מיכה מייקסנר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיכאל (מיכה) מייקסנר
לידה 31 במרץ 1958 (בן 66)
עפולה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה
תפקיד מנכ"ל רכבת ישראל (2019-2023)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיכאל (מיכה) מייקסנר (נולד ב־31 במרץ 1958) הוא איש ניהול ישראלי ואלוף־משנה במילואים, אשר כיהן כמנכ"ל רכבת ישראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקסנר נולד ב־31 במרץ 1958 בעפולה. בשנת 1985 סיים תואר ראשון בהנדסת מכונות באוניברסיטת בן-גוריון ושנה לאחר מכן המשיך לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, אותו הוא סיים ב־1991.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 1996 ל-2000 כיהן כראש הרשות לפיתוח טנק המרכבה ולאחר מכן כראש מחלקת מערכות ממונעות ביחידה הטכנולוגית של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל. בספטמבר 2003 השתחרר מהצבא והחל לכהן כמנכ"ל חברת ייצור האוטובוסים "מרכבים". בתפקיד זה הוא כיהן במשך 12 שנים. החל מאפריל 2016 ועד סוף יולי באותה שנה שימש מנכ"ל קבוצת "חוד אסף תעשיות" שעיסוקה מחזור מתכות.

באפריל 2018 החל לכהן כמנכ"ל חברת "אימקו תעשיות", המפתחת, מתכננת ומייצרת מוצרים למערכות צבאיות ותעופתיות.

מנכ"ל הרכבת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיכה מייקסנר, אוגוסט 2022

ב־25 ביוני 2019 נכנס לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל[1].

במהלך כהונתו, הושם דגש על התקדמות פרויקט חשמול מסילות רכבת ישראל ונחנכו קווים חשמליים חדשים, אך התקדמות הפרויקט באה על חשבון פגיעה בשירות הנוסעים בלילות וגם בירידת תדירות הרכבות בשעות היום[2].

בחודש אפריל 2020, בעת התפרצות נגיף הקורונה בישראל בוצעה נסיעת המבחן החשמלית הראשונה במסילת איילון עד תחנת סבידור מרכז. עקב השבתת תנועת הרכבת בישראל ובהוראת שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', הואצו פרויקטים רבים לשדרוג תשתית המסילות ואף בוצע שיפוץ וניקיון בתחנות הרכבת במטרה לנצל את זמן המסילה הפנוי ככל האפשר תוך מניעת הפגיעה בציבור הנוסעים ברכבות[3].

בתקופתו החלה להתבצע התקנתה של מערכת איתות הרכבות המתקדמת בעולם – ETCS (אנ'). המערכת מאפשרת נסיעה בטוחה יותר וגם את הגדלת כמות הרכבות שניתן להעביר במסילה בכל שעה.

מייקסנר קידם תכנון ארוך טווח לרכבת ישראל ובמסגרתו הקמתן של המסילות המהירות בין המטרופולינים הגדולים בישראל (חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע)[4].

בנובמבר 2022 מייקסנר היה שותף להסכם הפעלה חדש יחד עם משרד התחבורה ומשרד האוצר[5]. באותה שנה פעל מייקסנר להעברת מרכז השליטה והבקרה של רכבת ישראל, משוא"ה, אל קומת מוקדי הרכבת בבניין ההנהלה בלוד, שכלל שיפורים טכנולוגיים לניהול תנועת הרכבות.

ב־14 במאי 2023 הודיע על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל הרכבת[6], לאחר שסירובו לאפשר מינויים פוליטיים עורר עליו את זעמה של מירי רגב וגרר כמה ניסיונות מצידה להדחתו[7]. סיום תפקידו תוכנן להיכנס לתוקף ב-8 באוקטובר 2023, יום לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל, ולמרות בקשת רשות החברות להאריך את כהונתו עד לסיומה בשל מצב החירום, יו"ר הרכבת משה שמעוני, שמונה על ידי השרה רגב, דרש את סיום תפקידו המיידי, זאת טרם אישורו של המנכ"ל החדש על ידי ועדת המינויים והממשלה.[8]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקסנר נשוי ואב לשלושה, מתגורר בפתח תקווה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיכה מייקסנר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]