משה פרץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משה פרץ
לידה 10 במאי 1983 (בן 40)
כ"ז באייר ה'תשמ"ג
טבריה, ישראל
שם לידה משה פרץ
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-2002
עיסוק זמר
סוגה מוזיקה ים תיכונית, פופ, דאנס
סוג קול טנור עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Play Records
שיתופי פעולה בולטים עומר אדם, אגם בוחבוט, ליאור נרקיס, שלומי שבת, חנן בן ארי, נסרין קדרי, אייל גולן
בת זוג ירדן גוזלן
מספר צאצאים 4
פרסים והוקרה פרס אקו"ם עריכת הנתון בוויקינתונים
mosheperez.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
משה פרץ בהופעה בירושלים, 2010

משה פרץ (נולד ב-10 במאי 1983) הוא זמר, שחקן, מלחין ופזמונאי ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משה פרץ נולד למיגל ומרסל פרץ וגדל בטבריה. עוד בילדותו החל לשיר כפייטן בבית הכנסת "יעקב גז" בטבריה, הסמוך לבית הוריו. מגיל 16, החל לעבוד כספר עד שהתפרסם כזמר.[1] פרץ התגייס לצה"ל בנובמבר 2001 לחיל החימוש. כאשר עלה לשיר את "שיר למעלות" בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שנערך בבסיסו, קיבל משובים חיוביים, וקצין החינוך סייע בידו לגשת לבחינות הקבלה ללהקה צבאית. ביולי 2002 עבר את בחינות הקבלה בהצלחה והתקבל לצוות הווי פיקוד צפון, ובמקביל החל לעבוד על הפקת אלבום משלו.

קריירה מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

2004–2013[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרץ החל להקליט את אלבומו הראשון כבר בתחילת שנת 2004. האלבום יצא לבסוף לחנויות ביוני 2005, לאחר שחרורו מצה"ל. אלבום הבכורה שלו קרוי על שם הסינגל הראשון שיצא ממנו לרדיו, "מביט אל המרומים". מהאלבום נמכרו בישראל למעלה מ-10,000 עותקים. סינגלים נוספים שיצאו מתוך אותו האלבום: "שחורת עיניים", "ילד מאוהב", "האישה שלי" ו"דרך ארוכה" (עיבוד מחודש לשירה של גלי עטרי).

פריצתו המשמעותית של פרץ באה עם הוצאת הסינגל "אש", אותו כתב, בסוף שנת 2006. בעקבות הצלחת הסינגל, הוא הוציא בנובמבר 2007, את אלבומו השני, שקרוי על שם הסינגל, "אש". פרץ כתב את רוב השירים והלחנים באלבום, כמו גם ביתר אלבומיו הבאים. סינגלים נוספים, שיצאו מתוך אותו האלבום לרדיו הם "זה הזמן", "כמו השקט", שנכתב במשותף עם דודו אהרון, "יש רגעים" ו"בחלומות שלי". סינגל נוסף שיצא לאחר מכן ולא נכלל באותו אלבום הוא "ורק איתך", שהופיע כחלק מן האלבום הבא שלו, האלבום השלישי, "אלייך".

בפברואר 2008, הוציא פרץ את הסינגלים "אלייך" ו"ואולי", שהגיעו למקומות הראשונים במצעדי הרדיו ונשארו בראש במשך תקופה ארוכה. בתחילת אותה שנה, פרץ החל גם לככב בסדרת דרמה שהופקה לסלולר, "פרץ של אהבה", לצידם של: שרון אלכסנדר, דפנה ארמוני, מיכל גבריאלוב ועוד. באוקטובר 2008 יצא הסינגל "כל בוקר", ובנובמבר האלבום השלישי והמלא, "אלייך", כאשר באותו החודש יצא גם הסינגל, "נשבע לך". סינגלים נוספים שיצאו מתוך אותו האלבום: "רציתי רק", "יותר מדי", "אני שלך" ו"אישה". באלבום זה ניתן גם למצוא את "שיר המעלות", שזכה ללחן ועיבוד מחודש. כעבור מספר חודשים לאחר הוצאתו, הגיע האלבום למעמד פלטינה על מכירות של למעלה מ-40,000 עותקים בנקודות מכירה בישראל.[2][3][4]

כתיבה לזמרות ולזמרים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שנת 2008, כתב פרץ לאלבומה של שרית חדד "מרוץ החיים" את השיר "מילה טובה". זהו השיר הראשון שהוא כתב לאמן אחר. פרץ כתב גם לאלבומו של שלומי שבת "אני שר אלייך" את השיר "משתגע מאהבתך". כמו כן גם הלחין לתמיר גל את השיר "כל הבנות סביבי" מתוך האלבום "עכשיו זה בא", למילים של שרון אסולין. במהלך שנת 2009 פרץ ודודו אהרון כתבו והלחינו יחדיו לליאור נרקיס את השיר "מתוקה".

ביוני 2009, הוציא פרץ את הסינגל "שתיים בלילה", הסינגל הראשון מתוך אלבומו הרביעי, אשר הגיע למקום הראשון במצעדי גלגלצ ורשת ג' ונשאר בראשם במשך מספר שבועות. בספטמבר אותה שנה הוציא פרץ את הסינגל השני, "מהשמיים". בהמשך הוציא פרץ בערב ראש השנה את הסינגל השלישי, "אשמור עלייך". בראש השנה נבחר פרץ ל"זמר השנה" של "רדיו אמצע הדרך". בתחילת נובמבר 2009 החל פרץ להשתתף בעונה החמישית של תוכנית הריאליטי "רוקדים עם כוכבים", המשודרת בערוץ 2. בתוכנית הגיע פרץ לשלב הגמר וסיים במקום השני. ב-16 בנובמבר 2009 הופיע פרץ לראשונה ב"היכל התרבות", במופע מושקע אותו ביים צדי צרפתי ובו הושקעו לא פחות מ-100,000 דולרים. במהלך המופע חשף פרץ את הסינגל הרביעי מתוך אלבומו החדש, "אמא", אותו הקדיש לאמו שישבה בקהל.

בתחילת מרץ 2010, במהלך טקס "תחרות מלכת היופי", שר פרץ את הסינגל החמישי "איך שאת יפה", ולאחר כמספר ימים יצא האלבום הרביעי והמלא, "מהשמיים". אלבומו הרביעי של פרץ הגיע במהלך השנים 2010 ו-2011 למעמד אלבום פלטינה כפול, כשהוא מכיל בתוכו גם את השירים "אין כמו בבית", "עד שתשובי אליי", "מה קורה איתך" ו-"תמיד ידעתי". במרץ 2010 זכה משה פרץ ב"פרס אקו"ם" בקטגוריית הישג השנה במוזיקה. זכייתו בפרס ע"ש עוזי חיטמן נומקה על ידי חבר השופטים:

בזכות כתיבתו המיוחדת הן כפזמונאי והן כמלחין, שבשונה מהתבניות המלודיות הים-תיכוניות המקובלות הצליח ליצור קו מוזיקלי ייחודי לו... כמבצע הוא הצליח לגעת ברגשותיהם של רבבות מאזינים... אישיותו הענווה והכובשת הפכו אותו השנה לכוכב רוקסטאר אמיתי

חבר שופטי ועדת פרס אקו"ם, משה פרץ מקבל את פרס אקו"ם, 25 במרץ 2010

באפריל 2010, במהלך יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, השתתף פרץ בפרויקט "עוד מעט נהפוך לשיר" להנצחת חללי מערכות ישראל, בו מולחנים ומבוצעים שיריהם של חללי צה"ל, ואשר מופק בחסות גלי צה"ל וערוץ 2. פרץ הלחין וביצע את השיר "את הטמון בי לא תוכלי לדעת", למילים של רב-טוראי אלון שורק שנהרג בתאונת הרכבת בבית יהושע בשנת 2006. במהלך שנת 2010 במסגרת השקת אלבומו הרביעי החדש, יצא פרץ לסיבוב הופעות ברחבי הארץ, בשילוב עם עשרות נגנים, אורחים ורקדניות. לאחר שהופיע ב"היכל התרבות" בתל אביב, הסיבוב כלל גם בין היתר חמש הופעות שהתקיימו ב"אמפי קיסריה" במהלך סוף חודש מאי וחודש יולי אותה השנה. בספטמבר 2010 הוציא לרדיו את הסינגל הראשון מתוך אלבומו החמישי "אין כמוך", אותו כתב והלחין יחד עם גילי זכאי, בהפקתם ובעיבודם המוזיקלי של יעקב למאי וטל שגב. הסינגל הושמע רבות בתחנות הרדיו ואף עמד בראשי מצעדי הפזמונים שבועות רבים. בנובמבר אותה שנה הוציא את הסינגל השני, "ארוץ עד אלייך".

בינואר 2011 הוציא פרץ לאור את הסינגל השלישי, "קחי אותי אלייך"[1] . בפברואר 2011 הוציא את הסינגל הרביעי, "כמו מלך" וביצע אותו בסיבוב הופעות ראשון מסוגו בישראל. באפריל 2011 חבר פרץ אל יניב בן משיח והוציא איתו לאור את דואט התפילה "ואחרי ככלות הכל", אותו גם כתב והלחין. במאי 2011, יצא פרץ לסיבוב הופעות מחודש, שנקרא "ארוץ עד אלייך", על שם אחד הסינגלים מאלבומו החמישי, שהחל בהופעות ב"אמפי קיסריה" בשילוב עם נגנים, אורחים ורקדניות. במהלך ההופעה שלו ב"קיסריה", הוציא לאור פרץ את הסינגל "רחוק ממך". באמצע אוגוסט 2011 הוציא פרץ את הסינגל המצליח "אלף פעמים", וכעבור חודש את האלבום החמישי והמלא "זיקוקים". האלבום זכה להצלחה מיידית ברשת ולאחר חודשים ספורים הגיע למעמד פלטינה כפול עם מכירות של למעלה מ-80,000 עותקים. בתחילת שנת 2011 נבחר פרץ להשתתף בתוכנית הטלוויזיה "בית ספר למוסיקה" כחלק מצוות המורים, לצדם של הזמרים יהורם גאון, קרן פלס ומתי כספי ובהנחייתו של צביקה הדר. התוכנית, שעלתה לשידור לקראת סוף אותה שנה, שודרה בערוץ 2 במסגרת הזכיינית קשת. פרץ נאלץ להחמיץ את הפרימיירה של התוכנית בשל מסע הופעות שערך בארצות הברית לקראת סוף חודש נובמבר אותה שנה. במהלך מסע ההופעות שלו בארצות הברית הופיע פרץ בין היתר בעיר לוס אנג'לס ב"אמפיתיאטרון גיבסון" מול קהל בן יותר מ-6,000 איש.

מנטור בתוכניות טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2012 הצטרף פרץ אל חבר השופטים של תוכנית המציאות "כוכב נולד". בתחילת ספטמבר 2012 בגמר כוכב נולד חשף פרץ לראשונה את הסינגל "אולי הלילה", הראשון מאלבומו השישי. בערב ראש השנה 2012 זכה שירו של פרץ "זיקוקים" בתואר שיר השנה במצעד הפזמונים העברי השנתי של רשת ג. ב-14 בדצמבר 2012 הוציא לאור את השיר "הראשונה" לקראת אלבומו השישי.

בינואר 2013 הוציא לאור את הסינגל "הטעם הישן". במרץ 2013 הוציא פרץ את הסינגל "חלמתי", אותו כתב יוסי בן דוד והלחין נדב אסולין. בשנת 2013, הדריך את אגם בוחבוט בת התשע, שזכתה במקום הראשון בתוכנית "בית ספר למוזיקה", המחזור השני. במאי 2013 עזב פרץ את התוכניות "כוכב נולד" ו"בית ספר למוסיקה", ועבר לתוכנית המתחרה "אקס פקטור". פרץ שימש כשופט וכמנטור בתוכנית שמשודרת בערוץ 2, גם בעונה השנייה. ביוני 2013 הוציא פרץ ביחד עם ליאור נרקיס את הדואט הקצבי "מול כל העולם" אותו גם כתב והלחין. בתחילת אוגוסט 2013 הוציא פרץ את אלבומו השישי במספר "כל המילים השמחות", מתוכו בלטו הדואט "ילדה קטנה" עם אגם בוחבוט והסינגלים "כל המילים השמחות", "את שאהבה נפשי" ו-"זיכרונות".

2014 ואילך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-19 בפברואר 2014 הוציא פרץ את הסיגל "אם זאת מלחמה", הראשון מאלבומו השביעי. ב-24 ביוני 2014 הוציא פרץ לתחנות הרדיו את הסינגל השני "תהיה מאושר". בערב ראש השנה 2014 זכו פרץ והילדה אגם בוחבוט עם השיר "ילדה קטנה" בתואר דואט השנה לשנת תשע"ד במצעד השנתי של אתר mako וערוץ 24.

ב-20 בינואר 2015 הוציא את הסינגל "ברצלונה", השיר הגיע למקום השמיני במצעד השבועי של מדיה פורסט.[5] ב-22 במרץ הוציא את הסינגל "גם אם העולם יתהפך" שהגיע למקום השני במצעד השבועי של מדיה פורסט.[6] ב-19 באפריל של אותה השנה השתתף פרץ בפרויקט משותף של "ידיעות אחרונות" ושל המוזיקאי דורון מדלי לזכר חללי צה"ל שנפלו ב"מבצע צוק איתן", במסגרתו ביצע את שיר הזיכרון "אח שלי" למילים ולחן של מדלי. את קליפ השיר צילם פרץ ביחד עם משפחות החללים בעוטף עזה. ב-11 במאי 2015 הוציא פרץ את אלבומו השביעי בקריירה "סימני הזמן". בקיץ 2015 יצא פרץ ביחד עם הזמר עומר אדם למסע הופעות משותף ברחבי הארץ בשם "מהפכה" שזכה להצלחה ענקית מעבר למצופה. במהלך מסע ההופעות המשותף הוציאו פרץ ואדם את הדואט "היא רק רוצה לרקוד" שהפך לאחד השירים המצליחים והפופולריים ביותר באותה תקופה בישראל. באותה שנה הוציא קליפ מלא בו שר את השיר "מישהו הולך תמיד איתי" של עפרה חזה.[7]

בסוף 2016, הוא הוציא את "כוס של יין" שהפך ללהיט גדול. לאחר מכן באו הסינגלים "לילות ארוכים" ו-"על משכבי", דואט עם חנן בן ארי, ולאחר מכן הוציא סינגל נוסף בשם "קרמלה" שהגיע למקום ה-12 במצעד השנתי של גלגלצ[8] ולמקום ה-7 במצעד השנתי של רשת גימל. ב-7 ביוני 2017, הוציא את אלבומו השמיני "בחור חדש" שמכר בתוך כחודש 20 אלף עותקים והגיע למעמד אלבום זהב.[9]

בפברואר 2018 הוציא ביחד עם נסרין קדרי את הלהיט "היינו שניים", שזכה להצלחה רבה בארץ, ואף נכלל באלבומה ה-3 לומדת ללכת. ביוטיוב, זכה הקליפ של השיר להצלחה חסרת תקדים גם כן, כאשר צבר למעלה מ-11 מיליון צפיות.[10] ב-17 במאי 2018, הוציא פרץ שלושה דואטים עם אייל גולן: "הולכים להשתגע" ו"המילים החסרות" ו"כמה ימים"[11]

ב-25 ביולי 2018, משה פרץ ואייל גולן שיתפו פעולה לראשונה על במה אחת במופע מוזיקלי משותף בשם "הולכים להשתגע".[12] באותה שנה בחנוכה פרץ הופיע לראשונה במופע "#freestyle פסטיגל". לצד עידן רייכל, נועה קירל ויהונתן מרגי.

ב-10 בספטמבר 2019 פורסם שפרץ ואלני פוריירה יבצעו דואט חדש על בימת קיסריה.[13] בהופעתו בקיסריה ב-18 בספטמבר שרו יחד בגרסה ישראלית את שירה של פוריירה שיצא כחודשיים לפני ההופעה "Loquita" שבמקור הוא דואט עם הזמר היווני קליידי.[14] בחנוכה באותה שנה הופיע במופע "פופ אפ מיוזיק 2" עם נטע ברזילי ועומר אדם.

בשנת 2020 חזר לצוות המורים של עונה 4 של בית ספר למוזיקה, הפעם לצד שלושה מורים חדשים: מירי מסיקה, נועה קירל והראל סקעת, ולצד המנהל החדש של בית הספר עידו רוזנבלום.

ב-3 בפברואר 2022 הוציא את הסינגל "מה נשאר", שהגיע למקום השלישי במצעד הסינגלים השבועי של מדיה פורסט. ב-14 באפריל הוציא את הסינגל "ניגשת לאט". ב-14 באוגוסט הוציא את הסינגל "דון חוליו". ב-15 בספטמבר הוציא את הסינגל "אהבה כזאת" עם ליאור נרקיס. ב-22 בנובמבר הוציא את הסינגל "מסלוניקי עד ליפו" שהגיע למקום ה-11 במצעד הסינגלים השבועי של מדיה פורסט.[15]

ב-12 בינואר 2023 הוציא את הסינגל "קרובים" עם שלומי שבת. ב-10 במאי הוציא את הסינגלים "געגוע" ו"לזוז", כשהראשון הגיע למקום ה-15 במצעד העברי של מדיה פורסט. ב-29 במאי 2023 הוציא את האלבום "געגוע". ב-13 ביולי הוציא את הסינגל "מתגעגע". ב-21 ביולי הוציא כסינגל גרסת כיסוי לשיר "אולסטאר וגופיות" של אנה זק. באוגוסט פורסם כי אגם בוחבוט ופרץ עומדים בפני הליכים משפטיים ונפרדים לאחר עשור של שיתוף פעולה. ההליכים המשפטיים הם בשל חילוקי דעות לגבי ההיבטים הכספיים של הפרידה המקצועית שלהם.[16] ב-19 בנובמבר הוציא את "לנצח תישאר" לזכרם והנצחתם של הלוחמים, והלוחמות של צה"ל וכוחות הביטחון שנפלו במלחמת חרבות ברזל.[17]

ב-5 במרץ 2024 הוציא פרץ את הסינגל "את מקום ראשון".[18]

פרשות פליליות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2010 עוכב לחקירה במשטרת ישראל בחשד להשתמטות ממס. הוא שוחרר בערבות עצמית ובהתנצלות, אולם מנהלו האישי אמנון זנדני שהה בהארכת מעצר מספר ימים. במאי 2013 הגישה רשות המיסים לבית משפט השלום ברמלה כתב אישום נגד פרץ ואמרגנו בגין העלמת מס בסדר גודל של כמיליון ש"ח.[19] במרץ 2016, בעקבות הסדר טיעון, הודה פרץ והורשע,[20] ובהמשך נדון לארבעה חודשי עבודות שירות, 8 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, וקנס של 60 אלף ש"ח.[21]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרץ נשוי לירדן ואב לארבעה, ומתגורר בבאר יעקב.[22] הוא גיסו של הכדורגלן שובל גוזלן.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה פרויקט
2010 פרס אקו"ם הישג השנה במוזיקה זכייה
2012 טקס נבחרי הילדים זמר השנה זכייה
2022 פרסי נבחרי השנה של פרוגי זמר השנה מועמדות

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2010: LIVE בהיכל התרבות - אש
  • 2013: משה פרץ - ההופעה בקיסריה
  • 2014: מול כל העולם - הופעה חיה בהיכל נוקיה
  • 2015: מהפכה! (Live) (הופעה משותפת עם עומר אדם)

אלבומי אוסף[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2009: משה פרץ - המיטב

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא משה פרץ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אתר למנויים בלבד רז שכניק, בליבו בוערת אש, באתר "ידיעות אחרונות", 3 בנובמבר 2021
  2. ^ רז שכניק, צעקתי "מה עשית לי", באתר ynet, 1 בנובמבר 2016
  3. ^ רז שכניק, קיבלתי פצצה לפנים, באתר ynet, 2 בנובמבר 2016
  4. ^ אבי שושן, ‏משה פרץ, גרסת האנפלגד, באתר ‏מאקו‏, 23 ביוני 2009
  5. ^ המצעד השבועי של מדיה פורסט, באתר מדיה פורסט, ‏25–31 בינואר 2015
  6. ^ המצעד השבועי של מדיה פורסט, באתר מדיה פורסט, ‏29 במרץ-4 באפריל 2015
  7. ^ Yoram Swisa Swis Music Group (2015-04-23), משה פרץ - מישהו הולך תמיד איתי - מנגינה למדינה - יורם סוויסה, נבדק ב-2018-08-02
  8. ^ המצעד הישראלי השנתי של גלגלצ ו-וואלה! NEWS, באתר וואלה!‏, 19 בספטמבר 2017
  9. ^ גאיה קורן, רק רוצה לישון, באתר ynet, 10 ביולי 2017
  10. ^ משה פרץ (2018-02-17), משה פרץ ונסרין קדרי - היינו שניים, נבדק ב-2018-09-08
  11. ^ האזינו לשני דואטים של משה פרץ ואייל גולן: "הולכים להשתגע" ו"המילים החסרות", באתר וואלה!‏, 17 במאי 2018
  12. ^ מפגש פסגה: אייל גולן ומשה פרץ יערכו לראשונה מופע משותף, באתר וואלה!‏, 12 ביוני 2018
  13. ^ משה ואלני יבצעו דואט חדש בקיסריה, באתר ‏מאקו‏, 10 בספטמבר 2019
  14. ^ אבי ז, הזמרת היווניה אשר ייצגה את קפריסין באירוויזיון 2018 – אלני פוריירה (Eleni Foureira) והזמר הישראלי משה פרץ, הקליטו יחד דואט לשיר "Loquita". הופעה משותפת נערכה אמש בקיסריה, באתר Euromix, ‏19 בספטמבר 2019
  15. ^ המצעד השבועי של מדיה פורסט, באתר מדיה פורסט, ‏1-7 בינואר 2023
  16. ^ גיל משעלי, ‏גורמים בתעשיית המוזיקה מגיבים להליך המשפטי של משה פרץ ואגם בוחבוט: "השקיע בה כ-2 מיליון שקל", באתר ‏מאקו‏, 8 באוגוסט 2023
  17. ^ משה פרץ - לנצח תישאר, נבדק ב-2023-11-28
  18. ^ אריאל פייגליןמשה פרץ, הפיל הכחול ונינט: זמרי ישראל ממשיכים ליצור את פסקול המלחמה, באתר ערוץ 7, 12 במרץ 2024
  19. ^ אלי סניור, משה פרץ מואשם בהעלמת מס, באתר ynet, 22 במאי 2013
  20. ^ גלעד מורג, הזמר משה פרץ הורשע בהעלמת הכנסות במיליון שקל, באתר ynet, 10 במרץ 2016
  21. ^ ת"פ (רמלה) 43400-05-13 מדינת ישראל נגד משה פרץ, ניתן ב-25 באוקטובר 2016
  22. ^ יפעת הללי, ‏החיים הטובים: משה פרץ רכש וילה עם בריכה, באתר ‏מאקו‏, 28 ביוני 2010


הקודם:
2010: דודו אהרון
פרס נבחרי הילדים לזמר השנה
2011–2012: משה פרץ
הבא:
2013–2014: שלומי שבת