שיחה:מירי ישראלי/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 שנים מאת אגסי בנושא מירי ישראלי , דיון

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

דיון חשיבות[עריכת קוד מקור]

ערך מנופח ועמוס סופרלטיבים על אישה שלא עומדת בעיני בתנאי הסף כפי שהם נקבעו אצלנו. לא ברור לי מדוע נכתב הערך ואני מבקש מהקהל לתמוך במחיקתו. גילגמש שיחה 20:11, 15 בספטמבר 2015 (IDT)

ברור. מוזר שהוא בכלל במרחב הערכים. ראו את הרשימה בסוף. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:07, 15 בספטמבר 2015 (IDT)
יתכן שיש חשיבות. אני מציע להמתין להבהרות של כותבת הערך. פניתי אליה בעניין בשיחת משתמש:מירי ישראלי#מירי ישראלי . אגסי - שיחה 22:18, 15 בספטמבר 2015 (IDT)

חבריי היקרים : הכנסתי את רשימת השתתפותי בתערוכות אומנות. אך לא התערוכות הן העיקר. אלא כל הפעילות שלי במשך שנים כאמנית להניע שינוי חברתי סביבתי דרך מדיום האמנותי. לא ברור לי מדוע הגישה השלילית של גילגמש. אשמח לקבל הנחיות כיצד לתקן את הדף שלי בהתאם לערכים שנקבעו בויקיפדיה. המטרה העיקרית היא העלאת המודעות הסביבתית לקיימות כפי שנוהגים אמנים רבים בעולם כולו המסייעים לקידום החינוך הסביבתי בקהילה כולה ולקידום האמנות האקולוגית בארץ ובעולם. תודה מירי ישראלי - שיחה 23:07, 15 בספטמבר 2015 (IDT)

נראה שהדף לא עומד בקריטריונים שפורטו בויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/ציירים ופסלים. אתייג את משתמש:Lostam כדי שישקול מחיקה מהירה, בהתאם למדיניות המפורטת בדף זה. גילגמש שיחה 23:29, 15 בספטמבר 2015 (IDT)
גילגמש, הערך מפרט פעילות מעבר להיותה אמנית, ולכן לדעתי אין להסתכל על הערך רק מבעד לקריטריונים האלה וראוי לתת לשבוע של דיון החשיבות להסתיים ולא למחוק במחיקה מהירה. לגופו של עניין, לאחר קריאת הערך, גם לדעתי הוא אינו עובר את רף החשיבות האנציקלופדית המקובל אצלנו. מירי, ראשית, אני מציע לך לקרוא את ויקיפדיה:אוטוביוגרפיה. שנית, חשוב שתביני שגם אם הערך יימחק, אין בכך כדי לזלזל במקצוע שלך או בפועלך. רוב האנשים בעולם עובדים ויש להם עיסוקים, חלקם גם מסייעים בפעילותם ותורמים לחברה ולקהילה, ועדיין לרובנו אין חשיבות אנציקלופדית ואיננו ראויים לערך באנציקלופדיה. Lostam - שיחה 23:38, 15 בספטמבר 2015 (IDT)
אחרי התנגשות, הערך גבולי. בכללים יש יוצאי דופן, כמו למשל אמני קרמיקה, שזכו להקלה בקריטריונים בגלל שיש מעטים כאלה. אין לנו אמנים בתחום האקולוגיה, המחזור ושמירת הסביבה, ויש אולי מקום להקל גם במקרה הזה. בערך מפורט שהיא השתתפה בלפחות 15 תערוכות קבוצתיות ב-7 השנים האחרונות והיא מרצה בתחום, ומופיעה בתקשורת, כמפורט בקישורים החיצוניים. מעבר לכך, העבודה על הערך לא הסתיימה, כך שאין מקום למחיקה מהירה. אגסי - שיחה 23:44, 15 בספטמבר 2015 (IDT)
אין בעיה, נמתין שבוע ונמחק לאחר מכן. גם זאת תרומה לא מבוטלת לקוראינו הנאמנים. גילגמש שיחה 23:45, 15 בספטמבר 2015 (IDT)
אני לא מציע להיות נעול על עמדה מסויימת ללא בדיקה מעמיקה ומחשבה נוספת. היא בולטת בתחומה אמנות סביבתית (אנ'). אמנות סביבתית זוכה לערך מיוחד ב-13 וויקיפדיות, אבל בוויקיפדיה העברית זוכה לאזכור מועט. למשל, על מנשה קדישמן כתוב כי "בפסליו הוא נהג להשתמש בברזל ובחומרים נוספים כדי ליצור אמנות סביבתית אפית". גם חן וינקלר מתעסק בפיסול סביביתי- "אמנות ירוקה". מאחר שהשתתפה בלפחות 15 תערוכות קבוצתיות ומרצה בתחום ועוד, יש מקום לשקול הקלה בקריטריונים, כמו אמני קרמיקה. כרגע לפי מה שכתוב בערך ובכללים, הערך גבולי, אפשר להקל ולהשאיר ואפשר למחוק. אגסי - שיחה 00:00, 16 בספטמבר 2015 (IDT)
כמובן. צריך לבטל את הקריטריונים לאלתר ולאפשר לכולללללללללם לקבל ערכים בוויקיפדיה. אפשר להתחיל מהירקן השכונתי. גילגמש שיחה 00:03, 16 בספטמבר 2015 (IDT)
גילגמש, מירי ישראלי היא אמנית מכובדת וגם ויקיפדית, ולא ראוי לזלזל במישרין או בעקיפין בה ובערך שהשקיעה בו רבות, וההשוואה לירקן למטרת זלזול אינה ראויה, וחבל שאף אחד לא מעיר לך על כך. לא הצעתי לבטל את הכללים, אלא לשקול הקלה בדרישות, כי אין לנו ערכים על אמנים בתחום האמנות הסביבתית. יתכן שהתחום אינו מפותח מספיק בישראל כדי שיהיה ביקוש לתערוכות יחיד. כידוע לכל כלל יש יוצא מן הכלל.אגסי - שיחה 00:52, 16 בספטמבר 2015 (IDT)
אני לא מזלזל. אני לא מכיר את גב' ישראלי ואין לי עניין אישי בה. הטיעון שיאללה בואו נקבל כל ערך כי ככה וככה שאתה משמיע המון בדרך כלל מתרסק אל תוך המחיקה. גם במקרה זה, נציל את קוראינו מהערך הזה. אולי כשגב' ישראלי תגיע לרמת הפרסום של מר קדישמן, יהיה המקום להוסיף ערך גם אודותיה. גילגמש שיחה 06:18, 16 בספטמבר 2015 (IDT)
  • אני נוטה לחשוב שיש חשיבות, לאחר שיפור הערך ועיון בלינקים הפנימיים ובכלל זה הסיקור התקשורתי. בכללים כתוב: "למרות הקריטריונים המוצגים לעיל, יש מקום לשיקול דעת בנושא, ולעיתים ניתן לנהוג לפי השכל הישר". וזה המקרה. אני אפרט יותר בהמשך. אשמח לקרוא דעות של חברים אחרים ובפרט של ויקיפדים שכתבו ערכים בתחום האמנות, וטרחו לקרוא את הערך בעיון כולל הלינקים החיצוניים. אגסי - שיחה 09:53, 16 בספטמבר 2015 (IDT)
אני מציע לא להיות נעול על ההנחה שלכל ערך יש חשיבות עד שיוכח אחרת. אני מסכים שיש מקום לערך על אמנות סביבתית. נרו יאירשיחה • ג' בתשרי ה'תשע"ו • 10:29, 16 בספטמבר 2015 (IDT)
אני תומך באופן כללי בגישת לא אוכל לא שותה, אבל הערך הזה הוא גבולי. מאוד מאוד גבולי. הטיעונים שהועלו עד עכשיו לטובת הערך לא הצליחו לשכנע אותי בחשיבות. קדישמן ווינקלר יצרו יצירות המפארות דרך קבע ערים ומוזיאונים. ישראלי עדיין לא שם, ואני מאחל לה להגיע לשם בעתיד. לא ראיתי שהיא השתתפה גם בתערוכות בינלאומיות כאלה ואחרות ולא ברורה לי חשיבותן של אלו שהשתתפה בהן בארץ. סליחה. GHA - שיחה 10:50, 16 בספטמבר 2015 (IDT)

לידידי המכובדים: אמנות אקולוגית היא ז'אנר חדש יחסית בארץ ואין להשוותה ליצירה מקרמיקה או ציור, מאחר והיא בעלת אמירה חברתית סביבתית המערבת גם את הקהילה במטרה לשקם סביבה מוזנחת, לשמר את משאבי כדור הארץ, לעודד מערכות אקולוגיות לשימור מגוון האקולוגי של בעלי החיים, לשימור האדמה, למניעת אלפי טון פסולות המיועדות להטמנה מדיי יום( במיוחד בארצנו שמצבנו הסביבתי הגרוע ביותר לפי נתוני OECDׂ ביחס לשטח הגאוגרפי שלנו). היא מתייחסת גם לפוליטיקה, כלכלה (ראו פרויקט אושן סול בקניה), חברה, קהילה,בריאות, תרבות, חינוך(הרצאות למנהלים ואנשי הוראה בפיקוח משרד החינוך) תוך שימת דגש על מחזור ואסתטיקה סביבתית. העוסקים באמנות האקולוגית שואפים ליידע, לתת השראה, ביקורת, לשנות תפיסת עולם לאימוץ אורח חיים ורפורמת התנהגות אנושית המבטיחה שמערכות אקולוגיות יחזיקו מעמד לטווח הארוך המתחשב יותר בסביבה. מאחר ובויקפדיה של ישראל אין התייחסות כלל לאמנים אקולוגיים, היית שמחה שתפתחו את השנה לאופק ירוק יותר... האמנים שציינתם(קדישמן ווינקלר) היצירות שהם יצרו לא נלקחו מחומרים ממוחזרים אלא ממשאבים חדשים של כדור הארץ ולא הוגדרו מחומרים המוגדרים כפסולת שסיימו את תפקידם ויועדו להטמנה. (דוגמה טובה לאמנים אשר הפיחו בפסולת חיים חדשים כמו האומן ויק מוניץ הנפלא יוצר הסרט "אמנות בזבל"). הם קיבלו תקציב ליצור אמנות בעלת אמירה אך היא לה הייתה סביבתית אקולוגית. אני שמחה לכל החברים המתייחסים שלא להיות נעולים על תפיסה מסוימת כי "הפוסל במומו פוסל" ולכל אחד מאתנו המועיל לחברה, לחינוך ולתרבות וכמובן להטמעת המודעות הסביבתית יוכל לעורר השראה גם לאחרים לפעול כך. אני שמחה לספר לכם כי אני מקבלת מיילים ממרצים לאקולוגיה גם מעירק, מבנגלדש ומקומות שאין לנו יחסים דיפלומטים אתם שהם מקבלים מהאתר שלי השראה רבה כולל גם מהסרטונים שלי ביוטיוב. מאחר ואני שמחה לקדם את ערכי הקיימות במתן רעיונות לטיפוח חברה וסביבה טובה יותר החל מהגרעין אבוקדו שנזרק ועד לשקית ביסלי שנזרקת לפח כיצד היא הופכת לחומר גלם חדש כחלק מהמסר לצמצום נזקי תרבות הצריכה והמסר של האמנות האקולוגית שהיא אמנות בת-קיימא המובילה להטמעת ערכי החינוך הסביבתי בהקשר לערכים תרבותיים, חברתיים וסביבתיים. אשמח לתקן את הדף שלי בהתאם להנחיות העריכה של ויקיפדיה של כתיבה ניטרלית. אוריד את הקישורים לאתר שלי ואכניס קישורים לדפים חיצוניים כפי שראיתי הקיימים אצל אומנים אחרים. תודה.מירי ישראלי - שיחה 12:43, 16 בספטמבר 2015 (IDT)

למשתמש היקר אגסי בהקשר לשאלתך לגבי תערוכת יחי,ד הצגתי בעבר בבית היוצר בכ"ס.אני רשומה להציג תערוכת יחדי בעירי (ממתינה בתור לגלריית האגם ברעננה,)אך מאחר בכל מקום מבקשים אלפי שקלים מהאומן להציג בגלריות תערוכת יחיד ואני דוגלת בדעה שאומן אקולוגי שלא יוצר את האמנות שלו לצורך מכירה, אינו צריך לשלם על כך סכומי עתק שכאלו. כפי שנהוג בעולם שמשלמים לאמנים אקולוגיים שיציגו בתערוכות העיקר שיצרו אמנות המשפיעה על ערכי החברה והסביבה. להבדיל מכאן שאמנים צריכים לשלם מכספם סכומים גבוהים על מנת להציג את אומנותם. לגבי שאלתך האם פיסול שלי קיים בדרך קבע?. קיים המיצב הסביבתי שיצרתי עם ילדי "דיזנגוף" בת"א, פיסול בגדר המיחזור של כפר הרוא"ה, (פיסול בגדר מרכז המיחזור נשטף בצונאמי שהיה שם לפני שנים),האם והבת הרכובות על האופניים קיימות כבר שנים בכוכב יאיר כנ"ל גם כלוב הברזל שם, הרוכבים על אופניים בשקד רעננה, פריחה מפלסטיק ברעננה, בכפר מנחם, הרוכבים בכצנלסון גבעתיים, הפיסול ביחד בת"א, פיסול בבית ירח, פרויקט למען הציפורים בהדסים ועוד. בדר"כ אמנות אקולוגית בארץ מתחברת עם חינוך סביבתי לכן מזמינים אותי בבתי הספר מאחר והרשויות המקומיות טוענות שאין להם תקציב רב לאמנות סביבתית ומבקשים מאתנו האמנים (שבקושי מתפרנסים) שנעשה זאת עבורם בהתנדבות. תודה לך על ההנחיות לתקן את "אמנות ופיסול סביבתי במרחב הציבורי". הבנתי שעלי להוריד את הקישורים המיועדים לאתר שלי ולהשאיר רק קישורים לויקיפדיה. אשמח גם לכתוב ערכים בויקיפדיה בתחומים עליהם אני מרצה ומדריכה, תחילה עלי ללמוד כיצד עובדים עם ויקיפדיה. אני מאוד מעריכה את הנכונות שלך לתת זרקור גם לאמנות האקולוגית הערכית המושיטה את ידה לסביבה. תודה13:10, 16 בספטמבר 2015 (IDT)

מירי, אני מציע שתוסיפי פסקה ==תערוכות יחיד== עם פירוט. וכן פסקה ==יצירות אמנות במרחב הציבורי== עם פירוט היכן היצירות מוצגות, כמו בערכים גד אולמן מתניה אברמסון, ואם אפשר גם לציין זאת בגלריה. וכאמור להוסיף הערות שוליים נפרדות לכתבות בתקשורת. אגסי - שיחה 13:48, 16 בספטמבר 2015 (IDT)
לעניות דעתי, אינני רואה בטקסט משהו שהוא בעל חשיבות אנציקלופדית. Talmor Yair - שיחה 18:50, 16 בספטמבר 2015 (IDT)

תודה לכם ידידי היקרים על העצות לשיפור הדף, אכן אני עובדת עליו. היצירות שלי הן גם במרחב הציבורי במקומות של קבע וגם מוצגות בתערוכות אמנות. אשמח לקבל הסבר כיצד אני מוסיפה הערת שוליים על מנת שאכניס את הקישורים החיצוניים שכתבו עלי בכתבות בתקשורת, בטלוויזיה, רדיו ועיתונות. הרבה מושגים אני לא מוצאת בויקיפדיה בעברית כמו UPSYCLE שזה מושג עולמי, אומנות אקולוגית, שימוש חוזר יצירתי REUSE ומושגים שונים באמנות כמו פיסול סביבתי. אודה לכם לקבל הסבר איך לקשר את המושגים הללו בויקיפדיה.

בהזדמנות זו אשמח להזמינכם לתערוכה ייחודית  שבה אני מציגה  לחצו על הקישור לפרטים מלאים "מעצבים סביבה" יחסים בירוק שאירוע הפתיחה יהיה בהאנגר 2 בנמל יפו במוצאי שבת 19.9. בשעה 20:00 בערב בנוכחות ח"כ מירב מיכאלי. מוזמנים  לקבל חיבוק ירוק ולראות כיצד צינורות ופסולת בנין וחומרים שיצאו מכלל שימוש עברו תהליך יצירתי אומנותי ליצירות אמנות מקוריות ביותר מבחינה עולמית בעלות אמירה חברתית וסביבתית.  תודה מקרב לב.מירי ישראלי - שיחה 02:13, 17 בספטמבר 2015 (IDT) 02:11, 17 בספטמבר 2015 (IDT)
על פי המפורט בערך, נראה כי גברת ישראלי היא אמנית סביבתית מוכרת ומשפיעה. לדעתי, יש חשיבות אנציקלופדית. ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 08:14, 17 בספטמבר 2015 (IDT)
Ovedc, אתה באמת רוצה לגרור את כל העסק להצבעה כשברור כשמש שלערך אין שום סיכוי לשרוד אותה? גילגמש שיחה 08:53, 17 בספטמבר 2015 (IDT)
‏:גילגמש, תפסיק עם הלחצים האלה. יש עוד 5 ימי דיונים. אולי יבואו עוד תומכים. להזכירך פעמים רבות הפסדת בהצבעות שפתחת. אגסי - שיחה 09:37, 17 בספטמבר 2015 (IDT)
Ovedc ידידי, אני מצטרף הפעם לקריאתו של גילגמש. תקרא בעיון את הערך ואת הדיון הארוך. הערך נכתב ע"י ישראלי עצמה, פעילותה מבורכת אך נכון להיום נעדרת חשיבות אנציקלופדית, ועל כך הסכים גם יאיר, הוויקיפד שמתמחה בנושא. הצבעת מחיקה שתוצאותיה ידועות מראש רק תגרום לגב' ישראלי עוגמת נפש נוספת ומיותרת. Lostam - שיחה 15:31, 17 בספטמבר 2015 (IDT)
תודה, Lostam! אני מוותר - לא אטריח את הקהילה. מקווה שבעתיד החשיבות תובהר מעצמה... ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 15:35, 17 בספטמבר 2015 (IDT)

לחברי היקרים שבת שלום, ראשית תודה לכולכם על הנחיות מועילות לשיפור הכתיבה בדף שלי, ניסיתי להסיר את הסגנון היחצני כפי שכתבתם לי הערה, אשמח שתעזרו לי לשכתב את זה טוב יותר. לגבי הערותיכם בנושא עלויות האמנים להשתתף בתערוכות הן לא רלוונטיות, מאחר וכל אומן אם ירצה יוכל להשתתף בעשרות תערוכות, כל יום אני מקבלת פניות מאוצרים שרוצים שאציג בתערוכות שלהם וגם חברי האמנים הרבים, הכל כרוך בכך אם אתה רוצה לשלם עבור השתתפות בתערוכה מאחר ובארץ בניגוד לעולם האומן צריך לשלם עבור השתתפותו בתערוכה המופקת על ידי אוצרים וגלריות שונות. כולל גם במוזיאונים, העלויות לאומן הן רבות, לפעמים נדרשים לשנות מסגרות לתמונות, להדפיס בבתי דפוס באיכות גבוהה, עלויות גבוהות הכוללות גם הפקת קטלוגיים לתערוכה, אוצרות, השכרת המקום, יחצנות וכו'. לכן זה לא רלוונטי. כל אומן מחליט לעצמו כמה פעמים הוא ירצה להשתתף בתערוכות ואילו מהן הוא מזדהה. האמנות שאני מנסה לקדם היא יוצאת מכלל האומנויות. אמרתם שיש כלל ויש יוצאים מהכלל. אני לא מכירה הרבה אמנים שיכתבו תכניות לשיפור מערך ואיסוף הפסולת בערים ויבואו מיזמתם לראשי הערים להציע להקים מרכז לחינוך לתרבות ואמנות שישרת את תושבי העיר מהפסולת שתיאסף מאזורי התעשייה שהיא טובה ונקייה לשימוש חוזר בהכנת יצירת אמנות בכל המכללות המלמדים אומנויות בעיר, כולל בגני הילדים, בתי ספר, מועדונים לתרבות ופנאי וכו'. אני לא מכירה הרבה אמנים שיבואו ביזמתם לבתי מלון המשלמים קנס על כל טונה פסולת ההולכת להטמנה ויציעו להם תכניות להפרדת הפסולת, הקמת גינות קהילתיות ושימוש חוזר בחומרים רבים טובים שיצאו מכלל שימוש בבית המלון שנזרקים מדי יום לאשפה, לדוגמה מאות פקקי השעם, מאות בתי נרות מאלומיניום, קולבים ישנים, אריזות מזון וכו'. מה שאני מנסה לומר לכם כי ישנם אמנים היוצרים בסטודיו יצירות לצורך מכירתם לציבור וכאן אני מנסה להעביר לכם מסר שיש אמנות אחרת, אמנות אקולוגית המנסה להוביל מנהיגות סביבתית בשילוב עם יצירת אמנות שנועדה לשרת מטרה נעלה. אמנות שמדגישה את יפי הטבע אך גם את פגיעותו ואת הצורך לשמור עליו. ראיתי את הדף בויקיפדיה של ידידתי הדס איצקוביץ שגם היא אמנית יוצרת לקידום המודעות הסביבתית ומוגדרת בקטגוריה "פסלים ישראלים" ו"פעילי איכות הסביבה ישראלים" שלמרות שלא מצוין אצלה השתתפות בתערוכות יחיד או קבוצתיות היא בקטגוריה של פסלים ישראלים.

גם מורתי היקרה הגב' בתיה עוזיאל שהשתתפתי אתה בתערוכה משותפת, לא היתה לה תערוכת יחיד משלה אלא יחד עם אמנים נוספים. כך שזה לא אומר כלל הקריטריון הזה לגבי האמן והתפיסה הפילוסופית שלו דרך אומנותו. אגב הדס היקרה שמבינה באמנות כתבה לי באתר חוות דעת: "היי מירי יצירותייך מאוד מרשימות וכל הכבוד על החשיבה הסביבתית בצורה כל כך כישרונית ואסטטית. האתר שלך מלא חדשנות ומרשים בהחלט ברמה בינלאומית !!!". אני חושבת שכפי שקיים בויקיפדיה העולמית התייחסות לאמנות אקולוגית, גם בארץ גולש שמחפש ערכים על כך בויקיפדיה ראוי שיקבל מידע על כך. כפי שמוגדר בויקיפדיה "אמני קרמיקה ישראלים" אין שום סיבה שלא יהיו "אמנים אקולוגים ישראלים" ויש כאלו לא מעט בארץ וטובים מאוד. אודה לכם לקבל הצעות לשיפור ותיקון הדף על מנת שיעמוד בערכים הנדרשים ומזמינה אתכם להיות שותפים לעשייה הירוקה ולהפיץ את הבשורה. בברכה, שבוע טוב וגמר חתימה טובה.14:07, 19 בספטמבר 2015 (IDT)

  • לדעתי חשיבותה של מירי ישראלי לא נופלת מזו של אמנים וציירים אחרים שעבורם יש ערך בוויקיפדיה, כמו הדס איצקוביץ שהיא הזכירה. בערך יש הפניות וקישורים לפעילות הרבה שלה כאמנית, ובתחום שלה היא מוכרת ובולטת. אני חושבת שלא צריך למחוק את הערך. בברכה, רחל - שיחה 14:39, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
לאור עמדתה של רחל (שלא נרתעה ללכת נגד הזרם כאן), ולאור תמיכתו של עובד (עד שהוא נתבקש להסיר אותה), אני נוטה לחשוב שבכל זאת יש חשיבות. יש לי תחושה שחלק מהחברים מושפעים מכך שהערך נכתב על ידי מירי עצמה ולא בצורה מקצועית. אולי היה עדיף היה שתפנה לכותב מקצועי בהתנדבות או בשכר. נכון שביקשתי חוות דעת של מומחים, אבל התרשמתי שהם מחמירים מדי בשל שאיפה (לגיטימית) להציב כאן רף גבוה יותר מהמקובל כאן.אני מאמין שאם תהיה הצבעה, החברים יקראו בעיון את הערך ואת הלינקים החיצוניים, וחלקם ישתכנעו שיש חשיבות. אגסי - שיחה 15:01, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
לי זה לא משנה. רוצים עוד שבוע? אין בעיה. גילגמש שיחה 15:03, 19 בספטמבר 2015 (IDT)

מירי ישראלי , דיון[עריכת קוד מקור]

התרשמתי מהכתוב שעיקר הפעילות היא חינוך לאקולוגיה, וזה כמובן מבורך כי הפעילות רבת היקף ואינטנסיבית, בתחום חדש יחסית. נראה לי שהערך צריך להיות מקושר לתחום האקולוגיה והחינוך ולהיבדק לפי קריטריונים רלוונטיים לכך ולא לפי קריטריונים של אמנים:

לגבי האמנות המתוארת בערך - אין תערוכות יחיד, שזהו קריטריון ראשון במעלה לחשיבותם של אמנים. התערוכות הקבוצתיות המצוינות בערך אמנם רבות אבל רובן או כמעט כולן לא הוצגו בגלריות מקצועיות לאמנות. אין ביקורת אמנות מקצועית בפרק המביא פרסומים, והכתבות מופיעות בעיתונות מקומית ולא ארצית. בפרק על האמנות במרחב הציבורי - הפיסול נעשה בבתי ספר בלבד, כפרוייקט משותף עם ילדים וזה ראוי ביותר וחשוב ביותר אבל זוהי פעילות חינוכית והתוצרים האמנותיים לא קבלו ביקורת אמנות מקצועית . כמו כן בפרק הביוגרפיה נכתב על לימודי הדרכת אמנות שלוש שנים - אבל איפה? אלמנטרי לציין מוסד לימודים.

גם החינוך וגם האמנות אינם מדעים מדויקים והאמנות היא כלי חינוכי והחינוך בהחלט יכול להיעשות באמצעים אמנותיים. מורה לאמנות אינה בהכרח אמן. עשויה להיות חפיפה בין התחומים וחפיפה כזו יוצרת לכאורה בעיית הגדרה של חשיבות הערך. לכן יש קריטריונים אחדים שהערך נבחן על פיהם ובמקרה זה אינו עומד בהם. Oraruven - שיחה 22:15, 16 בספטמבר 2015 (IDT)

גם אם בוחנים את הערך לפי אמות מידה אלה, קשה למצוא הצדקה לקיומו - גב' ישראלי לא מרצה לחינוך במוסד אקדמי גבוה, היא לא תעשיינית גדולה שיכולה להשפיע על האקולוגיה. אין לה פרסומים אקדמיים בתחום החינוך. לא כל מי שמשתמש בחומרים ממוחזרים הופך לאישיות חשובה בתחום האקולוגיה. גילגמש שיחה 22:35, 16 בספטמבר 2015 (IDT)
אישה עם חיים מגוונים ומספקים, למה היא צריכה ערך בוויקיפדיה? איזה תועלת צומחת לה מהדיון הזה? דוד שי - שיחה 23:06, 16 בספטמבר 2015 (IDT)
לאור ההסברים כאן אני בשלב זה נמנע בנוגע לחשיבות, למרות שחשבתי שאפשר להקל כי אין לנו ערכים על אמנים בתחום האמנות הסביבתית. אני מחכה לתגובתה של מירי ואולי לדעות אחרות. מירי ישראלי ענתה לי בדף שיחתה כי היא לא הציגה תערוכת יחיד בגלריות בגלל שהיא סבורה שאמן אקולוגי לא צריך לשלם סכומים גבוהים כדי להציג בגלריות. לדבריה היא ממתינה בתור להציג תערוכת יחיד בגלריית האגם ברעננה. השאלה שלי- האם תערוכת יחיד כזו עשויה לבסס חשיבות (לאחר שתוצג)? אגסי - שיחה 23:39, 16 בספטמבר 2015 (IDT)
תערוכת יחיד במוזיאון ישראל - כן. תערוכת יחיד בגלריית האגם - לא. דוד שי - שיחה 23:48, 16 בספטמבר 2015 (IDT)

אגסי, אענה גם על מה שציינת כעובדה ולא כשאלה: מירי ישראלי אמרה לך שלא הציגה תערוכת יחיד בגלריות בגלל שהיא סבורה שאמן אקולוגי לא צריך לשלם סכומים גבוהים כדי להציג בגלריות. יש כל מיני גלריות. אמנים המציגים בגלריה מקצועית אינם משלמים בכלל, (או משלמים מעט דמי השתתפות בעלויות אם מדובר בגלריה שיתופית). נהפוך הוא, ככל שאמן מבוסס יותר ומוכר במקצועיותו, הוא זוכה בקבלת תקציבים מגופים שונים, ולא יעלה על הדעת שהוא ישלם לגלריה עבור הצגת תערוכת יחיד. ואכן יש גם גלריות המתפרנסות מגביית סכומים גבוהים מאמנים המעוניינים להציג. אחד הפרמטרים החשובים לקטלוג ומיון איכות גלריות הוא בדיוק זה: האם הגלריה דורשת תשלום מאמנים?Oraruven - שיחה 07:48, 17 בספטמבר 2015 (IDT)

Oraruven, בקטגוריה:ציירים ישראלים יש מעל 500 ציירים, האם כולם עומדים בדרישות שאת מציבה? או שאולי רף החשיבות כאן נמוך יותר ממה שאת סבורה שצריך להיות? בכללים הכתובים בויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/ציירים ופסלים אין דרישה ללימודים. האם לדעתך אין בשום אופן מקום להתגמשות כדי שיהיה לנו ערך ראשון על אמנית סביבתית? אגסי - שיחה 08:51, 17 בספטמבר 2015 (IDT)
נמתין עד שיכתב ערך על אמן אחר, בולט יותר. גילגמש שיחה 08:54, 17 בספטמבר 2015 (IDT)
תומכת בעמדת גילגמש, כמו כן אמנים מן השורה הראשונה, אכן אינם נדרשים לשלם עבור הצגת עבודותיהם בגלריות. אילי - שיחה 09:03, 17 בספטמבר 2015 (IDT)
אין כאן טענה שהיא אמנית מהשורה הראשונה. השאלה האם היא מגרדת את הרף התחתון כאן, ואין לנו רף ספציפי לזאנר הזה של אמנים סביביתיים. כאמור יש לנו כאן 500 ציריים ישראלים, ולא כולם מהשורה הראשונה. בינתיים Ovedc תומך בחשיבות. יש עוד 5 ימי דיונים. חבל לי שמן הסתם גם נפסיד ויקיפידית, שהביעה נכונות לתרום לוויקיפדיה בתחומים האלה. זה אמנם לא שיקול חשוב, אבל יש לו משקל במקרים גבוליים. אגסי - שיחה 09:46, 17 בספטמבר 2015 (IDT)

ויקיפדיה מציבה דרישות, ובצדק, לא אני. לא כתבתי כאן דבר על דרישה ללימודים אבל לגיטימי והגיוני להתייחס לכך כאשר נכתב בערך שלמדה שלוש שנים הדרכת אמנות. אפשר לספור על יד אחת אמנים מוערכים שאין להם לימודים בקורות חיים.כתבתי על מיני גלריות ותשלום תמורת הצגה בהן. ואם יש בין 500 האמנים בויקיפדיה כאלה שאינם עומדים בקריטריונים הטובים של ויקיפדיה, חבל מאד. זה פוגע באמינות ויקיפדיה ובאמנים שנכתבו עליהם ערכים. אגסי, ישנה האמנית שי זכאי אמנית אקולוגית - ערך עליה עשוי להתאים לרצונך בערך על אמנית אקולוגית. כמו כן, כדי להתמצא יותר בנושא, אולי כדאי לעיין ב כתבה על נושא זה, של גליה יהב מבקרת אמנות של "הארץ" Oraruven - שיחה 10:00, 17 בספטמבר 2015 (IDT)

יאיר טלמור מבין בתחום, ודעתו מהווה סוג של חוות דעת מומחה בעיני. אם יש ויקיפדים נוספים בעלי הבנה בתחום, אשמח אם יצטרפו לדיון. כרגע אני לא תומך בחשיבות. GHA - שיחה 10:48, 17 בספטמבר 2015 (IDT)

משתמש:מירי ישראלי, כתבת למעלה ש"המטרה העיקרית היא העלאת המודעות הסביבתית לקיימות... ולקידום האמנות האקולוגית". לכן אני מציע לך לתרגם את הערך החסר בנושא: אמנות אקולוגית או אמנות סביבתית, שכרגע מוזכר בערך שכתבת וקיים באנגלית אבל לא קיים בעברית. בערך הזה תוכלי לכתוב פרק נוסף, שלא קיים בערך באנגלית: "אמנות סביבתית בישראל", ובו תוכלי מן הסתם לציין גם את פועלך. נראה לי שזו דרך נכונה לגשת לנושא. Liad Malone - שיחה 04:54, 19 בספטמבר 2015 (IDT)

ההצעה לכתוב ערך כללי היא טובה, אבל לא נהוג להזכירם פועלם של אישים ספציפיים בערך כללי כל כך, אלא אם הם תרמו תרומה מכרעת להתפתחותו. אני לא חושב שזה המקום כאן - אפילו חשיבות אנצ' לערך אודותיה בקושי אפשר לגרד פה. גילגמש שיחה 06:11, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
כתבתי "לציין" בתוך פרק על ישראל. זה אומר שהפרק יצטרך לסקור את האמנות הזאת בישראל בכלל ולא רק את מירי ישראלי. הכל בפרופורציה המתאימה כמובן. Liad Malone - שיחה 07:06, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
אני צריך לראות את כל הערך כתוב לפני שאוכל לגבש דעה סופית, אבל באופן עקרוני, אני לא רואה מקום לאזכור אמנים שלא קיבלו ערך משלהם. דומה הדבר לאזכורו של שחקן ישראלי מתחיל בערך כללי על סוגת סרטים מסוימת (למשל פעולה או קומדיה). גילגמש שיחה 07:46, 19 בספטמבר 2015 (IDT)

לידידיי היקרים שלום רב, אין לי בעיה לכתוב ערכים בנושא "אמנות אקולוגית" או "אמנות סביבתית", אתם מוזמנים לראות מה היא אמנות אקולוגית בתערוכה שאני מציגה כעת ביפו הפתוחה עד ל 29.9 לחצו על הקישור: "מעצבים סביבה" ותתרשמו כיצד אמנים מגיבים לבעיות הסביבתיות ואיך האמנות שאני עוסקת בה מבטאת את ההווה ומתייחסת לבעיות שאתם נאלץ האדם להתמודד. אמר כבר האמן ואסילי קנדינסקי "כל תקופה מביאה לעולם אמנות משלה ששוב אי אפשר לחזור עליה". לא ראיתי את ההתייחסות לשאלתי מדוע יש "אמני קרמיקה ישראלים" בויקיפדיה ואין "אמנים אקולוגיים ישראלים" המגיבים ליופי הטבע והצורך לשמור עליו. לימודי ההסמכה שלי מוכרים ע"י משרד החינוך עובדה המאפשרת לי ללמד מנהלי בתי ספר, מורים וסגלי הוראה ואמנים מתחומים שונים שרוצים להיחשף לאמנות האקולוגית. בנוסף ללימודי, למדתי אצל אמנים רבים ידועים אך לדעתי זה לא רלוונטי לעצם הדיון. לא ראיתי ברשימות האמנים הרבים שקיימים בויקיפדיה החל מפסלים ועד אמני קרמיקה שנוצר דיון היכן הם למדו. מה שחשוב, זה מה עשה האמן עם מה שהוא למד... איזה ערכים הוא משאיר אחריו מתוך האמנות שלו. (אני יושבת כעת על כתיבת ספר בתחום זה שעדיין אין בעברית). לצערי אתם מסתכלים על העבר ולא על העתיד. כבר ראינו מה קרה למי שמסתכל רק אחורה.... אם פניכם לצדק חברתי וסביבתי אין שום סיבה לעשות כאן אפליות. תודה, מאחלת לכולכם גמר חתימה טובה.10:26, 21 בספטמבר 2015 (IDT)

אני מזדהה ומסכימה עם דבריה של Oraruven, הערך צריך להכנס לקטגוריה אחרת בתחום "ירוק" כלשהו ולא בתחום האמנות.

נכון שאמן לא חייב ללמוד לימודי אמנות מסודרים (אני לא זוכרת כאלה), אך גם אמן משובח, ללא השכלה מקצועית, לא ידרש לשלם עבור הצגת עבודותיו בגלריות מקצועיות. Vicile - שיחה 10:35, 28 בספטמבר 2015 (IDT)

נראה לי שיש מקום להתייחס אליה כאל מחנכת לאקולוגיה בעזרת מלאכת יד ומיחזור. זאת לאחר שיפור הכתוב ומחיקת על מיני פרטים מינוריים ברשימות התערוכות והמקורות.--רות מרקוס - שיחה 13:49, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
כמי שלמדה אמנות במדרשה לאמנות, וכן לימודים פרטיים אצל רפי לביא,וכמי שמכירה לא רע את הגלריות המקצועיות והנחשבות ואת האמנות העכשווית, אעז לומר עם כל הצניעות כי עבודותיה של ישראלי שייכות לקטגוריה אומנות ולא אמנות. אילי - שיחה 15:02, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
אני בדעה אחרת, שצריך לחשוב מחוץ לקופסה, ולהפנים שיש גם אמנות שהיא לא מהסוג הקלאסי והישן. ואת זה אני אומר אחרי שעיינתי (לא ברפרוף) באתר שלה ובלינקים שהיא צרפה לערך. אגסי - שיחה 15:50, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
כדאי להפנים שיש אמנות ויש אומנות. רוב האנשים שאינם מגיעים מהתחום, נוטים להתבלבל בין המושגים. אילי - שיחה 16:50, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
בערך אומנות כתוב "מבחינה פילוסופית ההבדל בין אמנות לאומנות הוא ערך השימוש שלה. יצירת אומנות נוצרה על מנת להשתמש בה שימוש מעשי".זה לא המקרה. לא חייבים להיות מומחה כדי לזהות אמנות וזו אמנות! מצד שני האנשים שאינם מגיעים מהתחום, אינם מקובעים והם פתוחים יותר לאמנות מז'אנרים חדשים יחסית :) אגסי - שיחה 17:05, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
צר לי אם ויקיפדיה היא המקור הראשון שלך לבחינת המושג אומנות. מכל מקום בוא נסכים שבעניין זה לא תהייה הסכמה בינינו, מה עוד שה"קיבעון" שלי הוא תולדה של לימוד הנושא במשך שנים רבות במסגרות שונות. מסיימת ב- :) אילי - שיחה 17:23, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
אילי, אם זה עדיין כתוב בערך אומנות, זה סימן ש"אנו" מסכימים עם ההגדרה ולא נמצא מי שישנה אותה. Tzafrir - שיחה 17:29, 3 באוקטובר 2015 (IDT)
צפריר, הערך אומנות בשלב זה, קצר ופשטני. ממליצה לקרוא את הכתבה הבאה: "יש כזה דבר אמנות אקולוגית" ולנסות להשליך ממנה והלאה גם לגבי הערך השנוי במחלוקת. אגב חלק גדול מהאמנים המצויינים שם, הם אמנים מובילים בעולם, להבדיל. אילי - שיחה 00:12, 4 באוקטובר 2015 (IDT)

לחברי היקרים חג שמח, ביום זה שחוגגים את שמחת התורה שעיקרה "ואהבת לרעך כמוך" צר לי לשתף אתכם שכלל גדול זה בתורה נשכח במהלך הכתיבה בחלק מהחברים שגרמו לי לחוויה מאוד לא נעימה ככותבת ערכים חדשה בויקיפדיה. האשימו אותי בהאשמות שווא מבלי להכירני כלל. ביקורת הכתיבה כלפי הייתה בוטה ומעליבה. בתשובה לכך כתבתי למספר חברים בנוגע להאשמות שהועלו כלפי בשאיפה ליחצנות... שאני לא מכירה הרבה אמנים שהיו מסרבים מספר פעמים לבקשות להופיע בתכניות הטלוויזיה המשודרות בשעות פריים טיים ומסרבים לפרסום וחשיפה לפעילותם, כפי שאני סירבתי. למרות שהוזמנתי מספר פעמים לתכנית של שי שטרן בלילי שישי בערב בערוץ 10 שהיא בעלת אחוזי צפייה גבוהים ביותר, שביקשו להגיע אלי לצילומים הן בביתי והן בצילום פעילות ירוקה שלי בשטח עם הקהילה וסירבתי לכך מספר פעמים. כנ"ל גם במספר תכניות שהוזמנתי בערוץ 2 סירבתי להופיע. כך שחברים שהאשימו אותי ברצון ביחצנות שפטו אותי מבלי לשוחח עמי כלל ולהבין מדוע אני כותבת ערכים בויקיפדיה. (בשנת 2014 נבחרתי לבין 13 הנשים המשפיעות בתחום זה בתחרות "גיבורי הסביבה" שערכו בקק"ל YNET וידיעות אחרונות וזאת מהמלצות של חברים ואנשים המכירים את פעילותי האמנותית המבוצעת חלקה בהתנדבות למען הקהילה ולמען הסביבה - ואת זאת לא ציינתי זאת בערך כאות הוקרה).לעתים הרגשתי שאני עומדת במשפט שבו מאשימים אותי בהאשמות בוטות מבלי יכולת להגיב. אני לא מסוג האמנים ששמים דוכן כפי שכתבתם בנחלת בנימין ומציעים את אמנותם למכירה. נהפוך הוא, אני מקבלת עשרות פניות להשתתף בכאלו ירידים ולהציג בהם וזה לא מדבר אלי. רק אם אני מזדהה עם המסר שמנסה המקום להעביר לקהל כמו לדוגמה מרכז הקיימות "תפיסת עולם" שפנו אלי ממועצה לישראל יפה שאציג שם, עם מקום כזה שמקדם את האג'נדה הסביבתית והחברתית שלי, אני שמחה להיות חלק מהאמנים שמציגים שם ולא בגלל המכירה (כי בפועל מבחינה כלכלית עבורי זה הפסד כלכלי ברור) אלא בגלל שזה מקדם את הערכים שאני מנסה להטמיע באמצעות האמנות. בנושא ויכוח אם אני עוסקת באומנות או אמנות. אין כלל קבוע לגבי זה. אך אם אמן מגלף דמויות מגרעין אבוקדו שהיה בדרכו לפח והחומר השתנה מצורתו הראשונית לצורתו הסופית זוהי "אמנות" והוא נחשב כאמן כמו כל אמן שמגלף דמות מגוש של עץ. עיקר תכליתה של העשייה האמנותית היא שינוי הצורה. לעתים האמן יוצר אומנות ולעתים אמנות. אם האמן לקח צינורות ביוב והפך אותם לפרחים מעוצבים זוהי אמנות ולא אומנות. אומנות היא לקחת שאריות של אריזות חטיפי מזון, אריזות של חומרי טואלט וכו' שעברו תהליך של ניקוי, חיתוך, אריגה שתי וערב ליצירת תיק מהודר ושימושי זוהי מלאכת האומנות המשביחה את החומרים הללו וכעת הם עברו לרמה גבוהה יותר של Upcycling. אם מדי יום מיוצרת בעולם ערימה של זבל בגובה של בניין בן 20-10 קומות רק מקפסולות הקפה המשומשות, אתה צריך להיות אמן אם אתה מגלה רגישות לכך ולנסות להבין כיצד האמן יכול באמצעות האמנות שלו להשפיע כשפה על המודעות בחברה. אם הוא מעצב מהקפסולות הקפה הישנות ומפסל מהם חרקים בעבודת אמנות עדינה על מנת להעביר מסרים סביבתיים, אז זו בהחלט אמנות אקולוגית ולא אומנות לירידים. אמר כבר פול ואלירי "מן הראוי שיצירה אמנותית תלמד אותנו, שאת הדברים שאנו רואים, עוד לא ראינו עד כה כהווייתם." (ראיתי את הדף של מיכל נגרין בויקיפדיה לדוגמה ושם אין תבנית המבקשת מקורות ואין הערה "ערך ללא מקורות" ושם לא כתוב מה הקשר בין האמנות למכירה למרות שמצוין בדף הערכים שלה את כל רשימת החנויות שבהם היא מוכרת את תוצרתה היפה ואין שום רע בכך, נהפוך הוא). האמנות האקולוגית היא לא אמנות למכירה בגלריות ובתערוכות, היא אמנות מסוג אחר המציגה היבטים של שלוש תנועות עיקריות של אמנות עכשוויות: אמנות סביבתית, אמנות פעילה (או אמנות מחאתית) ומעורבות קהילתית. הייתי שמחה להמשיך לכתוב ערכים בתחומים הללו בויקיפדיה אך עם קבלת פנים כזו לא הוגנת אני חושבת שזאת הייתה טעות מצידי לכתוב ערכים עלי. אני לא יכולה להגיד לאחרים איך להתנהג אך אני יכולה להגיד עלי את זה במשפט חכם שאמר גנדי "היה אתה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם"... כעת משקיים דף הערכים עם שמי, אני מבקשת ממכם להיות עם הפנים קדימה ואודה לכם להוריד את התבנית "ערך ללא מקורות" ולתת לפרשה להסתיים בכבוד. בברכה, 13:29, 5 באוקטובר 2015 (IDT)

שלום מירי. ראשית הסרתי את התבנית כי אני מאמין שאין בה כבר צורך. שנית, חשוב לי להבהיר שאף על פי שהייתי בין התומכים במחיקת הערך, זה לא נבע מכך שאני לא מעריך את עבודתך (דווקא אהבתי מאוד את היצירות שהוצגו בערך), אלא מכך שחשבתי, ואני עדיין חושב, שהוא לא עומד בעקרונות המקובלים אצלינו לכתיבת ערכי אישים. בפרט, הערך לא עמד בעקרונות המפורטים בדף ויקיפדיה:אוטוביוגרפיה (זה דווקא תוקן עכשיו יחסית) וחשיבותו האנציקלופדית לא הובהרה מספיק לטעמי. צר לי אם דברי פוגעים בך, אך אני חושב שהיה עלייך לצפות שסוגיות מהסוג שתיארתי עלולות לצוף כאשר החלטת לכתוב ערך על עצמך. מה שכן, את צודקת בכך שבמהלך הדיונים על הערך ספגת עלבונות רבים ללא הצדקה והואשמת בדברים כאלה ואחרים ללא בסיס. עם זאת, ממה שראיתי, הדברים הללו הגיעו ממשתמש אחד ויחיד. משתמש זה מוכר כאן כחסר נימוס ובוטה במיוחד. לצערי קיים בויקיפדיה קושי לטפל במשתמשים מסוגו. אציע לך ללמוד מאיתנו ולא לקחת אותו יותר מדי ברצינות. יורי - שיחה ⊙ פעם חסום - תמיד חסום ⊙ 13:58, 5 באוקטובר 2015 (IDT)
אני מוחה בתוקף על הרמיזה האחרונה של דבריך. (עם השאר הסכמתי). אילי - שיחה 14:10, 5 באוקטובר 2015 (IDT)
אילי, בדיון השתתפו עשרות אנשים שחלקם הגדול תמך במחיקת הערך. אם בדבריי על משתמש אחד "חסר נימוס ובוטה במיוחד" הבנת מיד על מי דיברתי אז אני לא מבין על מה את מוחה בדיוק?! ואם לא הבנת אז גם כן אין סיבה למחאה שלך... יורי - שיחה ⊙ פעם חסום - תמיד חסום ⊙ 14:20, 5 באוקטובר 2015 (IDT)
יורי, אכן הבנתי מיד, אבל רק בגלל שאתה מפגין את אהבתך העמוקה אליו בכל הזדמנות. אילי - שיחה 19:41, 5 באוקטובר 2015 (IDT)
כדאי שנזכור כי גם כותבי ערכים זכאים לזכויות, וזה לא קרה הפעם. ויקיפדיה:מזנון#גם כותבי ערכים ראויים לזכויות בסיסיות למרות הכל אני מציע שנסיים כעת את הדיון הפרשה הזו, כי כל הזמן נפגעים ממנה ויקיפדים. אגסי - שיחה 19:56, 5 באוקטובר 2015 (IDT)

מירי ישראלי, אחזור על שאלות ששאלתי קודם לכן ולא ענית עליהן, ואוסיף עוד שאלה: למה את צריכה ערך בוויקיפדיה? איזה תועלת צומחת לך מהדיון הזה? האם הכאב שווה את התועלת? דוד שי - שיחה 15:25, 5 באוקטובר 2015 (IDT)

לחבריי היקרים שלום רב, תודה רבה להתייחסותכם החיובית לבקשתי ואכן הרגשתי שאיתי החמרתם במיוחד ובאתם בדרישות להבהרת חשיבות אנציקלופדית לעומת אמנים אחרים שלא נדרשו לכך בכלל. לצערי לא ידעתי שכתבתי ערך על עצמי שאגיע לחוסר התייחסות מכובדת לאמנות שלי ולמסר שהיא מנסה להעביר. למשתמש דוד שי היקר לשאלתך לבקשתי לערך בויקיפדיה, מאחר ואנשים הציעו לי כאמנית ומרצה בתחום זה ובתחום הטכנולוגיה, המדע והתרבות לקידום המודעות הסביבתית והתרבותית הן לאנשי חינוך והוראה והן לקהל הרחב על מנת שתהיה אוטוריטה בתחום שלך עליך להעביר את הידע גם בכתיבה (אני עובדת על כתיבת ספר חדשני בתחום זה). כתיבה בכל מיני צינורות המעבירים ידע כמו בויקיפדיה, בבלוג באינטנרט ובצינורות אחרים העוסקים בהעברת ידע באמנות. אם הייעוד שלי הוא להיות צינור המעביר יידע באמצעות הכישרון שבורא עולם נתן לי ולהוכיח שהאמן יכול להיות מחובר ליצירה וליצור אמנות המעוררת השראה ומכשירה דור חדש של אמנים ויוצרים הלומדים כי ניתן גם מהחומרים הכי נחותים שאין איש חפץ בהם, לחיות את הכוח של היצירה, להפיח בהם חיים חדשים הן בפעילות ניקוי שטח עם הקהילה והן ביצירת תוצר אומנותי המשדר יופי ואסתטיקה המלווה בהתחדשות והתרגשות מהעצמה של האמנות האקולוגית המושיטה את ידה לסביבה, אז דיינו!. אשמח לכתוב על ערכים אלו על אמנות אקולוגית וסביבתית בעולם ועל פרויקטים המובילים של אמנים בתחום זה כחלק מהמסר שאני מנסה לקדם ולחנך באהבה לסביבה. לפי כך חשבתי לתומי כי במידה ויהיה לי ערך, אוכל לכתוב ערכים אחרים הקשורים בנושאים החשובים לי וההתייחסות אלי תהיה רצינית ומכובדת יותר. נרשמתי לסדנה ללמוד כיצד צריך לכתוב בויקיפדיה בצורה נאותה(לדוגמה התחלתי לכתוב את הדף אמנות אקולוגית וישר קיבלתי הודעה על ערך מחפש מקורות, מכאן לא יודעת איך להמשיך בכתיבה...) לאחר שאשכיל מעט, אמשיך בתהליך הכתיבה להעשרת יידע שויקיפדיה אמורה להציע. שולחת לכולכם ברכת חג שמחת תורה שמח ותודה לכל מי שתמך וסייע לי מכל הלב. קבלו ממני חיבוק ירוק ואוהב. בברכה,17:16, 5 באוקטובר 2015 (IDT)

מהימנות אנציקלופדית בספק[עריכת קוד מקור]

אמינות הערך לקויה ביותר. הגלריות בהן הציגה האמנית לא מוכרות כגלריית לאמנות. המקורות המציוינים בתקשורת אינם רלוונטיים לאמנות. אין שם מקור מוסמך או מוכר בתחום האמנות המתייחס לאמנית או לאמנות שלה. העיסוק במיחזור מוצג כמרכזה של אמנות אקולוגית וזה לא נכון. האמנות האקולוגית רחבה ועשירה וכוללת צורות שונות של אמנות., ואי אפשר להשתמש במושג הזה בלי להזכיר אמנים אקולוגיים ידועים, הן ישראלים והן לא ישראלים. ראו ערכים על אמנות אקולוגית ואמנים אקולוגים. אילו האמנית היתה מציגה את המהלך האמנותי שלה, את היצירה שלה, כפעולת חינוך , כפעולה חברתית, זה היה אחרת. ולא היינו רואים אוסף צילומים של האובייקטים שיצרה. לכל היותר היינו רואים את יצירות הילדים שלמדו שמחזור הוא חלק מאקולוגיה וניתן למחזר גם באמצעות יצירת אובייקטים לקישוט. אבל היא מציגה את האובייקטים היפים שלה כמעשה האמנות וזאת בנפרד ובמקביל לעשייה החינוכית. אובייקטים יפים כאלו כשלעצמם , כפי שמוצגים כיצירת האמנות, אינם מתיישבים עם אמנות אקולוגית. הכתיבה משקפת יחצנו״ת עצמית בפרק הקישורים החיצוניים וכן באמירות המתייחסות למכירת יצירות האמנות של מירי ישראלי. ממתי זה רלוונטי לערך על אמנית? 149.78.134.144 11:16, 2 באוקטובר 2015 (IDT)