פורטל:דואר ובולאות/מקורות מידע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הצבעה על מידע בנושאי דואר ובולאות המצוי ברשת האינטרנט.

{*} הפניה לקטלוגים מסוגים שונים ברשת
שם הקטלוג תיאור תוכן הקטלוג
בולי מדינת ישראל באתר התאחדות בולאי ישראל.
חותמות מדינת ישראל באתר התאחדות בולאי ישראל.
Freestampcatalogue קטלוג של בולי העולם מאז שנת 1920.
Poppe-Stamps קטלוג של בולי העולם המבוסס על אתר מכירות הפועל בפיליפינים. תחת הסעיף "Encyclopedia" מקוטלגים כ-300 אלף בולים שונים.
בולי פולין אתר פרטי.
בולי צרפת אתר פרטי.
{*} הפניה לעיתונים בנושאי דואר ובולאות

עיתונים בעברית[עריכת קוד מקור]

שם העיתון תיאור תוכן העיתון
נוֹשְׂאוֹן עיתון מודפס היוצא לאור אחת לרבעון על ידי איל"ת (אגודה ישראלית לבולאות תימאטית). העיתון מופץ מאז שנת 2007, ונכון לשנת 2019 נכתבו 129 גיליונות. הפרסום מתמקד במאמרים בולאיים מקצועיים מתחומי האיסוף התימאטי. באתר ניתן לקרא (במתכונת של מסמכי PDF) את התוכן המלא של העיתונים אשר יצאו עד שנת 2017, ומאמר נבחר מתוך העיתונים שיצאו בשנתיים האחרונות.
נוֹשְׂאוֹנֶט פרסום אינטרנטי אשר מופץ בדואר האלקטרוני אחת לרבעון על ידי איל"ת (אגודה ישראלית לבולאות תימאטית). העיתון מופץ מאז שנת 1990, ונכון לשנת 2019 נכתבו 50 גיליונות. הפרסום מתמקד במאמרים בולאיים מקצועיים מתחומי האיסוף התימאטי. באתר ניתן לקרא את התוכן המלא של העיתונים במתכונת של מסמכי PDF.
נוֹשְׂאוֹנְצִ'יק עיתון אינטרנטי לילדים אשר הופץ בדואר האלקטרוני אחת לחודש על ידי איל"ת (אגודה ישראלית לבולאות תימאטית). העיתון נכתב בין השנים 2017-2008 בעריכת נחום שרשבסקי. המטרה הייתה לעודד יצירת קשר בין חברי האגודה לבין אספנים תימאטיים ברחבי העולם, וכן להביא לידיעת האספנים בחו"ל מידע בולאי מגוון מתוצרת הארץ. בסה"כ הופיעו 15 פרסומים (אחד מהם כפול). באתר ניתן לקרא את התוכן המלא של העיתונים במתכונת של מסמכי PDF.

עיתונים בשפות זרות[עריכת קוד מקור]

שם העיתון תיאור תוכן העיתון
ISRATHEME ביטאון אגודת איל"ת באנגלית אשר יצא לאור בין השנים 1994-1990 בעריכת שביט טלמן. הוא כלל מאמרים בנושאי תוכן רחבים מאד - מדע, תנ"ך, היסטוריה, גאוגרפיה ועוד. בכל מאמר נסקר הנושא והומחש באמצעות פריטים בולאיים שונים. בסה"כ הופיעו 105 פרסומים. באתר ניתן לקרא את התוכן המלא של העיתונים במתכונת של מסמכי PDF.
The Kiwi הביטאון של אגודת אספני הבולים של ניו זילנד. ניתן לקרא את כל הגיליונות של העיתון משנת 1952 עד שנת 2013.
ניתן לעיין במפתח המפורט של העיתון ולחפש מאמרים בנושא המבוקש - קישור למסמך של המפתח -
Philippine Philatelic Journal הביטאון של האגודה הבינלאומית לבולאות איי הפיליפינים. רשימת העיתונים מאפשרת לקרא את כל הגיליונות של העיתון משנת 1974 ועד שנת 2008.
| The Penny Post הביטאון של החברה לדואר מקומי ודואר שליחים. מבקרים יכולים לצפות בכל העיתונים שיצאו בין השנים 1994 - 2014.
Stellenbosch Philatelic Society Newsletter ביטאון האגודה הבולאית של העיר סטלנבוש (אנ') בדרום אפריקה. מבקרים יכולים לצפות בכל העיתונים שיצאו בין השנים 2013 - 2019.
The Jamaica Philatelist ביטאון האגודה הבולאית של נ'מייקה. מבקרים יכולים לצפות בכל העיתונים שיצאו בין השנים 1927 - 1950.
The Perfins Bulletin ביטאון מועדון אספני החירור (The Perfins Club), אשר נוסד בשנת 1943. ניתן לקרא את כל העיתונים מאז שנת 1945 ועד שנת 2014.
The Middle East Philatelic Bulletin ביטאון המתמקד במחקרים אודות הבולאות ותולדות הדואר של מדינות המזרח התיכון (לא כולל את מדינת ישראל). באתר ניתן לקרא את כל העיתונים שיצאו מאז שנת 2015.
שם הערה.
{*} הפניה לספרות בולאית ברשת
שם הספר תיאור תוכן הספר
The Post in Grant and Farm הספר עוסק בהתפתחות שירותי הדואר באנגליה.
The illustrated catalogue of postage stamps קטלוג בולים שיצא לאור על ידי ג'ון אדוארד גריי (John Edward Gray) בשנת 1875.
The Stamp Collector's Handbook מדריך לבולי העולם שיצא לאור בבריטניה בשנת 1874. המדריך סוקר בשיטתיות את הבולים שהונפקו בכל מדינה ומשבץ לאורך הספר הערות ודגשים לגבי בולים מיוחדים.
Timeline of Philatelic Literature, 1830 - 1875 ריכוז מידע על פרסומים, ספרים ומקורות ראשוניים אודות שירותי דואר ובולאות.
{*} הפניה לסרטים ברשת העוסקים בנושאי דואר ובולאות
שם הסרט תיאור תוכן הסרט
Night Mail הסרט הדוקומנטרי "רכבת הדואר הלילית" (אנ') הופק בבריטניה בשנת 1936. הוא תיאר את מסעה הלילי של רכבת הדואר המיוחדת שעשתה את דרכה מידי לילה מתחנת יוסטון שבלונדון אל העיר אברדין שבצפון סקוטלנד. הסרט, שאורכו כ-24 דקות, נחשב ליצירת מופת תיעודית, ושימש כמודל לחיקוי עבור יוצרי סרטי תעודה רבים. בסרט משולב קטע קריאה דרמטי בשם "This is the night mail", שחובר במיוחד עבורו, המשקף במקצבו את מהירותה של רכבת הדואר (ניתן לצפות כאן בקטע הקריאה מתוך הסרט).
הסרט, שזכה לפרסום רב, שימש בבריטניה לאורך השנים כנקודת ייחוס לסרטי פרסום (דוגמת סרט הפרסום של הרכבת הבריטית) ולפרודיות (דוגמת סרט המבקר את איכות השירות בדואר).
Stamp Collecting סרט הפתיחה (1:09 דקות) לערוץ היו-טיוב של גרהם, אספן בולים אמריקאי, הכולל עשרות סרטונים העוסקים בהיבטים שונים של איסוף בולים. נכון לחודש נובמבר 2018 המדובר בערוץ פעיל, ומומלץ לבדוק מעת לעת אם הועלה אליו סרטון חדש.
French Stamps Marianne פרק מספר 1 (3:41 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בדמותה של "מריאן", הדמות הנשית האלגורית המייצגת את צרפת, ובמצנפת הפריגית שהיא חובשת על ראשה.
Occupied Countries WWII פרק מספר 2 (3:15 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בסדרת בולים שהונפקה בארצות הברית בשנת 1942, ונקראה בשם "המדינות הכבושות". הבולים, שעוצבו על ידי נשיא ארצות הברית פרנקלין דלאנו רוזוולט, נועדו להדגיש את המחויבות האמריקאית לעצמאותן של המדינות שנכבשו על ידי מדינות הציר במהלך מלחמת העולם השנייה.
Valuable Stamps Blue Mauritius פרק מספר 3 (5:12 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בסיפור הנפקתו של בול מאוריציוס הכחול, אחד הבולים היקרים והנדירים בעולם.
Postal Code Stamps פרק מספר 4 (3:11 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בצורך שהוביל לפיתוח שיטת המיקוד, ובאמצעים שננקטו במדינות שונות על מנת להטמיע את השימוש במיקוד בקרב הציבור הרחב. בסוף הסרטון שילב האספן קטע מתוך שיר המיקוד שיזם הדואר האמריקאי בשנות השישים, כחלק מסרט תעמולה בשם Introduction of Zip Codes שנועד לקדם את השימוש במיקוד. כאן יש גרסה צבעונית ויפה יותר של סרטון התעמולה, כאן סרטון המציג באופן הומוריסטי של הצורך במיקוד, וכאן סרטון שהוכן לרגל מלאת 55 שנה להנהגת המיקוד.
French Flying Machine פרק מספר 5 (4:38 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק במטוס מדגם בלריו 11 (אנ'), אשר שימש את הטייס הצרפתי לואיס בלריוט כאשר חצה לראשונה בטיסה את תעלת למאנש בשנת 1909. המטוס זכה להופיע על בולים של מדינות שונות ברחבי העולם.
Cologne Cathedral in Germany פרק מספר 6 (4:17 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בתיאור של קתדרלת קלן ושילובה בבולים מגרמניה וממדינות אחרות.
Namibian Crystal Stamps פרק מספר 7 (4:33 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק באחד הבולים מסדרת בולי המינרלים שהונפקו בנמיביה בשנת 1991, וכן בגורמים השונים ששלטו בשטחה של נמיביה מאז שלהי המאה ה-19.
Grenadier Guard St Lucia Stamp פרק מספר 8 (4:56 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בסקירת תולדותיהם של החיילים מיחידות הגרנדירים בצבאות השונים ומציג בולים שהונפקו בסנט לוסיה ובמדינות אחרות ועליהם גרנדירים עם מדיהם האופייניים.
Australia's 1st Stamp פרק מספר 9 (5:59 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק במאבק שנוהל בין הרפובליקנים ובין המלוכנים באוסטרליה בתחילת המאה ה-20 על הדמות שתשולב בבולי הדואר של המדינה. בנוסף, מדגים הסרטון כיצד ניתן לבדוק את סימן המים שהוטבע בנייר עליו הודפס הבול.
Taekwondo Stamp פרק מספר 10 (5:48 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בהתפתחות אמנות הלחימה הקוריאנית טאקוונדו והופעתה בבולי דואר. בנוסף, מרחיב הסרטון את הדיון בעיצוב הבול הבריטי שהונפק בשנת 2012, כחלק מסדרה שהוקדשה לענפי ספורט אולימפי שונים, ובוחן את הטענה שהבול מתעד רגע מביש שהתרחש במהלך אולימפיאדת בייג'ינג בשנת 2008. הספורטאי הקובני אנחל מטוס בעט בפניו של השופט לאחר שזה פסק נגדו (אנ'), ונטען כי תמונת הבעיטה הלא חוקית שימשה כמודל לעיצוב הבול הבריטי.
Antarctic Exploration Stamps פרק מספר 11 (6:32 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בסיפוריהם של מספר חוקרים מארצות הברית, בריטניה ונורווגיה, שמיפו את חופי יבשת אנטארקטיקה וניסו להגיע אל הקוטב הדרומי.
Malta Chess Stamps פרק מספר 12 (5:38 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בבול שהונפק במלטה בשנת 1980 לרגל אולימפיאדת השחמט שנערכה באי, עוסק בתיאור מבנים בעיר ולטה ששימשו לצורך עיצוב הבול, ומציג בולים נוספים מן העולם שהוקדשו לאולימפיאדת השחמט. בנוסף, הסרטון מספר על הבול הראשון שהונפק באי מלטה ומסביר את המושג "חותמת פסילה".
Greetings from America Stamps פרק מספר 13 (5:12 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון סוקר את סדרת הבולים שהונפקה בארצות הברית בשנת 2002 תחת הכותרת "ברכות מ...". 50 הבולים נועדו לעודד תיירות במגוון האתרים הקיימים במדינות ארצות הברית בתקופה שלאחר הפיגוע במגדלי התאומים והחשש של הציבור מטיסות ונסיעות.
Grenada Revolution Stamps פרק מספר 14 (6:16 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בסדרה של בולים משולשים שהונפקה בגרנדה בשנת 1981 לציון מלאת שנתיים למהפכה באי הקריבי. לצד הצגת דוגמאות נוספות של בולים משולשים מרחבי העולם סוקר הסרטון את המצב הפוליטי ששרר בגרנדה והיווה את הרקע להנפקת הבולים.
India Gnat Stamp פרק מספר 15 (5:15 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בבול שהונפק בהודו בשנת 1967 ועליו דמותו של מטוס קרב מדגם המכונה בשם "נט" (אנ'). בסרטון מובא סיפור המלחמה שהתנהלה בשנת 1965 בין הודו ופקיסטן (אנ') ותפקידו של המטוס במלחמה זו. בנוסף, מציג הסרטון את משמעות השם המסורתי של הודו "בהראט" כפי שנרשם בבולי המדינה באותיות הינדיות (אנ').
Arthur Guinness Stamps פרק מספר 16 (5:52 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מספר את סיפורו של ארתור גינס, מייסד מבשלת הבירה המפורסמת גינס בעיר דבלין. בנוסף, עוסק הסרטון בשם של אירלנד כפי שהוא מופיע על בולי המדינה.
UNICEF Stamps פרק מספר 17 (4:26 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בבולים המציגים את ארגון יוניס"ף - קרן החירום הבינלאומית של האומות המאוחדות לילדים.
Eiffel Tower Stamps פרק מספר 18 (6:26 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בסיפורו של מגדל אייפל וייצוגו בבולי דואר. בנוסף, מציג הסרטון דוגמאות של גיליונית זיכרון.
Cullinan Diamond Stamps פרק מספר 19 (6:51 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בסיפורו של יהלום קולינן, היהלום הגולמי הגדול ביותר שהתגלה אי פעם. היהלומים שלוטשו מתוך האבן הגולמית שובצו בתכשיטי בית המלוכה הבריטי.
Statue of Liberty Stamp Mistake פרק מספר 20 (7:58 דקות) בעונה הראשונה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בבול שהונפק בארצות הברית בשנת 2010 ועליו דמותו של פסל החירות, ומספר את סיפורו של הפסל המפורסם. בנוסף, מציג הסרטון את הגילוי כי הדמות שבבול אינה של הפסל המקורי שבנמל ניו יורק, אלא של ההעתק המוצב בחזית מלון ניו יורק בלאס וגאס.
Iceland Volcano Stamps פרק מספר 1 (6:25 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בבול שהונפק באיסלנד בשנת 1948 ועליו דמותו של הר הגעש הקלה, אשר התפרץ ללא התראה בשנת 1947. בנוסף מציג הסרטון מגוון אתרי תיירות באיסלנד.
Fiji Postage Stamps פרק מספר 2 (4:49 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בבולים שונים שהונפקו בפיג'י, החל בבולים הראשונים שהונפקו בשנת 1870, עבור דרך בולי תקופת השלטון הבריטי וכלה בדוגמאות מודרניות. דגש ניתן לבולים המציגים שרידים ארכאולוגיים של בני תרבות לפיטה (אנ'), אשר אכלסו את איי פיג'י בתקופה הפרהיסטורית.
Holiday postage stamps פרק מספר 3 (6:09 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בבולי חג המולד ובבולי חנוכה שהונפקו בארצות הברית, כולל בול חנוכה שהונפק במשותף עם ישראל. הסרטון מציג את סיפורו של הבול הראשון שהוקדש לחג המולד, ועל הקשר בין המצאת הבול בעולם ובין המנהג לשלוח כרטיסי ברכה לחג המולד.
USA Lighthouse Stamps פרק מספר 4 (6:24 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בסדרה מתמשכת של בולי מגדלורים המונפקת על ידי ארצות הברית.
Mexico Exports Stamps פרק מספר 5 (6:05 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בסדרת בולי היצוא שהונפקו במקסיקו בין השנים 1992-1973, ומתאר את הרקע להנפקת הבולים ואת הדרך בה הם משקפים את ההיסטוריה של מקסיקו באותן שנים. במיוחד מדגיש הסרטון את תעשיית הקולנוע שפרחה במקסיקו (אנ') בתקופת מלחמת העולם השנייה.
England World Cup 1966 Stamp פרק מספר 6 (6:30 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון סוקר את הבולים שהונפקו בבריטניה בשנת 1966 לרגל משחקי המונדיאל. דגש מיוחד ניתן לסיפור ההנפקה השערורייתית של בול הניצחון המיוחד שהופץ בעקבות זכיית אנגליה בגביע.
Simpsons Television Series Stamps פרק מספר 7 (6:11 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בסדרת הבולים שהונפקו בארצות הברית בשנת 2009 והוקדשו לדמויות המצוירות מסדרת הטלוויזיה משפחת סימפסון. הסרטון מספר כיצד הכישלון המסחרי של ההנפקה גרם לדואר ארצות הברית להרחיב את השימוש בבולים ללא ערך נקוב, ובנוסף מציג מספר קטעים מתוך פרקי הסדרה בה מביעים בני המשפחה את יחסם השלילי לאיסוף בולים.
בפרק "המקהלה של הומר" (אנ') {עונה 5, פרק 1) מחטט הומר בארגז של חפצים ישנים המוצעים למכירה ב-5 סנט לפריט, מאתר אוצרות דוגמת גיליון בולי ג'ני הפוך, ומתעלם מכך באמירה "המטוס הפוך". בפרק "הומר השומר" (אנ') {עונה 5, פרק 11) לועגים בני המשפחה לבארט כשהוא מתאבל על גנבת אוסף הבולים שלו. בפרק "הנערה שישנה מעט מידי" (אנ') (עונה 17, פרק 2) מפגינים כל בני המשפחה נגד בנייתו של מוזיאון הבולים שתוכנן לקום מול ביתם.
New Zealand Kiwi Stamps פרק מספר 8 (5:21 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון סוקר את המשמעויות השונות של המילה "קיווי" (העוף, הפרי, והכינוי לתושב ניו זילנד (אנ')), ומסביר את המונח "בול קיווי" כפי שנקבע על ידי דואר ניו זילנד.
Lincoln Memorial Stamps פרק מספר 9 (6:53 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בבולים המציגים את דמותו של נשיא ארצות הברית אברהם לינקולן, את אנדרטת לינקולן, ואתרים נוספים בעיר וושינגטון.
Message from North Korea פרק מספר 10 (10:31 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתאר בהרחבה את המסרים המופיעים על הבולים של קוריאה הצפונית.
Black Heritage & Ella Fitzgerald Stamps פרק מספר 11 (5:23 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון סוקר את סדרת בולי המורשת השחורה שמנפיק דואר ארצות הברית מדי שנה, ומתמקד בדמותה של הזמרת אלה פיצג'רלד.
Zimbabwe Postage Stamps פרק מספר 12 (6:47 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בבולים של זימבבואה, מתאר את הישויות המנפיקות שפעלו בשטח של זימבבואה לאורך ההיסטוריה, מספר את סיפור הציפור של זימבבואה (אנ'), ומזכיר את החרם שהטילה בריטניה על בולי רודזיה העצמאית.
Most valuable Stamp 1C Magenta פרק מספר 13 (7:34 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מספר את קורותיו של הבול הנדיר בעולם, בול גויאנה הבריטית 1 סנט בצבע מג'נטה, ומזמין את הצופה לביקור במוזיאון הדואר הלאומי בעיר וושינגטון, שם הוצג הבול ציבור.
Cameroon Postage Stamps פרק מספר 14 (6:37 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון סוקר את חילופי השלטון באזור בו שוכנת קמרון, ומעלה לדיון שאלה הנוגעת לאופן בו שימשה תמונה לא ידועה לגילוף שני בולים מקמרון בתקופות שונות.
Canada's first stamp פרק מספר 15 (7:29 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתאר את הבול הראשון של קנדה ועורך סיור באתרים שונים בעיר טורונטו.
Camel theme stamps פרק מספר 16 (5:41 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק באיסוף בולים לפי נושא, ומדגים את הרעיון באמצעות בולים שעליהם מופיע גמל. תוך כדי התבוננות בבולים עם גמלים מציג הסרטון את האמירויות הכלולות כיום באיחוד האמירויות וכן בול מן המושבה הצרפתית לשעבר "אובוק" (אנ'), כיום חלק מג'יבוטי.
Machins and London Postal Museum פרק מספר 17 (5:53 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בסדרת בולי משין (אנ') שהונפקה בבריטניה החל משנת 1967 על פי עיצובו של ארנולד משין (אנ'). בנוסף, לוקח הסרטון את הצופה לסיור במוזיאון הדואר בלונדון (אנ') וברכבת הדואר התת-קרקעית בלונדון.
Apollo Soyuz Mission Stamps פרק מספר 18 (8:18 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתאר את השתקפות המרוץ לחלל שהתנהל בין ברית המועצות ו[[ארצות הברית] בבולים שהונפקו באותה תקופה, ומתמקד בתיאור המשימה המשותפת לשתי המעצמות - מפגש אפולו-סויוז.
St George & the Dragon פרק מספר 19 (7:58 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון סוקר בולים שונים המציגים את הסיפור אודות ג'ורג' הקדוש הורג הדרקון (אנ'). בנוסף, עורך הסרטון סיור למטה האומות המאוחדות בניו יורק שם ניצב פסל גדול של ג'ורג' הורג הדרקון.
Cape of Good Hope Stamps פרק מספר 20 (8:42 דקות) בעונה השנייה של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בבולי המושבה הבריטית כף התקווה הטובה, כולל הבולים המשולשים הראשונים בעולם. בנוסף, לוקח הסרטון את הצופה לסיור בעיר קייפטאון שבדרום אפריקה.
NY World's Fair Stamps פרק מספר 1 (12:15 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון סוקר את הירידים העולמיים שנערכו בניו יורק בשנת 1939 ובשנת 1964, ומציג את הבולים שהונפקו לרגל הירידים.
Ceylon Tea Stamps פרק מספר 2 (9:58 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מספר את תולדות תעשיית התה באי ציילון, כיום סרי לנקה, ומדגיש היבטים שונים הקשורים לשם המדינה, סימלה הלאומי ואתרים קדושים המצויים בתחומה.
Zeppelin/Airship Stamps פרק מספר 3 (14:52 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתאר את תולדות פעילותן של ספינות האוויר ("צ'פלין") במחצית הראשונה של המאה ה-20, ומתמקד בסיפורה של ספינת האוויר "הינדנבורג". הוא מציג בולים העוסקים בספינות אוויר ובמיוחד את סיפורם של בולי הצ'פלין האמריקאים.
The Virgin Islands פרק מספר 4 (10:36 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מציג את תולדות איי הבתולה, מסביר את ההבדל בין איי הבתולה הבריטיים, ואיי הבתולה האמריקאים, ומספר על אורסולה הקדושה (אנ') ואחד עשר אלף הבתולות, אשר היוו את המקור לשמה של קבוצת האיים.
Brazilian Bull's Eye stamps פרק מספר 5 (12:18 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מציג את הרקע להנפקת בולי "עין הפר", סדרת הבולים הראשונה של ברזיל, ומתאר בולים נוספים שהונפקו במדינה זו.
The Apollo 15 Scandal פרק מספר 6 (15:31 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון פורס בהרחבה את השתלשלות העניינים סביב שערוריית המעטפות שהונחתו על הירח ללא אישורה של נאס"א על ידי האסטרונאוטים במשימת אפולו 15.
Arizona Statehood stamps פרק מספר 7 (12:31 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מציג בולים אמריקאים המוקדשים ליובל של מדינות שונות בארצות הברית, ומתמקד בבולים שהונפקו לרגל מלאת 50 שנה ומאה שנה להכרזתה של אריזונה למדינה.
Antarctic Territories פרק מספר 8 (14:34 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד ביבשת אנטארקטיקה ובבולים הקשורים אליה. לצד בולים שהונפקו לשימוש בלעדי בטריטוריות השונות שהוקמו על היבשת הקפואה מציג הסרטון בולים שנועדו לקדם תביעות בעלות על חלקים מאנטארקטיקה ולשקף אירועים הקשורים אליה.
Bangladesh Stamps פרק מספר 9 (12:24 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתאר את הבולים הראשונים של בנגלדש ואת הסיבות שהובילו להנפקתם. בנוסף, מציג הסרטון בולים מרחבי העולם שהוקדשו לשירותי דואר נע.
EUROPA Stamps פרק מספר 10 (11:23 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בבול "אירופה" שהונפק בפורטוגל, המציג ילד המשחק בסביבון. באמצעות בול זה מתאר הסרטון את בולי אירופה שהונפקו מאז שנת 1956, ואת שינויי העיצוב שעברו על בולים אלו. בנוסף, מספר הסרטון על סביבונים ועל המשחק בהם. בתחילת הסרטון מוצג בול יוצא דופן שהונפק על ידי פורטוגל כשהוא מודפס על שכבת עץ שעם.
Aruba Stamps פרק מספר 11 (10:01 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בבולים שהונפקו באי ארובה, והמשקפים את מוקדי העניין התיירותיים של האי הקריבי.
Nicaragua Stamps פרק מספר 12 (10:29 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בשלושה מן הבולים שהונפקו בניקרגואה ומתאר בעזרתם את ההיסטוריה של אמריקה המרכזית ושל תהליך קבלת ההחלטה על חפירת תעלת פנמה.
Romania Stamps פרק מספר 13 (12:34 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בבולים של רומניה, החל מסיפור הבולים הראשונים המכונים בשם "בולי ראש הפר" וכלה בבולים שהונפקו סמוך למהפיכה שהתקיימה ברומניה בשנת 1989.
China Postage Stamps פרק מספר 14 (12:55 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתאר את הדרך בה ההיסטוריה המורכבת של סין באה לידי ביטוי בבולים השונים שהונפקו בה מאז שלהי המאה ה-19.
Mercury/Hermes Stamps פרק מספר 15 (11:59 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בדמותו של האל היווני הרמס, אשר נקרא על ידי הרומאים בשם מרקורי, הנושא מטה אופייני, חובש כובע מכונף ונועל סנדלים מכונפות. דמותו של האל, ששימש כשליח האלים במיתולוגיה היוונית/רומית, שולבה בבולים של מדינות רבות ברחבי תבל, תוך שהוא מייצג במרבית המקרים את העברת הדואר בעולם. איגוד הדואר העולמי אימץ גם הוא את דמות האל מרקורי, וניתן למצוא אותו לא אחת בבולים המוקדשים לארגון.
Operation Cornflakes פרק מספר 16 (17:31 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בבולים הגרמנים המזויפים שהוכנו על ידי האמריקאים כחלק ממבצע להפצת תעמולה כנגד השלטון הנאצי בשלהי מלחמת העולם השנייה. בנוסף מציג הסרטון דוגמאות לדרך בה נוצלו בולי הדואר בגרמניה על מנת לגבות כסף מן הציבור לטובת קרנות הצדקה של אדולף היטלר.
Cricket Stamps פרק מספר 17 (13:17 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד באיסוף בולים לפי נושא, תוך שהוא מספר על ספורט הקריקט ועל הבולים השונים שהוקדשו לו. בסרטון מוצגים מספר סוגים של פריטים בולאיים, כולל גלוית מירב ובולים מבוטלים בביטול עט.
Rhinos & Kenya פרק מספר 18 (13:58 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון פותח בתיאור ההיסטוריה הבולאית של אזור מזרח אפריקה, ומונה את רשויות הדואר השונות שהנפיקו בולים עבור השטח בו נמצאת כיום מדינת קניה. בהמשך מתמקד הסרטון בבולים שהוקדשו לנושא קרנפים, תוך שהוא סוקר את סוגי הקרנפים הקיימים בעולם והסכנה הגדולה האורבת להם עקב ציד פרוע המוביל להכחדתם.
Olympic Stamps פרק מספר 19 (15:09 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון עוסק בבולים שהוקדשו למשחקים האולימפיים, החל בבולים האולימפיים הראשונים שהונפקו על ידי יוון במטרה לממן חלק מן ההוצאות של המשחקים האולימפיים הראשונים. בנוסף, מתאר הסרטון את נושא זכויות היוצרים על סמל חמש הטבעות האולימפיות שהוענקו לוועד האולימפי הבינלאומי בשנת 1972, וכיצד השפיעה עובדה זו על שיבוץ הסמל הזה בבולי העולם. לסיכום מתאר הסרטון את פרשת ההנפקה של בולי ארצות הברית שהוקדשו למשחקים האולימפיים בשנת 1980, ומספר כיצד השפיעה החרמת המשחקים על מחירם של הבולים.
Windmill Stamps פרק מספר 20 (14:20 דקות) בעונה השלישית של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בבולים שהוקדשו לנושא טחנות רוח, וסוקר את הסוגים השונים של טחנות רוח אותן ניתן למצוא על בולים. הבול הראשון עליו הופיעה טחנת רוח הונפק בספרד בשנת 1905 כחלק מסדרה שהוקדשה לסיפור עלילותיו של דון קישוט איש למנשה. בבול הוצג דון קישוט כשהוא מסתער לעבר טחנת רוח אותה ראה בדמיונו כענק מרושע שיש להשמידו. בנוסף מספר הסרטון מעט על בולי הולנד, המדינה המזוהה יותר מכל עם טחנות הרוח.
Incredible Chinese Zodiac Stamps סרטון (10:37 דקות) בערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתאר בולים העוסקים בבולי המזלות של לוח השנה הסיני.
Best Stamp Collecting Tongs/Tweezers סרטון (16:02 דקות) בערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בחשיבותו של המלקט ככלי עזר בידיו של אספן הבולים, סוקר את סוגי המוצרים הקיימים בשוק ומסביר את ההבדלים ביניהם.
What's the deal with Pen Cancels?! סרטון (15:08 דקות) בערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בתופעה של מעטפות אשר הבולים המודבקים עליהן בוטלו באמצעות ביטול עט במקום באמצעות חותמת ביטול. הסרטון מתייחס לתופעה זו הן מנקודת מבטו של האספן המאוכזב, הרואה בביטול עט השחתה של הפריט הבולאי, והן מנקודת מבטם של אנשי הדואר, הנלחמים בתופעה של שימוש חוזר בבולי דואר.
Postmarks & Cancels סרטון (18:59 דקות) בערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מסביר את תפקידן של החותמות השונות שניתן למצוא על מעטפות ועל בולים חתומים. ההסבר מתחיל בסקירה היסטורית של התפתחות החותמות החל מן החותמת שנועדה לספק מידע על מועד המשלוח, עבור דרך חותמות הביטול שנועדו למנוע שימוש חוזר בבולים וכלה במגוון העשיר של חותמות ששילבו בין המטרות האלו לאורך השנים.
The Philatelic Revolution סרטון (2:38 דקות) בערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מדגיש את המהפיכה שעבר תחביב איסוף הבולים בעקבות התפתחות רשת האינטרנט והיכולת להפיץ מידע וליצור קשרים בין-לאומיים באמצעות המחשב. הוא מפרט שורה של מקורות מידע מסוגים שונים העשויים לסייע לאספן הבולים.
Collecting Perfins סרטון (12:29 דקות) בערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מסביר את הרקע להוספת חירור לבולים, כאמצעי למניעת גנבה של בולי דואר על ידי עובדי החברה. הסרטון מתאר את הדרכים השונות בהם ניתן לזהות את הגורם שביצע את החירור, ושיטות שונות לפיהן נהוג לאסוף את הבולים המחוררים.
Storing Stamp Collections: What you need to know! סרטון (25:45 דקות) בערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון סוקר את העזרים השונים העומדים לרשות האספן כדי לאכסן את הבולים שברשותו. החל דרך שורה של אמצעי איכסון זמניים דוגמת מעטפות וכרטיסי אכסון, עבור דרך דגמים שונים של אלבומי מלאי, וכלה באלבומי איכסון קבועים.
Collector's Most Popular Topics סרטון (10:18 דקות) בסדרת עשרת הגדולים של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מונה את עשרת הנושאים הפופולריים ביותר בקרב אספני בולאות נושאים.
Most Valuable Stamps סרטון (16:22 דקות) בסדרת עשרת הגדולים של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מונה את עשרת הבולים היקרים ביותר בעולם.
בתחילת הסרטון מובא קטע מתוך הסרט חידון בחרוזים בכיכובה של אודרי הפבורן. ניתן לצפות בסרט המלא, ששמו באנגלית הוא Charade, שם החל מהשעה 1:31:48 ועד 1:35:28 מוצגת הסצנה המלאה, בה מתואר שוק הבולים של פריז והמפגש עם סוחר הבולים המחזיר לגיבורת הסרט את הבולים היקרים שהגיעו לידיו בטעות.
Most Unusual Stamps סרטון (8:12 דקות) בסדרת עשרת הגדולים של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מונה את עשרת הבולים שלדעת העורך הם המוזרים, החדשניים ויוצאי הדופן ביותר מבין הבולים שהונפקו ברחבי העולם. במקום הראשון נבחרו בולי התקליט של בהוטן, ובסרטון ניתן להאזין להמנון הלאומי של בהוטן כפי שהוטבע באחד הבולים.
Top Dead Countries to Collect סרטון (17:05 דקות) בסדרת עשרת הגדולים של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מונה עשר מן המדינות המתות (מדינות שהנפיקו בולים בעבר ואינן קיימות עוד) המועדפות עליו בזכות סיפורן המעניין והבולים שהנפיקו. ברשימה נכללו (בסדר יורד) הליגולנד, מערב אוסטרליה, בואנוס איירס, בופוצוואנה, היידרבאד, מדינות הקונפדרציה של אמריקה, טיבט, הוואי, ופרננדו פו. בנוסף הוזכרו בולי דנציג, מנצ'וקאו, האיים האיוניים, ניופאונלנד, רודזיה, ואובוק. במקום הראשון הציב עורך הסרטון את הבולים של ברית המועצות, מעצמת העל שהנפיקה בולים במשך 70 שנה עד לפירוקה בשנת 1991.
The History & Future of Stamp Collecting סרטון הדרכה (16:53 דקות) בסדרת Philately 101 של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון סוקר את התפתחות תחביב איסוף הבולים החל משנת 1840, השנה בה הונפק הבול הראשון בעולם, עבור דרך העליות והמורדות שעברו על העוסקים באיסוף בולים, וכלה בתחזית (אופטימית) לגבי העתיד של התחביב.
Impressive Stamp Art at London Stampex סרטון הדרכה (8:31 דקות) בסדרת Philately 101 של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מציג שורה של אמנים העושים שימוש בבולים כחומר גלם לעבודות האמנות שהם יוצרים.
First Postage Stamp - The Penny Black סרטון הדרכה (9:48 דקות) בסדרת Philately 101 של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מתמקד בסיפורו של "הפני השחור", הבול הראשון בעולם, ומתאר את הרקע להנפקתו ואת הסיבות שהובילו לשינויים השונים שבוצעו בו בימיו הראשונים.
What are Cinderella Labels? סרטון הדרכה (8:39 דקות) בסדרת Philately 101 של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מסביר את המושג "בולי סינדרלה" (שאינם בולי דואר) ומציג דוגמאות לסוגים שונים של בולי סינדרלה.
How to Separate Self-Adhesive Stamps סרטון הדרכה (10:34 דקות) בסדרת Philately 101 של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון סוקר את הרקע למעבר מבולים בעלי דבק על בסיס מים לבולים בעלי דבק מבוסס שמן. בנוסף, הסרטון מציג תוצאות של ניסוי בחומרים שונים להפרדת הבול מן הנייר עליו הוא הודבק.
Sorting and Organizing Stamps סרטון הדרכה (2:08 דקות) בסדרת Philately 101 של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
סרטון קצר המציג רעיונות למיון אוסף הבולים לפי מדינה או לפי נושא נבחר.
How to soak and separate stamps סרטון הדרכה (2:37 דקות) בסדרת Philately 101 של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
סרטון קצר המציג כיצד להוריד את הבולים מן המעטפה באמצעות השרייה במים וייבוש הבול.
Organize Your Valuable Stamps סרטון הדרכה (2:46 דקות) בסדרת Philately 101 של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
סרטון קצר המציע שימוש בתוכנה ייעודית בטלפון החכם לצורך תיעוד ופרסום אוסף הבולים הפרטי עם הצבור הרחב.
Visiting a Stamp Show סרטון הדרכה (8:49 דקות) בסדרת Philately 101 של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון לוקח את הצופים לביקור בתערוכת בולים ומציג בפניהם את שלל הפעילויות שניתן לפגוש במקום. באחד האוספים שהוצגו בתערוכה (בין הדקה 4:00 והדקה 4:32 בסרט) גילה האספן טעות שבוצעה בסרט אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון, שם השתמשו בבול שהונפק בשנת 1945 על מנת לייצג מעטפה שנשלחה לכאורה בשנות השלושים.
Inherited stamp collection - What to do סרטון הדרכה (8:43 דקות) בסדרת Philately 101 של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון מספק שלל עצות כיצד מומלץ לצופה לנהוג במקרה והגיע לידיו אוסף בולים בירושה.
Collectable Covers & Postcards סרטון הדרכה (11:02 דקות) בסדרת Philately 101 של ערוץ היו-טיוב Stamp Collecting.
הסרטון סוקר סוגים שונים של מעטפות שנשלחו בדואר ומתאר את הסיבות הגורמות לאספנים להתעניין בהן מעבר לבולים המודבקים עליהן. בנוסף, מייעץ הסרטון כיצד לאכסן את אוסף המעטפות.
How to Hinge Stamps סרטון הדרכה (10:59 דקות) מטעם בית המכירות הפומביות Sandafayre בערוץ היו-טיוב Sandafayre TV.
סרטון ההדרכה מסביר ומדגים בפירוט כיצד מומלץ להשתמש בדבקית על מנת להצמיד את הבול לדפי האלבום.
Going Postal סרט הפתיחה (0:31 דקות) לערוץ היו-טיוב של הנרי לוקס, מנהל ההדרכה במוזיאון ספלמן לבולאות ותולדות הדואר. הערוץ כולל עשרות סרטונים חודשיים המתמקדים בבולים הקשורים לאירועי אותו החודש בו הונפק הסרטון.
Poland's Royalty Series of Postage Stamps סרט מספר 1 (7:07 דקות) בערוץ היו-טיוב Ted Talks Stamps.
בסרטון זה טד מתאר סדרה בת 44 בולים שהונפקה על ידי פולין בין השנים 2000-1986 והוקדשה למלכים שישבו לאורך ההיסטוריה על כס המלוכה הפולני.
Austria - The Overprinted Postage Stamps of 2005 סרט מספר 2 (9:35 דקות) בערוץ היו-טיוב Ted Talks Stamps.
בסרטון זה טד מתאר סדרה בת 28 בולים שהונפקה על ידי אוסטריה בין השנים 2006-2002 והוקדשה לאתרי נופש ברחבי המדינה. בולים אלו היו הראשונים שהונפקו באוסטריה לאחר החלפת המטבע משילינג ליורו, ודבר זה משתקף בערכים הנקובים המוזרים המופיעים בבולים, וכן בהדפסי רכב בעיצוב מעניין שנוספו על הבולים על מנת להתאימם לשימוש בתעריפים המשתנים של הדואר.
Topical Collecting Bats On Stamps סרט מספר 3 (6:41 דקות) בערוץ היו-טיוב Ted Talks Stamps.
בסרטון זה טד מציג בולים שהונפקו במדינות שונות בעולם ומוקדשים לנושא עטלפים.
Collecting the Postage Stamps of Ukraine סרט מספר 4 (11:22 דקות) בערוץ היו-טיוב Ted Talks Stamps.
בסרטון זה טד ממליץ לאסוף את הבולים שהונפקו באוקראינה, תוך שהוא מספר על יופיים של הבולים ועל הקשר שלהם לתרבות המקומית, לעולם הטבע העשיר, ולהיהיסטוריה של המדינה. טד מדגיש במיוחד את מדיניות ההנפקות המאוזנת של אוקראינה, המנפיקה כ-50 עד 60 בולים בשנה. בשנת 2015 הנפיקה אוקראינה 59 בולים חדשים לעומת 101 בולים באוסטרליה, 130 בולים בבריטניה, ו-231 בולים בצרפת.
25 of the Most Rare and Valuable US Postage Stamps Issued Since 1980 סרט מספר 5 (14:21 דקות) בערוץ היו-טיוב Ted Talks Stamps.
בסרטון זה טד מציג 25 דוגמאות של בולים מודרניים נדירים ויקרים שהונפקו על ידי דואר ארצות הברית מאז שנת 1980. מרבית הבולים המוצגים הפכו לנדירים עקב טעות ייצור שהובילה ליצירת פריט חריג ממנו ידועים עותקים בודדים והוא מוערך באלפי דולרים.
The Stickney Rotary Press and Collecting Joint Line Pairs סרט מספר 6 (8:47 דקות) בערוץ היו-טיוב Ted Talks Stamps.
בסרטון זה טד מציג את הצורך בגלילי בולים שנוצר עקב התרחבות השימוש במכונות אוטומטיות למכירת בולים, ואת הפתרון לצורך זה שפותח על ידי אדם בשם סטיקלי שעבד בדפוס הממשלתי של ארצות הברית. טד מסביר את ההבדל בין הדפסה במכונת דפוס הכוללת לוח הדפסה גלילי ובין הדפסה במכונת דפוס הכוללת לוח הדפסה שטוח, ואת היווצרות פריט אספני חדש כתוצאה מן השימוש בדפוס הגלילי - צמדי בולים עם פס חיבור.
Stamp Unboxing #1 סרט מספר 7 (12:25 דקות) בערוץ היו-טיוב Ted Talks Stamps.
בסרטון זה טד רוכש חבילת בולים שהוצעה למכירה באחד מעיתוני הבולאים בארצות הברית, ובוחן את כדאיות הרכישה. טד מציג את תהליך הבדיקה שכלל מיון של הבולים שהתקבלו, בחינת האיכות שלהם, ובדיקת הערך הקטלוג ומחיר השוק של הבולים.
The Decline In Stamp Values Since the 1980s - Comparing 1983 Advertised Prices to 2020 Online Prices סרט מספר 8 (10:47 דקות) בערוץ היו-טיוב Ted Talks Stamps.
בסרטון זה טד מתאר את הירידה התלולה במחירי הבולים לאספנים תוך שהוא משווה בין המחירים בשנת 1983 ובין המחירים בשנת 2020.
שם הערה.
{*} הפניה לארכיונים של בתי המכירות הפומביות המובילים בעולם הבולאות
שם בית המכירות מיקום הארכיון באתר
AB phila בתוך הסעיף Auctions שבתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Historical results.
בית המכירות הפומביות מתמחה בעיקר בפריטים בולאים מארצות סקנדינביה. הארכיון כולל כמה עשרות קטלוגים (במתכונת של קובצי PDF) של מכירות פומביות שהתקיימו מאז שנת 2004.
Auckland City Stamps בתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף PREVIOUS AUCTIONS או את הסעיף PREVIOUS DIRECT SALES.
בית המכירות הפומביות מתמחה בעיקר בפריטים בולאים מניו זילנד ואוסטרליה. הארכיון כולל כמה עשרות קטלוגים (במתכונת של קובצי PDF) של מכירות פומביות ומכירות ישירות.
Cherrystone בתוך הסעיף Auctions שבתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Past Auctions.
בית מכירות פומביות המתמחה בפריטים נדירים מכל רחבי תבל. הארכיון כולל כמה עשרות קטלוגים של מכירות פומביות שהתקיימו מאז שנת 2001. על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
Corinphila בתפריט הראשי שבצד שמאל של העמוד יש לבחור את הסעיף Auctions Archive.
בית מכירות פומביות מהמובילים בעולם. מתמחה במכירת אוספים של פריטים נדירים. הארכיון כולל קטלוגים של מכירות פומביות שהתקיימו מאז שנת 2011. על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
Feldman בתוך הסעיף Buy שבתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Auctions Results.
בית מכירות פומביות המתמחה באוספים ובפריטים נדירים מכל רחבי תבל. הארכיון כולל כמה עשרות קטלוגים של מכירות פומביות שהתקיימו מאז שנת 2001. על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה. במרבית המקרים ניתן לצפות בקטלוג המפורט על ידי לחיצה על הקישור Browse Lots מימין לתמונה הקטלוג, וביתרת המקרים ניתן לקרא את תוכן הקטלוג כמסמך PDF על ידי לחיצה על תמונת הקטלוג.
Felzmann יש ללחוץ על הסעיף Auctions שבתפריט הראשי שבראש העמוד, ובדף שיתקבל יש לחפש במורד העמוד את הסעיף Catalogue archive.
בית מכירות פומביות המתמחה בפריטים בולאים של האזור הגרמני. הארכיון כולל כמה עשרות קטלוגים של מכירות פומביות שהתקיימו מאז שנת 2004. ניתן לצפות בקטלוג המפורט על ידי לחיצה על הסימן דמוי כדור הארץ שבצד הימני של השורה. על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה (על ידי לחיצה על סימן הזכוכית המגדלת שבתיאור הפריט).
Goldberg Coins & Collectibles בתוך הסעיף Auctions שבתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Auction Catalogs.
בית מכירות פומביות במגוון רחב של פריטי אספנות, עם נגיעות בפריטים בולאיים. הארכיון כולל מספר קטן של קטלוגים הכוללים גם פריטים בולאיים, וניתן לקרא עליהם מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
grosvenor בתוך הסעיף Auctions שבתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Historic Sales.
בעמוד שמתקבל ניתן לבחור לעיין בתוכן של קטלוג מסוים או לחפש בכל הקטלוגים לפי נושא או מילת מפתח.
בית מכירות פומביות המתמחה בפריטים נדירים מכל רחבי תבל. הארכיון כולל כמה עשרות קטלוגים של מכירות פומביות שהתקיימו מאז שנת 2003. על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
H.R. Harmer בתוך הסעיף Auctions שבתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Auction Archive.
בית מכירות פומביות המתמחה בפריטים בולאים מארצות הברית והאימפריה הבריטית. הארכיון כולל קטלוגים של מכירות פומביות שהתקיימו מאז שנת 2013. על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
Harmers בתפריט הראשי שבשמאל העמוד יש לבחור את הסעיף Our Past Sales.
בית מכירות פומביות המתמקד בפריטים בולאים מארצות הברית והאימפריה הבריטית. הארכיון כולל קטלוגים של מכירות פומביות שהתקיימו מאז שנת 2013. על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
Karamitsos בתוך הסעיף Auctions שבתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Past.
בית מכירות פומביות המתמחה בפריטים בולאים מיוון. הארכיון כולל מאות קטלוגים של מכירות פומביות (כולל מכירות של מטבעות ומפות). על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
Kelleher בתוך הסעיף Auctions שבתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Auction Catalogs.
בית מכירות פומביות המתמחה בעיקר בפריטים בולאים מארצות הברית, ועוסק בפריטים מכל חלקי תבל. הארכיון כולל עשרות קטלוגים של מכירות פומביות מאז שנת 2010. על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
Kelleher & Rogers בתוך הסעיף Auctions שבתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Auction Catalogs.
בית מכירות פומביות המתמחה בפריטים בולאים מן המזרח הרחוק. הארכיון כולל כשלושים קטלוגים של מכירות פומביות מאז שנת 2011. על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
Negev Holyland בתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Archive.
בית מכירות פומביות המתמחה בפריטים בולאים מארץ ישראל ובפריטי יודאיקה. הארכיון כולל מספר קטלוגים של מכירות פומביות מאז שנת 2017. על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
Oldlouis בתחתית העמוד הראשי, תחת הכותרת "Auctions Results", ניתן לעיין בכמה עשרות מכירות פומביות שהתקיימו בשנה האחרונה.
בית מכירות פומביות המתמחה בפריטים בולאים במגוון מחירים ממדינות ברית המועצות לשעבר. על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
postiljonen בתפריט הראשי שבשמאל העמוד יש לבחור את הסעיף "Catalogue Archive".
בית מכירות פומביות המתמקד בפריטים בולאים מארצות סקנדינביה. הארכיון כולל קטלוגים (בפורמט PDF) של מכירות פומביות שהתקיימו מאז שנת 2009.
R. Maresch בתוך הסעיף Auctions שבתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Past Catalogues.
בית מכירות פומביות המתמחה בפריטים בולאים מקנדה. הארכיון כולל עשרות קטלוגים (בפורמט PDF) של מכירות פומביות מאז שנת 2006.
Raritan בתפריט הראשי שבשמאל העמוד יש לבחור את הסעיף Past Auctions.
בית מכירות פומביות המתמקד בפריטים בולאים מארצות ברית המועצות לשעבר. הארכיון כולל עשרות קטלוגים של מכירות פומביות שהתקיימו מאז שנת 2005. על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
Rasdale Stamp Company בתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Current Auction ובתפריט שיפתח יש לבחור בשורה Auction Catalog.
בית מכירות פומביות העוסק במכירה של מגוון פריטים מלבד בולים, ומתמחה בעיקר במכירה אוספים וחבילות גדולות של פריטים. בחלקו האחרון של כל קטלוג ניתן למצוא מכירה של פריטים בודדים, כולל מידע מפורט ותמונה ברורה של הפריט. הארכיון כולל עשרות מכירות פומביות מאז שנת 2009, אולם רק במכירות מאז שנת 2018 מוצגות גם תמונות הפריטים.
Reinhard Fischer בתוך הסעיף Auctions שבתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף "Online archive" שתחת הכותרת "Catalog archive". במסך שהתקבל יש ללחוץ על המשפט "Click here to access the online archives". בשלב זה יש לבחור בתוך הסעיף Archive את הסעיף Auktionen.
בית מכירות פומביות המתמחה בפריטים בולאים מגרמניה. הארכיון כולל עשרות קטלוגים (בפורמט PDF) של מכירות פומביות מאז שנת 2000.
roumet בתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Old Auctions.
בית מכירות פומביות המתמקד בפריטים בולאים מצרפת ומושבותיה. הארכיון כולל קטלוגים של מכירות פומביות שהתקיימו מאז שנת 2005. על רבים מן הפריטים בקטלוגים משנת 2010 ואילך ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
Sandafayre בתוך הסעיף Resources שבתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Philatelic Articles Archive.
בית מכירות פומביות המקיים מדי שבוע מכירות תדירות עם מגוון פריטים ואוספים בולאים. באתר אין ארכיון של הקטלוגים מן העבר, אולם יש בו אוסף של עשרות מאמרים המתמקדים בסיפורים על פריטים בולאים בעלי עניין מיוחד.
Schlegel בתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Auction A to Z. במסך שמתקבל יש ללחוץ על השורה Online catalogue ובתוכה ללחוץ על הקישור Online catalogue.
בתחתית במסך שמתקבל יש עשרות קוביות המייצגות קטלוגים של מכירות פומביות מאז שנת 2007. בכל קובייה יש ללחוץ על המילה "Lose" שבפינה השמאלית התחתונה של הקובייה.
בית מכירות פומביות המתמחה בפריטים בולאים מגרמניה והאזורים הקשורים אליה. על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
Schuyler J. Ramsey בתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Auctions.
בית מכירות פומביות המתמחה בפריטים בולאים מארצות הברית. כולל עשרות קטלוגים של מכירות פומביות מאז שנת 2004. על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
Siegel בתוך הסעיף Auctions שבתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Past Sales.
בית מכירות פומביות המתמחה בפריטים בולאים מארצות הברית. הארכיון כולל למעלה מאלף קטלוגים של מכירות פומביות שהתקיימו מאז שנת 1931 (הקטלוגים עד תחילת שנות ה-90 מאוכסנים כמסמכים בפורמט PDF). על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
Spink בתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Lots Archive.
בית מכירות פומביות העוסק במגוון גדול של פריטים, כולל פריטים בולאים. הארכיון כולל מנוע חיפוש המאפשר לאתר פריטים מתאימים בארכיון הכולל עשרות אלפי פריטים.
Status בתוך הסעיף Auctions שבתפריט הראשי בצד שמאל של העמוד יש לבחור את הסעיף Archived Catalogues.
בית מכירות פומביות המתמקד בפריטים בולאים מאוסטרליה ומושבות בריטניה. הארכיון כולל מספר קטלוגים של מכירות פומביות (טקסט בלבד - בפורמט PDF).
Tel Aviv Stamps בתפריט הראשי שבראש העמוד יש לבחור את הסעיף Archive.
בית מכירות פומביות המתמקד בפריטים בולאים מישראל, מפלשתינה ומארץ הקודש. הארכיון כולל מספר קטלוגים של מכירות פומביות מאז שנת 2013. על רבים מן הפריטים ניתן לקרא מידע מפורט ולצפות בתמונה גדולה וברורה.
Vlastos בתוך הסעיף Auctions שבתפריט הראשי בצד שמאל של העמוד יש לבחור את הסעיף Older Auctions.
בית מכירות פומביות המתמקד בפריטים בולאים מיוון והאזורים הקשורים אליה. הארכיון כולל מספר קטלוגים של מכירות פומביות (בפורמט PDF).