קת'י קסטור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קת'י קסטור
Kathy Castor
דיוקנה הרשמי של קסטור בקונגרס, 2012
דיוקנה הרשמי של קסטור בקונגרס, 2012
לידה 20 באוגוסט 1966 (בת 57)
מיאמי, פלורידה, ארצות הברית
שם מלא קת'רין אן קסטור
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת אמורי
אוניברסיטת המדינה של פלורידה
עיסוק פוליטיקאית
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
דת פרסביטריאניזם[1]
castor.house.gov
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מדינת פלורידה
3 בינואר 2007 – מכהנת
(17 שנים)
→ ג'ים דייוויס
מחוז בחירה מחוז הקונגרס ה-11 (2013-2007)
מחוז הקונגרס ה-14 (מאז 2013)

קת'רין אן קסטוראנגלית: Katherine Anne Castor; נולדה ב-20 באוגוסט 1966) היא פוליטיקאית אמריקאית, המכהנת כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מדינת פלורידה, ברציפות מאז 2007. בשנים 2007–2013 ייצגה את מחוז הקונגרס ה-11 של פלורידה, והחל מ-2013 היא נציגת מחוז הקונגרס ה-14 השוכן בעיר טמפה. כהנה כיו"ר ועדת בית הנבחרים של ארצות הברית על משבר האקלים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קסטור נולדה במיאמי. אמה, בטי קסטור (נולדה בשם אליזבת' בו), הייתה בעבר נשיאת אוניברסיטת דרום פלורידה, נציבת מחוז הילסבורו, חברת הסנאט המדינתי של פלורידה, נציבת החינוך של המדינה ומועמדת לסנאט של ארצות הברית בבחירות 2004. אביה, דונלד פ. קסטור, ניהל קריירה ציבורית גם כן והיה שופט במחוז הילסבורו ונפטר באפריל 2013. קסטור גדלה בטמפה וסיים את לימודיו בבית הספר התיכון צ'מברלין. בשנת 1988 השלימה באוניברסיטת אמורי לימודי תואר ראשון במדע המדינה, וב-1991 קיבלה תואר שני במשפטים מאוניברסיטת המדינה של פלורידה.

את דרכה המשפטית החלה קסטור כעוזרת היועץ המשפטי במחלקה לענייני קהילה בפלורידה. היא הנשיאה לשעבר של לשכת עורכי הדין בפלורידה ושותפה במשרד עורכי דין שפעל ברחבי המדינה. בשנת 2005, קסטור נבחרה בידי העיתון "Tampa Bay Business Journal" כ"אשת השנה" ברשות המבצעת. בשנים 2002–2006 הייתה קסטור חברה במועצת המפקחים של מחוז הילסבורו, ובחרה להתמקד בתחום בריאות הציבור. היא פעלה למען הפסקת כפיית ביטוחי הבריאות של קשישים ומטופלים אחרים אל תוך קופות חולים.

בבחירות אמצע הכהונה ב-2006 התמודדה קסטור לייצוג מחוז הקונגרס ה-11 של פלורידה בבית הנבחרים של ארצות הברית, כאשר ג'ים דייוויס (אנ') עזב את הקונגרס לטובת מסע הבחירות שלו לתפקיד מושל פלורידה (בבחירות הכלליות הפסיד לצ'ארלי כריסט). בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית אשר נערכו ב-5 בספטמבר 2006 — התחרות האמיתית במה שהיה מזה כבר המחוז הדמוקרטי ביותר בחוף מפרץ פלורידה — גרפה למעלה מ-54% מקולות הבוחרים, וגברה על ארבעה יריבים אחרים. ביום הבחירות הכלליות ניצחה בקלות עם 70% מהקולות, והפכה לאישה הראשונה שייצגה את אזור מפרץ טמפה בקונגרס.

בראשית ינואר 2007 קסטור הושבעה לתפקידה. הוועדה הראשונה אליה נכנסה קסטור הייתה ועדת הכוחות המזוינים של בית הנבחרים, וכיאה להבטחת הבחירות שלה לתמוך בהסגת הכוחות המזוינים של ארצות הברית ממלחמת עיראק ולהצבת חיילים נוספים באפגניסטן, הצביעה בעד הצבה מחודשת של חיילים אמריקאים במלחמת אפגניסטן. עם תחילת כהונתה הייתה הדמוקרטית היחידה מפלורידה שהצביעה נגד חוק החירום לייצוב כלכלת ארצות הברית לשנת 2008 שהציע הנשיא ג'ורג' ווקר בוש, וטענה שהחוק אינו מיטיב עם מעמד הביניים[2]. במהלך כהונתה הוסיפה לתמוך רבות בעד בקרת נשק ובנישואים של בני-זוג מאותו המין. לאחר פיגוע הירי במועדון הלהט"ב באורלנדו, הצטרפה קסטור לשביתה שהוביל חבר הקונגרס ג'ון לואיס בדרישה למנוע מכירת נשק לנמצאים ברשימת אסורים לטיסה.

בשנת 2019, כאשר המפלגה הדמוקרטית נטלה את הרוב בבית הנבחרים של ארצות הברית מידי המפלגה הרפובליקנית במסגרת בחירות האמצע ב-2018, נוסדה ועדת בית הנבחרים של ארצות הברית על משבר האקלים[3]. קסטור מונתה אז בידי הסיעה הדמוקרטית לשבת בראש הוועדה[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קת'י קסטור בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של קת'י קסטור בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ קרול רוזנברג, Says she was the “the only Democrat who voted against the Wall Street bailout.", באתר PolitiFact‏, 25 במרץ 2010 (באנגלית)
  3. ^ רובינזון מייר, Democrats Establish a New House ‘Climate Crisis’ Committee, באתר The Atlantic‏, 28 בדצמבר 2018 (באנגלית)
  4. ^ AP‏, Kathy Castor named to lead restored House panel on climate change, באתר הגרדיאן, 29 בדצמבר 2018 (באנגלית)