משתמש:Amal ghawi/הבחירות לרשות המחוקקת הפלסטינית 2006

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תבנית {{פרלמנט}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

הבחירות השניות "למועצה המחוקקת" (PLC), הגוף מחוקק של הרשות הלאומית הפלסטינית (PNA), התקיימו ב-25 בינואר 2006. התוצאה הייתה ניצחון עבור חמאס, מערער תחת שם רשימה של שינוי ורפורמה, הם ניצחו עם 74 מושבים מתוך 132 מושבים, בעוד פוסק הדין פתח זכה רק ב-45. בנתונים של אחוזי קולות חמאס קיבל 44.45% מהקולות, בעוד פתח קיבל 41.43% של הבחירות המחוזיות, חמאס מספר המועמדים שנתקבלו 41.73% ופתח מפלגה מספר המועמדים שנתקבלו 36.96%. הפרלמנט נחנך ב-18 בפברואר 2006.

ראש הממשלה, אחמד קורי  התפטר, אבל לבקשתו של הנשיא אבו מאזן, נשאר כראש ממשלת הביניים 19 פברואר 2006, כאשר מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה יצר ממשלה חדשה.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבחירות של שנת 2006 היו הבחירות השניות בהם בחרו הפלסטינים למועצה המחוקקת הפלסטינית הבחירות כלליות הקודמות התקיימו ב -1996. הבחירות נדחו במשך שנים רבות בשל מחלוקת בין פתח לחמאס. במארס 2005 נחתם הסכם בין הצדדים במסגרתו יצאו הפלסטינים ב"הצהרה הפלסטינית של קהיר", הצהרה שקראה לבחירות מעורבות לכנסת (הבחירות הקודמות ב -1996 התבססו על תבנית:בחירות בשיטה הרובנית עם מספר רב של חברים.↵מצביעים פלסטינים ברצועת עזה ואת הגדה המערבית (כולל מזרח ירושלים) היו זכאים להשתתף בבחירות. מוקדם יותר, 2005 הבחירות המוניציפליות ו 9 בינואר 2005 הבחירות לנשיאות התקיימו.↵לאחר ניצחונה המהדהד של החמאס בבחירות אלה, שינה אבו מאזן את שיטת ההצבעה באופן ייצוג יחסי למערכת ייצוגית מלאה, לפי צו נשיאותי, תוך עקיפת הבקר הפונקציונלי.↵ארצות הברית הוציאה 2.3 מיליון דולר ב- USAID על תמיכה בבחירות הפלסטיניות, שנועדו כביכול לחזק את הדימוי של הנשיא עבאס ומפלגת הפתח שלו. משרדי USAID השתמשו בחשבונות הוצאה לפועל עבור פרויקטים שונים, כולל נטיעת עצים, תוספות לבית הספר, טורניר כדורגל, ניקיון רחובות ומחשבים במרכזים קהילתיים. הסירה את דרישת המיתוג הרגילה שלה על פעילותה הממומנת. ארצות הברית הואשמה בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות.

שיטת הבחירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבחירות הקודמות נבחרו 88 PLC חברי קונגרס ממספר רב של מחוזות באמצעות ההצבעה. לקראת בחירות 2006, שונה חוק הבחירות הפלסטיני כדי להרחיב את המועצה המחוקקת הפלסטינית מ -88 ל -132 מושבים ולהציג מידה מסוימת של ייצוג יחסי באמצעות מערכת הצבעה מקבילה. מערכת ההצבעה המעורבת חילקה את מועמדי הבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית לשתי קבוצות 50% נבחר על ידי ייצוג יחסי לוקח את OPT בתור יחיד מחוז ו-50% על ידי majoritarian מערכת מחוזות שונים.

כל מצביע מקבל שני פתקים. על הראשון, הבוחר בוחר אחת מתוך מספר ארצית רשימות מפלגתיות. 66 המועצה המחוקקת המושבים מחולקים באופן יחסי (בהתאם Sainte-Laguë שיטה) רשימות אלה שקיבלו יותר מ-2% מכלל הרשימה קולות; אם רשימה מקבלת שישה מנדטים, אז שישה מועמדים בחלק העליון של הרשימה בבחירות PLC. כל רשימה חייבת לכלול לפחות אישה אחת את שלושת השמות הראשונים, לפחות אישה אחת בעוד ארבעה שמות לפחות אישה אחת בכל חמשת השמות הבאים.

ההצבעה השנייה היא עבור הבוחר המקומי של המחוז. הבוחר יכול להטיל עד כמה קולות בודדים מועמדים כמו שיש מקומות שלו או שלה הבוחרים. הקולות unweighted, ו-top-הצבעה בנות נבחרו על PLC. לדוגמה, בוחר את שכם יכולה להטיל עד שישה קולות; שישה מועמדים הגבוהה ביותר, להצביע הסכומים נבחר.

בכמה מחוזות, אחד או שני המושבים בצד הנוצרי המועמדים עם הכי הרבה קולות. למשל, ברמאללה, חמש המושב של המחוז, הנוצרי המועמד עם הכי הרבה קולות ייבחר על PLC, אפילו אם הוא או היא לא בין חמשת המועמדים הכוללת. שישה מושבים שמורים עבור הנוצרים נחשבים מינימום מכסת שלהם ייצוג במועצה.

מספר המקומות בכל הבחירות המחוזי מקבל נקבעת על ידי האוכלוסייה שלה; להלן הפירוט:

הקמפיין[עריכת קוד מקור | עריכה]

פתח[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני בחירות 2006, PLC היה נשלט על ידי פת " ח תנועה, אשר החזיק 68 של 88 מושבים. עם זאת, הפתח היה מותקף על ידי סכסוכים פנימיים לקראת הבחירות, עם יותר ויותר פופולרי יותר דמויות כמו מוחמד דחלאן, מי לקח שחלק במשא ומתן של 1993 אוסלו, מרוואן ברגותי (האחרון כרגע מרצה חמישה מאסרי עולם בכלא ישראלי על טרור חיובים) יישור האשמות של שחיתות, נגד הפת " ח. פתח מאורגן בחירות ראשי לקבוע את רשימת חבריו, אבל התוצאות היו במחלוקת ומרכז רשימות שהוטלו באזורים מסוימים. הצעיר פלג הגיש רשימה המכונה אל-Mustaqbal ("העתיד"), בראשות ברגותי. עם זאת, ב-28 בדצמבר 2005, ההנהגה של שני הפלגים מסכימים להגיש רשימה אחת לבוחרים, בראשות ברגותי, אשר החלה להתחרות באופן פעיל פת " ח שלו מן הכלא.

רשימת השינוי והרפורמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המרכיב העיקרי של רשימה זו הייתה אסלאמית - חמאס, תנועת פת " ח של היריב העיקרי על הפלסטינים בזירה הפוליטית. חמאס סירב להכיר בזכות של ישראל להתקיים. [דרוש מקור] חמאס סירב להשתתף ב" בחירות 1996, כי היא רואה את הרשות הפלסטינית, כפי שהוא לא חוקי בשל המו " מ עם ישראל [דרוש מקור]; כל עוד זה לא שינה את העמדה הזו [דרוש מקור]זה החזיר מועמדים ב-2006. נכנס הבחירות זה היה ניכר תאוצה בשל צפוי ההצלחה האלקטורלית בבחירות לעירייה ב-2005. [דרוש מקור]

האפשרות של הרשות הפלסטינית, הנשלטת על ידי חמאס מודאג ממשלות המערב,[דרוש מקור] אשר כמעט תמיד רואים את זה כדי להיות קבוצת טרור. [דרוש מקור], אשר מספקים סיוע חוץ זה הופך כמעט חצי של הרשות הפלסטינית תקציב[דרוש מקור]. זה היה פחד של חמאס, ניצחון זה היה זוכה במידה רבה עם נהיגה הפיוס בין ראשי פתח את רשימת" אל-Mustaqbal לצמיחת הסיעה.[דרוש מקור]

פלסטין עצמאית[עריכת קוד מקור | עריכה]

את עצמאית פלסטין רשימה בראשות מצטפא אלברע ' ות ' י, קרוב משפחה רחוק של מרוואן ברגותי. מצטפא אלברע ' ות ' י הגיע השנייה הפלסטינית הבחירות לנשיאות, 2005. המרכיב העיקרי של רשימה זו הייתה היוזמה הלאומית הפלסטינית. הרשימה הבטיחה להילחם בשחיתות, נפוטיזם, לדרוש את פירוק הישראליים בגדה המערבית מחסום, אשר בתנאים "חומת האפרטהייד", כדי לספק "באמת דמוקרטית ועצמאית 'הדרך השלישית' על הרוב הגדול של שקט, מיוצג הפלסטינית מצביעים, מי בעד לא אוטוקרטיה והשחיתות של שלטון הפת "ח צד, ולא הפונדמנטליזם של חמאס".[דרוש מקור]

אבו עלי מוסטפא[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימה זו נוצרה על ידי החזית העממית לשחרור פלסטין והוא קרוי על שם אבו עלי מצטפא, מזכ " ל החזית העממית לשחרור פלסטין שנרצח על ידי כוחות ישראלים ב-2001. החזית העממית השני בגודלו חבר מטריית הארגון לשחרור פלסטין (אש " ף), אחרי הפתח.

הדרך השלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

את "הדרך השלישית" רשימה בראשות שר האוצר סלאם פיאצ', לשעבר אבא שר חינוך גבוה ומחקר חנאן עשראווי. פלטפורמת שלהם התמקדה הרפורמה של כוחות הביטחון, דמוקרטית שיפורים וחברתית התקדמות.

בטווח של עד הבחירות. מנהיג פת "ח בשכם, האשים את" הדרך השלישית " של קבלת כספים מן ה-CIA.

החלופה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלופה רשימה קואליציה של החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, מפלגת העם הפלסטינית, את פלסטין האיחוד הדמוקרטי (פידא), שונים העצמאיים. את רשימה בראשות Qais עבד אל-כרים (אבו לילא) מ הדמוקרטית. ה-PPP המועמד קיבל 2.67% הפלסטינית הבחירות לנשיאות, 2005. ברשימה ההצבעה, הטובה ביותר שלה ההצבעה הייתה 6.6% בבית לחם, ואחריו 4.5% ברמאללה ואל-בירה ו-4.0% בשכם.

- ועד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ידוע גם בשם" הקואליציה הלאומית למען צדק ודמוקרטיה, את - ועד רשימה בראשות בעזה איאד אל-Sarraj, מי שהיה יועץ המשלחת הפלסטינית, קמפ דיוויד 2000 הפסגה וראשי קבוצה של פלסטינים וישראלים אקדמאים עובדים לקראת הסכם שלום. את הרשימה הראשית של פלטפורמת האבטחה רפורמות, מבסס את שלטון החוק ואת כיבוד זכויות האדם.

סקרי דעת קהל[עריכת קוד מקור | עריכה]

המרכז הפלסטיני למחקרי מדיניות, סקר מחקר שנשאלו 1,316 מבוגרים בגדה המערבית וברצועת עזה בתחילת דצמבר 2005 על ההצבעה שלהם כוונות חקיקה הסקר, אשר ציינו את הפעולות הבאות תמיכה:

  • פת " ח: 50%
  • חמאס: 32%
  • אחרים: 9%
  • מתלבטים: 9%

רגע סקר על ידי PCPSR בין 29 דצמבר - 31 דצמבר מכוסה 4560 מצביעים פוטנציאליים, נתן את התוצאות הבאות:

  • פת " ח: 43%
  • חמאס: 25%
  • עצמאי פלסטין: 5%
  • מעונה אבו עלי מוסטפא: 3%
  • חלופה: 2%
  • הדרך השלישית: 2%
  • מתלבטים: 19%

אין עוד רשימות ציפו יעלה על 2% הסף.

סקר פלסטיניים סקרי דעת קהל, שנערכו 5 בינואר וב-6 בינואר, כיסוי 1360 אנשים, מראה עוד יותר להתרחק פתח:

  • פתח 39.3%
  • חמאס: 31.3%
  • עצמאי פלסטין: 10.4%
  • מעונה אבו עלי מוסטפא: 6.8%
  • הדרך השלישית: 5.5%

אין עוד רשימות ציפו יעלה על 2% הסף.

התנהגות[עריכת קוד מקור | עריכה]

חסימת ישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוביל-עד הבחירות, ישראל החלה ב-26 בספטמבר 2005 קמפיין של מעצר נגד PLC חברי. 450 אנשי חמאס נעצרו, בעיקר מעורב 2006 PLC הבחירות. רובם הוחזקו במעצר מנהלי במשך תקופות שונות. בתוך תקופת הבחירות, 15 PLC חברי נתפסו המוחזקים כאסירים פוליטיים.

במהלך הבחירות, הרשויות הישראליות אסרו על המועמדים להחזיק מערכות בחירות בתוך ירושלים. עצרות ציבוריות הפגישות היו אסורים. כמו כן, ירושלים תעודות זהות של חלק PLC חברי היו בטלים. את מרכז קרטר, אשר פיקוח על הבחירות, בקורת על מעצרים של אנשים שאינם "אשמים לא יותר מאשר זכייה הפרלמנטרית במושב פתוח וכנה הבחירות".

ההצבעה במזרח ירושלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-21 בדצמבר 2005, גורמים ישראלים רשמיים הצהירו על כוונתם למנוע את ההצבעה במזרח ירושלים, אשר שלא כמו רוב הפלסטינים-מיושבים, אזורים מתוכננים להשתתף בבחירות, תחת הישראלית האזרחית ושליטת הצבא (ישראל סיפחה את מזרח ירושלים בעקבות מלחמת ששת הימים; המהלך הזה לא היה מוכר על ידי רוב ממשלות אחרות, או על ידי הרשות הפלסטינית, אשר טוען בירושלים כפלסטיני ההון.) ישראל כאמור מוטיבציה לא היה ויכוח על ריבונות על האזור (פלסטיני הבוחרים במזרח ירושלים היה מותר להצביע בבחירות קודמות PNA הבחירות למרות המחלוקת) אבל הדאגה חמאס השתתפות—ואת הפוטנציאל ניצחון—הבחירות. מוחמד אבו טיר, מוסטפא ברגותי, חנאן עשראווי היו לזמן קצר נעצר על ידי משטרת ישראל, כאשר הם ניסו הבחירות במזרח ירושלים. בתגובה PNA גורמים רשמיים ציינו כי הבחירות לא יתקיים אם מזרח ירושלים מצביעים לא יכלו להשתתף—אם כי מהלך זה היה נראה יותר כמו תירוץ כדי לדחות את הבחירות כי הפת " ח עלול להפסיד חמאס מאשר ויכוח על העיקרון.

אחרי בפרטיות מסכים להשתמש הנושא עילה לעכב את הבחירות שוב כדי למנוע חמאס הבחירות רווחים, פקידים ישראלים ופלסטינים העלה את הבעיה עם ארה " ב. אבל הנשיא ג ' ורג ' בוש הבהיר את הבחירות אמורות להתקדם כמתוכנן.

ב-10 בינואר 2006, גורמים ישראלים רשמיים הודיעו כי מספר מוגבל של פלסטינים במזרח ירושלים, יהיה מסוגל להשליך קולות על סניפי הדואר, כפי שהם עשו ב-1996. המועמדים הפלסטינים יורשו גם מסע במזרח ירושלים. כל עוד הם להירשם עם משטרת ישראל—ו, דובר המשטרה ציין כי "כל מי שהוא אוהד של חמאס לא יקבל אישור." . משטרת ישראל עצרה פעילים של חמאס ושל סגור לפחות שלוש חמאס בבחירות משרדים במזרח ירושלים במהלך מסע הבחירות.

ביום הבחירות את הקלפיות נערכו בישראל סניפי בתוך ירושלים. השוטרים הישראלים היו נוכחים כדי לפקח על הליכי הבחירות. בסופו של יום הרשויות הישראליות הועברו הקלפיות לרשות הפלסטינית.

האווירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

84-נציג הבינלאומי משלחת משקיפים לפקח על הבחירות. זה שפט את הבחירות, היה שקט וטוב-מנוהל. עשרים ושבעה חברי הפרלמנט האירופי היו כלולים. אדוארד מקמילן-סקוט, הבריטים השמרנים ראש הפרלמנט האירופי ניטור הצוות תיאר את הסקרים כ "מקצועי ביותר, בקו אחד עם סטנדרטים בינלאומיים, חופשי, שקוף ללא אלימות". עמית שלו, איטלקית הקומוניסטית חבר הפרלמנט האירופי לואיזה Morgantini אמר היה "גישה מקצועית, יכולת לכבד את הכללים."" כל קלפיות סגור בזמן (בשעה 7 בערב) למעט מזרח ירושלים, איפה ההצבעה הוארך על ידי מורשה שעתיים נוספות. חמאס מחו הרחבה זו בטענה, כי הוא שירת רק פת " ח; ועדת הבחירות המרכזית קבע כי ההצבעה שעות היו "מורחבת באישור של הרשויות הישראליות בשל תורים ארוכים כתוצאה של חסימות על ידי פוסט עובדי המשרד."

את המיליטנטית האסלאמית קבוצת הג ' יהאד האסלאמי קרא לפלסטינים להחרים את הבחירות.

סקרי היציאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסקרים הצביעו על כך, פתח יצא עם יותר מקומות מאשר חמאס, אבל לא הרוב של PLC מושבים. סקר שנערך על ידי המרכז הפלסטיני למחקרי מדיניות, סקר מחקר ההערכה כי הפת " ח זכתה ב-42% הצבעה ארצית חמאס 35%; מרווח הטעות הייתה 4%. יציאה נוספת הסקר, שנערך על ידי אוניברסיטת ביר זית, במידה רבה כאל הסמכותי ביותר אמידה, היה פתח עם 46.4% הצביעו חמאס עם 39.5%; שלהם מהוסס חיזוי של מושב הקצאת היה פתח עם 63 מנדטים, ארבעה קצר של הרוב; חמאס 58; השהיד אבו עלי מוסטפא רשימה 3; הדרך השלישית 2; העצמאית פלסטין 2; החלופה 2; ושני סרטים עצמאיים.

מנהיגים משני חמאס ופתח, עם זאת, הודיעה ביום חמישי בבוקר כי חמאס צפוי לזכות ברוב. אסמאעיל הניה, מי עקף את שינוי ורפורמה (חמאס) רשימת טען כי "חמאס ניצח יותר מ-70 מנדטים עזה ואת הגדה המערבית". עוד מנהיג חמאס, Musheer אל-מסרי, טען המפלגה צפוי לזכות 77 מושבים. אל-ג 'זירה דיווחה פת" ח בכירים מוותרים להביס. ראש הממשלה אחמד Qurei התפטר ביום חמישי בבוקר, יחד עם הלשכה שלו, אומר את זה עכשיו נפל חמאס להרכיב ממשלה. מנהיג חמאס אלמצרי קרא ל "פוליטי " שותפות" עם פת "ח, אבל בולט, מנהיג פת" ח, ג 'יבריל רג' וב, דחה קואליציה וקרא על הפתח כדי ליצור "אופוזיציה אחראית".

על סרן בודד חששות המסדירים ההצבעה, 37% התייחס בטיחות וביטחון, בעוד 25% העדיפה ירידה שחיתות.

יציאה סקר שנערך על ידי המזרח הקרוב ייעוץ ב-15 בפברואר 2006 מצביעים על השתתפות 2006 הרשות הפלסטינית הבחירות חשף את הבאים תגובות חששות עיקריים:

תמיכה עבור הסכם שלום עם ישראל: 79.5% בשנת התמיכה; 15.5% באופוזיציה
צריך לחמאס לשנות את מדיניותה כלפי ישראל: כן – 75.2%; לא – 24.8%
תחת חמאס לשחיתות יקטן: כן – 78.1%; לא – 21.9%
תחת ביטחון הפנים של חמאס לשפר: כן – 67.8%; לא – 32.2%
ממשלת חמאס סדר העדיפויות: 1) מאבק בשחיתות; 2) סיום אבטחה כאוס; 3) פתרון עוני/אבטלה.
תמיכה עבור חמאס השפעה על האינטרס הלאומי: חיובי – 66.7&; שלילי - 28.5%
תמיכה עבור ממשלת אחדות לאומית?: כן – 81.4%; לא – 18.6%
דחייה של פתח החלטה שלא להצטרף ממשלת אחדות לאומית: כן – 72.5%; לא – 27.5%
שביעות רצון תוצאות הבחירות: 64.2% מרוצים; 35.8% לא מרוצה.

דעת הקהל העולמית לסכם את הבחירות הצבעה נהגים כדלקמן:

"את הניצחון המוחלט של לוחמי האסלאם קבוצה חמאס בחודש שעבר המחוקקת הבחירות (ניצחון 74 132 פרלמנטרית מושבים) העלה את השאלה אם הציבור הפלסטיני הפך למתואם עם חמאס דחייה של זכותה של ישראל להתקיים, ממטרתו המוצהרת של יצירת מדינה אסלאמית מכסות את כל פלסטין ההיסטורית, כולל מה עכשיו ישראל. חמאס נמצאת תחת לחץ הולך וגובר לוותר על המטרה של חיסול ישראל, אך מנהיגי חמאס סירבו.

עם זאת, חדש הסקרים, בעקבות הבחירות עולה כי שני שלישים של הפלסטינים, חמאס צריך לשנות את מדיניותה של לדחות את זכותה של ישראל להתקיים. רוב גם תמיכה פתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני. פוסט-בחירות, סקרים מראים כי ניצחון חמאס נובע בעיקר הפלסטינים רצון לסיים השחיתות בממשלה ולא תמיכה של הארגון פלטפורמה פוליטית.

עצמאי הצופה תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המפלגה הדמוקרטית המכון (NDI), בשיתוף עם מרכז קרטר דיווח "מקצועי וללא משוא פנים הביצועים של פקידי בחירות". האיחוד האירופי המשלחת דיווח, "לא היה דבר אשר מצביע על כך התוצאה הסופית לא הייתה תוצאה נבחר על ידי הבוחרים". - CRS דו " ח לקונגרס על בחירות 2006 סיכם: "הבחירות היו בפיקוח 17,268 משקיפים, החמיא על ידי 900 בשרות הבינלאומי צגים. ... ממשל בוש קיבל את תוצאות המחוקקת הפלסטינית בבחירות שיבח את הרשות הפלסטינית לקיום בחירות חופשיות והוגנות. ... ההתנהלות של הבחירות היה נחשב להיות חופשי והוגן."

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גם לראות הנוכחי של חברי המועצה המחוקקת הפלסטינית

את ועדת הבחירות המרכזית פרסמה את התוצאות הסופיות, ביום ראשון, 29 בינואר 2006, הודיעה כי שינוי ורפורמה (חמאס) זכתה ב-74 132 מושבים, ואילו פת " ח נגרר עם 45.

על פי התוצאות, חמאס ניצח את הרוב הגדול של ציבור הבוחרים מנדטים אבל היה יותר צר קדימה על רשימות. פתח עשה לנצח את חמאס, את מחוזות בקלקיליה, רפיח, ואת יריחו. ג ' נין היה להתחלק באופן שווה, ופתח זכה המושבים השמורה לנוצרים בבית לחם, ירושלים, רמאללה.

את ועדת הבחירות המרכזית אמר את קהל היה 74.6%-76.0% ברצועת עזה ו-73.1% בגדה המערבית.

Party Proportional seats District seats Total

seats

Votes % Seats Votes % Seats
Change & Reform (Hamas) 440,409 44.45 29 1,932,168 40.82 45 74
Fatah 410,554 41.43 28 1,684,441 35.58 17 45
Martyr Abu Ali Mustafa 42,101 4.25 3 140,074 2.96 0 3
The Alternative 28,973 2.92 2 8,216 0.17 0 2
Independent Palestine 26,909 2.72 2 2
Third Way 23,862 2.41 2 2
Palestinian Popular Struggle Front 7,127 0.72 0 8,821 0.19 0 0
Palestinian Arab Front 4,398 0.44 0 3,446 0.07 0 0
Martyr Abu al-Abbas 3,011 0.30 0 0
National Coalition for Justice and Democracy 1,806 0.18 0 0
Palestinian Justice 1,723 0.17 0 0
Palestinian Democratic Union 3,257 0.07 0 0
Independents 953,465 20.14 4 4
Invalid/blank votes 29,864
Total 1,020,737 100 66 4,733,888 100 66 132
Registered voters/turnout 1,341,671 76.07
Sources: IFES, CEC

בעקבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הממשלה החדשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את ראש הממשלה, אחמד Qurei, התפטר, אבל לבקשתו של הנשיא אבו מאזן, נשאר כפי ביניים ראש הממשלה עד 19 בפברואר 2006. ב-29 במרץ 2006. הממשלה החדשה הוקמה על ידי מנהיג חמאס איסמעיל הניה.

מעצרם של שרים וחברי פרלמנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר לכידתו של גלעד שליט ב-25 ביוני 2006, ישראל השיקה סדרה של פשיטות לתוך עזה ובגדה המערבית. ישראל הרסה את התשתית האזרחית, נעצרו עשרות תומכי חמאס, כולל בחרו השרים וחברי המועצה המחוקקת. ב-28 ביוני, בין לילה, הצבא פלש עזה וביצעו תקיפות אוויריות, הפצצת תשתיות כמו גשרים, חשמל התחנה. ב 29-ביוני, עצר צה"ל מהגדה המערבית 8 שרים ו-26 PLC חברי בנוסף רבים אחרים, מנהיגים פוליטיים. עד אוגוסט 2006, ישראל עצרה 49 בכירי חמאס, כל מהגדה המערבית, כולל 33 חברי פרלמנט, "כי טכנית הם היו חברים של ארגון טרור אף על פי שהם עשויים לא להיות מעורב בפעולות הטרור עצמם"[דרושה הבהרה]. רוב העצורים היו חזקים התמתן חברים בתוך חמאס, הקוראת למנהיגים בעזה מזהה ישראל ולהבטיח את המסיבה מקובל על הקהילה הבינלאומית. חמאס האשים את ישראל בניסיון להשמיד את חמאס בהנהגת הרשות הפלסטינית.

סנקציות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סנקציות כלכליות נגד הרשות הפלסטינית בודדים PLC חברי נבחרת עבור חמאס, שהוטלו על ידי ישראל ואת רביעיית על המזרח התיכון נגד הרשות הלאומית הפלסטינית ואת השטחים הפלסטיניים.

ב-28 בינואר 2006, ישראל אמרה שזה היה למנוע את מנהיגי חמאס, כולל הנבחר PLC הסגנים, מ נסיעה בין רצועת עזה לבין הגדה המערבית. ב-29 בינואר, אהוד אולמרט, אמר כי לאחר חמאס מגדיר את ממשלת ישראל להפסיק להעביר לרשות הפלסטינית מותאם אישית ומסי זה אסף מטעמם, עד שהוא היה מרוצה, כי הם לא היו בסופו של דבר לידיהם של "טרוריסטים". מזכירת המדינה רייס קבע כי "ארה" ב רוצה מדינות אחרות כדי לחתוך סיוע חמאס בראשות הממשלה הפלסטיני, גם פוסלים שום אותנו סיוע כספי חמאס הממשלה." ב-17 בפברואר, יום אחד לפני הפרלמנט החדש הושבע הנוכחי פת " ח בראשות הממשלה חזר 50 מיליון דולר אותנו סיוע כי וושינגטון לא רוצה לבוא בידיים של הממשלה החדשה. הכסף נועד עבור פרויקטים של תשתיות בעזה.

ב-30 בינואר, הקוורטט קרא סקירת תמיכה העתיד הממשלה נגד המחויבות שלה לעקרונות של אי-אלימות, הכרה בישראל, קבלת ההסכמים הקודמים וחובות, כולל מפת הדרכים.

לחקור את הזכות למשול[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני בחירות 2006 בישראל היו חששות, כי חמאס יכול לנצח מספיק מקומות שזה יכול דרישה עמדת הממשלה. נשיא ארה "ב ג' ורג ' בוש לא היה מוכן ללחוץ על חמאס תצדיק את תהליך הבחירות. אבו מאזן (עבאס) היה בטוח כי פת " ח ינצח את הבחירות, כפי שהיה בוש, שדחקה כי הבחירות צריכות להתקיים. השומר ציין כי צפויים בבחירות על ידי חמאס "נתפס כעלבון המרכזית הנחת היסוד של ממשל בוש מדיניות במזרח התיכון - בחירות דמוקרטיות יהיה באופן בלתי נמנע להוביל פרו-ממשלות המערב".

פתח שלאחר הבחירות מכשולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראש הממשלה הפלסטינית, Qureia והקבינט שלו התפטר עוד לפני התוצאות הסופיות היו הודיעה באופן רשמי. פתח סירב להצטרף חדש חמאס בראשות הקואליציה. הנשיא עבאס מבקש חמאס להקים את הממשלה הבאה. ב-26 בינואר 2006, מנהיג פת " ח סאיב Erakat אמר מפלגתו לא רוצה להצטרף ממשלת חמאס. את הוועד המרכזי החליט שהארגון לא תשב בממשלה הבאה, אבל אמרתי שזה היה תלוי הנשיא עבאס. ב-28 בינואר 2006, חמאס הכריז ינסה להקים ממשלה של טכנוקרטים, אם ממשלה עם פתח ואת כל קבוצות פוליטיות לא היה אפשרי. ב-29 בינואר 2006, PLC סגנים פתח אישר לאחר שיחות עם אבו מאזן שלהם סיעת לא להצטרף חמאס ממשלת קואליציה, והוא מעדיף לשבת באופוזיציה, למרות שיחות על ידי חמאס על "שותפות פוליטית". ההחלטה הייתה, עם זאת, לא נדון ולא אושר על ידי הוועד המרכזי.

חמאס הקים ממשלה ללא פתח, החילוני, מסיבת שהיה נשלט על הפוליטיקה הפלסטינית במשך עשרות שנים. איסמעיל הנייה היה מועמד לתפקיד ראש הממשלה ב-16 בפברואר 2006 הושבעה ב-29 במרץ 2006. תנאי שטח התדרדר באופן כמעט מיידי, כמו פת " ח. לא לקחת להביס בקלות. פת " ח-חמאס המתח היה בא לידי ביטוי החמרה משמעותית של חוק וסדר, ומקרים של פתח אלימות בין שתי הקבוצות הובילה עשרות מקרי מוות, בעיקר ברצועת עזה. בספטמבר 2006, עם פתח תמיכה, המגזר הציבורי, אשר כמעט ולא שילם מאז מרץ, בשביתה. את פת " ח "inclusionists" רציתי לעזור חמאס הפך למתון יותר, כך קואליציה יתאפשר. פת " ח "השומר הזקן," מצד שני, רציתי להוציא את חמאס מן התהליך המדיני, באמצעות הבטחת שלה כשל.

אחרי חודשים של לסירוגין מדבר, ב-8 בפברואר 2007, פת " ח וחמאס חתמו על הסכם כדי ליצור ממשלת אחדות לאומית שמטרתה סיום שניהם עווית של אלימות, סיוע בינלאומיים האמברגו, עקב היווצרות הראשונית חמאס בראשות הממשלה.

לאחר ההשתלטות בעזה על ידי חמאס ב-14 ביוני 2007 את הקרב של עזה (2007), יו "ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן דחה את חמאס בראשות הקואליציה הממשלה ב-15 ביוני 2007 מונה סלאם פיאצ' כראש הממשלה להקים ממשלה חדשה. חמאס התנגד מהלך זה כמו להיות לא חוקי. אבל הממשלה החדשה של רשות טען להאריך בכל השטחים הפלסטינים, למעשה הוא מוגבל הרשות הפלסטינית שבשליטת אזורים של הגדה המערבית והוא כולל עזה. לכן חמאס הזכות להוביל את ממשלת הרשות הפלסטינית הגיע לסיומו.

לנו שלאחר הבחירות מכשולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רק לפני ינואר בחירות 2006, לאחר שראה חמאס רווחים העירוני סקרים, בית הנבחרים העביר ה במילואים 575 (16 בדצמבר 2005), וקבע כי קבוצות טרור, כמו חמאס, לא יורשו להשתתף הבחירות הפלסטיניות עד כה ארגונים "מזהה את זכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית, הפסקת ההסתה, לגנות את הטרור, לצמיתות לנטרל ולפרק את תשתיות טרור." הרשות הפלסטינית בחרה להתעלם חיצוני ההחלטה: "הרשות הפלסטינית, הנשיא אבו מאזן העדיף קבלה ללא תנאי של חמאס הבחירות השתתפות, מתוך אמונה כי זה יכול לשתמש חמאס בתוך הפוליטית הפלסטינית לקפל".

ה "ניו יורק טיימס" מדווח כי בחודש פברואר 2006 כי "ארה" ב וישראל הם דנים דרכים כדי לערער את יציבות הממשלה הפלסטינית, כך הנבחר פקידי חמאס להיכשל, בחירות ייקרא שוב. הכוונה היא להרעיב את הרשות הפלסטינית של כסף, קשרים בינלאומיים לנקודה, כמה חודשים מהיום, את הנשיא, מחמוד עבאס, הוא נאלץ להתקשר בחירות חדשות."

רק עוד כמה עניינים תיעשה נחשף באפריל 2008. תום שגב (חה "הארץ"), דווח על:

"מסמכים חסויים, 'מדבר' נקודות התזכיר, הושאר ע "י ארה" ב. הקונסוליה הכללית בירושלים, ג ' ייק Walles, על שולחנו של אבו מאזן . על פי העיתון נשאר מאחור ... הוא רצה ללחוץ את אבו מאזן לנקוט פעולה זה הייתה לבטל את תוצאות הבחירות היו הזניקה את חמאס לשלטון. כאשר שום דבר לא קרה, Walles ... הזהיר את הנשיא הפלסטיני כי הגיע הזמן לפעול. במקום זאת, אבו מאזן, שיגר מו " מ עם חמאס על הקמת ממשלת אחדות. בשלב זה, האמריקאים עברו ל "תוכנית ב'". זה היה תוכנית לחסל את חמאס בכוח. למעשה, זה היה בכוונה fomented מלחמת האזרחים פת "ח היה אמור לנצח עם ארה" ב לעזור."

באפריל 2008 ואניטי פייר פרסם "עזה " פצצה":

"אין יותר שנאה בין אנשי חמאס מאשר מוחמד דחלאן, זמן של פתח תושב חזק בעזה. דחלאן, מי לאחרונה שימש מאזן לאומי, היועץ בילה יותר מעשור נאבקים חמאס. ... בוש פגש את דחלאן על לפחות שלוש פעמים. לאחר שיחות בבית הלבן ביולי 2003, בוש שיבח בפומבי דחלאן כמו "טוב, מוצק מנהיג." בפרטיות, אומר מרובים ישראלים ואמריקאים בכירים, נשיא ארה " ב תיאר אותו בתור "הבחור שלנו"

וניטי פייר השיגה מסמכים חסויים, מאז אומת על ידי מקורות בארה " ב, פלסטין, אשר להפשיט חסוי יוזמה, שאושר על ידי בוש, מיושם על ידי מזכירת המדינה קונדוליסה רייס ואת סגן היועץ לביטחון לאומי אליוט אברמס, כדי לעורר פלסטיני מלחמת האזרחים. התוכנית הייתה הכוחות בהנהגת דחלאן, חמושים עם כלי נשק חדשים המסופק ב של אמריקה, לבקשתו, לתת פתח את שריר זה צריך להסיר את שנבחרה באופן דמוקרטי חמאס בראשות הממשלה מהשלטון. (מחלקת המדינה סירבה להגיב.)

מקורות מסוימים קוראים את ערכת "איראן-קונטרה 2.0," לזכור כי אברמס הורשע (ולאחר מכן חנינה) על הסתרת מידע מן הקונגרס במהלך המקורי איראן קונטרה שערורייה תחת הנשיא רייגן. ישנם הדים מן העבר השני הכישלונות כמו גם: הסי-איי-איי 1953 ouster של נבחר ראש הממשלה באיראן, אשר קובע את הבמה עבור 1979 המהפכה האסלאמית שם; בוטל 1961 מפרץ החזירים הפלישה, אשר נתן פידל קסטרו תירוץ כדי לחזק את האחיזה שלו על קובה; עכשווית לטרגדיה בעיראק.

הג 'רוזלם פוסט אישר כי המסמכים שהובאו על ידי" ואניטי פייר "כבר אומת על ידי מקורות ב מחלקת המדינה של ארה ופלסטיניות", והוסיף:

"הדו" ח אמר כי במקום לנסוע אויביה של כוח, ארצות הברית-מגובה פתח לוחמים בטעות עורר חמאס לתפוס שליטה מוחלטת של רצועת עזה ביוני 2007. דיוויד Wurmser, מי התפטר מתפקיד סגן הנשיא דיק צ 'ייני הראשי של המזרח התיכון היועץ חודש לאחר השתלטות החמא" ס, אמר שהוא מאמין כי לחמאס אין כל כוונה להשתלט על עזה עד פתח הכריח את ידו. "זה נראה לי שמה שקרה לא היה כל כך הרבה הפיכה על ידי חמאס, אבל ניסיון הפיכה על ידי פת" ח. זה היה ונתפס לפני שזה יכול לקרות," הוא צוטט כאומר. Wurmser, אמר כי ממשל בוש העוסקים ב "מלחמה מלוכלכת במאמץ לספק מושחת דיקטטורה [בראשות נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס] עם ניצחון". Wurmser אמר שהוא היה במיוחד התרעמו על ממשל בוש, של צביעות. "שם הוא מדהים נתק בין הנשיא שיחה במזרח התיכון דמוקרטיה ומדיניות זו," הוא אמר. "זה סותר את זה.".

את המאמר המקורי צוטט על ידי האירים פי ההיסטוריון הישראלי ו-אנליסט פוליטי, תום שגב, במאמר שכותרתו "מפרץ החזירים בעזה", גם על ידי סוזן Goldenburg של השומר, מי הוסיף, "משרד החוץ תזכיר לשים את עלות משכורות, הדרכה, נשק ב-1.27 bn (£640m) על פני חמש שנים." 2008 חשיפה על ידי "ואניטי פייר" (של תוכניות להפוך את דמוקרטי 2006 הרשות לפרלמנט) אישרה CF דו " ח של ינואר 2007, למעלה משנה קודם לכן, על ידי אליסטר Crooke, :

"סגן היועץ לביטחון לאומי, אליוט אברמס, היה על זה במשך כמה חודשים עכשיו, כי ארה" ב לא רק שלא מעוניין להתעסק עם חמאס, זה עובד כדי להבטיח את הכישלון שלו. מיידית. התוצאה של חמאס בבחירות בינואר האחרון, אברהם בירך קבוצה של אנשי עסקים פלסטינים שלו בבית הלבן, במשרד, עם דיבורים על "קשה הפיכה" נגד הנבחר ממשלת חמאס — אלימות הדחתו של ההנהגה שלהם עם נשק שסופק על ידי ארה " ב. בעוד אנשי עסקים היו בהלם, אברמס, היה נחוש בדעתו — ארה " ב הייתה צריכה לתמוך פתח עם רובים, תחמושת ואימונים, כך שהם יכולים להילחם בחמאס על שליטה של הממשלה הפלסטינית.

בשנתי עשרה החודשים האחרונים, ארה "ב סיפקה נשק, תחמושת ואימונים פלסטינים, פעילי פת" ח לקחת על חמאס ברחובות של עזה ואת הגדה המערבית. מספר גדול של פעילי הפת " ח הוכשרו "בוגר" בין שני מחנות — אחת ברמאללה ואחת ביריחו. אספקה של רובים ותחמושת, אשר החלה רק זרזיף, הפך סיקור ("הארץ" מדווח על ארה " ב יש אזור מדהים $86.4 מיליון דולר עבור אבו מאזן האבטחה), ואילו התוכנית נעלמה במידה רבה ללא הודעה בעיתונות האמריקאית, זה בגלוי דיבר על והגיבו על בתקשורת הערבית.

בפומבי, המזכירה רייס נראה מלא חרטה, מודאג עם "גדל הפקרות" בקרב הפלסטינים, בעוד נכשל להזכיר את זה הפקרות כזו בדיוק מה אברמס התוכנית תוכנן כדי ליצור."

קול אמריקה דיווחו כי ממשל בוש דחו את וניטי פייר " ח. זה היה מעובד פחות אמין על ידי דיווחים, חודשים לפני "אנשי חמאס היום סיפק רשימה ראשונית של מה שהם טענו מאות מיליוני דולרים ארה" ב נשק וציוד שנתפס במהלך השבוע האחרון של ההפיכה נגד ארה " ב-מגובה פתח ארגוני הביטחון של הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ארה " ב בשנים האחרונות הדיווחים הועברו כמויות גדולות של כלי נשק כדי לבנות פתח כוחות נגד יריבה חמאס. פקידי חמאס אמר WND במספר ראיונות הם ינצלו את הנשק האמריקאי. "ה-CIA קבצים שנתפסו, הכוללים מסמכים, דיסקים, הקליט שיחות, קטעי וידאו, חשובים יותר מאשר כל אמריקאי נשק השגנו את שני הימים האחרונים, כמו שאנחנו לקחנו את הבוגד של פתח עמדות", אמר מוחמד עבד-אל, דובר חמאס-הברית ועדות ההתנגדות העממית " טרור."

ב-2016 2006 קלטת שמע יצא זה מכיל ראיון על ידי אלי חומסקי של עיתונות יהודית עם הילארי קלינטון. קלינטון ובגידופים לדחוף לבחירות "בשטחים הפלסטינים הייתה טעות גדולה", והוסיף "(א)nd אם היינו הולכים לדחוף לבחירות, אז אנחנו צריכים לוודא את זה עשינו משהו כדי לקבוע מי הולך לנצח."

ישראל שלאחר הבחירות מכשולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-31 בינואר 2006, בישראל שר הביטחון מופז אמר חמאס ניצחון בבחירות ישראל נותן תמריץ להחליט בעד נסיגה חד-צדדית מן הגדה המערבית לבין ישראל להציב גבולות בני הגנה על עצמו.

בפברואר 2006 ה-BBC דיווח:

בישראל הממשלה אישרה ענישה סנקציות על הרשות הפלסטינית, כעת נשלט על ידי קבוצה מיליטנטית חמאס. ישראל יעכב מוערך ב-50 מיליון (ליש " ט 28m) חודשי המכס ההכנסות עקב הרשות הפלסטינית, כמו גם להטיל הגבלות על אנשי חמאס.

ב-1997 את מזכיר המדינה האמריקאי, באותו זמן, מדלן אולברייט, אפיינה כזה withholdings ישראל הכנסות מימון מן הרשויות הפלסטיניות, גם לא חוקי.

ביוני 2006 גורם צבאי ישראלי, אמר סך של 64 אנשי חמאס נעצרו הבוקר המוקדמות סיבוב. של אלה, גורמים פלסטינים רשמיים אמרו שבע היו שרי חמאס 23-חבר הקבינט ו-20 אחרים היו חברי פרלמנט ב-72-מושב הפרלמנט." "אין לנו ממשלה, יש לנו דבר. הם לקחו את כל", אמר צאא ' ב עריקאת, ברית של מתונים הנשיא הפלסטיני, אבו מאזן.

ביוני 2007 ה "וושינגטון פוסט" דיווח: "חמאס ... מנהיגים האשים את פת" ח של שירותי הביטחון של עובד מטעם של ישראל וארה "ב כי האינטרסים של 40 מיליון דולר ארה" ב חבילת סיוע כדי לחזק את מאזן הכוחות. ... ממשלת ישראל בגלוי נתמך פתח כוחות נגד חמאס, אשר הידוק השליטה של עזה אזעקה במערכת הביטחון של ישראל.

לפני ויקיליקס כבל מיום 13 ביוני 2007, השב "כ האבטחה, יובל דיסקין אמר שגריר ארצות הברית בישראל, ריצ 'ארד ג' ונס: "פת" ח הייתה ובכך הפך ישראל בשביל לעזור בהתקפה חמאס", שבו הוא כינה חדש וחסר תקדים פיתוח בירושלים היחסים עם הרשות הפלסטינית.

"כבל שלח לוושינגטון, ג' ונס אמר ידלין היה מרוצה למדי עם השתלטות החמאס על עזה. אם חמאס הצליח לקחת שליטה מלאה ואז כוחות הביטחון של ישראל יהיה מסוגל להתייחס עזה כעל שטח עוין, ותפסיק להסתכל על הקבוצה המיליטנטית כמו undiplomatic שחקן, ידלין מסתבר אמר ג ' ונס."

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:בחירות ברשות הפלסטינית קטגוריה:חמאס