קוה שפרן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קוה שפרן
שפרן בדצמבר 2016
שפרן בדצמבר 2016
לידה 13 באוקטובר 1980 (בן 43)
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה
בן או בת זוג דקלה אהרן-שפרן (מרץ 2014–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
kaveshafran.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קוה שפרן (נולד ב-13 באוקטובר 1980) הוא מנכ"ל ובעלי חברת 'אולפני האומה ירושלים' להפקות ענק, איש רדיו וטלוויזיה ישראלי ומאמן למנהלים בכירים בתחומים של הופעות בתקשורת ולפני קהל ושפת גוף.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוה שפרן הוא בנו של הרב יגאל שפרן, פרופסור לאתיקה רפואית. גדל בשכונת קריית משה בירושלים, למד בתלמוד תורה מורשה ובישיבת ירושלים לצעירים.

שפרן החל את עבודתו העיתונאית בתקשורת בגלי צה"ל. לאחר מספר תפקידים בתחנה הצבאית מונה שפרן לכתב ולפרשן המדיני של התחנה, במקומו של רביב דרוקר.

שפרן מגיש בערוץ הכנסת את הפינה השבועית "מעבר למילים" שעוסקת בניתוח שפת גוף והופעותיהם של פולטיקאיים[1].

הגיש בערוץ הראשון את "סודות שפת הגוף"[2]. במקביל מגיש בימי שישי בגלי צה"ל את הפינה "קוה לטוב" עם שמעון פרנס על יהדות אקטואלית ושירה עברית.

בשנת 2005 לאחר תוכנית ההתנתקות התפטר שפרן מתפקידו בגלי צה"ל וכן מסוכנות הידיעות AP שבה עבד.

בשנת 2006 התמנה שפרן להקים בצה"ל את בית הספר הצבאי לתקשורת והיה מפקדו הראשון למשך שלוש שנים. בית הספר נבנה בבסיס גלילות ומופקד על לימודי התקשורת של קציני צה"ל השונים ואנשי חטיבת דובר צה"ל. שפרן היה אחראי על הכשרת הקצונה הבכירה בצה"ל וראשי מערכת הביטחון להופעה בציבור ובתקשורת בשגרה ובחירום באמצעות אימוני עמידה מול מצלמה, סימולציות ותרגילים[3].

בשנת 2010 הצטרף שפרן לתחנת הרדיו גלי ישראל ובמשך שלוש שנים הגיש שם תוכנית אקטואליה יומית, "ישראל הבוקר עם קוה שפרן"[4].

בשנת 2013 עלתה לשידור יומי בערוץ הראשון סדרת האנימציה "שגית המושגית"[5] שיצר וביים שפרן ובה הסברים לילדים על מושגים בסיסיים, בדיבובה של השחקנית דון לני-גבאי.

בנוסף שפרן מרצה לתקשורת המונים ולשפת גוף. בפברואר 2020 הקים את חברת "להופיע להשפיע" ללימוד כיצד להופעה נכונה בפני מצלמה וקהל. משרד ראש הממשלה רכש ממנה בשנים 2016–2020 שירותים בשווי 630 אלף ש"ח.[6]

בפברואר 2020 יצא לאור ספרו "סודות נתניהו"[7] בעברית ובאנגלית. בשנת 2021 פורסם הקורס הדיגיטלי "סודות נתניהו ומנהיגי העולם"[8] שבו טיוטות הנאומים של נתניהו וניתוח שיטותיו[9]. הקורס מלמד שפת גוף, רטוריקה והופעה על בסיס נאומי נתניהו והופעות מנהיגי העולם.

שפרן הוא מפיק הלמידה הדיגיטלית והקורסים המקוונים של מוסדות אקדמיה וממשל[דרוש מקור].

ב-2022 הקים שפרן את אולפני האומה בירושלים, בתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים. במתחם אולפני שידור במרכז הקונגרסים בבנייני האומה, לשם שידורי כנסים ממרכז הקונגרסים.

פרסומים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005, ערב ההתנתקות, פרסם מאמר בו תקף את בכירי התקשורת הישראלית על אופן סיקור התוכנית[10]. המאמר צוטט רבות על ידי אנשי הימין שמחו נגד התקשורת באותה תקופה ונלמד במחלקות לתקשורת באקדמיה[דרוש מקור]. שפרן ערך סדרת ראיונות עם ראש הממשלה אריאל שרון בנושא ההתנתקות[דרוש מקור].

מאוחר יותר באותה שנה ראיין שפרן את בנימין נתניהו בדרכו לישיבת הממשלה. תוך כדי הריאיון שהועבר בשידור חי בגלי צה"ל, החל מקטורנו של נתניהו להעלות עשן בשל סיגר בוער שהוחבא בכיסו[11]. במקרה אחר פורסם כי משרד החוץ סירב להמשיך לשתף עמו פעולה משום ששפרן קיבל לידיו מסמכים מסווגים[12].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוה שפרן נשוי לעיתונאית דקלה אהרן-שפרן ולהם שלוש בנות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]