ממלכת הנובר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 24: שורה 24:
|מטבע=
|מטבע=
}}{{היסטוריה של גרמניה}}
}}{{היסטוריה של גרמניה}}
'''ממלכת הנובר''' ([[גרמנית]]:Königreich Hannover) הייתה המדינה ה38 ב[[הקונפדרציה הגרמנית|קונפדרציה הגרמנית]]. הוקמה ב[[אוקטובר]] [[1814]] על ידי ה[[קונגרס וינה|הקונגרס הוינאי]] על ידי [[ג'ורג' השלישי, מלך הממלכה המאוחדת]] אחזיר שהחזיר את השטחים לשטחים לפני ה[[מלחמות הנפוליאוניות]]. המדינה נשלטה על ידי [[בית הנובר]], ב[[אוניה פרסונלית]] עם [[הממלכה המאוחדת]]. ב[[1946]] היא אוחדה עם [[סקסוניה התחתונה]] עם עוד מדינות קטנות ב[[הקונפדרציה הגרמנית|קונפדרציה הגרמנית]].
'''ממלכת הנובר''' (ב[[גרמנית]]: '''Königreich Hannover''') הייתה המדינה ה-38 ב[[הקונפדרציה הגרמנית|קונפדרציה הגרמנית]]. הוקמה ב[[אוקטובר]] [[1814]] על ידי ה[[קונגרס וינה|הקונגרס הווינאי]] על ידי [[ג'ורג' השלישי, מלך הממלכה המאוחדת]] שהחזיר את השטחים לשטחים לפני [[המלחמות הנפוליאוניות]].{{דרושה הבהרה}} המדינה נשלטה על ידי [[בית הנובר]], ב[[אוניה פרסונלית]] עם [[הממלכה המאוחדת]]. ב-[[1946]] היא אוחדה עם [[סקסוניה התחתונה]] עם עוד מדינות קטנות ב[[הקונפדרציה הגרמנית|קונפדרציה הגרמנית]].
==היסטוריה==
==היסטוריה==
בעברה הייתה ממלכת הנובר נסיכות בתוך [[האימפריה הרומית הקדושה]]; לפני שסולקה מן האימפריה הרומית הקדושה על ידי [[נסיך בוחר]] ב[[1708]]. אחרי סילוקה הוקמה מחדש על ידי מקבץ נסיכים מ[[Duchy of Brunswick-Lüneburg]].
בעברה הייתה ממלכת הנובר נסיכות בתוך [[האימפריה הרומית הקדושה]]; לפני שסולקה מן האימפריה הרומית הקדושה על ידי [[נסיך בוחר]] ב-[[1708]]. אחרי סילוקה הוקמה מחדש על ידי מקבץ נסיכים מ[[דוכסות Brunswick-Lüneburg]].{{דרושה הבהרה}}
==מלכי הנובר==
==מלכי הנובר==
בשנת [[1813]], [[ג'ורג' השלישי, מלך הממלכה המאוחדת|ג'ורג' השלישי]] הקים את ממלכת הנובר בשחזור שטחים לפני [[המלחמות הנפוליאוניות]].
בשנת [[1813]], [[ג'ורג' השלישי, מלך הממלכה המאוחדת|ג'ורג' השלישי]] הקים את ממלכת הנובר בשחזור שטחים לפני [[המלחמות הנפוליאוניות]].

גרסה מ־20:35, 31 בדצמבר 2011

תבנית:מדינה לשעבר

ממלכת הנוברגרמנית: Königreich Hannover) הייתה המדינה ה-38 בקונפדרציה הגרמנית. הוקמה באוקטובר 1814 על ידי ההקונגרס הווינאי על ידי ג'ורג' השלישי, מלך הממלכה המאוחדת שהחזיר את השטחים לשטחים לפני המלחמות הנפוליאוניות.[דרושה הבהרה] המדינה נשלטה על ידי בית הנובר, באוניה פרסונלית עם הממלכה המאוחדת. ב-1946 היא אוחדה עם סקסוניה התחתונה עם עוד מדינות קטנות בקונפדרציה הגרמנית.

היסטוריה

בעברה הייתה ממלכת הנובר נסיכות בתוך האימפריה הרומית הקדושה; לפני שסולקה מן האימפריה הרומית הקדושה על ידי נסיך בוחר ב-1708. אחרי סילוקה הוקמה מחדש על ידי מקבץ נסיכים מדוכסות Brunswick-Lüneburg.[דרושה הבהרה]

מלכי הנובר

בשנת 1813, ג'ורג' השלישי הקים את ממלכת הנובר בשחזור שטחים לפני המלחמות הנפוליאוניות.