אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון
Indiana Jones and the Last Crusade
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי סטיבן ספילברג עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ורג' לוקאס
פרנק מרשל
ארתור ריפולה
רוברט ווטס
תסריט ג'ורג' לוקאס
מנו מייחס
ג'פרי בואם
עריכה מייקל קאן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים האריסון פורד
שון קונרי
ג'ון ריס-דייוויס
דנהולם אליוט
אליסון דודי
ג'וליאן גלובר
מוזיקה ג'ון ויליאמס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דאגלס סלוקומב עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה לוקאס פילם, פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 24 במאי 1989
משך הקרנה 122 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
גרמנית
יוונית
סוגה סרט קומדיית פעולה, סרט הרפתקאות, סרט חיפוש מטמון עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 48 מיליון דולר
הכנסות 474 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו indianajonesandthelastcrusade
פרסים
סרט קודם אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרוןאנגלית: Indiana Jones and the Last Crusade) הוא השלישי בסדרת סרטי אינדיאנה ג'ונס, בבימויו של סטיבן ספילברג, ובכיכובו של האריסון פורד. הסרט צולם בשנת 1989. בעקבות הסרט יצאו משחק פעולה ומשחק קווסט למחשב.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל בפלאשבק לילדותו של אינדיאנה, ביוטה של 1912. הנרי "אינדיאינה" ג'ונס הצעיר, (ריבר פיניקס) יוצא לסיור רכוב של הצופים בפארק הלאומי ארצ'ס ונתקל בשודדי קברים, שגילו צלב מוזהב, שהיה שייך לפרנסיסקו וסקס דה קורונדו. הוא גונב מהם את הצלב כדי להחזירו למוזיאון. השודדים רודפים אחריו על גבי רכבת קרקס מלאה בחיות ובסופו של דבר מצליחים לקחת ממנו את הצלב. במסגרת הפלאשבק הצופים מגלים כיצד קיבל ג'ונס את הצלקת שעל סנטרו (כאשר ניסה בפעם הראשונה להצליף בשוט שהיה באחד הקרונות), את הפוביה מנחשים (כאשר נפל לתוך בור מלא בהם), ואת כובע הפדורה החום (שניתן לו על ידי מנהיג כנופיית השודדים).

עיקר העלילה מתרחש בשנת 1938. ג'ונס (האריסון פורד) מצליח להחזיר לעצמו את הצלב, ונפגש עם אספן העתיקות וולטר דונובן (ג'וליאן גלובר), המספר לו על החיפושים אחר הגביע שממנו שתה ישו בסעודה האחרונה, הוא הגביע הקדוש, שלפי האמונה מעניק לכל השותה ממנו חיי נצח. דונובן מגלה לג'ונס כי אביו, ד"ר הנרי ג'ונס האב, ארכאולוג וחוקר עתיקות בפני עצמו, יצא לחפש את הגביע ונעלם. לאחר שאינדיאנה מקבל בדואר את היומן של אביו, העוקב אחר תעלומת הגביע, הוא מחליט לנסוע ולחקור את התעלומה.

הוא מגיע לוונציה יחד עם ידידו מרכוס ברודי (דנהולם אליוט), שם הוא פוגש את ד"ר אלזה שניידר (אליסון דודי), חוקרת יפהפייה המגלה גם היא עניין בגביע. ביחד הם מגלים קבר שהיה שייך לאביר מתקופת מסע הצלב הראשון, שעל מגינו נמצא הרמז המגלה את מיקום הגביע. אחרי הצמד רודפים אנשים השייכים לאחווה שנשבעה לשמור על סוד הגביע. לאחר מרדף בסירות מנוע ברחבי וונציה, מנהיג הכנופיה מספר לג'ונס שאביו שבוי בטירה בין גרמניה ואוסטריה. ג'ונס ושניידר מגיעים לטירה, ומגלים שהיא מבצר נאצי. ג'ונס מוצא את אביו (שון קונרי), אך ד"ר שניידר מתבררת כנאצית בעצמה, והאב ובנו נשבים בשנית. הם מצליחים לברוח, ונוסעים לברלין, להשיב את היומן שנגנב.

הם בורחים מברלין בצפלין, ונוסעים לכיוון העיר הטורקית איסכנדרון, הבנויה על חורבותיה של אלכסנדרטה, בה נמצא הגביע. בינתיים מגיע ברודי לאיסכנדרון ונפגש עם סלאח (ג'ון ריס-דייוויס), ידידו הוותיק של ג'ונס. ברודי נשבה בידי הנאצים, וג'ונס ואביו נפגשים עם סלאח במטרה לצאת אחריהם למדבר. לאחר מרדף ממושך במדבר, מגיעים הנאצים, ביחד עם שניידר ודונובן, למקדש שבו נמצא הגביע. החבורה של ג'ונס עוקבת אחריהם, ונתפסת שוב על ידי הנאצים. דונובן יורה בחזה של ג'ונס האב, במטרה לגרום לבן להיכנס פנימה עם הגביע, על מנת להצילו. על ג'ונס הבן לעבור שלושה מכשולים כדי להגיע לגביע, והוא עובר אותם בהצלחה. דונובן ושניידר עוקבים אחריו, ושלושתם מגיעים לחדר בו נמצא האביר השומר על הגביע כבר 700 שנים. עליהם למצוא את הגביע הקדוש מתוך מבחר גדול של גביעים. שניידר בוחרת עבור דונובן גביע מפואר במיוחד. הוא שותה את מימיו ומת מיד. ג'ונס זוכר שיוסף, בעלה של מרים אם ישו, היה נגר ולכן הוא בוחר גביע עץ צנוע ושותה ממנו. הוא משקה את אביו במי הגביע, והאב מחלים מפציעתו. האביר מסביר שהגביע הקדוש חייב להישאר במקדש, ושעליהם להישאר שם אם הם רוצים חיי נצח. שניידר מנסה להוציא את הגביע החוצה בניגוד להוראות האביר, ומביאה על עצמה את מותה. אינדיאנה ג'ונס, יחד עם אביו, ברודי וסלאח, יוצאים ורוכבים לעבר השקיעה.

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]