משה הבלין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ביטול גרסה 16948018 של דוד הרזהב (שיחה) כשיהיה לזה ערכים. כדאי לבקר אז. לא סתם לעשות קישורים אדומים
אין תקציר עריכה
שורה 24: שורה 24:


==משפחתו==
==משפחתו==
נשוי לחיה לבית רוזנטל, ואב לשבעה. אחיו הם: הרב שלמה זלמן הבלין - ראש המרכז התורני "חומת ירושלים" ומכון "דרך אליעזר" בשכונת [[הר נוף]] בירושלים (הקרוי על שם אביו), הרב יוסף יצחק הבלין - רב קהילת חב"ד בשכונת [[רמת שלמה]] בירושלים וראש מכון היכל מנחם בעיר והרב שמואל אהרן הבלין - רב קהילת יבנה ב[[סאן פאולו]]. אחותו, יוכבד, הייתה נשואה לדרשן הרב מרדכי דרוק מירושלים.
נשוי לחיה לבית רוזנטל, ואב לשבעה. אחיו הם: הרב שלמה זלמן הבלין - ראש המרכז התורני "חומת ירושלים" ומכון "דרך אליעזר" בשכונת [[הר נוף]] בירושלים (הקרוי על שם אביו), הרב יוסף יצחק הבלין - רב קהילת חב"ד בשכונת [[רמת שלמה]] בירושלים וראש מכון היכל מנחם בעיר והרב שמואל אהרן הבלין - מרבני העיר [[סאן פאולו|סאן פאולו בברזיל]]. אחותו, יוכבד, הייתה נשואה לדרשן הרב מרדכי דרוק מירושלים.


{{מיון רגיל:הבלין, משה}}
{{מיון רגיל:הבלין, משה}}

גרסה מ־03:13, 30 בספטמבר 2015

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

הרב משה הבלין (נולד בשנת תש"ח, 1948) הוא רבה הראשי האשכנזי של קריית גת, ראש ישיבת חב"ד ורב קהילת חב"ד בעיר. מאז אדר תשע"ב (2012) מכהן גם כרב ראשי זמני של שדרות.

קורותיו

נולד בירושלים לדוב אליעזר הבלין, בנו של הרב שלמה זלמן הבלין, ולאלקה, מצאצאי הרב יוסף חיים זוננפלד, בתו של אברהם בלוי (אחיהם של משה ועמרם בלוי) ואחותו של הרב יוסף חיים בלוי, רבה הראשי של אשקלון.

למד בישיבת מיר בירושלים והיה מתלמידי הרב נחום פרצוביץ. לאחר מספר שנים עבר ללמוד בישיבת תומכי תמימים בכפר חב"ד, בראשה עמדו הרב אליעזר פלצינסקי והמשפיע הרב שלמה חיים קסלמן.

בשנת תשמ"ז מונה כאחראי על סדרי הלימודים של האורחים ותלמידי ישיבות חב"ד ששהו אצל הרבי מליובאוויטש בחודש תשרי. דיווחיו הועברו אל הרבי דרך מזכירו הרב חודקוב.

הרב הבלין נמנה עם בית הדין המיוחד שהורכב ממספר רבני חב"ד, שפרסם, בי"א בחשוון תשנ"ח, פסק הלכה מיוחד הקובע כי הרבי מליובאוויטש הוא מלך המשיח.

בתחילת שנות ה-90, לאחר עזיבת הרב שלום דב וולפא את ישיבת חב"ד בקריית גת, התמנה הרב הבלין לעמוד בראשות הישיבה. במקביל שימש רב קהילת חב"ד בעיר. בתחילת העשור הראשון של המאה ה-21 נבחר לרבה הראשי האשכנזי של קריית גת, לצד עמיתו הספרדי הרב שלמה בן חמו. הרב הבלין עומד בראש מערכת הכשרות בקריית גת, וכן בראש המרכז הרוחני לעולי חבר העמים בעיר.

בשנת 2005 זכה הרב הבלין בתביעה שהגיש בבית דין לעבודה נגד המועצה הדתית בעיר על הלנת שכר בסכום של כ-100 אלף שקל. היה זה מקרה ראשון של רב בישראל שהגיש תביעה כנגד המועצה הדתית בעירו על הלנת שכר.

בשנת 2010 נמנה עם חמישים רבני הערים שחתמו על פסק הלכה, האוסר על השכרת ומכירת דירות לערבים, ולאחר מכן היה בין הרבנים שהסירו את חתימתם. באותה שנה נמנה עם הרבנים שחתמו על כרוז נגד מעצרו של הרב יצחק שפירא בעקבות פרסום ספרו "תורת המלך".

הרב הבלין משמש כדיין בהרכבים שונים של רבני חב"ד, בעיקר בדיני תורה ובבוררויות בנושאים פנימיים בחב"ד. כמו כן הוא חבר עמותת הרבנים פיקוח נפש, חבר נשיאות "הוועידה לחיזוק מסורת חכמי המזרח ומורשת תורת החסידות" וחבר מערכת סדרת הספרים "כשרות".

באדר תשע"ב התמנה על ידי מועצת הרבנות הראשית במינוי זמני כרבה של שדרות.

בבחירות לכנסת ה-19 תמך במפלגת עוצמה לישראל.

משפחתו

נשוי לחיה לבית רוזנטל, ואב לשבעה. אחיו הם: הרב שלמה זלמן הבלין - ראש המרכז התורני "חומת ירושלים" ומכון "דרך אליעזר" בשכונת הר נוף בירושלים (הקרוי על שם אביו), הרב יוסף יצחק הבלין - רב קהילת חב"ד בשכונת רמת שלמה בירושלים וראש מכון היכל מנחם בעיר והרב שמואל אהרן הבלין - מרבני העיר סאן פאולו בברזיל. אחותו, יוכבד, הייתה נשואה לדרשן הרב מרדכי דרוק מירושלים.