עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף עידן הקרח 3)
עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים
"Ice Age 3: Dawn Of The Dinosaurs"
כיתוב תמונה
כיתוב תמונה
כיתוב תמונה
בימוי קרלוס סלדנהא, מייק ת'ארמלר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי לורי פורט
ג'ון ס. דונקין
תסריט מייק ריס, פיטר אקרמן, מייקל ברג, Yoni Brenner עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ריי רומנו
קווין לטיפה
דניס לירי
ג'ון לגוויזאמו
שון וויליאם סקוט
ג'וש פק
סימון פג
מדבבים כריס וודג' (Scrat)
ג'ון לגוויזאמו (סיד)
סיימון פג (Buck the Weasel)
ריי רומנו (Manny)
קארן דישר (Scratte)
דניס לירי (דייגו)
קווין לטיפה (Ellie)
ביל היידר
שון ויליאם סקוט
ג'יין לינץ'
ג'וש פק
ג'ואי קינג עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ון פאוול
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה בלו סקיי, חטיבת ההנפשה של פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2 ביולי 2009 (ארצות הברית)
משך הקרנה 100 דקות
שפת הסרט אנגלית ודיבוב לעברית
סוגה סרט פנטזיה, סרט קומדיה, סרט הרפתקאות, סרט פלאשבק, סרט ילדים, סרט לכל המשפחה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $90,000,000
הכנסות $886,686,817
הכנסות באתר מוג'ו iceage3
סרט קודם עידן הקרח 2: נמסים מצחוק (2006)
סרט הבא עידן הקרח 4: יבשת בתנועה (2012)
סרטים בסדרה עידן הקרח
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עידן הקרח 3: שחר הדינוזאוריםאנגלית: Ice Age: Dawn of the Dinosaurs) הוא סרט ההמשך של סרטי "עידן הקרח", שיצא בשנת 2009 בעקבות הצלחת הסרט הקודם בסדרה, "עידן הקרח 2: נמסים מצחוק". כמו הסרט הקודם הוא הופק באולפני האנימציה "Blue Sky Studios" והופץ באמצעות פוקס המאה ה-20, בשנת 2012 יצא המשך יחיד בשם עידן הקרח 4: יבשת בתנועה.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתחילה לאחר ההצפה הגדולה שפקדה את העמק בו מתגוררות הדמויות. הממותות מני ואלי מצפים לידת צאצאם הראשון, ומני מנסה להיות בוגר ולדאוג למשפחתו החדשה. סיד מקנא במני ורוצה גם הוא להפוך להורה, נופל למערה שנמצאת מתחת לקרח ושם מוצא ומאמץ שלוש ביצים נטושות. דייגו מחליט לעזוב את העדר לאחר שהוא מגלה שיכולתיו הפיזיות אינן כשהיו.

יום אחד בוקעים מביציו של סיד 3 טירנוזאורוסים צעירים ושובבים העושים צרות בעמק. לאחר כמה ימים מופיעה אמם האמיתית שחוטפת את צאצאיה ואת סיד לעולם הדינוזאורים. החבורה מחפשת את סיד ויורדת לעולם הדינוזאורים ודייגו מצטרף אליהם.

הם בורחים מאנקילוזאורוס עצבני, על צווארו של ברכיוזאורוס ענקי ונופלים לאזור בו הרבה דינוזאורים עצבניים מסתכלים עליהם. הם ניצלים מהם על ידי באק הסמור, שהוא לוחם בדינוזאורים מתבודד החי בעולם הדינוזאורים ומכיר את סודותיו. באק מזהיר אותם מפני בריוניקס עצום וצמא דם בשם רוּדִי המסתובב באזור, וקרא להם לשוב למעלה, אך מני לועג לו והחבורה ממשיכה. לאחר שמני ודייגו נתקעים בתוך צמח טורף ענקי, הוא מציל אותם ומציע להם עזרה, כל עוד ישמעו להוראותיו וילכו רק על השביל.

בינתיים סיד יורד למשכנה של אמא טירנוזאורוס, המנסה להרוג את סיד אך נתקלת בהתנגדות בניה ולאחר קצת זמן היא מאמצת אותו אליה כבן. באחד הימים היא מתחמקת מרודי הגדול ממנה, אך סיד האיטי יותר נופל מזנבה ונאלץ לברוח ממנו עד לאזור של לבה געשית. בשלב זה החבורה קרובה אליו אך אלי צריכה להמליט באזור של סלעים מתנועעים, כשבינתיים להקת גואלונגים מתקרבת אליה. מני ודייגו מנסים לחזור אליה בעודם נלחמים בגואלונגים בעוד באק והאופוסומים ממשיכים קדימה ונופלים אל גבו של פטרוזאור גדול בדרך להציל את סיד.

בעודם מעופפים הם בורחים מלהקת פטרוזאורים טורפים ורגע לפני שסיד נופל ממפל לבה אל סופו הם תופסים אותו. כשהם חוזרים אלי ממליטה כבר את בתה הקטנה הנקראת מישמיש, על שם הקריאה שהמציאו מני והיא כדי להודיע שהיא בהריון. לאחר ההמלטה הם פונים לחזור אך מותקפים על ידי רודי שמנסה לטרוף אותם. הם מצליחים לקשור אותו אך סיד נתקל בחבלים וקורע אותם, מה שגורר את רודי להשתחרר ולהתנפל עליו והוא ניצל בידי אמא טירנוזאורוס אשר מפילה את רודי לתהום. באק חושב שרודי נהרג ומחליט לעלות עם החבורה לעולם הקרח אך שומע את קריאתו ושב לעולם הדינוזאורים, מאחר שמבחינתו הוא יעד ממריץ לחיים.

במקביל לעלילה הראשית, נראה היונק הקדום דמוי-הסנאי סקראט שממשיך לחפש את הבלוט שלו. ואולם הוא פוגש ביונקת דומה (אך בעלת כנפי עור) - סקראטי, מתאהב בה ומתחיל לרדוף אחרי הבלוט בתחרות איתה. לבסוף, כשהם נופלים לעולם הדינוזאורים, הם מעופפים מעל אגם לבה וסקראט מציל את סקראטי כשהיא חסרת הכרה. כשהיא מתעוררת היא מתנשקת איתו והם חיים ביחד בעולם הדינוזאורים. לבסוף לסקראט נמאס והוא בורח למצוא את הבלוט, מה שמכעיס את סקראטי וגורר אותה לקבור את הבלוט אך מפגיזה את הסלע מהר געש גבוה עד לאזור הקרח. אך סקראט מפיל אותה מהסלע לפני שתחזור למעלה.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיבוב דמות
באנגלית בעברית שם תיאור
ריי רומנו אוהד שחר מני ממותה זכר, עצבני ועוזר לזולת, בן זוגה של אלי
דניס לירי יורם יוספסברג דייגו סמילודון זועף, חברם של מני וסיד
ג'ון לגוויזאמו טל פרידמן סיד מגלוניקס טיפש, ידידותי ומציק
קווין לטיפה נורית בנאי קורן אלי ממותה צמרית נקבה, בת זוגו של מני
כריס וודג' סקראט יונק דמוי-סנאי מסוג קרונפיו, שאינו חלק מהעלילה הרציפה, אלא משמש כהפוגה קומית. במשך כל הסרטים רודף אחר אותו בלוט. בסרט זה מתאהב בסקראטי
סיימון פג צביקה פורמן באק סמור שעיסוקו הוא להילחם בדינוזאורים ובמיוחד בדינוזאור הלבקן רודי, איתו חשבון ישן, על ששרט והוציא את אחת מעיניו. עם זאת היחסים ביניהם הם אמביוולנטיים ובאק גם משתעשע על גבו של רודי
שון וויליאם סקוט יובל סגל קראש זוג אחים אופוסומים שובבים, שגדלו כאחים חורגים לאלי.
ג'וש פק אסף אבידן אדי
קרלוס סלדנה[1] - אגברט שלי ויוקו שלושת גורי הטירנוזאורוסים שסיד אימץ אך הוחזרו לאמם
קרן דישר סקראטי יונקת דמוית-סנאי קדומה (כנראה שקרונפיו) שבדומה לסקראט גם היא מחפשת בלוטים ובהמשך שניהם מתחתנים, אך רבים בהמשך. בניגוד לסקראט היא בעלת כנפי עור
יוניס צ'ו - מדיסון נקבת דיאטרימה
ביל היידר - צבי קדום הבורח מדייגו האיטי ממנו
ג'ואי קינג - נקבת בונה
ג'יין לינץ' - אם דיאטרימה. אפרוחה מותקף בידי שלושת הטירנוזאורוסים הצעירים, אך שורד.
קריסטן ויג - אמא בונה שמנמנה
מיילי פלאנאגן - אם שנבוב. בנה נבלע בידי אחד הטירנוזאורוסים אך נפלט בחיים.
קליאה לואיס - אמא פלאותריום (המכונה סטארט)
דוויקה פריך איתי תורן, דור סרוגו, אורנה כץ, הדר אמיר, לורה שופוב, ליאת הר לב, עדי קוזלובסקי, עידו רוזנברג, ענת ניב, רועי ניב, אביעד היטנר, עמרי היטנר, רעות היטנר דמויות נוספות

משחק ווידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים (משחק וידאו)

משחק וידאו המבוסס על עלילת הסרט יצא לקונסולות המשחקים Xbox 360, פלייסטיישן 3, Wii, פלייסטיישן 2, נינטנדו DS ולמחשב (מערכת ההפעלה Microsoft Windows בלבד) ב-30 ביוני 2009. המשחק הופץ על ידי Activision. במשחק יכולים השחקנים לשחק כאחת מדמויות הסרט ולחקור את עולם הדינוזאורים, לעיתים תוך חזרה על סצנות מהסרט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מדבב בנוסף עוף לא מעופף קדום