ספצנאז (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ספצנאז
Спецна́з
כרזת הסדרה
כרזת הסדרה
שיר הנושא "קדימה בעד" מאת ליובה
סוגה פעולה
כותבים ניקולאי סוסלוב
אלכסיי פוליארקוב
ולדימיר בראגין
ילנה ראיסקאיה
בימוי אנדריי מאליוקוב
ויאצ'סלב ניקיפורוב
שחקנים אלכסנדר באלוייב
ולדיסלב גלקין
אלכסיי קרבצ'נקו
איגור ליפאנוב
אנדריי זיברוב
אלכסנדר נוסיק
פרסים פרס נשר הזהב בקטגוריית הסרט העלילתי הטוב של השנה
פסקול ליובה
ארץ מקור רוסיהרוסיה רוסיה
שפות רוסית
צ'צ'נית
מספר עונות 2
מספר פרקים 7
תוכנית המשך הספצנאז הרוסי
הפקה
מפיק קונסטנטין ארנסט
אנטולי מקסימוב
ניקולאי סוסלוב
חברת הפקה Svarog Films Company
הפצה ערוץ 1
אתר צילומים מוסקבה
צלמים ולדימיר ספורישקוב
טכניקת צילום מערך מרובה מצלמות
מוזיקה מארק מינקוב
איגור מאטוויינקו
אורך פרק 52 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ 1
תקופת שידור מקורית 25 במרץ 20029 באוקטובר 2003
קישורים חיצוניים
http://www.svarog-film.com/index.php?act=projects&add=ready&men1=film&var1=2
דף התוכנית ב-IMDb

ספצנאזרוסית: Спецна́з) היא מיני-סדרת טלוויזיה רוסית משנת 2002 המורכבת משתי עונות, כשהעונה הראשונה הורכבה משלושה פרקים: "חץ שבור", "מארב" ו"להב". ב-2003 שודרה גם העונה השנייה שכללה ארבעה פרקים.

תקציר עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מגוללת את קורותיה של יחידת ספצנאז של המודיעין הצבאי הרוסי בעת מבצעים חשאיים בצ'צ'ניה, דאגסטן, אפגניסטן וקוסובו בזמן חוסר היציבות הפוליטית באפגניסטן שלפני הפלישה האמריקאית, במלחמת צ'צ'ניה השנייה ובמלחמת קוסובו.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי רייטינג
1 1 "חץ שבור" אנדריי מאליוקוב 2002 א.נ.
כנופיית מחבלים בהנהגת הצ'צ'ני ואגיף ובסיוע חייל רוסי שערק רוכשת כלי נשק וטילי כתף נגד מטוסים מדגמי 9K32 סטרלה-2 להשמדת מפציצי סוחוי Su-24. יחידת ספצנאז של המודיעין הצבאי הרוסי נשלחת לנטרל את הברחת הנשק ולהשמיד את המחבלים.
2 2 "המארב" אנדריי מאליוקוב 2002 א.נ.
יחידת הספצנאז נשלחת למשימה בצ'צ'ניה: עליהם למצוא ולנטרל מחבל צ'צ'ני שאריף שעבר הכשרה ביחידת SAS הבריטית ומאמן את הלוחמים הצ'צ'נים. אחרי שלמד את תרגילי העבר והלקחים ממלחמת אפגניסטן, הפיקוד מחליט לארגן מארב באמצעות הפצצת גשר ולפרוס במקום לוחמים מאומנים כדי ללכוד את שאריף.
3 3 "להב" אנדריי מאליוקוב 2002 א.נ.
במהלך פשיטה בסנקט פטרבורג מתגלה מזוודה עם דולרים מזויפים. כל העקבות מובילים למחתרת הצ'צ'נית. יחידת ספצנאז נשלחת לאתר את מעבדת הזיוף המחתרתית ולמנוע מהצ'צ'נים להמשיך לייצר כסף מזויף.
עונה שנייה
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי רייטינג
4 1 "נשימת הנביא" אנדריי מאליוקוב אלכסיי פוליארקוב
ניקולאי סוסלוב
2003 א.נ.
כמות גדולה של סמים לא חוקיים הוברחה לרוסיה, סמים שמהווים חומר סינתטי הנושא וירוס המכונה "נשימת הנשיא". המודיעין הצבאי הרוסי בשיתוף פעולה עם שירות הביטחון הפדרלי עולים על עקבותיה של מעבדה חשאית בהרי אפגניסטן ממנה נשלחו הסמים. יחידת ספצנאז בפיקודו של מייג'ור פלאטוב נשלחת להשמיד את המעבדה. הם מגייסים מומחה טג'יקי בתחום הווירוסים בשם פרחאדוב שגם מכיר את ההרים בה שוכנת המעבדה. במהלך המבצע היחידה מאבדת את כלי התחבורה והנשק ונקלעת למארב, תוך סיכון להיקלע להפצצה אווירית של חיל האוויר הרוסי היחידה נאלצת להגיע בכוחות עצמה אל המעבדה ולהשמיד אותה.
5 2 "מסלול ההמראה" אנדריי מאליוקוב אלכסיי פוליארקוב
ניקולאי סוסלוב
2003 א.נ.
קבוצת מחבלים מארגנת הפיכה צבאית בטג'יקיסטן במבצע שייפתח עם השתלטות על נמל התעופה בדושנבה. המחבלים חוטפים מטוס נוסעים רוסי מתוך מטרה להנחיתו בסראב שבמזרח אזרבייג'ן ולהחליף את הנוסעים במחבלים משלהם, זאת בתקווה שבדושנבה לא ימנעו את נחיתת המטוס הרוסי. אלא שבמטוס נמצא גם לוחם הספצנאז חרוסטאליוב. פיקוד המודיעין הצבאי מורה על יחידתו של פלאטוב לחטוף את המטוס ולמנוע את נחיתתו בטג'יקיסטן. חרוסטאליוב אומנם הורג כמה מחבלים אך לא מצליח למנוע את הנחתת המטוס בסראב. היחידה של פלאטוב משתלטת על נמל התעופה בסראב ותחת אש מצליחה למנוע מהמחבלים לעלות על המטוס.
6 3 "התנקשות" אנדריי מאליוקוב אלכסיי פוליארקוב
ניקולאי סוסלוב
2003 א.נ.
אחד ממנהיגי הברית הצפונית באפגניסטן, הגנרל בורזאנין מגיע לצורך ניהול משא ומתן בין רוסיה לטג'יקיסטן. תומכי הטליבאן מנסים להרוג את הגנרל לפני בואו. יחידתו של פלאטוב נשלחת לאבטח את הגעתו של הגנרל בשלום ולמנוע את ההתנקשות בחייו.
7 4 "הטירון" אנדריי מאליוקוב אלכסיי פוליארקוב
ניקולאי סוסלוב
2003 א.נ.
יחידתו של פלאטוב חוזרת ממבצע בצ'צ'ניה ונשלחת לסייע לגנרל אורלוב שפרש משירות ונסע ליוגוסלביה כדי לשקם מנזרים שנהרסו ונקלע למתקפה של לוחמים מקוסובו בחיפוי אנשי KFOR.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]