נבלע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"נבלע"
Swallowed
בימוי קרטר סמית' (אנ')
הופק בידי נואה לונג
רוס או'קונור
תסריט קרטר סמית'
עריכה אריק נאגי
שחקנים ראשיים קופר קוך
ג'נה מאלון
מארק פאטון (אנ')
חוסה קולון
מוזיקה כריסטופר בר
צילום אלכסנדר וולף לואיס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אול דה בד בויז
לירוי
חברת סרטי ויצ'קראפט
חברה מפיצה סרטי מומנטום
הקרנת בכורה 15 ביולי 2022 (פנטזיה)
14 בפברואר 2023 (ארצות הברית)
משך הקרנה 93 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימהסלאשר
דף הסרט ב־IMDb

"נבלע"[1]אנגלית: Swallowed) הוא סרט אימה להט"בי אמריקאי שנכתב ובוים על ידי קרטר סמית' (אנ'). בסרט מככבים קופר קוך, חוסה קולון, ג'נה מאלון ומארק פאטון (אנ').[2] הוא עוקב אחר שני חברים שבלילה האחרון שלהם בחוץ, בסופו של דבר מבריחים סמים באמצעות בליעת השקיות; תפנית שלצערם מסבכת אותם.[2]

הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל הסרטים הבין-לאומי פנטזיה 2022, ויצא לאקרנים בארצות הברית ב-14 בפברואר 2023.[2]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שני חברים, בנג'מין (קופר קוך) ודום (חוסה קולון), חוגגים את הלילה האחרון שלהם יחד בעיירה קטנה במיין לפני שבן טס ללוס אנג'לס כדי להפוך לכוכב פורנו. דום, שמאוהב בסתר בבן ורוצה להראות כמה הוא מאמין בו, מאלץ אותם לעשות משלוח שינפיק כסף רב. מתברר שדום עשה עסקה עם סוחר מסוים במטרה לעזור לבן להתבסס לפני המעבר. אשת הקשר, אליס (ג'נה מאלון), נותנת להם את החבילות: חמישה קונדומים המכילים חומר לא ידוע. היא אומרת שדום חייב לבלוע אותם. כשהוא מסרב, היא מכוונת לראשו אקדח וגורמת לו לבלוע ארבעה ולבן לבלוע את החמישי. היא אומרת לדום לשלוח לה הודעה ברגע שהם יצאו מהמערכות שלהם. מעבר לגבול, הבנים עוצרים בתחנת מנוחה כדי שדום יוכל להפריש את הקונדומים בשירותים, אך הוא מתקשה לעשות זאת. רנדי (מייקל קרטיס), ג'ינג'י הומופובי, נכנס ומתעמת עם בן עד שדום יוצא להגן עליו. רנדי מכה את דום בבטן ועוזב, חותך את הצמיגים שלהם בדרכו החוצה.

דום נראה תחילה בסדר, אבל מהר מאוד מתחיל לחוש כאבי בטן. מסרב להתקשר לרשויות, הוא מפריש את אחד הקונדומים ומגלה שמשהו זז בתוכו. בן לוקח את דום בחזרה למשאית, אך דום מתחיל לאבד את התחושה ברגליו ומקבל זקפה בלתי נשלטת. בן מחייג לאמבולנס בדיוק כשאליס, שהוזעקה באמצעות הודעת טקסט שנשלחה קודם לכן בידי דום, מגיעה וגורמת לו לנתק. היא מסיעה את הבנים במשאית שלה, ומסבירה שהקונדומים מכילים פגיות עם עקיצות ארס, המשפיע על התהליכים המנטליים ועל ההתנהגות של האדם וזאת, באמצעות שינוי זמני במצב התודעה בדומה לסמים פסיכואקטיביים. היא לוקחת אותם לבקתת יער מרוחקת בבעלות הבוס שלה, ריץ' (מארק פאטון (אנ')), במטרה להוציא את הקונדומים ממערכת העיכול שלהם, אבל כשריץ' מתקשר לומר שהוא מגיע לבקתה, היא נבהלת ואומרת לבן לדוג אותן מדום באצבעותיו באקט מיני המזכיר פיסטינג (אנ'). בן מצליח להוציא קונדום אחד לפני שריץ' – גבר הומוסקסואל מבוגר – מגיע. הוא נמשך מיד לבן, אך מתרגז כשדום דורש את הכסף. הוא מכניס את האקדח שלו לפיו ואומר לבן לחזור למלאכה. כשאליס מנסה לשכנע אותו להפסיק, הוא אומר לה לעזוב.

בן מחלץ את כל הקונדומים מלבד אחד. דום מתחיל לצרוח מכאב ומתחיל לגסוס. ריץ' מוציא בכוח את הקונדום האחרון מדון – אך הוא נקרע והזחל עדיין נשאר בתוכו. דום, במינון יתר של הארס, מאבד את הכרתו. אליס חוזרת, בשל תחושת האשמה שחוותה לאחר ששמעה את הבכי של דום, וריץ' הנסער מסרב לתת לה לקחת את דום לבית החולים. אליס וריץ' יוצאים החוצה כדי לדון בעניינים. דום חוזר להכרה ובן מנשק אותו, אך זה מת זמן קצר לאחר מכן. בהמשך, נשמעת ירייה וריץ' חוזר ואומר שאליס שלפה עליו סכין. הוא מתחיל לבכות, ואומר לבן שהוא לא אדם רע ודורש ממנו להסכים. בן עושה זאת, בצורה רובוטית, וריץ' מיד מאיר פנים. בהמשך לכך, הוא ממהר למלא את האמבטיה, ואומר לבן לפשוט את בגדיו וללכת להתרחץ. בן מוצא מלקטת חדה – הדבר הקרוב ביותר לכלי נשק – ונכנס לאמבטיה בדיוק כשריץ' מגיח, כשהוא עדיין חמוש. הוא מתחיל לנגב את בן עם מטלית רחצה ומקיים עימו שיחת חולין; בן, מיוזמתו, שואל איך זה כשהזחלים נושכים והארס מוזרק. ריץ' אומר שזו חוויה חושנית לכל הגוף; "אתה יכול להרגיש הכול, אתה פשוט לא יכול לזוז". ריץ', מנסה לרצות את בן ובתקווה לפתות אותו, מציע לו את כל הכסף שאליס ודום היו מקבלים: 15,000 דולרים. לאחר שהתרחץ, בן לובש את התחתונים שלו, כמו גם את הנעליים והז'קט לפני שתוקע בצווארו של ריץ' את המלקטת ונמלט.

ללא המפתחות למשאיות, בן נותר חסר אונים ומתחיל לרוץ לעבר מפל המים הסמוך, שם הקונדום האחרון יוצא מתוך מערכת העיכול שלו. בן חוזר לבקתה, ומתבונן בריץ' משליך את גופתה של אליס בשירותים הנמצאים בחוץ. בן מתגנב לתוך הבקתה וכאשר ריץ' חוזר פנימה, הוא מכניע אותו עם מחתה, תופס את האקדח וגורם לאחד הזחלים לנשוך אותו. בן שוטף את גופתו של דום בנהר ומחבק אותו במשך זמן מסוים. לאחר מכן, הוא חוזר לבקתה, גורר את ריץ' שמפציר בו להפסיק, ומשליך אותו לתוך השירותים, היכן שאליס הושלכה קודם לכן.

בכתוביות הסיום, נראה בן מתראיין על השטיח האדום בטקס פרסי הפורנוגרפיה הפיקטיביים של סקווירטי, שם הוא זוכה במספר פרסים. לבסוף, הוא מודה "לכל האנשים שהאמינו בו".

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות אודות הדמות
קופר קוך בנג'מין
חוסה קולון דום
ג'נה מאלון אליס
מארק פאטון (אנ') ריץ'
רו פאצ'קו קצין משמר ההגבול
מייקל קרטיס רנדי רדנק
ג'ונתן ספנס ת'י סברביה
האנה ברי די

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסופר-במאי קרטר סמית' רצה ליצור סרט דל תקציב הדומה לסרט הביכורים שלו, "חורבות" (2008).[3] במהלך תכנון התסריט, סמית' ייעד את התפקיד של ריץ' עבור מארק פאטון, ואילו שותפתו לסרט הביכורים שלו, ג'נה מאלון, הייתה הבחירה הראשונה שחשב עליו בתפקיד אליס. בנוסף, חוסה קולון לוהק לאחר שכיכב בעבר בסדרת צילומים עבור הבאנר All the Dead Boys של סמית', המתמקד בגייז, בעוד קופר קוך לוהק על ידי סמית' מיד לאחר שצפה בקלטת האודישן שלו.[4]

הצילומים אירעו במיין, שם התגורר קרטר בעבר; הבקתה בסרט נבנתה על ידי אביו.[4]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"נבלע" הוקרן בבכורה בפסטיבל הסרטים הבין-לאומי פנטזיה במונטריאול ב-15 ביולי 2022.[5] הוא גם הוקרן בפסטיבל פנטסטיק באוסטין, טקסס, ובפרייט-פסט ב-23–28 בספטמבר וב-28 באוקטובר באותה שנה, בהתאמה.[6][7] בינואר 2023, חברת סרטי מומנטום רכשה את זכויות ההפצה באמריקה הצפונית, והוציאה את הסרט בווידאו על פי דרישה וקמעונאים דיגיטליים אחרים ב-14 בפברואר 2023.[8]

באתר Rotten Tomatoes קיבל הסרט ציון של 83% על בסיס 46 ביקורות בסך הכול.[9]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ נבלע, באתר TLVFest
  2. ^ 1 2 3 Swallowed, 2023-02-14, נבדק ב-2023-10-11
  3. ^ Matthew Mahler, Exclusive: Swallowed Director and Stars on Their Intense New Thriller, MovieWeb, ‏2023-02-14 (באנגלית)
  4. ^ 1 2 Exclusive Interview: filmmaker Carter Smith on his queer horror Swallowed “I wanted to put the male body front & centre”, The Queer Review, ‏2023-02-14 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ "Swallowed"
  6. ^ "Swallowed". Fantastic Fest., 2022.fantasticfest.com
  7. ^ SWALLOWED, frightfest.nuwebgroup.com (באנגלית)
  8. ^ Mia Galuppo, Momentum Pictures Lands Queer Indie Horror ‘Swallowed’, The Hollywood Reporter, ‏2023-01-17
  9. ^ Swallowed - Rotten Tomatoes, www.rottentomatoes.com, ‏2023-02-14 (באנגלית)