ישרוטל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ישרוטל בע"מ
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית
בורסה הבורסה לניירות ערך בתל אביב
מוטו "מרגישים שזה ישרוטל"
מייסדים דייוויד לואיס
תקופת הפעילות 1980–הווה (כ־44 שנים)
מיקום המטה תל אביב-יפו עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי תל אביב, ישראל
ענפי תעשייה בית מלון עריכת הנתון בוויקינתונים
שווי שוק 5.07 מיליארד ש"ח (18 באפריל 2024)
הכנסות 1.87 מיליארד ש"ח (2022)[1]
רווח תפעולי 355 מיליון ש"ח (2022)[1]
רווח 254 מיליון ש"ח (2022)[1]
הון עצמי 2.04 מיליארד ש"ח (2022)[1]
סך המאזן 4.07 מיליארד ש"ח (2022)[1]
יו"ר בנג'מין ג'וזף לואיס
מנכ"ל ליאור רביב
עובדים כ-5,500 (2021)[2]
 
www.isrotel.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מגדל ישרוטל

ישרוטל בע"מ היא חברה ציבורית המפעילה רשת בתי מלון בישראל, מרבית מלונותיה שוכנים באילת. נכון ליולי 2023, מונה הרשת 23 מלונות, ומפעילה מוצרים נלווים לחופשה, בהם מסעדות, ספא, מועדון צלילה ואטרקציות נוספות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1980 יצר קשר שר התיירות, גדעון פת, עם איש העסקים הבריטי דייוויד לואיס בניסיון לשכנע אותו להשקיע בישראל. לאחר ביקור שערך באילת, בימים בהם היו בה מעט מלונות, הוא זיהה את הפוטנציאל התיירותי והחליט להשקיע בה, והקים את חברת ישרוטל. צעדה הראשון של ישרוטל באילת היה בהקמתו של מלון "המלך שלמה" בשנת 1984, שהמעניק לאורחיו את כל צורכיהם תחת קורת גג אחת: מסעדות, ברים, חנויות, בידור וחוויות אירוח ייחודית[3]. בתוך זמן קצר הפך "המלך שלמה" למלון מבוקש ביותר. לאחריו המשיכה ישרוטל להתפתח באילת והחלה לנהל ולהקים מלונות נוספים, כאשר כל אחד מהם מבודל מהאחר ומעניק סגנון חופשה שונה. בין השאר, הייתה ישרוטל הראשונה[דרוש מקור] שפתחה מלון בסגנון הכל כלול עם מלונות "לגונה" ו"ספורט קלאב".

בשנת 2012 הקימה ישרוטל את קבוצת מלונות היוקרה של הרשת, ובמרץ 2018 הונפקה החברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב[4], וכיום (2022) היא נסחרת בשווי 5.7 מיליארד ש"ח[5]. לאחרונה[דרושה הבהרה] הקימה ישרוטל את קבוצת מלונות הריזורט של הרשת, ובנוסף גם את קבוצת מלונות ה"קונספט" של הרשת.

בעקבות מגפת הקורונה נפגעה מאוד רשת המלונות, וברבעון השני של 2020 צללו הכנסותיה ב-80% לעומת השנים הקודמות[6]. בחודשים לאחר מכן התאוששה הרשת וסגרה את 2020 בהפסד של 20 מיליון ש"ח בלבד. לאחר מכן המשיכה ההתאוששות, ואת הרבעון השלישי של 2021 היא סיימה ברווח של 135 מיליון ש"ח[7].

בדצמבר 2021 הציגה את תוכנית הפיתוח שלה לחמש השנים הקרובות והודיעה כי תשקיע כ-3 מיליארד ש"ח בהקמת מלונות חדשים וכ-270 מיליון ש"ח בחידוש המלונות הקיימים. בשנת 2022 הושקו שלושה בתי מלון חדשים - אחד בכנרת ושניים בתל אביב. במסגרת התכנית הכריזה הרשת גם על מיתוג חדש, שבין היתר יסווג את בתי המלון בבעלותה לשלושה סגמנטים שונים בהתאם לקהלי יעד שונים: Isrotel Exclusive ,Isrotel Collection ,Isrotel Design[8].

מלונות הרשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגדל ישרוטל

רשת ישרוטל מנהלת 23 בתי מלון ברחבי ישראל:[9]

מתוך בתי מלון אלה, שבעה הם מלונות יוקרה הפועלים תחת השם "ישרוטל אקסקלוסיב קולקשיין": רויאל ביץ אילת, כרמים, בראשית, מצפה הימים, מלון יערות הכרמל, אוריינט, רויאל ביץ' תל אביב; עשרה ממלונות אלה פועלים תחת השם "ישרוטל קולקשיין (Collection)", עבור חופשה משפחתית: המלך שלמה, רויאל גארדן, אגמים, ים סוף, ספורט קלאב, לגונה, ריביירה, נבו (לשעבר ישרוטל ים המלח), גנים ים המלח, פונדק רמון; וכן ארבעה מלונות עיצוביים הפועלים תחת השם החדש "ישרוטל דיזיין (Design)": קדמא, סי טאואר, פורט טאואר, אלברטו, פאבליקה, גומא. כמו כן הרשת מחזיקה בבעלותה את "מועדון הצלילה מנטה" באילת[11].

בנוסף, הרשת מפעילה מסעדות וברים רבים, כאשר אחד הנודעים שבהם הוא 'פאב המנקיס' באילת[12]. כמו כן, הרשת מחזיקה את 'TheShopOnline' חנות מקוונת מבית רשת מלונות ישרוטל, המציעה מגוון רחב של מוצרי טיפוח, בישום ואווירה. החנות פועלת כחנות מסחר אלקטרוני ובנוסף יש לה סניפים במלונות השונים[13].

אטרקציות וצלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלבד מלונות הרשת, ישרוטל מנהלת ומפעילה את ישרוטל מועדון ספורט הים האדום – מרכז אטרקציות ופעילויות הכולל את ישרוטל מנטה, מועדון צלילה ובית ספר לצלילה באילת הנמצא בסמיכות למצפה התת-ימי ומול מפרץ האלמוגים, הספינה "אוריוניה", טיולי ג'יפים במדבר, טיולים יומיים לפטרה ומטווח ירי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ישרוטל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]