לדלג לתוכן

שיחת משתמש:מרקו/ארכיון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת אלמוג בנושא מה קורה?

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום מרקו, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 17:09, 23 ביוני 2007 (IDT)


מקורות[עריכת קוד מקור]

שלום וברוך הבא, מהם המקורות ששימשו אותך ליצירת הערך על האימפריה הפורטוגלית? בברכה, דורית 18:15, 23 ביוני 2007 (IDT)

היי דורית. רק התחלתי לכתוב את הערך. מה שכתבתי עד כה ובתוספות ושינויים קלים, שאבתי מהערך portuguese empire בוויקיפדיה באנגלית. אני מתכוון לתרגם ולהוסיף מערכים מקבילים ודומים מוייקיפדיה, בשפות פורטוגזית וספרדית. כרגע מתחקר, בודק, כותב ועורך במקביל.
מצויין אם כך. כל עוד אתה בודק ומצליב מקורות למול הוויקיפדיה באנגלית. עם זאת - נחוץ לתת קרדיט לכותבים המקוריים של הערך. אנו לרוב עושים זאת בשורת התקציר בעריכה הראשונה. אך אין דבר, תוסיף משפט כי תרגמת את זה מהערך המקביל באנגלית בדף שיחת הערך. אם ישנם מקורות נוספים עליהם הסתמכת - רשום זאת בסעיף "לקריאה נוספת". בהצלחה, ואם יש לך עוד שאלות, תוכל לפנות לויקיפדיה:דלפק יעוץ, לוויקיפדים אחרים או אלי בדף שיחתי. בברכה, דורית 18:48, 23 ביוני 2007 (IDT)

שלום ותודה[עריכת קוד מקור]

על כתיבת האימפריה הפורטוגלית ערך בסיסי וחסר כאן מאוד. לאור הרמה הגבוהה שאתה מפגין בכתיבת הערך רציתי לעניין אותך בכתיבת ההיסטוריה של פורטוגל שכפי שאתה רואה הינו קישור אדום, ואף אני מאדים מבושה למחשבה שערך זה טרם נכתב בארבע שנות הוויקיפדיה. אני מרכז פרוייקט בשם ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/היסטוריה של מדינות. מטרתו של פרוייקט זה להביא את הוויקפדיה העברית למצב בו לכל מדינה יהיה ערך היסטורי כתוב היטב. כמו שאתה רואה העבודה היא רבה, אך אלו ערכי בסיס, המשמשים את קהל היעד שלנו - תלמידים, סטודנטים, ואנשים שרוצים להרחיב את השכלתם ואת הידע שלהם בנושאים היסטוריים במידע ערוך היטב וחופשי. אשמח לראות תרומות שלך למיזם, הן בנוגע להיסטוריה של פורטוגל והן בנוגע לכל מדינה אחרת, במיוחד לאור אמירתך כאן כי אתה דובר פורטוגזית וספרדית. אשמח לעזור בכל דבר ועניין. קילגור טראוט 13:57, 25 ביוני 2007 (IDT)

ובאותו עניין, ראיתי שרוקנת את היסטוריה של פורטוגל. רק למפעילי מערכת יכולת למחוק ערכים, כך שאם אתה רוצה למחוק משהו, אנא פנה לויקיפדיה:בקשות ממפעילים או סמן את הערך בתבנית {{מחק}}. בברכה, דורית 22:14, 25 ביוני 2007 (IDT)

מאוד שמחתי לקבל ממך את המחמאה הראשונה שלי בוויקיפדיה. כפי שאתה רואה, אני כרגע בתחילת כתיבת הערך עבור האימפריה הפורטוגלית. הצעתך בנוגע לכתיבת הערך "ההיסטוריה של פורטוגל" נראית לי מעניינת. מהצצה ראשונית בוויקיפדיות של החבר'ה שמעבר לאוקיינוס, שלושה מקורות נראים לי סבירים - הערכים בוויקיפדיות בספרדית, בפורטוגזית ובאנגלית. לדעתי אתחיל בתרגום נאמן למקור של הערך בספרדית, כי הוא מסומן כערך "מצטיין" אצלם, וגם נראה לי די שלם ובשל. תוך כדי תנועה, או אולי לאחר מכן, אמזג תכנים של הוויקיפדיות באנגלית ובפורטוגזית. בינתיים אסתפק בתרגום סיזיפי ונאמן בצורה סבירה למקור. אחר כך נראה... בינתיים רק רציתי שתדע שאולי הכתיבה תיקח קצת זמן, כי כרגע האימפריה הפורטוגלית בעדיפות אצלי, ויש לי גם עניינים אחרים מחוץ לוויקי. ביי בינתיים ושוב תודה רבה.

קח את הזמן... שיטת הכתיבה שלך של שילוב בין ויקי בשפות שונות, מקורות חיצוניים וידע אישי, היא השיטה הכי טובה לכתיבה כאן. גם תרגום ערך מומלץ מוויקיפדיה זרה, אם אתה דובר טוב את השפה, יכול להניב תוצאות טובות. יש לי סבלנות לחכות ולראות מוצר מוגמר משובח. בהצלחה! קילגור טראוט 22:18, 25 ביוני 2007 (IDT)

חוזה טורדסיאס[עריכת קוד מקור]

שלום,

מזה כמה ימים אני עוקב אחרי התפתחות הערך אודות האימפריה הפורטוגלית - יישר כח! נכון לעתה רק רציתי להסב את תשומת ליבך, בטרם תכתוב את הפרק הבא, לקיומו של הערך חוזה טורדסיאס אצלינו. אשמח לסייע בכל אשר תידרש לו, בברכה, אורי שיחה 23:46, 26 ביוני 2007 (IDT) שלום אורי, שמחתי לשמוע שאתה מתעניין בעבודה שלי על הערך. בהחלט ארצה לשמוע ממך בהמשך. כרגע, כפי שאתה יכול להתרשם, אני עסוק בהעמסת פיקסלים לערך ובבניית שלד ראשוני. בהמשך נוכל לשפר ולהוסיף ולסגנן. שוב תודה ולילה טוב [[משתמש:אתר-פד 23:53, 26 ביוני 2007 (IDT)

ואכן , לפני כמה שעות שמתי לב באמת שקיים הערך. ואשמח לשמוע בהמשך הערות והארות[[משתמש:אתר-פד 23:54, 26 ביוני 2007 (IDT)

ויקיפדיה:בקשות ממפעילים[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי מה ניסית לבקש שם. אנא הסבר. עוזי ו. 00:33, 27 ביוני 2007 (IDT)

זוהי תבנית לבקשה לשינוי שם משתמש. מקלידים את השם החדש וחותמים ב "[[משתמש:אתר-פד 00:45, 27 ביוני 2007 (IDT)" [[משתמש:אתר-פד 00:45, 27 ביוני 2007 (IDT)

בטעות חשבת שתבנית ההקדמה היא תבנית בקשה. אנא ציין מחדש את בקשתך מתחת לשורה "{{/שינוי שם}}". דניאל ב. 00:49, 27 ביוני 2007 (IDT)

תודה דניאל

תתחדש. ‏Harel‏ • שיחה 00:45, 28 ביוני 2007 (IDT)

תודה הראל, וליל מנוחה, אתר-פד 00:55, 28 ביוני 2007 (IDT)

Bom Noces. ‏Harel‏ • שיחה 00:57, 28 ביוני 2007 (IDT)

Boe noite pra voce tambem (לילה טוב גם לך) אתר-פד 00:58, 28 ביוני 2007 (IDT)

Gachinho (חתלתול). ‏Harel‏ • שיחה 00:59, 28 ביוני 2007 (IDT)

תיקון:Boa noite

הפניות[עריכת קוד מקור]

שים לב - אין יוצרים הפניות מצורות שגויות, משמות פועל, ולא לערכים לא קיימים. בהתאם לכך מחקתי שלוש הפניות שיצרת: להאניש, עת החדשה וממלוקי. ובלי קשר - הייתי ממליץ לבצע יותר בכל עריכה, וכך לחסוך מאות שינויים על ערך לא גדול. בברכה, ירוןשיחה 03:58, 30 ביוני 2007 (IDT)

אוקיי ירון,תודה. לקחתי לתשומת ליבי. ואגב תרצה "להכחיל" כמה ערכים מכאן? לדוגמא "הנסיך הנרי הנווט"? אתר-פד 10:26, 30 ביוני 2007 (IDT)

ריבוי עריכות[עריכת קוד מקור]

כדי להקל על ניטור ומעקב וכן כדי למנוע טעויות וכו' בעריכת ערך ושמו "תצוגה מקדימה". התצוגה מראה לך את הערך לאחר תיקונים, אך לא שומרת אותם עדיין בשרת. אנא השתמש בפונקציה זו בעזרת כפתור "הראה תצוגה מקדימה" ורק כשיש תוצאה סופית משביעת רצון השתמש בכפתור "שמור דף". תודה, ‏DGtal01:40, 1 ביולי 2007 (IDT)

תודה על התזכורת. כבר אמרו לי זאת, ואשתדל לשנות הרגלים. אתר-פד 01:43, 1 ביולי 2007 (IDT)

הגהה[עריכת קוד מקור]

שלום, ראיתי את בקשתך מדורית, אשמח לעזור בהגהה (בעיקר בפן הויקיפדי שלה). האם מדובר על האימפריה הפורטוגלית? והאם להגיה למרות שישנה תבנית:בעבודה על הערך? בברכה, גברת תרדשיחה 12:53, 5 ביולי 2007 (IDT)

שלום גברת תרד :-))). אשמח לקבל את עזרתך בעניין, ומבחינתי, בפן הוויקיפדי, תרגישי חופשיה לבצע עריכות. בינתיים, בפן הלשוני והתחבירי, אני מעדיף להתנהל לבד. בסוף העבודה אבצע בעצמי הגהה לשונית ותחבירית, אך אשמח לצרף מומחה לעניין, שיתקן וינזוף בי, כפי שימצא לנכון. אכן, מדובר באימפריה הפורטוגלית, ובכלל גם ערכים אחרים בעתיד. בינתיים, כפי שאת רואה, אני עובד על הערך, ומתכוון גם לבצע בעצמי הגהה לשונית(בפן הוויקיפדי אני לא מבין כלום). כשביקשתי מדורית, כוונתי הייתה בעיקר למישהו שממש שואב הנאה ואושר מלתקן דקדוק ותחביר של אחרים, כך שאוכל גם להשכיל ממנו. מבחינתי, תרגישי כבר מעכשיו חופשיה בפן הוויקיפדי. אשמח גם לשמוע הערות והצעות. אני בקשר גם עם אורי ר. וקילגור טראוט, אך יותר בענייני תוכן ונושאים. רוצה לפטור אותם מעניינים מעין אלה (הגהה וכו'..), ועל כן, אשמח אם תוכלי לתרום בפן הזה, ואם את רוצה, גם בענייני התוכן. תודה ובברכה אתר-פד 15:08, 5 ביולי 2007 (IDT)
או.קי., אתקן קצת כל פעם כי הערך ארוֹ‏וֹ‏וֹ‏ך... הרשיתי לעצמי להזיח את תגובתך שלעיל שמאלה, זו מוסכמה ויקיפדית לשימוש בדפי שיחה, כדי להבהיר מי הגיב למה. היא מיושמת ע"י הוספת מספר גדל והולך של נקודותיים
כך
וכך
ואפילו כך :)
נשתמע, גברת תרדשיחה 15:32, 5 ביולי 2007 (IDT)
בטח, קחי את הזמן. כל פסיק מבורך :-) אתר-פד 20:25, 5 ביולי 2007 (IDT)
התחלתי... ארשום לך הערות, אם יהיו, בדף שיחת הערך. וכיוון שהכינוי שלך מעורר סקרנות עד מאוד אני מצרפת פה תבנית סטנדרטית שלנו:
שלום מרקו,

תודה על כתיבתך בוויקיפדיה. לרשותך עומד דף המשתמש, שבו ביכולתך להציג את עצמך ואת תחומי העניין שלך. אין עניין דווקא בהצגת פרטים אישיים. לכן, תוכל להציג את עצמך מבלי לחשוף פרטים אישיים.
באפשרותך ליצור כעת את דף המשתמש שלך, באמצעות כניסה לדף "משתמש:מרקו/ארכיון". יצירת הדף תקל על הנפגשים בעריכותיך לדעת מי עומד מולם, ותחשיב יותר את עריכותיך כוויקיפד מן המניין.

בברכה, גברת תרדשיחה 07:36, 6 ביולי 2007 (IDT)

תודה לך גברת תרד :), הרבה יותר קל לי לעבוד ככה, בלי לדאוג להגהה. עם זאת, ברור שלא אשכב על זרי הדפנה, ואשתדל לדייק ולהמשיך לכתוב ברמה סבירה. אני מקווה שגם את מבלה בנעימים מול העורך. ולגבי דף משתמש - גם אורי הביע את צפייתו ששאציג את עצמי באופן מינימלי - בטח מוזר לכם לתקשר עם "בוט" (שכותב על האימפריה הפורטוגלית). בימים הקרובים אכתוב דף משלי. שיהיה לך סופשבוע נעים גב. תרד :-) אתר-פד 19:07, 6 ביולי 2007 (IDT)

היסטוריה של אנגולה[עריכת קוד מקור]

שלום אתר-פד. תרגמתי את הערך הנ"ל מאנגלית, אבל אני חושש שהוא לוקה בחסר לגבי התקופה שלפני הגעת הפורטוגלים ולגבי תקופות שונות שלאחרי הגעתם (למשל: הסיבה להיעלמותן של הממלכות המקומיות). אני מניח שבוויקי הפורטוגלית יש עוד מידע. אשמח אם תוסיף על הערך משם (כמובן, אם יש לך זמן ואם זה מעניין אותך). תודה, עידו 14:00, 6 ביולי 2007 (IDT)

שלום עידו, עיינתי עכשיו בדף בוויקיפורטוגזית, ויש שם באמת, בתחילת הערך סעיך על הפרוטו-היסטוריה והפרה-היסטוריה באזור אנגולה. במבט ראשון וזריז, לא איתרתי תוכן לגבי היעלמות ממלכות, אך יש שם, בחלק על הגעת הפורטוגזים שני פרקים להרחבה, אותם אבדוק בהמשך. כרגע יש לי עדיין עבודה על האימפריה הפורטוגלית, וגם מחויב למשתמש:אלמוג לתרגם את ההיסטוריה של פורטוגל מספרדית וגם דן עם משתמש:אורי ר. על ערכים לכתיבה. עם זאת, בימים הקרובים כבר אתרגם לך את החלק הנ"ל, ובהמשך אמצא זמן להעמיק בערך שאתה כותב, ובערכים המקבילים. בינתיים שיהיה לך סוף שבוע נעים עידו. שמחתי לקבל פנייתך אתר-פד 19:07, 6 ביולי 2007 (IDT)
תודה רבה, סוף שבוע נעים גם לך! עידו 23:36, 6 ביולי 2007 (IDT)
תודה רבה על התרומה שלך למיזם, ובכלל! ומזל טוב על דף המשתמש, נהניתי להציץ בו. אלדדשיחה 00:39, 8 ביולי 2007 (IDT)
ותודה גם לך אלדד. תורם גם נהנה והעונג כולו שלי. אתר-פד 23:01, 8 ביולי 2007 (IDT)
עברתי על התוספת שלך, והיא אכן מוסיפה מידע רב וחשוב. מספר הערות: 1. אני מוצא שהוספת הכיתוב הלטיני בסוגריים מפריע לרצף של הקריאה. מצד שני, שמות שרוצים ליצור מהם הפניות, אין לכתוב עם ניקוד, כי אחרת ההפניה לא תפעל. הפיתרון שאני מצאתי, והשתמשתי בו לאורך הערך הוא לכתוב, למשל, כך: [[קוננה|קוּנֶנֶה]]. באופן זה, מה שרואים כשקוראים את הערך זה "קוּנֶנֶה", אבל כשייכתב הערך קוננה, תהיה אליו הפניה מדויקת 2. שמות של עמים רבים הסתיימו ב-ס'. אני מניח שזה משום צורת הרבים בפורטוגזית, ולכן השמטתי את הסמ"כים 3. אני עדיין מתלבט אם להשאיר את כל הקישורים לשמות העמים והמקומות, כי קצת אדום לי בעיניים, ואלה מסוג הערכים שלא בטוח שייכתבו בעתיד הקרוב.
שוב, תודה על ההיענות ועל התוספת החשובה! עידו 20:15, 12 ביולי 2007 (IDT)
בשמחה. אני חושב שאתה צודק - כדאי להסיר את הקישורים האדומים לערכים שהיתכנותם האנצ' מוטלת בספק. סתם מפגע ויזואלי. גם אצלי אעשה סדר כזה בערכים. ואכן, הסיומות בס' משום צורת הרבים בפורטוגזית וכדאי להשמיט. מרקו 14:14, 13 ביולי 2007 (IDT)

תתחדש[עריכת קוד מקור]

על הכחלת דף המשתמש! עידו 09:20, 8 ביולי 2007 (IDT).

תודה גם לך על המברוק. משונה, עם דף אישי אני מרגיש יותר מחובר למה שקורה פה. ותתחדש גם אתה על תוית "השתתפתי במיזם היסט...". איפה אתה רוצה שאדביק את הטקסט שביקשת, אחרי שאקליד? ישירות בערך ? אתר-פד 23:01, 8 ביולי 2007 (IDT)
בהחלט, הערך פתוח לציבור הרחב :) עידו 22:42, 9 ביולי 2007 (IDT)
אוקיי, אז לילה טוב עידו, אתר-פד 22:53, 9 ביולי 2007 (IDT)

ברכותיי[עריכת קוד מקור]

לוויקיפד חדש, רציני, משכיל וחרוץ שעתידו עוד לפניו. נשמח לראות בהמשך תרומותיך המעולות! ‏Harel‏ • שיחה 22:28, 9 ביולי 2007 (IDT)

תודה הראל! פני העלו סומק :-), לילה טוב, אתר-פד 22:29, 9 ביולי 2007 (IDT)

בכיף. אגב, ההזמנה האישית שלי ממך היא סזריה אוורה :-) ‏Harel‏ • שיחה 22:32, 9 ביולי 2007 (IDT)
אוקיי, היד רשמה. הוכנסת אצלי ל-loop, :-), אתר-פד 22:34, 9 ביולי 2007 (IDT)

בדיקת חתימה[עריכת קוד מקור]

מרקו*שיחה 14:17, 13 ביולי 2007 (IDT)

מרקושיחה 14:18, 13 ביולי 2007 (IDT)

מרקושיחה 14:19, 13 ביולי 2007 (IDT)

השלישית הכי טובה (לא ששאלת אותי...) אורי שיחה 15:26, 13 ביולי 2007 (IDT)
ח ח :-) כן, אבל נראה לי שאשים נקודה יותר קטנה כמו אצלך. מרקושיחה 02:57, 14 ביולי 2007 (IDT)
היי מרקו, עזור לי עם החתימה! אני רוצה כמו שלך! איתי :) 01:25, 21 ביולי 2007 (IDT)
כנס ל"ההעדפות שלי" ובתיבת "כינוי (לחתימות)" תרשום: [[משתמש:Segal|איתי :)]] • [[שיחת משתמש:Segal|שיחה]] , בברכה, מרקושיחה 01:30, 21 ביולי 2007 (IDT)
הסתדר איתי? מרקושיחה 01:45, 21 ביולי 2007 (IDT)
בדיקת חתימה. כנראה שלא. [[משתמש:Segal|איתי :) • [[שיחת משתמש:Segal|שיחה]]]] 13:47, 21 ביולי 2007 (IDT)
זה בדיוק מה שקרה לי גם כן בהתחלה, ופתאום זה הסתדר מעצמו. תדבר עם אחד המפעיליםץ אני חושד שיש איזה באג אולי. בברכה, מרקושיחה 15:41, 21 ביולי 2007 (IDT)

סינטרה[עריכת קוד מקור]

שלום אתר-פד, האם תרצה תמונות שצילמתי בחוץ ובתוך הארמון המלכותי בסינטרה? ראיתי שאין ערך על סינטרה בעברית אבל אחרי חצי יום שם וביקור מעמיק רק באתר אחד מבין למעלה מ-10 שיש במקום, אני עדיין לא מרגיש שאני מתאים לכתוב, אבל אולי התמונות יעזרו בינתיים? Avibliz 21:05, 19 ביולי 2007 (IDT)

שלום אבי. תודה על ההצעה. אכתוב מתישהו על סינטרה ואשמח לראות את תמונותיך. נכון לעכשיו, יש לי 3 ערכים גדולים בעבודה וגם עוד נושאים מתוכננים. ממתין לתמונות. בתודה, מרקושיחה 01:19, 21 ביולי 2007 (IDT)

אם לא אעלה בתוך יומיים שלושה (לחץ עבודה) תן לי תזכורת. אני פשוט צריך להזכר בכך כשאני עובד עם המחשב הנייד כי התמונות שהורדתי מהמצלמה נמצאות עליו. Avibliz 00:49, 22 ביולי 2007 (IDT)

תודה[עריכת קוד מקור]

טרם עברתי על כל מה שכתבת בהצבעת אישור, אבל אין ספק שהיית הרבה יותר חרוץ ממני. תודה רבה :) דורית 18:09, 21 ביולי 2007 (IDT)

החלק שלך היה יותר ארוך ועם יותר מינוחים בעייתיים. בשמחה ואין בעד מה, מרקושיחה 18:44, 21 ביולי 2007 (IDT)
החלק שלי קוצר בצורה מאד מהותית, כך שחלקי יצא בסוף מאד קטן. היום בלילה נעבור על זה סופית, אני מאמינה שאין הרבה מה לתקן. בזכותך ובזכות עוזי אני מאמינה שנעמוד בלו"ז. שוב תודה, דורית 20:59, 21 ביולי 2007 (IDT)
ביקשתי מאלדד, שיכולותיו בעריכה לשונית ותרגום טובות בהרבה משלי, והוא עבר על הערך והתרגום. הצבעת אישור כבר ללא תבנית בעבודה. שוב, תודה רבה! דורית 00:47, 22 ביולי 2007 (IDT)
בהחלט אין בעד מה דורית, מרקושיחה 13:50, 23 ביולי 2007 (IDT)

אגוז ברזילאי[עריכת קוד מקור]

אהלן מרקו,

בשבתך כברזילאי, קיוויתי שתוכל להעיף מבט באגוז ברזילאי ולתקן את הדרוש. בתודה, ליאור ތޮ 12:29, 23 ביולי 2007 (IDT)

היי ליאור, יצא לי לאחרונה לקרוא את הערך [[אגוז ברזילאי]. ערך מעניין. מאוד סיקרן אותי עניין הספיחה הטבעית של חומרים רדיואקטיביים באגוז. לא ידעתי יותר ממך עד קריאת הערך, כך שאני לא יכול לשמש מעין אורים ותומים בנושא, ובכלל, אני יליד סאו פאולו (עיר), כך שלא ממש נתקלתי ביומיום בקופים או במכרסמים מלקטים אגוזי ברזיל ;-).
מאוד הרשים אותי מיזמך בנושא אתיופיה בכלל, ויהודי אתיופיה בפרט. יישר כח! אשמח לעזור כשיתפנה לי זמן, בין הערכים עליהם אני עובד. בברכה, מרקושיחה 13:36, 23 ביולי 2007 (IDT)
תודה רבה מרקו (: באמת מעניין למה דווקא העץ הזה סופח מתכות קלות הרבה יותר טוב מעצים אחרים.
אתה מוזמן כמובן להוסיף את שמך לרשימה כאן וכך להגדיל את הסיכוי למתקפת איכות בנושא הזה. אני מניח שהיא תצא לפועל הרבה אחרי שאשוב מברזיל, אחרי החגים (: ליאור ތޮ 14:57, 23 ביולי 2007 (IDT)
אין לי אפשרות לדעת אם יהיה לי זמן פנוי להשתתף במתקפות איכות, כך שאני לא יכול להתחייב. מעדיף לתרום בזמני הפנוי באופן מצטבר. לאיפה אתה נוסע בברזיל? מרקושיחה 23:12, 23 ביולי 2007 (IDT)
לבקר את משפחתי בריו, לתור מעט את האמזונאס ולהסתובב עוד קצת בין ערי החוף, ככל שאספיק.
אגב, יתכן שתרצה לכתוב על תקופת ההתערבות הפורטוגזית באתיופיה, בעיקר במאות ה-16 וה-17. התמיכה הישועית בממשל הנוצרי החמירה את מצבם של יהודי אתיופיה באותה עת. לילה טוב, ליאור ތޮ 23:06, 24 ביולי 2007 (IDT)
בהחלט יתכן. גם חשבתי על הנושאים האלה מקודם, בהקשר לאימפריה הפורטוגלית. יש שפע נושאים קשורים, ויש סיכוי שגם בהאימפריה הפורטוגלית אוסיף תוכן כזה. אגב, קראתי גם איפשהו קטע, על גבול המופרך, שאחד המשנים למלך פורטוגל בהודו, חלם להסתייע באתיופים בהטיית מי הנילוס כדי לייבש את מצרים, וכך להפיל את האיסלם(?). נתקלת בזה? מרקושיחה 23:13, 24 ביולי 2007 (IDT)
עד שנות החמישים, האבונא (Abuna), ראש הכנסייה האורתודוכסית האתיופית, היה מצרי בן הכנסייה הקופטית. אני שמעתי משהו על כך שהשליטה האתיופית הנוצרית על הנילוס הבטיחה את שלום הקופטים במצרים כנגד לחץ שכניהם המוסלמים. אין לי מושג אם האיום המרומז היה להטות את מי הנילוס או פשוט להרעילם, במידה ויפגעו בקופטים. למעשה, שמעתי על כך ממישהו ששמע את זה ברדיו, כנראה בקורס האוניברסיטה המשודרת המשודר בימי שלישי, כך שאיני יודע מה הסיפור האמיתי. חיפשתי קצת בוויקיפדיה האנגלית ולא מצאתי מילה על כך. לילה טוב, ליאור ތޮ 23:27, 24 ביולי 2007 (IDT)
לילה טוב ליאור. אני רוצה לבדוק עד כמה משופעות וויקי-פורטוגזית וויקי-ספרדית בחומר על אתיופיה לעומת וויקי-אנגלית. מנסיון, לא אופתע אם כן. צריך לזכור שיש גם לא מעט ספרות בשפות האלה, שאין באנגלית. בברכה, ושוב, לילה טוב, מרקושיחה 23:31, 24 ביולי 2007 (IDT)

היסטוריה של פורטוגל[עריכת קוד מקור]

אנא שים את טקסט המקור בין תגיות כאלו - <!-- טקסט המקור --> זה יסתיר אותו מהקוראים שיזדמנו לערך ויאפשר לך לראות אותו במצב עריכה.

costello • ‏ שיחה 23:25, 23 ביולי 2007 (IDT)

תודה. הנה למדתי משהו חדש, מרקושיחה 23:28, 23 ביולי 2007 (IDT)

תתחדש[עריכת קוד מקור]

על שם המשתמש החדש. הרבה יותר קליט. עידו 22:09, 24 ביולי 2007 (IDT)

ח ח ח, מילים כדורבנות.D-:, מרקושיחה 22:55, 24 ביולי 2007 (IDT)

תודה[עריכת קוד מקור]

על סזריה אבורה! שים לב לתרגם גם את כיתוב התמונות. ‏odedee שיחה 23:08, 24 ביולי 2007 (IDT)

אין בעד מה עודד. בשמחה. גם הראל ביקש. אמזג גם עם תוכן מאנגלית. בספרדית אין הבדל. מרקושיחה 23:19, 24 ביולי 2007 (IDT)

בוקר טוב מרקו[עריכת קוד מקור]

שים לב לשיחת משתמש:אלמוג#התמונות מפורטוגל. קילגור טראוט*הצטרפו למיזם המדינות* 06:57, 25 ביולי 2007 (IDT)

תודה אלמוג, מרקושיחה 20:03, 25 ביולי 2007 (IDT)

האימפריה...[עריכת קוד מקור]

הי מרקו. אני ממשיכה להגיה. שמתי לב שאתה מרבה לחזור על קישורים. הנוהל אצלנו הוא שקישור מופיע רק פעם אחת, בדרך כלל בפעם הראשונה שהמונח מוזכר בערך. בערכים ארוכים מאוד (כמו הנדון) אפשר לחזור על קישורים, אך רק על בעלי משמעות מיוחדת. לכן אין טעם לחזור בערך כזה על פורטוגל, אירופה וכדומה, ואני משמיטה קישורים רבים בשל כך. בברכה, גברת תרדשיחה 09:40, 25 ביולי 2007 (IDT)

בנוסף, כשאתה יוצר קישור, שים לב ששמות הערכים אצלנו לרוב ביחיד. יורד ים ולא יורדי ים, למשל. ראה ויקיפדיה:מתן שם לערך. הקפדה על כך תמנע הופעת אדומים מיותרים. בברכה, גברת תרדשיחה 09:44, 25 ביולי 2007 (IDT)
נכון, ובאמת התחלתי להרגיש כמה מאוס לחזור על קישורים כל הזמן. נראה לי שלהבא אסגל לעצמי דפוס עבודה בלי הוספת לינקים, אלא רק בסוף העבודה על ערך. עבודה יותר נקיה, ככה נראה לי לפחות.., בברכה, מרקושיחה 19:49, 25 ביולי 2007 (IDT)

הי שוב. סיימתי להגיה. בשל כמות המידע בערך כדאי שעוד מישהו יעבור עליו, אפשר לבקש זאת למשל באמצעות הדף ויקיפדיה:ביקורת עמיתים. בברכה, גברת תרדשיחה 19:15, 7 באוגוסט 2007 (IDT)

בהחלט גב. תרד ותודה רבה. אכתוב שם בקשה. והודעה לכל המעוניין: עד מוצ"ש או ראשון אעדר מוויקיפדיה. ביי בינתיים. מרקושיחה 10:15, 8 באוגוסט 2007 (IDT)

פאולו מנדס דה רושה[עריכת קוד מקור]

שלום מרקו! אני שמח לראות שאתה מתרגם את הערך מפורטוגזית! אני אמנם לא דובר את השפה אבל אם תצטרך עזרה מקצועית כלשהי בפן האדריכלי, אני לרשותך. אובריגדו! השמח בחלקו (-: 13:56, 18 באוגוסט 2007 (IDT)

אין בעד מה, דה נאדה! בינתיים אשמח אם תוכל לפקוח עין שאני מתרגם נכון מינוחי ארכיטקטורה. בברכה, מרקושיחה 15:44, 18 באוגוסט 2007 (IDT)
טוב, זה קשה ללא המקור אבל אעבור בכל מקרה. השתדל רק בבקשה לכתוב תמיד "אדריכלות" במקום המילה הלועזית "ארכיטקטורה" (אלא אם כן מדובר בשם רשמי כלשהו המופיע בעברית עם המילה בלועזית). השמח בחלקו (-: 15:51, 18 באוגוסט 2007 (IDT)

תרגום השבוע[עריכת קוד מקור]

שלום מרקו,

אם תרצה ואם תוכל, תרגום השבוע הוא הפעם pt:Academia Brasileira de Letras (הערך האנגלי קצר יותר). אביהושיחה 20:50, 22 באוגוסט 2007 (IDT)

ברצון, מתי הדד-ליין? מרקושיחה 22:31, 22 באוגוסט 2007 (IDT)
תרגום השבוע הבא יקבע ביום שני בבוקר. אביהושיחה 23:37, 22 באוגוסט 2007 (IDT)
בסדר גמור. וממבט ראשון בגרסה בפורטוגזית, הערך נראה לי בהחלט מעניין. ואגב בעניין אחר, לפני מספר ימים נתקלתי בערך שקיים רק בפורטוגזית, שאיני זוכר את שמו, המספר אודות פסל סוס רכוב שמצאו המגלים הפורטוגזים באיים האזוריים, וכתבים מסתוריים חצובים עליו. כשניסו להעבירו לפורטוגל, בהוראת המלך מנואל הראשון, הפסל נהרס. מייחסים בערך את הפסל למספר בונים אפשריים, חלקם על גבול המופרך: פניקיים, או אפילו יורדי ים סיניים שהגיעו לפני פורטוגזים, בני אטלנטיס וכו'. ערך די מקיף. נראה לך מעניין? מרקושיחה 00:05, 23 באוגוסט 2007 (IDT)
בוודאי שזה מעניין, אבל זה מצלצל לי כמו מתיחה. אתה בטוח באמינות הערך? אביהושיחה 07:37, 23 באוגוסט 2007 (IDT)
אכן זה נשמע כמו מתיחה או קטע של פסאודו-היסטוריה. אין ראיות, אין אפשרות לסתור או לאשש, אבל הערך כתוב בצורה נאה, והכותב אינו מציג את קיום הפסל כעובדה, אלא כאגדה הקשורה באיים, שאף מושכת תיירים למקום ומביאה פרנסה ליזמי תיירות מקומיים. הנה עכשיו איתרתי את הערך - pt:Estátua equestre do Corvo (בעברית: "פסל הסוס הרכוב של האי קורבו"). חיפוש זריז באינטרנט של צמד המילים equestrian+azorean הניב לי אתרים דוגמת [1] ועוד מיני אתרים של פסאודו-היסטוריה. אם אתרגם את זה אפשר אולי לשבצו בקטגוריה מתאימה יחד פון דניקן או דומיו לדוגמא. מרקושיחה 10:44, 23 באוגוסט 2007 (IDT)
קצת חפרתי בוויקיפדיה האנגלית והגעתי לערך en:Cyrenaic coins of Corvo שם מוזכר פסל הפרש במשפט אחד כשהערך עוסק במטבעות שמקורן אולי בקרתגו. לסיכום, אם אחרי שתגמור את החובות שלך תתרגם את הערך מפורטוגזית אשמח שתפנה את תשומת לבי. אביהושיחה 19:08, 23 באוגוסט 2007 (IDT)

פאולו מנדס דה רושה[עריכת קוד מקור]

ערב טוב, מרקו,
כבר עברתי מעט על הערך, אבל אני רואה שהוספת אליו. תקן שם בבקשה את העניין הבא: בערך אנציקלופדי לא מקובל לכתוב בהווה, אלא תמיד בעבר (אלא אם כן מדובר בעלילה של סרט או משהו דומה). יש לך כמה משפטים שנכתבו בהווה, וצריך להעבירם ללשון עבר. אלדדשיחה 23:20, 22 באוגוסט 2007 (IDT)

ערב טוב אלדד, תודה רבה על ההערה. מיד אתקן. עוד לא הורדתי את תבנית העריכה. נותר עוד לתרגם קישורים ומקורות.עם זאת, מבחינתי אתה כבר יכול לערוך כרצונך. מרקושיחה 23:29, 22 באוגוסט 2007 (IDT)
אשתדל לעבור על זה מתישהו מחר. דרך אגב, שים לב שאין לך צורך לערוך את כל דף השיחה שלך כדי לענות על מה שכתבתי בחטיבה הנוכחית: עדיף ללחוץ "עריכה" רק על החטיבה הנוכחית. זה גם עשוי למנוע התנגשויות אם במקרה מישהו יוסיף הערה לחטיבה אחרת, בו-בזמן שאתה מוסיף הערה לחטיבה הנוכחית. אלדדשיחה 23:32, 22 באוגוסט 2007 (IDT)
נחמד..לא הייתי מודע לזה. תודה. ליל מנוחה אלדד, מרקושיחה 23:56, 22 באוגוסט 2007 (IDT)
ליל מנוחה - ותודה רבה על תרומותיך! אלדדשיחה 23:58, 22 באוגוסט 2007 (IDT)
עללאדבר אלדד. תרומותיי מועטות בינתיים, ויהיו עוד (כן כן, גם אני רוצה עמוד אישי עם שפע קישורים לערכים שיצרתי), מרקושיחה 10:57, 23 באוגוסט 2007 (IDT)

תזכורת :) מרקו, השתדל לערוך רק את החטיבה המתאימה (למשל, בדף השיחה של אורי - פתחת את הדף כולו לעריכה, במקום רק את החטיבה האחרונה). ראשית, זה מקל על המעקב בתקציר העריכה; שנית, זה חוסך התנגשויות אם מישהו ירצה לערוך במקרה חלק אחר מדף השיחה של אורי; ושלישית, זה מקל על השרת של ויקיפדיה, כי אתה עורך חלק קטן מאוד מדף השיחה, ולא את כולו. אלדדשיחה 00:00, 25 באוגוסט 2007 (IDT)

תודה על התזכורת אלדד :-). מצחיק - אתמול ממש שמחתי שלימדת אותי את החכמה הזאת, ובכ"ז עדיין לא הפנמתי. מרקושיחה 00:10, 25 באוגוסט 2007 (IDT)
זה בסדר, התופעה מוכרת :) לוקח זמן עד שמפנימים משהו לאחר שכבר התרגלנו... אין בעיה, אמשיך להזכיר לך עד שתפנים (בתקווה שלא תכעס עלי ;-)). אלדדשיחה 00:13, 25 באוגוסט 2007 (IDT)

אנא עבור[עריכת קוד מקור]

על עריכתי בפאולו מנדס דה רושה. ניסיתי לעבוד קצת על הפסקה הפילוסופית משהו בערך. אני מקווה שתוכל לשנות עוד - אם אפשר, תוך התרחקות מהמקור (נצמדת מאוד למקור, ולכן הפסקה נשמעת כבדה מאוד, ולא ברורה). אלדדשיחה 23:33, 5 בספטמבר 2007 (IDT)

בהחלט צודק. הצמדות אדוקה למקור עלולה להכביד על הקורא בשפת היעד. אותה בעיה ידועה של תרגום טקסטים משפות מערב אירופיות לעברית קיימת גם בתרגום מפורטוגזית, ובה זה אף חמור, לדעתי. עברתי על עריכתך - עשית את המירב שאפשר לעשות בפסקה, מבלי לשנותה. וודאי אפשר לפשט אותה, מבלי לצמצם את תוכנה. יש לנסח אותה מחדש, ואעשה זאת מחר-מחרתיים. אגב, ראה את הגרסה באיטלקית. שם ממש תרגמו מילה במילה מפורטוגזית - שפות די דומות. אם יתרגמו את זה לאנגלית, חוששני שיהיה קצת יותר קשה להשאר נאמנים למקור, מרקושיחה 23:57, 5 בספטמבר 2007 (IDT)
ונכון - אג'נדה ממש מתאים. מרקושיחה 00:01, 6 בספטמבר 2007 (IDT)

האקדמיה הברזילאית לשפה וספרות[עריכת קוד מקור]

שלום מרקו,

לקח לי זמן, אבל הגעתי לערך. יש לי כמה שאלות שאני לא יודע אם תוכל לענות עליהם.

  • "החל מ-9 בנובמבר 1987, נתונים מתקנים אלה" - בפסקה הקודמת אתה מזכיר מבנה אחד בלבד, את הפטיט טריאנון, אם כך לאילו מתקנים (אני מניח שאתה מתכוון למבנים, מתקנים בהקשר למבנים מתקשר לי ישירות למתקני כליאה) אתה מתכוון?
  • איפה נמצא אותו פטיט טריאנון? לפי שאר הערך בריו, אבל זה לא כתוב בפסקה המספרת עליו. יש לתת מיקום מדויק יותר, בוודאי כאשר בפסקה הפותחת מוזכר שמשרד עורכי הדין של המזכיר הראשון, רודריגו אוקטביו, נמצאים ברחוב קיטאנדה 47.
  • "וארבעה תבליטים שקועים אנגליים באבן "קואדה"" משפט סתום. תבליטים של מה? מה זה אבן קואדה? (נראה לי שנראה במקור היה כתוב ארבעה תבליטים של אבן קואדה אנגלית, אבל אתה המומחה בפורטוגזית). לדעתי בהיעדר מידע נוסף יש למחוק.
  • "בבעלות האקדמיה גורד שחקים בן 28 קומות" - איך זה קרה? האקדמיה הפכה ליזמית נדל"ן?

אני שב ומציע לא להשתמש בכתב נטוי בעברית, לשיקולך. אביהושיחה 21:19, 7 בספטמבר 2007 (IDT)

שלום אביהו,
  • התרגום המדויק של "instalações" (בצורת הרבים) הוא "מתקנים". בפורטוגזית בברזיל כיום די מקובל לומר "מתקנים" כשהכוונה למבנים שאינם מגורים, באופן כללי. בעברית, זה נשמע באמת מוזר ואתה צודק. אשנה ל"מבנים" או ל"מבני האקדמיה/המוסד". ה"מתקנים" הם כנראה, עפ"י המשתמע מהכתוב, כלל החדרים שבתחומי מבנה הפטיט טריאנון, שכנראה צמודים אליו עוד מבנים (ביניהם אולי בניין המשרדים, שקיומו שאוב מהערך באנגלית?).
  • לגבי הכתובת המדויקת של האקדמיה - אין לי מושג. מה שכתוב זה מה שתרגמתי - אבדוק מתישהו באתר האקדמיה.
  • כתוב "quatro baixos-relevos em pedra de coade ingleses". מכיוון ש"ingleses" זה אנגלים (ברבים) מדובר ב-"baixos-relevos ingleses", כלומר ב"תבליטים שקועים אנגליים" (או באנגלית "english low reliefs"). לא כתוב במקור אילו איורים או דמויות חקוקים שם באבן. בנוסף, ראה גם את הערך שהרגע איתרתי, שקיים רק באנגלית - en:coade stone.
  • לגבי עסקי הנדל"ן של האקדמיה - שאבתי זאת מהערך באנגלית. איך זה קרה? אין לי מושג. אולי השכילה להרוויח עם השנים כסף מתרומות ו/או מיזמי תרבות שונים והחלה גם להשקיע בנדל"ן. וכפי שגם תורגם מהערך באנגלית, היא גם ירשה בתחילת המאה העשרים נכסי נדל"ן מאיזה עורך ידוע, גם מהם הרוויחה מזומנים. גם כאן אבדוק מה אפשר להוסיף או להשמיט.
תודה על הבדיקה אביהו. מרקושיחה 16:37, 8 בספטמבר 2007 (IDT)
שלום מרקו,
אני אתייחס רק לסעיף השלישי. מה שמצאת (en:coade stone) היה חדש עבורי לחלוטין ומעניין מאוד. מדובר אכן באבן קואדה (או אולי קואד?) על שם גברת אלינור קואד(ה) שפיתחה נוסחה ליציקת אבן עמידה מאוד והפעילה מפעל לייצורו. בין השאר בנוי מאבן זו האריה שליד גשר וסטמינסטר. המפעל עבד בין 1769 ל-1833 (12 שנים אחרי שהגברת קואד הלכה לעולמה) ואז פשט את הרגל. התאריך השני יוצר לנו בעיה כי את הפטיט טריאנון של ריו בנו 100 שנים אחרי שהמפעל פשט את הרגל, אם כי ייתכן כי התבליטים עתיקים הרבה יותר והועברו למבנה האקדמיה אחר־כך. הערך של האבן מסביר מה אנגלי בתבליטים מכיוון שרק אנגלים ייצרו את האבן (ליתר דיוק מפעל אחד בלבד). הערך על גברת קואד בוויקיפדיה האנגלית גם מזכיר קשר מסחרי לברזיל. על פיו שער הכניסה לגן החיות של ריו דה ז'ניירו בנוי מאבן קואדה. אבל אם אני חוזר למשפט שבערך על האקדמיה, לקורא שיגיע לערך הוא יהיה סתום לחלוטין (אלא אם תמצא מה מופיע בתבליטים המצדיק את הזכרתם בערך ותתרגם גם את הערך האנגלי על האבן ותיצור קישור) ולכן לדעתי הוא צריך להימחק. אביהושיחה 21:11, 8 בספטמבר 2007 (IDT)
נכון, ערך מעניין. נחמד למצוא ערכים שכוחי אל כאלה. אבדוק מה אעשה בימים הקרובים. בברכה, מרקושיחה 22:23, 8 בספטמבר 2007 (IDT)

הארצה[עריכת קוד מקור]

שלום מרקו,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "הארצה" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, סקרלטשיחה הפתיעו אותי 11:09, 8 בספטמבר 2007 (IDT)

שלום סקרלט. צודקת. לא היה לי זמן השבוע. היום בערב אמשיך שם בעריכה, כמו גם ב"היסטוריה של פורטוגל" שגם די זנוחה. בתודה ובברכה, מרקושיחה 16:42, 8 בספטמבר 2007 (IDT)

שנה טובה[עריכת קוד מקור]

שלום מרקו,

סוף סוף סימתי את היסטוריה של צ'ילה, וכעת, לאט לאט, אתפנה לעבור על כל הערכים שכתבת לאחרונה ושביקשת שאעבור עליהם.סליחה על העיכוב. בו בזמן אשמח אם תעבור אתה על ההיסטוריה של צ'ילה, שכן הערך הוא בעיקרו תרגום מהערך הספרדי, וגם זה הפורטוגזי תורגם ממנו, כך נראה לי, ובכלל עין נוספת תמיד מועילה.

תודה, ושנה טובה, אורי שיחה 00:16, 12 בספטמבר 2007 (IDT)

היי אורי ושנה טובה גם לך. מחר-מחרתיים אתפנה לקרוא אותו ביסודיות. יצא לי כבר לקרוא מעט בדילוג מדגמי ואני בטוח שאהנה מאוד מקריאה יותר יסודית בו, כפי שרבים כבר נהנו מקריאת ערכיך המושקעים. זה זמן מה רציתי לקרוא ערך שתורגם מספרדית או מפורטוגזית בידי יליד הארץ (מעניין אותי הפן הקוגניטיבי-לשוני - לא שאני מומחה בתחום...). ואגב, לא שכחתי מלהמשיך ביישום המלצותיך בערך האימפריה. בין קריאת הה' של צ'ילה לבין העבודה על ערכיי האחרים, שמשתרכת זה זמן, אדאג לחזור גם לזה.
מודה גם לך, ושוב שנה טובה. מרקושיחה 01:47, 12 בספטמבר 2007 (IDT)

מה קורה?[עריכת קוד מקור]

מה עם ההיסטוריה של פורטוגל? התחלת? הפסקת? בכוונתך להמשיך? אם אינך מתכוון להמשיך יש כמה פעולות שעלי לנקוט בטבלאות השונות וכו' כדי שמשתמשים אחרים יוכלו להמשיך מהמקום בו הפסקת. אנא עדכן אותי. בברכה - קילגור טראוט*הצטרפו למיזם המדינות* 21:15, 1 באוקטובר 2007 (IST)

שלום גל,
קודם כל התנצלות על ה"נפקדות" הארוכה, עקב נסיבות שאינן תלויות בי. תהיה בטוח שאספק לך מוצר מוגמר טוב. אוכל לחזור לערוך החל מיום שישי. ולאורי - לא זנחתי את גיבוש הערותי על ההיסטוריה של צ'ילה. בברכה, מרקושיחה 12:32, 2 באוקטובר 2007 (IST)
שלום מרקו, אין צורך להתנצל. אנחנו כאן בהתנדבות וכל אחד תורם כמה שהוא יכול ורוצה. אני שמח לראות אותך כאן בחזרה. מטרת הפנייה שלי היא לא להעיר או לנדנד אלא לאפשר לי לסמן "וי" במקום המתאים בטופס... כמו כן ראה תשובתי אליך בדף השיחה שלי. המשך עבודה נעימה! קילגור טראוט*הצטרפו למיזם המדינות* 17:20, 2 באוקטובר 2007 (IST)