סיפור אחר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיפור אחר
בימוי אבי נשר
הופק בידי דודי זילבר, אבי נשר, משה אדרי, לאון אדרי, דוד מילך
תסריט נעם שפנצר ואבי נשר
עריכה יצחק צחייק
שחקנים ראשיים ג'וי ריגר,
נתן גושן,
מיה דגן,
יובל סגל,
ששון גבאי
מוזיקה נתן גושן, סיריל אופור
צילום מישל אברמוביץ
מדינה ישראל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2018
משך הקרנה 112 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיפור אחר הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 2018 בבימויו של אבי נשר, לפי תסריט שכתבו נשר וד"ר נעם שפנצר ובתמיכת קרן גשר לקולנוע רב תרבותי.[1] הסרט עוסק בזוג צעירים ישראלים שחזרו בתשובה ועומדים להתחתן, ובניסיון של הורי הכלה למנוע את נישואיה. בסיפור זה משתלב סיפורו של סכסוך גירושים של זוג ירושלמי עקב הצטרפות האם לכת פגאנית.

פסקול הסרט נכתב בידי נתן גושן שגם משחק בו באחד התפקידים הראשיים והוא כולל בתוכו את השירים הבאים: סיפור אחר, עוד יום, לא רוצה לזכור, לפני שהאהבה תיפול, הצל אותי, עומד על הקצה, אור, עקבות בחול.

הסרט הוקרן בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו ובפתיחת פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה ב-22 בספטמבר 2018.[2] תחילת הקרנתו הנרחבת של הסרט נעשתה בצל מותו בתאונת דרכים של ארי נשר, בנו של במאי הסרט.

תמצית העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ענת ושחר, זוג ישראלים צעירים שחזרו בתשובה והפכו לחרדים עומדים להינשא. שחר, שטרם חזרתו בתשובה היה זמר, לומד בישיבה וממשיך להופיע כזמר בפני קהל חילוני, וענת לומדת בסמינר חרדי. טלי עבאדי, אמה של ענת, מתנגדת בתוקף לנישואים אלה, ויחד עם חמיה לשעבר, שלמה עבאדי, מגייסת את בעלה לשעבר, יונתן, אביה של ענת, לפעול לביטול החתונה. לשם כך שלמה עבאדי משכנע את יונתן להגיע מארצות הברית, שם התגורר, לביקור בישראל, שבו משכנעים אותו להשתמש בכישוריו כפסיכולוג לסיכול הנישואים.

שלמה עבאדי הוא דוקטור לפסיכולוגיה, שבזקנתו עוסק בגישור בין זוגות נשואים המבקשים להתגרש. הוא מטפל בזוג ירושלמי, רמי ושׂרי, האב מורה דרך והאם חדרנית במלון, שלהם ילד בן חמש, הרוצים להתגרש עקב הצטרפות האם לכת פגאנית העובדת את האשרה, ומנהלים מאבק על משמורת ילדם, איזי. רמי גאה מאוד בילדו, וטורח לפתח את ידיעותיו. המריבות בין ההורים פוגעות בילד.

שלמה עבאדי משכנע את בנו, יונתן, שאף הוא דוקטור לפסיכולוגיה, להחליף אותו במשימת הגישור, אף שיונתן לא נלהב לכך. בין יונתן לבתו ענת היה נתק ממושך, ולכן היא כועסת עליו מאוד, אך היא נענית לבקשתו להיפגש אתה, משום מצוות כיבוד אב ואם. במהלך הטיפול בזוג המעוניין להתגרש הוא מגייס את ענת להשתתפות במפגש של נשות הכת, כדי להגיש חוות דעת האם פעילות זו מסכנת את הילד, שנלקח אליה על ידי אמו. שחר מתנגד להשתתפותה בפעילות זו, אך היא משתתפת בכנס, בנימוק שיש חשש לחיי הילד. אף שיש בו טקס של עבודת האשרה, ענת מאשרת שאין בו משום סכנה לילד, והדבר מאפשר לאם לקבל משמורת על הילד.

במהלך שיחה עם רמי, מתברר ליונתן ששחר רוכש תרופות מרשם בבית מרקחת במזרח העיר שמוכר תרופות כאלה גם ללא מרשם. הוא מגיע למסקנה ששחר ממשיך להתמכר לאוקסיקודון, משכך כאבים ממשפחת האופיאטים שלו גם מאפיינים פסיכואקטיביים, אף שאמר שהוא נקי מסמים, והחשד מאומת באמצעות צילומים של בלש פרטי. לאחר שטלי משכנעת את ענת לארגן פגישה בין שחר ליונתן, יונתן משוחח עם שחר על גילוי צריכת התרופות שלו ודוחף אותו לגלות לענת ששיקר לה. הגילוי, באמצע האירוסין שקדמו לחתונה, גורם לענת לעזוב את שחר חרף תחנוניו. אף שחתר לתוצאה זו, יונתן אינו שלם עמה, ומשכנע את ענת לקבל את בקשת הסליחה של שחר.

רמי לוקח את הילד מגן הילדים ונעלם אתו. הדבר גורם חרדה עזה לשׂרי, שמזעיקה את יונתן ואת המשטרה. יונתן מגיע למסקנה שרמי מסתתר עם הילד במנזר במזרח ירושלים, וניגש לשם יחד עם ענת, שעומדת על זכותה להצטרף אליו במשימה מסוכנת זו. במנזר הם מגלים את רמי ואיזי. רמי מאיים עליהם באקדחו, אך בסופו של דבר הם משכנעים אותו להיכנע, תוך הבטחה שימנעו את מאסרו. כל הארבעה הולכים לקליניקה של ד"ר שלמה עבאדי, וכאשר המשטרה מגיעה לשם, שלמה ויונתן מעידים שרמי והילד הגיעו לקליניקה מרצונם, כך שלא הייתה שום חטיפה. לאחר היסוס קל גם ענת מצטרפת לעדות זו, בהבינה שבמקרה זה השקר עדיף על האמת.

רמי, שׂרי ואיזי חוזרים לביתם, במה שנראה כתחילתו של שלום בין בני הזוג.

יונתן חוזר לארצות הברית, שם עליו לטפל בתסבוכת משפטית שנקלע אליה, עקב הצגת נתונים מזויפים למשקיע במיזם שלו ושל שותפתו. התסבוכת מוצגת לאורך העלילה בצורת שיחות טלפון משותפתו בארצות הברית.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנ/ית דמות דמות
ג'וי ריגר ענת עבאדי צעירה ישראלית שחזרה בתשובה ועומדת להינשא לשחר
נתן גושן שחר אלקיים זמר ישראלי שחזר בתשובה ועומד להינשא לענת
מיה דגן טלי עבאדי מתווכת נדל"ן, אם הכלה, גרושתו של יונתן עבאדי
יובל סגל יונתן עבאדי ד"ר לפסיכולוגיה ויזם, אבי הכלה, בנו של שלמה עבאדי
ששון גבאי שלמה עבאדי שלמה עבאדי, ד"ר לפסיכולוגיה, אביו של יונתן עבאדי
מעיין בלום רמי מורה דרך המצוי בסכסוך מר עם אשתו, שׂרי
אביגיל הררי שׂרי אשתו של רמי המצויה בסכסוך מר עם בעלה, רמי
אילאי ברז'נסקי איזי בנם של שרי ורמי
אורנה פיטוסי מנהיגה של כת פגאנית
אסתי זקהיים מוכרת בחנות לשמלות כלה

שקר ואמת[עריכת קוד מקור | עריכה]

"יש דברים יותר חשובים מהאמת, אהבה למשל או משפחה", אומר יונתן. בסרט בולט מקומם של השקרים. נגד יונתן הוגשה תביעה אזרחית בארצות הברית, בטענה שהציג נתונים מזויפים למשקיע במיזם שלו ושל שותפתו. יונתן מגלה ששחר מסתיר מענת את התמכרותו לאוקסיקודון, ולמעשה משקר לה שהוא נקי מסמים. גילוי שקר זה גורם לענת להיפרד משחר. גם יחסם של טלי ויונתן אל ענת כרוך במרמה, משום שהם מסתירים ממנה את מטרתם – סיכול נישואיה.

שקר שהוא אחד מרגעי השיא בסרט הוא העדות של שלמה ויונתן שרמי והילד הגיעו לקליניקה מרצונם, לטיפול שגרתי, כך שלא הייתה שום חטיפה. לאחר היסוס קל גם ענת מצטרפת לעדות זו, בהבינה שחרף סלידתה משקרים, במקרה זה השקר עדיף על האמת.

פסקול הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפור אחר
פסקול מאת נתן גושן
יצא לאור 25 באוקטובר 2018
סוגה פופ, רוק
שפה עברית
אורך 25:39
חברת תקליטים אן אם סי
הפקה גלעד שמואלי
כרונולוגיית אלבומים של נתן גושן
שלושים
(2017)
סיפור אחר
(2018)
באתי לחלום
(2020)
סינגלים מ-סיפור אחר
  1. "סיפור אחר"
    תאריך יציאה: 9 באוקטובר 2018

פסקול הסרט, נכתב, הולחן ובוצע על ידי נתן גושן והופק על ידי גלעד שמואלי. האלבום יצא לאור ב-25 באוקטובר 2018 דרך חברת התקליטים הישראלית אן אם סי.

רשימת רצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל השירים נכתבו והולחנו על ידי נתן גושן

מס' שם משך
1. סיפור אחר 3:31
2. עוד יום 2:22
3. לא רוצה לזכור 3:46
4. לפני שהאהבה תיפול 3:12
5. הצל אותי 3:38
6. עומד על הקצה 3:55
7. אור 2:35
8. עקבות בחול 2:40

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]