משתמש:קמילהקביו78/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נועה קירל

נועה קירל (נולדה ב-10 באפריל 2001) היא זמרת, שחקנית, מדבבת, רקדנית, דוגמנית, מעצבת אופנה ומנחת טלוויזיה ישראלית.


ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדות ותחילת הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קירל נולדה וגדלה ברעננה, בת לאמיר, בעל עסק ליבוא ושיווק זכוכית, ואילנה קירל, בעלת בוטיק אופנה. לקירל שני אחים גדולים – ניב ועופרי, זמר היפ הופ.

בגיל 10 עשתה אודישן לתוכנית המציאות "בית ספר למוסיקה" בערוץ 2, אך לא התקבלה. בגיל 13, הופיעה לצד אליאנה תדהר בקמפיין לחברת קרליין.

( מתוך השיר קילר )

2015–2017: פושרז, סינגל בכורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלה להתפרסם כאשר הופיעה בסדרת הדוקו-ריאליטי "פושרז" מבית HOT, העוקבת אחר הורים שדוחפים את ילדיהם להצלחה בתחומים שונים, והציגה את קירל ואביה, התומך כלכלית בפיתוח קריירת הבידור שלה. קירל מנוהלת בידי הסוכן רוברטו בן-שושן.

הקריירה המוזיקלית של קירל החלה בשנת 2015 כאשר הוציאה שיר בשם "מדברים", השיר נכתב בידי הראפר איזי וזכה להצלחה מפתיעה לאחר שצבר צפיות רבות. בעקבות הצלחתו הוציאה באותה שנה שיר נוסף בשם "קילר", פרי עטו של עומרי סגל. הווידאו קליפ הפרובוקטיבי המלווה עורר סערה בשל גילה הצעיר של קירל. הקליפ צבר צפיות רבות באתר YouTube והפך למזוהה ביותר שלה. היא הוציאה שירים נוספים, שהוצגו באתר יוטיוב והושמעו בתחנות רדיו שונות, בהם "יש בי אהבה" (נובמבר 2015) אשר היה לשירה הראשון להיכנס לפלייליסט של גלגלצ, "רק אתה" (אפריל 2016), "חצי משוגע" (יולי 2016), "ביי לחופש" (יולי 2016) ו"תן לי סימן" (דצמבר 2016). בסוף שנת 2016 זכתה בתואר "זמרת השנה" בטקס נבחרי הילדים.

ב-26 בפברואר 2017 קירל הנחתה את התוכנית המוזיקלית "ליפסטאר" בערוץ kidZ, לצד שגיא ברייטנר.

במאי 2017 הוציאה שיר בשם "מקום לשינוי" אותו שרה בדואט עם אביאור מלסה שאף כתב והלחין את השיר. קירל הוציאה מספר שירים נוספים במהלך השנה כאשר כולם הם סינגלים שיווקים ביניהם: "לרקוד", "כמעט מפורסמת", "Wow", "מי ייתן לי את הכוח".

ב-22 ביוני כיכבה בתפקיד מרכזי בסרט הקולנוע לבני הנעורים "כמעט מפורסמת", לצד עומר דרור. באותה שנה גם הופיעה במופע "שלושת המוסקטרים" לצדו של עומר דרור.

ב-28 באוגוסט, הוציאה קירל סינגל אשר ביצעה יחד עם אגם בוחבוט, גרסת כיסוי לשירו של דני סנדרסון; "אצל הדודה והדוד", כחלק ממסע פרסום לחברת בזק.

בנובמבר 2017 יצגה את ישראל בטקס "פרסי המוזיקה של MTV אירופה" (EMA), בקטגוריית "האמן הבינלאומי".

2018: כפולה, #Freestyle פסטיגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1 בינואר 2018, החלה לשחק בסדרת הטלוויזיה "כפולה", בתפקיד כפול כנועה קירל (עצמה) וכקיטי פופר (ליבי עומר); בלוגרית שכותבת כל דבר שקורה עם עצמה המפורסמת. הסדרה משודרת בערוץ KidZ ב-yes וב-HOT. ב-18 בפברואר, החלה להשתתף בתוכנית הכישרונות "גוט טאלנט ישראל" כשופטת לצד מיה דגן, מאור זגורי וג'ורדי. ב-25 במרץ, הוציאה את "מגיבור לאויב". ב-1 במאי באותה השנה, עלתה לאוויר הסדרה "שלטון הצללים" בה משחקת בתפקיד בשמת. ב-28 ביוני, הוציאה את "בא לי אותך". ב-9 באוגוסט, הועלה "מופע כפולה" בכיכובה של קירל ושל וכוכבי הסדרה כפולה בהיכל מנורה מבטחים. ב-20 באוגוסט, יצא לאור שיר הנושא של המופע, "#Freestyle פסטיגל", בתחילת ספטמבר 2018, יצא סרט באורך מלא למען קידום המופע. המופע עצמו רץ בין התאריכים ה-13 בנובמבר 2018 ועד 8 בינואר 2019.

ב-5 בספטמבר התארחה קילר בשיר "סינדרלה", של ההרכב האולטראס. ב-20 בספטמבר, הוציאה בשיתוף עם שלישיית מה קשור ואיתי לוי, גרסת כיסוי חדשה לשיר "סיבה טובה" של אריק סיני בשם "הנה זה בא", בשביל קמפיין של חברת HOT. באוקטובר, נבחרה קירל בפעם השנייה לייצג את ישראל בפרסי המוזיקה של MTV אירופה, אך לא יכלה להשתתף בטקס שהתקיים בספרד בשל לוח זמנים צפוף. באותו החודש החלה קירל להיות הפרזנטורית החדשה של חברת הקוסמטיקה כיף. ב-2 בנובמבר, הוציאה את השיר "זיכרון ישן" בשיתוף עם הזמר יהונתן מרגי, במסגרת מופע הפסטיגל. ב-11 בנובמבר, הוציאו כוכבי פסטיגל 2018, ביניהם קירל, את השיר המקורי "תנשום" בליווי קליפ נלווה. ב-23 בנובמבר השתתפה במופע מחווה לזכרו של אמיר פרישר גוטמן בשם "כאילו אין מחר" לצד אמנים רבים.

בדצמבר, הובילה קירל קמפיין בשיתוף עם ערוץ KidZ והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים למען חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים וקורקינט.

2019–הווה: רנואר, מיזמים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-22 בינואר 2019, הודיעה חברת "רנואר" כי קירל היא הפרזנטורית המוזיקלית החדשה שלהם. ב-10 בפברואר 2019, הוציאה את "Drum". הקליפ לשיר צולם בתאילנד ועלות הפקתו נעמדה על כחצי מיליון שקלים. השיר ליווה את קמפיין פברואר-אפריל 2019 של מותג האופנה הישראלי "רנואר". ב-17 באפריל, הוציאה את השיר "אמא שלי" במסגרת פרויקט שם עולם 2019. ב-28 באפריל הוציאה את השיר "חצוף", שזכה להצלחה. במאי, נודע כי היא תיכנס לתפקיד מנטורית בעונה הבאה של תוכנית הריאליטי "בית ספר למוסיקה", לצד הראל סקעת, משה פרץ ומירי מסיקה.

ב-14 ביולי, כיכבה קירל בקליפ של קרן פלס לשיר "מי אני?" כשחקנית הראשית בקליפ. ב-22 ביולי, הוציאה את השיר "פאוץ'" בחסות FILA. השיר זכה להצלחה רבה, והיה לראשון של קירל שהגיע למקום הראשון במצעד של גלגלצ. ביולי, נודע כי קירל עתידה לקחת חלק ב-"#PLAYפסטיגל" לצד אליאנה תדהר, יהונתן מרגי, עדן בן זקן, איתי לוי ואנה זק. המופע החל לרוץ ב-30 בנובמבר 2019 ועתיד להסתיים ב-30 בינואר 2020. באוגוסט 2019, השיקה קירל קולקציית איפור במהדורת מוגבלת בשיתוף פעולה עם חברת האיפור MAC. ב-22 בספטמבר, השיקה קולקציית קפסולה לחברת "רנואר". באותו היום הוציאה את השיר "SLT"; הסינגל השני המלווה את הקמפיין לקולקציה.

ב-6 באוקטובר 2019, התארחו קירל ולירן דנינו בסינגל "מאושרים", של ההרכב המוזיקלי דולי ופן. חודש לאחר מכן, הוציאו הצמד גרסה אקוסטית של השיר. ב-4 בנובמבר, ייצגה את ישראל בפעם השלישית ברציפות בטקס פרסי המוזיקה של MTV אירופה. בדצמבר 2019, יצא לאור אלבום האוסף בו לקחה קירל חלק - אם הייתי שר לך - שרים יגאל בשן, פרויקט מטעם ארומה מיוזיק ורשת ג', שם היא מבצעת גרסת כיסוי לשיר יש לי ציפור קטנה בלב. ב-11 בדצמבר, במסגרת פסטיגל 2020 הוציאו כוכבי הפסטיגל, ביניהם קירל, שיר מקורי אותו יצר עילי בוטנר בשם "יבוא לטובה".

בדצמבר 2019, התארחה כשופטת אורחת בעונה השביעית של הכוכב הבא לאירוויזיון. בנוסף, במסגרת מצעד העשור של גלגלצ ביצעה קירל גרסה מחודשת לשיר Can’t Feel My Face של דה ויקנד. ב-14 בינואר 2020 הוציאה קירל את הסינגל אם אתה גבר. בתחילת שנת 2020 כלל המגזין פורבס את קירל ברשימה ההצעירים המבטיחים של שנת 2020.

ב-17 בפברואר 2020, פרסמה קירל בעמוד האינסטגרם שלה כי היא תשתתף במופע מיוחד הצפוי לעלות בפסח 2020 בשם "SUPERSTAR" בהיכל מנורה מבטחים לצד סטטיק ובן-אל תבורי, יהונתן מרגי, סטפן לגר, גל אדם, ואגם בוחבוט. לאחר מכן נודע כי בשל התפרצות נגיף הקורונה בישראל, נדחה המופע ליוני 2020. קירל לקחה חלק בשיר "נשארים ביחד" ביוזמת חברת סמסונג ובהשתתפות אמנים וידוענים רבים - ביניהם רותם סלע, אביב אלוש ומיה דגן, בהפקת ג'ורדי.

ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, קירל לקחה חלק בטקס "לכל איש יש שם", באירוע אשר צולם מראש על פי הנחיות משרד הבריאות בשל מגפת הקורונה. ביום העצמאות ה'תש"ף הופיעה קירל בטקס הדלקת המשואות לצד עדן חסון.

בפברואר 2020, התגייסה קירל לצבא הגנה לישראל ומשרתת בלהקה צבאית שהוקמה במיוחד עבורה, במסגרתה היא מופיעה בפני חיילים וחיילות. במאי 2020 בעקבות הביקורת על שידור הופעה שלה בבסיס צבאי מלווה בשני רקדנים חיילים, הורה ראש אכ"א מוטי אלמוז לבטל את המקצוע הצבאי "רקדן צבאי".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור שם הלידה של קירל היה נויה, אך לאחר שהתגלתה אצלה מחלת כליות החליטו הוריה, בעצתו של רב, לשנות את שמה לנועה.

בשנת 2016, החלה קירל מערכת יחסים מתוקשרת עם הדוגמן ברק שמיר, מערכת היחסים נמשכה כשנתיים עד אוגוסט 2018. בספטמבר 2018 החלה קירל מערכת יחסים עם הזמר יהונתן מרגי.[עריכת קוד מקור | עריכה]

דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של קמילהקביו78.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של קמילהקביו78.