שיחת משתמש:Gilgamesh/ארכיון 9

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

SOS

היי. ראה בבקשה שיחת משתמש:סקרלט#רפואה דחופה מול רפואת חירום. תודה סקרלטשיחה 22:01, 16 ביולי 2007 (IDT)

רענון: אובלסט לעומת קראי

על מה סיכמנו בסופו של דבר: אם "קראי" הוא "מחוז", מהו אובלסט? אלדדשיחה 09:05, 17 ביולי 2007 (IDT)

גם כן מחוז. תראה בשיחה:אובלסט. גילגמש שיחה 10:25, 17 ביולי 2007 (IDT)
אבל זה מבלבל, וגורם לטעויות, כי קראי הוא לא אובלסט. נראה לי שאנחנו מאבדים כאן אינפורמציה... הרעיון היה מלכתחילה, כפי שהבנתי, לקרוא בשם עברי לכל אחד מן השמות הרוסיים, אבל לא לבלבל ביניהם. וכאן אנחנו מבלבלים, לכאורה. אלדדשיחה 12:11, 17 ביולי 2007 (IDT)
אין בלבול כי פירוש שתי המילים הוא "מחוז". הסתכל במילון. אני מציע גם לקרוא את דבריו של מארק ברלין בדיון. גילגמש שיחה 12:12, 17 ביולי 2007 (IDT)
הבלבול הוא בחוסר האפשרות להתחקות אחרי השם המקורי של היחידה המנהלית - כי לא ניתן לשחזר מן השם בעברית אם במקור היה "אובלסט" או "קראי". אני מבין שמי שירצה "לשחזר", יצטרך לחפש כיצד נקרא הערך ברוסית, בקיצור - להיעזר בבינויקי. טוב, שיהיה. אלדדשיחה 12:14, 17 ביולי 2007 (IDT)

היי. ספק רישיון. תודה. ‏Gridge ۩ שיחה 13:23, 17 ביולי 2007 (IDT).

ביצעתי. גילגמש שיחה 13:26, 17 ביולי 2007 (IDT)

מלחמות הולנד אנגליה

אתה יכול לראות בבקשה את השינוי שביצע האנונימי כאן ואם הוא לא נכון לתקן? בברכה, נטע - שיחה - אהמ 10:13, 18 ביולי 2007 (IDT)

הוא צדק. גילגמש שיחה 10:14, 18 ביולי 2007 (IDT)
תודה רבה גם על התגובה המהירה וגם על התשובה. נטע - שיחה - אהמ 10:23, 18 ביולי 2007 (IDT)

למה שחזרת? מה לא נכון? זו לא יחידה עם סדר גודל ולוחמים? איו לה מפקד? אתמה. אם יש פרטים לא נכונים - תקן, אך לא מובן לי השחזור. חגי אדלר 10:54, 18 ביולי 2007 (IDT)

זהו שהכל לא היה נכון. גודל היחידה למשל יכול להיות כפול. הרגימנט לאו דווקא כפוף לחטיבה ועוד. זה לא היה בר תיקון. גילגמש שיחה 12:05, 18 ביולי 2007 (IDT)
ואני יוצא לחופשת ויקי. אם תרצה, אשמח לדבר על זה במסנג'ר. גילגמש שיחה 16:48, 18 ביולי 2007 (IDT)

תל בית ירח

שלום ! כתבת לי שאני יכול לכתוב את הערך "תל בית ירח". אשמח מאוד לעשות זאת, ביקשתי אישור מהאתר BIBLEWALKS.COM לכתיבת הקטע בוויקיפדיה עם החומר שלהם מהאתר. רק אני לא יודע איך פותחים ערך וכותבים עליו. איך אני יכול להוסיף תמונות מהאתר בייבלווקס (הם נתנו אישורם) ועוד. אשמח לתשובה ממך ולעזרה ממך בהדרכת הכתיבה. משתמש:David11\דיוויד11 19 ביולי 2007

קטגוריות מלחמה

הי , וברוך שובך. עשיתי קצת סדר בקטגוריות של מלחמת העולם השנייה ופחות מזה מלחמת העולם הראשונה.

  • זה המון עבודה, ובמסגרת זה אני מעריך שיש לפחות 100 קטגוריות מבולגנות ברמת ברדק לא נורמלית בויקיפדיה. כולל לדוגמה קטגורית של היסטוריה של מדינות שיש בהן ערכים מכל הבא ליד (וכתוצאה מכך אין בהן ובתתי קטגוירות שלהן הרבה ערכים שצריכים להיות בהן)
  • אתה מוזמן למשל לעבור על קטגורית זירות מלחמת העולם השנייה ולנסות לראות אם המבנה בסדר או לא. (ראה גם דף השיחה של קט מלחמת העולם 2)
  • עוד משהו שבכלל לא יזיק לו עזרה הוא אישים במלחמת העולם הראשונה - שמסתבר שבכלל לא היו כאלה (אתתורכ לדוגמה, צ'רצ'יל לדוגמה ועוד רבים וטובים). מובן שגם אישים בWWII לוקה מאוד בחסר.
  • מיון רגיל- ב-98% מערכי האישים לא קיים. למי אפשר לפנות כדי לסדר בוט בעניין?
  • תסתכל על קט פולין במלחמת העולם השנייה - יש לזה הרבה פוטנציאל - וצריך לדעתי עוד קט דומות.

האזרח דרור 00:46, 1 באוגוסט 2007 (IDT)

שלום דרור,
יש כמה בעיות עם קטלוג. ככל שיש יותר קטגוריות בערך, כך קשה יותר לקורא להשתמש בהן. לכן, כדאי להמנע כמה שיותר מקט' חופפות. למשל אצל צ'רצ'יל - גם בריטים במלחמת העולם השניה וגם אישים במלחמת העולם השניה - קט' של האישים מיותרת. לגבי בוט - אין אפשרות לעשות את זה בעזרת בוט כי מישהו צריך להחליט אם פלוני שייך לקט' מסוימת או לא שייך אליה. יש גם בעיה עם הערכים המשוייכים לקט' "זירות במלחמת העולם השנייה". ראשית, ערכים בודדים משוייכים משום מה לקט' הזירות - למשל אוניות קרב. היו עשרות אלפי ספינות, מתוכן מאות ספינות גדולות ומפורסמות (נושאות מטוסים, צוללות מפורסמות ועוד). אין אפשרות להוסיף את הערכים האלה לקט' הראשית כי היא פשוט תגדל לאלפי ערכים.
בעיה נוספת, חמורה יותר מבעיית הברדק בקט' היא הברדק בערכים עצמם. אין ערכי רקע גדולים, ערכים אחרים תלויים באוויר בלי שום קשר לערכים אחרים. מבצעים ארוכים שנמשכו חודשים רבים (לעתים יותר מחצי שנה) מכונים "קרבות" - הרי ברור שזה לא קרב יחיד אלא אוסף של עשרות ולעתים מאות קרבות. כתוצאה מכך אין תיאור נאות של אירועים. זה משליך על עץ הקטגוריות.
בסך הכל, ניכר שעבודתך שיפרה את המצב והוא טוב יותר ממה שהיה קודם לכן. גילגמש שיחה 08:10, 1 באוגוסט 2007 (IDT)
תודה.
אני מחכה ממך לתשובות לגבי שאלות שעלו שם - האם לדוגמה יש להשאיר את קט זירות אירופה למזרח, מערב ודרום, או ללכת לפי התבנית שמחלקת את המלחמה גם לפי שנים. מה לגבי הפרדה בין אסיה והפסיפיק? איך אפשר לתאם טוב יותר בין התבנית לבין מבנה הקט'.
מה דעתך על קט' כמו "פולין במלחמת העולם השנייה" (ולהוריד את השיוך הקיים של מלחמת העולם השנייה לפולין היסטוריה)- קט' כזו יכולה לאגד אנשים מפולין, דברים שהתרחשו בפולין, פוליטיקה פולנית, הצבא הפולני וכו' - נותן מבט טוב לדעתי על מקום+זמן (ויכול להוריד הרבה ערכים מקט' ענקית של פולין:היטוריה)
בעיית ייתר ריבוי קט בערך - זו אכן בעיה אבל אני מאמין שאפשר יהיה לפתור אותה בעתיד באמצעות עיצוב טוב יותר או קיבוץ הקט' לקבוצות או אייקונים או השד יודע מה.
הבעיה הזאת עומדת במתח מול בעיה אחרת והיא ריבוי ערכים בקטגויות ראשיות מידי - לדוגמה שכל אנשי מלחמת העולם השנייה ישבו בקט' אחת. וזו בעיה שלא ניתן לפתור באמצעות טכניקה. הבעיה הזאת מובילה גם לבעיה אחרת - מרוב עצים לא רואים את היער ומכאן יוצא שיש קטגוריות לא נכונות או ערכים שהיו צריכים להשתייך לקט' ולא משתייכים. ספציפית לצ'רצ'יל - יש כמה אנשים חשובים מאוד למלחמה שצריכים להופיע בקט' כפול- הוא אחד מהם.
בוט- הכוונה לבוט שיבדוק את שם האדם ויכניס אותו ל"מיון רגיל", זה לפחות אפשרי על ידי בדיקה אם יש לאדם | (איך קוראים לסימן זה?) אחרי שם הקטגוריות שבו הוא נמצא - אם יש | אחד - אז לשים במיון הרגיל את מה שיש שם, אם יש 2 מקפים ומעלה - לנסות לשים את מה שיש ברוב. צריך גם למחוק את ה | ואת כל מה שאחריהן. לאדם זה המון עבודה, וזה קלאסי לבוט.
עבודה טובה על קט' מאפשרת לאבחן חוסרים ובעיות בייתר קלות. שכן היא ממקדת את תשומת הלב לגבי היבט מסויים. זה עוד יותר נכון אם מי שעובד על הקט' גם מבין בנושא - הזדמנות לעבור על הערכים הקשורים לנושא.
לגבי אוניות בקט' זירות - לפי הכלל של קט קטנה. יהיה מאוד כיף להעביר את הערכים למקום טוב יותר כאשר המערכה באוקיינוס תגדל (מקומן יהיה משהו כמו אוניות הצי הגרמני במלחמת העולם השניה או בזירה זאת וזאת במלחמה) - בינתיים אין צורך בכך (כשיהיו 5-10 ערכים על ספינות באותה זירה או אפילו באותו צי יהיה על מה לדבר). האזרח דרור 09:29, 1 באוגוסט 2007 (IDT)
אלו שאלות נורא קשות. העניין הזה נורא מורכב. הרוסים נלחמו בחורף והיו מבצעים שתוכננו במיוחד לחורף. במערב אירופה החורף הוא בדרך כלל תקופה שלא נערכו בה מבצעים גדולים. ככה שמבחינה מסוימת יש לחלק לפי עונות השנה מבחינה מסוימת יש לחלק לפי זירות. מה עוד, המושג "זירה" מטעה במקצת. העניין הוא שזה מונח מקצועי שמשתמשים בו הרבה בספרות הרלוונטית לנושא וקורא תמים יכול להתבלבל אם תיהיה חוסר התאמה בין מה שהוא קרא בספרים לבין החלוקה שימצא אותה פה. בעיה אחרת, היא עצם גודלה של המלחמה. על מנת לבנות עץ קטגוריות ראוי יש להטיל את המשימה על מישהו שמבין היטב במלחמה זו.
אין לי תשובה חד משמעית, אבל לפני ביצוע מבצע קטלוג נרחב יש להחליט קודם כל על הדברים הבאים:
  1. מהו קרב ומהו מבצע ומה ההבדל בין קרב למבצע (רק בהקשר למלחמה זו)
  2. מהי "זירה", "עונת לחימה" (למשל: summer campeign, winter campaign), מהי "חזית" וכיוצא באלה.
  3. מי הם האנשים הסופר חשובים שלדעתך אמורים להופיע בכל הקט' הראשיות (נתת לדוגמה את צ'רצ'יל, אך יש לקבוע את מספרם ואת זהותם ולראות אם יש משמעות לקטלוג נפרד לאישים האלה או שיש יותר מדי מהם ואז בלאו הכי אין לחלוקה המיוחדת שום משמעות.
  4. יש לקחת בחשבון את הגידול העתידי של הקטגוריות. לכן, אין טעם לזרוק את הכל לקט' בודדת "כי כרגע יש מעט ערכים". היום יש מעט, בעוד שנה - שנתיים יהיו הרבה. ומה נעשה אז? שוב נקטלג מחדש? זאת עבודה כפולה.
  5. האם צריך להיות דין אחד לכל הערכים או דין נפרד לכל זירה ולכל צד - למשל האם מלחמת ארה"ב ביפן אמורה להשפט לפי הקריטריונים של מלחמת הנאצים בסובייטים? כלומר, אם מחליטים על קטלוג מסוים עם הסובייטים - נניח נחלק את המערכה שם לחורף ולקיץ, האם זה יהיה תקף גם לזירה היפנית - אמריקאית? אם לא, אז מה יהיה שם?
את כל הדברים האלה יש לעשות לפני ביצוע עבודת קטלוג גדולה על מנת לא לעשות את אותה העבודה פעמיים. אם זה יעשה כמו שצריך, עץ הקט' יוכל לעזור לכותבים להתמקד בבעיות שצצות, לפתח ערכים עם שמות נכונים, להסתייע בקט' על מנת לשייך את הערכים שלהם לעץ המתאים וכיוצא באלה.
על מנת להצליח בזה, יש לקיים דיון בין כל הוויקיפדים שכותבים או כתבו בעבר על מלחמת העולם השנייה מתוך הנחה שאלו הם הוויקיפדים שמבינים בנושא. כמו כן, יש להשאיר הודעה בלוח המודעות על מנת ליידע את כל היתר אם מי מהם ירצה לתרום מזמנו לפרויקט, אם כי על פי ניסיון העבר, ההענות לקריאות כאלה נמוכה ביותר. גילגמש שיחה 11:24, 1 באוגוסט 2007 (IDT)
נראה שמשתמשים אחרים לא מעונינים. שמתי מודעה בלוח מודעות ורק חגי אדלר היה צדיק בסדום. אתה מוזמן לפנות לעוד אנשים - אני לא יודע למי.
אני התכוונתי לחלוקה לפי, אירופה 1942-1945,אירופה 1939-1941 שיש בתבנית WWII. לחלק קרבות לפי קיץ וחורף זה עניין לא לי.
אין לי התנגדות שאתה\חגי ואחרים יעשו שם עוד עבודה - אם אתה חושב שמישהו יענה על השאלות האלה במקומך , אתה כנראה טועה (ל-5 השנים הקרובות לפחות לפי הערכתי). פשוט צריך להחליט.
שמתי רק אנשים ספורים מאוד בקט' אישים ונראה לי שלא יהיה ספק לגביהם. כל היתר - אפילו גנרלים רוסים או גרמנים נשארו בקט' שלהם.
יכול להיות שעשיתי סלט בוורמכט ובין צבא גרמניה במלחמת העולם השנייה (חשבתי שוורמכט זה רק חיל היבשה שלהם) - לאחד? או פשוט את "יחידות צבא גרמניות במלחמת העולם השנייה" לשים דווקא תחת הוורמכט? או לשנות שמם ליחידות בוורמכט? למה אנחנו קוראים לזה וורמכט ולא הצבא הנאצי? או הצבא הגרמני במלחמת העולם השנייה? לצבא האדום אנחנו לא מכנים אותו בשמו הרוסי? במה זכו הגרמנים?
יש עוד הרבה עבודה כמובן - כלי נשק לדוגמה אפשר לחלק לפי מדינה\זירה שהתשמשו בהם, ולפי נשק אווירי \יבשתי\ימי.
רזיסטנטס תרגמתי כמחתרת. כי להבנתי זה התרגום. לעומת זאת יש "מתנגדים לנאצים" צריך להחליט.
אתה יכול להעביר את זה לשיחת קט' WWII? האזרח דרור 17:23, 1 באוגוסט 2007 (IDT)
אבדוק את זה. בינתיים, אל תקטלג עוד שלא תיהיה עבודה כפולה. ורמאכט זהו שמו של הצבא הגרמני במלחמת העולם השנייה, לא כולל יחידות של האס אס. הצבא האדום זהו הכינוי של הצבא הסובייטי (שמו המלא - צבא האדום של האיכרים והפועלים - או בקיצור הצבא האדום). גילגמש שיחה 17:26, 1 באוגוסט 2007 (IDT)

סוג של אד הומינם

הי. נראה לי שהודעות לקוניות כמו "אני מסכים עם מר X" הן בעיתיות במיוחד בתחילתו של דיון. לקח לי זמן להבין למה. הנקודה היא שזה סוג (הפוך) של אד הומינם -שהרי אם אלמוני היה כותב דבר זה היינו מתייחסים לדבר בצורה אחת, ואם אדם מכובד כותב זאת נתייחס באופן אחר (כלומר אין כאן טענה שעומדת בפני עצמה). מה שאמור להיות בדיון - בעיקר בתחילתו - הוא מאבק בין טענות, לא בין מעלי הטענות. זה במיוחד נכון במבצ בו יש טענה א', טענה ב' מועלית כנגדה ואז אומרים "אני מסכים עם טענה א'" בלי להגיד מדוע טענה ב' אינה נכונה. תודה ויום נעים האזרח דרור 09:59, 2 באוגוסט 2007 (IDT)

הכוונה היא כמובן לא שאני מסכים עם אלמוג בגלל אלמוג, אלא עם דעתו של אלמוג כי היא משכנעת בעיני. אני חושב שזה די מובן מאליו ולא רואה בעיה עם דברים מהסוג הזה. גילגמש שיחה 11:44, 2 באוגוסט 2007 (IDT)
סליחה על אי הבהירות. הכוונה שלי היא שזה סוג של אד הומינם המתייחס אליך (כלומר למילה "אני" במשפט). כאשר מבצעים הצבעה, או אם שואלים את דעתם של כולם, הערה כזו היא במקום. אבל כאשר יש דיון, ויש דעה א' ודעה ב' שמנסה לעמוד כנגדה, סתם הסכמה לא מנומקת עם דעה א' לא תורמת הרבה לדיון. לדוגמה דעה א' טוענת שכל חפץ נוטה להשאר במקום (בסדרת נימוקים X) ודעה ב' טוענת שדבר זה רק נראה כך (בסדרת נימוקים Y). הסכמה אנונימית עם דעה א' ללא התייחסות לדעה ב' או לאחד מהנימוקים לא מקדמת את הדיון. האזרח דרור 15:50, 6 באוגוסט 2007 (IDT)

ברור שבנושא זה יועלה קודם דיון בדף השיחה.


מלחמת הצרפתים והאינדיאנים - כפי שכתבת לי אז, אף אחד לא כתב את הערכים, והשלמתי אותם לבד.

כן, אני יודע שהשלמת אותם לבד. גילגמש שיחה 14:36, 4 באוגוסט 2007 (IDT)

העלאת תמונות סרוקות מספרים ישנים

גילגמש, שלום. האם מותר להעלות תמונות סרוקות מספרים ישנים. באופן ספציפי אני מתכוון לספר אנגלי מ-1894 ולספר גרמני מ-1923. בברכה, שמחה 17:03, 5 באוגוסט 2007 (IDT)

אני חושב שכן. גילגמש שיחה 17:12, 5 באוגוסט 2007 (IDT)

פסקת הפתיחה של פיסול

הי. ניסיתי לבאר כמיטב יכולתי. אם תוכל להסביר את הקשיים בה אני מבטיח לנסות לפשט עוד :) talmoryair 15:36, 6 באוגוסט 2007 (IDT)

שלום,
אתייחס רק למשפט הראשון כי הבעיות בו דומות לבעיות שיש בהמשך: "פיסול הוא ענף בתחום האמנות שבמסגרתו יוצר האמן, הנקרא פסל, יצירה בעלת איכות של מרחב תלת-ממדי על ידי שינוי והתאמה של חומרים טבעיים או מלאכותיים" - זהו משפט מסורבל. "אמן הנקרא פסל" - זה חזרה מיותרת. "יצירה בעלת איכות של מרחב תלת מימדי" - מה זה איכות של מרחב תלת מימדי? גילגמש שיחה 16:41, 6 באוגוסט 2007 (IDT)
יש שיפור? talmoryair 18:08, 6 באוגוסט 2007 (IDT)
כן, אך הטקסט עדיין מסורבל. חשוב, אמנם, להסביר שמדובר ביצירה תלת מימדית, אבל אני לא חושב שצריך לכתוב "איכות תלת מימדית". אני באמת לא מבין מה זה איכות תלת מימדית. יתרה מכך, הערך בנוי קצת בדומה להרצאה או לעבודת סמינר ולא כערך אנציקלופדי. למשל: "בנסיון לענות על השאלת הגדרתו של המדיום, מבחין מחקר תולדות האמנות בין ..." - זה ניסוח שמתאים לעבודה אקדמאית ולא לערך אנציקלופדי. כנ"ל בתחילת הפסקה השלישית של פרק הפתיחה. לא המשכתי לקרוא כי לדעתי הבעיות קיימות גם בהמשך. אני מציע שתתן למישהו שלא מבין בפיסול לעבור על הערך ולערוך אותו ותעבור אחר כך לתקן את הפגמים שעשה העורך הראשון בגלל חוסר הבנה. ככה אפשר להגיע לערך טוב שלא יהיה כתוב כהרצאה. גילגמש שיחה 19:46, 6 באוגוסט 2007 (IDT)

באיכות תלת מימדית הכוונה היא שיש פסלים שיכולים להיות שטוחים, יש פסלים הצמודים לקיר ללא עובי. גם חלל ריק יכול להחשב כפיסול. ישנו טשטוש גדול בין ציור לפיסול בשנים האחרונות. "מחקר תולדות האמנות..." בא להגיד כי הגדרות אלו מתייחסות בעיקר לאמנות העבר. talmoryair 19:55, 6 באוגוסט 2007 (IDT)

אני מבין. בכל זאת, אני משחיב את עצמי לאדם משכיל, אם לא הצלחתי להבין את הטסקט, סימן שהוא היה מסורבל מדי. גילגמש שיחה 20:01, 6 באוגוסט 2007 (IDT)
אני לא מסוגל לערוך את זה באופן אובייקטיבי... talmoryair 20:09, 6 באוגוסט 2007 (IDT)
בקש אולי מאלדד. גילגמש שיחה 20:16, 6 באוגוסט 2007 (IDT)

ראול הילברג

גילגמש אהלן. האם תועיל בטובך להכנס לערך ראול הילברג ולתקן את הלינק שהוספתי שם בקישורים חיצוניים. (עדכנתי את הערך יען כי הילברג הפך למנוח). תודה--Arikb 20:10, 6 באוגוסט 2007 (IDT)

ואם תוכל להוסיף גם את הלינק הבא - ידיעה על פטירתו של הילברג: http://www.iht.com/articles/ap/2007/08/06/america/NA-GEN-US-Obit-Hilberg.php

תודה--Arikb 20:14, 6 באוגוסט 2007 (IDT)

בוצע. גילגמש שיחה 20:16, 6 באוגוסט 2007 (IDT)
תודה. נעדרתי מכאן זמן מה ושכחתי כבר....--Arikb 20:27, 6 באוגוסט 2007 (IDT)

מה זאת אומרת?

ממתי?!

מחיקת אופציות בהצבעה

אנא הפנה אותי לסעיף במדיניות אשר אוסר על הוספת אופציות. עד אז, אנא אל תסיר עוד את האופציה שעידו הסיר. זהר דרוקמן - I♥Wiki21:38, 6 באוגוסט 2007 (IDT)

אל תעשה את זה. והדיון מתנהל בדף שיחתו של עידו ואין טעם לפצל את הדיון. גילגמש שיחה
הדיון כאן נוגע לפעולות שלך, ולא לעצם הנושא העקרוני. אני כמובן יודע שאתה וותיק בויקיפדיה ולכן סביר שאולי אתה כן מודע לאיזשהו סעיף שנעלם ממני, ולכן אני מבקש אותו ממך - בקשה סבירה לכל הדעות. אנא הבא את הסעיף מהמדיניות שאוסר הוספת האופציה לפני הסרת ההצבעות עבורה. זהר דרוקמן - I♥Wiki21:52, 6 באוגוסט 2007 (IDT)
לאחר שראיתי שהסרת שוב לאחר שרותםליס הוסיף עוד תקדים - אציין את הבא ואציין זאת בחומרה: הסרה נוספת תחשב להשחתה. זהר דרוקמן - I♥Wiki21:56, 6 באוגוסט 2007 (IDT)

טרמפ

גילגמש שלום. אני אשמח לנסוע אתך למפגש בטרמפ. גם אני גר בראשון לציון. בברכה, ‏eytanarשיחהתרומות 14:42, 7 באוגוסט 2007 (IDT)

בסדר. אשמור לך מקום. תיהיה בקשר איתי לקראת המפגש. אם יש לך מסנג'ר, זה יעזור לקשר עמך. גילגמש שיחה 14:56, 7 באוגוסט 2007 (IDT)

שלום גילגמש, תוכל בבקשה לבדוק את הערך (לאחר השינויים שעשיתי בו) כדי שאוכל לסמן אותו ב- {{נ}} ? אני לא מכיר את החומר כראוי, ולכן לא סומך על עצמי. ספציפית מספר תיקונים עובדתיים שלא עשיתי כי לא הייתי בטוח בהם:

  1. אני לא בטוח שיש הבדל בין corona vallaris ו- corona muralis.
  2. בכל מקרה, אני חושב ש corona aurea הוא יותר חשוב משניהם.
  3. אמנם אני די בור בלטינית, אבל Corona Ovalis הוא לא פשוט "כתר סגלגל" ?

תודה, רציונל - שיחה 22:28, 8 באוגוסט 2007 (IDT)

שלום,
אני לא בקיא בעיטורי הצבא הרומי. יתרה מכך, אין קשר בין תבנית "נ" לבין דיוק הערך. תפקידה להוציא את הערך מרשימת הערכים שנערכו מעט. רשימה זו דואגת רק לעריכה סגנונית ולא לבדיקת עובדות בערך. על שום הבלבול הזה - יצא שמה בוויקיפדייתנו כתבנית הזדונית. גילגמש שיחה 22:30, 8 באוגוסט 2007 (IDT)
אם כך, אוציא את הערך מרשימת הערכים שנערכו מעט כי מבחינה סגנונית אני שלם איתו, ואעביר את תהיותי לדף השיחה שלו. בכל אופן, כנראה שמה שהוביל אותי לטעות לגבי דיוק הערך הוא הדיבר השלישי. תודה בכל אופן, רציונל - שיחה 22:35, 8 באוגוסט 2007 (IDT)
סליחה? לדף השיחה שלו? מה רע בדף השיחה שלי? אני נגד! נגד זה, נגד נפוליאון, נגד אלכסנדר ובעד הצרעה. ודורשת בתוקף להכריז שדולף הוא הצדק! אגב רציונל, לידיעתך, האות נ נבחרה בהשראת גילגמש, ובדף השיחה כבר נמצאות התשובות לשאלותך. דורית 23:51, 8 באוגוסט 2007 (IDT)

השם המפורש

למרות שקראתי מאות קילובייטים שנשפכו על הנושא בפרלמנט ובמזנון, לא הצלחתי להבין מה היתה ההחלטה לגבי כתיבת השם המפורש או קיצוריו. אתה ידוע כמומחה בנהלי וויקיפדיה, ולכן אשמח אם תגיד לי מה למשל אני אמור לעשות במקרה הזה? (מהערך תרומה גדולה):

תרומה גדולה היא מצווה מהתורה להפריש לכהן מהיבול, וזאת משום שהכוהנים מקודשים לה' ואין להם פרנסה מלבד התרומות

להשאיר - נראה לי לא אנציקלופדי מספיק. להחליף - לא מעט אנשים ייפגעו.

תודה, רציונל - שיחה 14:11, 10 באוגוסט 2007 (IDT)

אין לכתוב את השם המפורש לפי תוצאות הדיון. גילגמש שיחה 14:16, 10 באוגוסט 2007 (IDT)
למה לא להחליף באלוהים? דניאל ב. 14:24, 10 באוגוסט 2007 (IDT)

ראיתי שהוספת את הדף ויש עליו תבנית בעבודה, אולם לא ערכת אותו מזה כחודשיים. אני פונה אליך על מנת להזכיר לך על האסם. אגב, בקבוצה השלישית והחמישית נראה שיש לך רווח מיותר ואז זו לא כותרת. בברכה, נטע - שיחה מפעילים - ראו נא! 12:41, 11 באוגוסט 2007 (IDT)

האסם הזה לא פעיל. יש למחוק אותו. גילגמש שיחה 12:44, 11 באוגוסט 2007 (IDT)

מסנג'ר

קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 01:38, 12 באוגוסט 2007 (IDT)

הצבא הרומי

התחלתי לקרוא קצת מקורות (פוליביוס מתורגם באתר של אוניברסיטת שיקגו, שצמן), ונראה לי שהחלוקה לפי רפובליקה קדומה\תיכונה\מאוחרת היא קצת שגויה. נראה שהשינויים הראשונים בצבא הרומי מאז תחילת תקופת הרפובליקה הקדומה היו בזמן המלחמה הפונית השניה, הרבה אחרי תחילתה של מה שנחשב כרפובליקה התיכונה. שינויים אלו כללו למשל הורדה של הרכוש הנדרש לגיוס מ- 11,000 ל- 4000 איסרים, כנראה בכלל המחסור החמור בכ"א שיצרו הקרבות עם חניבעל, הקמת צי משמעותי בהמשך, כדי להתמודד עם קרתגו ואפילו שימוש בעבדים בתוך הצי.

החלוקה שאני מציע (עבור תקופת הרפובליקה):

  • הרפובליקה הקדומה עד המלחמה הפונית השניה
  • המלחמה הפונית השניה עד הרפורמות של מריוס
  • הרפורמות של מריוס עד משטר הפרינקפס של אוגוסטוס

מה אתה אומר ?

ואם כבר אני מציק לך בדף השיחה, אולי תפתור לי את הדילמה אחת ולתמיד - איסרים, ססטרצים או ססטרציות ?

תודה, רציונל - שיחה 20:41, 12 באוגוסט 2007 (IDT)

טוב, ראשית זה לא נכון.
היו הרבה מאוד שינויים - למשל מעבר מלוחמת פלנקס למבנה מניפולרי במאה ה-4 (אם אני לא טועה) בעת המלחמה נגד הסמניטים. כמו כן, היו רפורמות חשובות בעת המלחמה הפונית השנייה - הרפורמה בווליטס, פיקוד רציף ועוד.
אני לא טוען שחייבים להצמד לקווי המתאר של הרפובליקה הקדומה/תיכונה/מאוחרת, אבל פחות או יותר צריך ללכת מהמלוכה עד קבלת המבנה המניפולרי, מהמבנה המניפולרי עד אמצע המלחמה הפונית השנייה, משם עד מריוס, ממריוס עד רפורמות של אוגוסטוס ומשם עד קונסטנטינוס (אם כי אני לא בטוח בנקודה זו). אם יש לך מסנג'ר, אוכל להעביר לך כמה דברים בעזרתו.
לגבי השאלה השנייה שלך - אני לא זוכר את ערכי המטבעות של רומא, אבל אני חושב שזה מוזכר אצל שצמן. כמובן שבשום פנים ואופן לא "ססטרצים". אם כבר אז "ססטרקים". גילגמש שיחה 20:46, 12 באוגוסט 2007 (IDT)
אתה (כרגיל) צודק. לבושתי שכחתי מהמבנה המניפולרי... (התרכזתי בזה שמתחילת הרפובליקה התיכונה עד המלחמה הפונית השנייה לא היו שינויים). אני מקבל את החלוקה שהצעת כאן. כמובן שבפרק "המלחמה הפונית השניה - הרפורמות המריאניות" צריכים להופיע כל השינויים שהיו בתקופה זו.
בקשר למטבעות - שצמן קורא להם איסרים, אבל חשבתי שאולי הוא עושה את זה מכיוון שזו המילה המקובלת בתלמוד עבור המטבע הרומי, ואולי כיום מקובל תרגום שונה (אין לי השכלה אקדמית במדעי הרוח). כמובן שססטרקים נכון יותר מססטרצים.
אני משתמש ב- google chat. מייד אשלח מייל עם הכתובת שלי (אני יוצא עכשיו לפעילות חוץ וויקיפדית, אהיה זמין כשאחזור).
שוב תודה, רציונל - שיחה 20:55, 12 באוגוסט 2007 (IDT)
לרוע המזל, אני לא משתמש בתכנה זו. איסרים וססטרצים זה שני דברים שונים. נראה לי שהיחס הוא 4 ססטרצים על כל איסר. אני לא בטוח בקשר לזה. גילגמש שיחה 20:57, 12 באוגוסט 2007 (IDT)
תוכל לשלוח לי מייל עם הדברים שהצעת להעביר לי ? במידה ולא, אני אנסה להעלות מהאוב את סיסמת המסנג'ר שלי (אותה כתובת עם hotmail.com) רציונל - שיחה 21:00, 12 באוגוסט 2007 (IDT)
לגבי המטבעות - לא ידעתי את זה. הטעות שלי נגרמה מכך שבמקור אחר (אמנם לא אמין מהאינטרנט), ראיתי שהסכום המינימלי לגיוס ירד ל- 4000 ססטרקים, והשוויתי עם האיסרים של שצמן. אני כבר מפחד לכתוב את הערך, ערוותי מתגלה ברבים... רציונל - שיחה 21:04, 12 באוגוסט 2007 (IDT)
לא. זה ספרים סרוקים שגדולים מ-10 מגה. בערך 20-30 מגה לספר. בערך העברה של חצי שעה במסנג'ר כך שאין אפשרות לשלוח את זה במייל. גילגמש שיחה 21:08, 12 באוגוסט 2007 (IDT)
הצלחה. (מזל שיש קובץ עם כל הסיסמאות). אני אונליין. רציונל - שיחה 21:11, 12 באוגוסט 2007 (IDT)

תעתיק

במקרה של Déli, לא מקובל לתעתק "דיילי" אם כי ההגייה מתקרבת לכך. אני חושב שעדיף להשאיר שם את התעתיק בתור "דלי", כפי שנכתב. תיקנתי, במסגרת ההגהונת של הערך. אלדדשיחה 13:14, 13 באוגוסט 2007 (IDT)

אבל זאת טעות גמורה. דלי זה deli הצ'ופצ'יק הקטן מצביע על כך שזאת תנועה ארוכה הדומה מאוד לצליל "EY" כמו במילה האנגלית "MAY". גילגמש שיחה 13:15, 13 באוגוסט 2007 (IDT)
נראה לי שיש כאן עניין של מוסכמה תעתיקית. אתן לך דוגמה נוספת: בלה ברטוק. בעברית לא כותבים "ביילה ברטוק", למרות שמדובר באותו עניין בדיוק, עם é. המוסכמה שהשתרשה בעברית היא שאת ה-é מהונגרית מתעתקים בתור e רגיל, ולא בתור ey. אלדדשיחה 13:19, 13 באוגוסט 2007 (IDT)
טוב, שיהיה, אבל יש פה טעות מסוימת. גילגמש שיחה 13:19, 13 באוגוסט 2007 (IDT)
אני מסכים, וגם כתבתי במשפט הראשון שלי שההגייה מתקרבת לכך - כלומר, לצורה שבה כתבת. אבל מכיוון שבעברית בשמות האלה לא נהוג להוסיף יו"ד, חשבתי שכדאי לדבוק בכך. אלדדשיחה 13:21, 13 באוגוסט 2007 (IDT)
בסדר. אם זה מקובל, שיהיה. גילגמש שיחה 13:22, 13 באוגוסט 2007 (IDT)

ההתנגדות אמיתית או צחוקים של התבנית הזדונית? יוני תמה ומשהה את עבודתו... אנא הגב שם. אם אמיתית, אנא נמק. חגי אדלר 18:13, 14 באוגוסט 2007 (IDT)

אשור

אשמח לשמוע את דעתך בשיחה:ממלכת אשור. Nbinen - שיחה 18:26, 15 באוגוסט 2007 (IDT)

עניתי שם. גילגמש שיחה 18:36, 15 באוגוסט 2007 (IDT)

טרויה

שלום חן. האם ידוע לך על איזשהו מלך של טרויה בשם טוקר/טאוקר/טויקר או משהו דומה? דודסשיחה 20:48, 15 באוגוסט 2007 (IDT)

en:King Teucer
תודה דניאל צבי; איני יודע למי משניהם הייתה הכוונה במאמר שקראתי. דודסשיחה 21:07, 15 באוגוסט 2007 (IDT)
איזה מאמר. גילגמש שיחה 21:09, 15 באוגוסט 2007 (IDT)
סתם, לא ממש חשוב. היה מוזכר שם באיזו הערה ששמה המדעי של הגעדה - Teucrium - נקרא על שם אותו טאוקר, שהשתמש בה לראשונה לריפוי לא זוכר מה. דודסשיחה 21:14, 15 באוגוסט 2007 (IDT)

בוט CIA

בשעה טובה כתבתי את בוט "השירות החשאי". אתה יכול לראות דוגמא לפעולתו בארמניה כאן. הבוט מעדכן שטח, אחוז מים, אוכלוסיה (ואוכלוסיה לשנה), תמ"ג (ותמ"ג לשנה) ותמ"ג לנפש. הבעיה היחידה כרגע (עד כמה שהצלחתי לראות) היא שחודש העדכון מופיע באנגלית ולא בעברית - הנושא הזה יטופל לקראת הפעלה המונית. כדי שאפשר יהיה לעשות את זה צריך לדון בשני נושאים: הראשון - לקבל תמיכה גורפת של הקהילה להפעיל בוט כזה. והשני - איך להגיד לבוט לא לגעת בנתון מסויים (למשל - נתונים של ישראל כדאי לקחת מהלמ"ס...) ‏ costello • ‏ שיחה 18:04, 17 באוגוסט 2007 (IDT)

המ.. כן, זה דורש עיון נוסף. אשתדל להתפנות לכך בהקדם. גילגמש שיחה 18:05, 17 באוגוסט 2007 (IDT)
קוסטלו, למה לא לעדכן גם נשיא, ראש ממשלה ושאר ירקות? הרי יש לך את המידע ומערך מיפוי כבר עשית. שים לב שהדולר אצלך מימין למספר במקום משמאל. חגי אדלר 20:20, 17 באוגוסט 2007 (IDT)
אני עוסק לא מעט בערכי מדינות. יש הרבה פעמים נתונים שונים מאד מאלה של ספר העובדות, שבאים ממקורות לא פחות אמינים מה-CIA. (למשל האו"ם, קרן המטבע, או מוסדות סטטיסטיקה לאומיים, כמו הלמ"ס שהזכרת). מדוע לקחת את ספר העובדות כתורה מסיני? אם את בין לאדן לא תפסו, לך תסמוך עליהם שיידעו כמה תושבים בדיוק חיים בקונגו.
בנושא קרוב: האם אפשר לחשב את הערכים הדורשים חילוק של נתונים אחרים (תמ"ג לנפש וצפיפות אוכלוסייה) באופן אוטומטי בטבלה? דב ט. 20:31, 17 באוגוסט 2007 (IDT)
אתה אולי צודק, אבל ספר העובדות הוא המקור היחידי, למיטב ידיעתי, ממנו אפשר לעדכן באופן אוטומטי. זה עדיף על המצב הקיים של עדכון פרטיזני, אם בכלל. חגי אדלר 20:39, 17 באוגוסט 2007 (IDT)
אל תגיד "פרטיזני", תגיד: "ידני, לאחר בדיקה של הנתונים בכמה מקורות" וזה יישמע אחרת לגמרי. זה שמידע מוצג בטבלה זה לא אומר שצריך להתפשר על אמינות בשם האוטומטיות. דב ט. 21:04, 17 באוגוסט 2007 (IDT)
הינו בסרט הזה כבר 4 שנים. אף אחד לא מעדכן. לא על פי אתר הסוכנות ולא על פי שום אתר אחר. נכון שזה מקור לא מושלם, אבל עדיף על כלום. גילגמש שיחה 00:38, 18 באוגוסט 2007 (IDT)
אני בעצמי כתבתי סעיפי דמוגרפיה בעשר מדינות לפחות השנה, תוך הסתמכות על כמה מקורות, ואני בטח לא היחיד שעוסק בזה. בדרך כלל אמנם לא עדכנתי את הטבלה, אבל זה כי חשבתי שהמדיניות היא לקחת את הנתון מספר העובדות. יש מקום לשקול זאת מחדש. לטעמי יש אפילו הטעיה בהצגת מספר ברמת הפרט הבודד עבור נתון שהוא הערכה גסה בלבד, מבלי לציין שזו הערכה ומה מקורה. העובדה שמדובר בטבלה אינה היתר להטעיות או אי-דיוקים. דב ט. 02:51, 18 באוגוסט 2007 (IDT)
דב, אין בכוונתי לפגוע, אבל דיון זה הוא טחינת מים. אף אחד לא מעדכן והנתונים מתיישנים. הנה גם אתה לא עדכנת... תן לבוט לעבוד ולעדכן את הנתונים האלה שלא עודכנו כבר שלוש שנים. חגי אדלר 03:01, 18 באוגוסט 2007 (IDT)
אכן, אף אחד לא מעדכן את זה. האתר של ה-CIA הוא מקור לא רע. נכון שעדיף לעשות את זה ידנית ולעבוד לפי כמה מקורות, אבל אין מה לעשות. אגב, אני חושב שגם הוויקי האנלית מעדכנת על פי ה-CIA. גילגמש שיחה 07:42, 18 באוגוסט 2007 (IDT)
כפי שכתבתי, חגי, אני לא עדכנתי ברוב המקרים שבהם כתבתי סעיף דמוגרפיה, רק כיוון שהבנתי שהמדיניות היא לקבל את הנתון מספר העובדות הקדוש ולא רציתי לעורר דיון כללי בעניין. אבל תעשו מה שאתם רוצים. דב ט. 15:59, 18 באוגוסט 2007 (IDT)

הצבא הרומי

היי,

השלמתי (עדיין בארגז החול) את הפסקה על הצבא בתקופת האימפריה הקדומה. בנוסף הפסקה על הצבא עד המלחמה הפונית השנייה כמעט גמורה, ונשאר רק להוסיף שם על טקטיקת הלחימה של הלגיון, כולל ציור של איך נראה הלגיון כולו, על 30 המאניפולים ו- 300 הפרשים. אשמח אם תסתכל ותעביר ביקורת.

אני בינתיים חזרתי לקרוא, לקראת הפרק שמתחיל באמצע המלחמה הפונית השניה.

תודה, רציונל - שיחה 00:01, 18 באוגוסט 2007 (IDT)

treaty

היי! בערך היסטוריה של הולנד שאני מתרגם לי לאיטי, מוזכרים כמה וכמה הסכמים שחתמה הולנד לאורך השנים עם המעצמות השונות, בעיקר להסדרת זכויות שיט ומסחר, וכן לחילופי שטחים. איך מקובל לתרגם את המונח treaty בהקשר כזה? "חוזה"? "ברית"? "הסכם"? תודה, אביעד המקורישיחהבואו להתפעל 02:00, 18 באוגוסט 2007 (IDT)

שלום,
שאלת שאלה מצוינת. אני מתקשה לענות על זה. בדרך כלל זה "הסכם" או "חוזה" - הסכם סחר למשל. ברית זה תלוי בהקשר. אני לא בטוח שיש תרגום אחיד לדברים האלה, ואם יש אני לא מכיר. מצטער. גילגמש שיחה 07:44, 18 באוגוסט 2007 (IDT)

מרכז הבינוי

שלום. בערך אגף הלוגיסטיקה, הרפואה והמרכזים מצוין מרכז הבינוי. אבל בחיל הלוגיסטיקה גם מצוין מרכז הבינוי. יכול להיות שיש כאן טעות/כפילות? שבת שלום, Superzohar שיחה 11:46, 18 באוגוסט 2007 (IDT)

אין לי מושג. תשאל את מי שכתב את הערך. גילגמש שיחה 11:46, 18 באוגוסט 2007 (IDT)

מפגש

אני מצטער להודיע לך אבל לא אוכל להגיע למפגש כי אנחנו נוחתים ביום המפגש ב חמש וחצי לפנות בוקר שטול הירוחמי 12:17, 19 באוגוסט 2007 (IDT)

לתשומת לבך

שלום.

ראשית, ראה שלוש הערותי בשיחת ויקיפדיה:ביטול הרשאה/Remove sysops 4#. נראה לי שעל אך שלא ניתן לעשות שימוש רב בסמכויות מפעיל אם לא עורכים בכלל, אבל ראוי להביא את נתוני השימוש בסמכויות, שכן אלו הן העומדות על הפרק.

שנית, אם מישהו הסכים להסרת סמכויותיו, אין כל צורך בהצבעה בעניינו - שיכתוב בדף שיחתו כי הוא מבקש להסיר את סמכויותיו באנגלית וחסל.

שלישית, הוספתי שם בקשה מנומקת להוספת מפעיל נוסף לרשימה. כרגע זו הצעה בטרם אוסיף את המפעיל לדף ההצבעה.

בידידות, אורי שיחה 20:43, 19 באוגוסט 2007 (IDT)

אסתכל שם. גילגמש שיחה 20:46, 19 באוגוסט 2007 (IDT)

חרפת הדגים

בהצבעה בה צידדתי בהשארת הערך ביקשתי מכותבו להפסיק לטעון טיעונים אשר לטעמי רק שכנעו את אלו שצידדו למחוק. עתה, אני מבקש ממך להפסיק עם טיעוני ה"דג בגופה של ויקיפדיה" לגבי הדמות במוטרל קומבט. בסדר, כולם הבינו שאתה חושב שזה נורא ואיום שיש ערך - אמרת זאת כמה פעמים ועתה אפשר להמשיך בדיון ובהצבעה. לטעמי, אתה רק גורם לאנטגוניזם שיעודד הצבעה עיוורת בעד השארת הערך, כמחאה על מה שנראה מהצד כמחקנות עיוורת. אני משוכנע שיש לך נימוקים משכנעים יותר מאשר אלו אשר העלית חזור והעלה, אין זה סוד שכשרון התבטאותך רב הוא. אם יפה בעיניך - כתוב אותם, אך אנא הפסק עם ההערות המילטנטיות האלה. זהר דרוקמן - I♥Wiki23:18, 19 באוגוסט 2007 (IDT)

אני דוחה את בקשתך. גילגמש שיחה 23:19, 19 באוגוסט 2007 (IDT)

רגע רגע

בסדר בסדר... נוווו :/... סקרלטשיחה 01:32, 20 באוגוסט 2007 (IDT)

הסרת הרשאות מפעיל למשתמש:דוד1

נפגעתי מההערה "אף פעם לא היה ויקיפד פעיל במיחד". נכון שלאחרונה אינני פעיל - אבל אף פעם ???. תבדוק בעצמך מי היה בין התורמים העיקריים בוויקפדיה, בעת הקמתה - ונא תקן את הניסוח.
לנושא הסרת ההרשאה: מצד אחד אני אדיש כי לאחרונה, אינני עושה שימוש ביכולת שניתנה לי כמפעיל. מצד שני, אני תמה מה יצא לוויקפדיה / לך מזה שתילקח ממני הרשאה זו - אם ממילא איני תורם / אך גם לא מזיק. עניין ה"ניקיון" של בעלי הרשאות מפעיל, הוא תמוה בעיני.
לסיכום: בעניין ההערה - נא תקן. בעניין ההרשאה DO AS YOU WISH. ^^דּוֹד1 05:20, 21 באוגוסט 2007 (IDT)

אני מצטער על הטעות, אתקן אותה. גילגמש שיחה 07:24, 21 באוגוסט 2007 (IDT)

שוב מתחילים לסדוק במבנה הסטנדרטי של ערכי המדינות. ראה שם. יש לך הפניה למה שהוחלט בעבר, שזה המבנה וזהו. לפני כמה חודשים מישהו ניסה לכסח את כל ההפניות, ועכשיו תורו של ברוקולי. חגי אדלר 21:42, 21 באוגוסט 2007 (IDT)

חבל שאתה כותב סתם דברים. מלבד העניין של המטבע וההמנון שמצוי בדיון במזנון (וגם במקרה הזה אין סימוכין למה שאמרת) הערך הוא בדיוק לפי התבנית שהבאת. ברוקולי מחוץ לחשבון
ראיתי כבר את הדיון ואני לא רוצה להתערב בו. גילגמש שיחה 21:54, 21 באוגוסט 2007 (IDT)

yehuda haezrachi

please look at the d. page.

לא הבנתי מה רצית לומר בזה. הטענה שלך לא מופיעה בערך, אז אני לא רואה בעיה. גילגמש שיחה 13:52, 22 באוגוסט 2007 (IDT)
אני חושב שהוא מתכוון לכך שהאזרחי נולד ב-1920 ושרת במשטרה הבריטית בזמן מאורעות תרפ"ו ותרפ"ט שהתחוללו ב-1926 וב-1929. חי ◣ 22.08.2007, 14:05 (שיחה)
צריך לפנות למישהו שמבין בנושא. אני ממליץ על משתמש:אברהם אמיר. גילגמש שיחה 14:10, 22 באוגוסט 2007 (IDT)

מה אתה מציע?

עיין בבקשה בדף השיחה שלי ותראה איך אתה מצד אחד טוען ובצדק שצריך הצעה מגובשת, ומצד שני עודדי איים עלי בחסימה על החזרת הדיון המקדים למזנון כי הוא טען שיש קונצנזוס. אני, מתוך יושרה, טענתי שאין קונצנזוס, וצריך להמשיך את הדיון במזנון. אולם כעת רואים מי צדק..בברכה, ערכןשיחהטיוטה לחוקה שיהיה לכם יום טוב ומבורך! 14:02, 22 באוגוסט 2007 (IDT)

אתה ויקיפד טרחן שלא מצליח להגיע להחלטה ברורה. אני לא מתכוון להמשיך בפארסה הזאת. גילגמש שיחה 14:08, 22 באוגוסט 2007 (IDT)
אני לא טרחן (מילה שכתבת ומחקת), אני אמיתי. אני יכול להגיע להחלטה ברורה בשנייה בסעיף הנידון, אבל לא על הסעיף הספציפי הזה קיבלתי 5 חתימות. לו הדיון היה נשאר במזנון הוא היה מגובש יותר. בטענות תפנה לקולגה שלך, עודדי. .בברכה, ערכןשיחהטיוטה לחוקה שיהיה לכם יום טוב ומבורך! 14:12, 22 באוגוסט 2007 (IDT)
רק תיקון - אני מחקתי את המילה טרחן, הרגשתי שזה לא יועיל לדיון. לירן (שיחה,תרומות) 14:13, 22 באוגוסט 2007 (IDT)
אני מעריך זאת, תודה. .בברכה, ערכןשיחהטיוטה לחוקה שיהיה לכם יום טוב ומבורך! 14:13, 22 באוגוסט 2007 (IDT)
אני התרשמתי אחרת. וללירן - אל תערוך יותר את דברי. אם ארצה אערוך בעצמי. גילגמש שיחה 14:14, 22 באוגוסט 2007 (IDT)
ראיתי בכינוי טרחן עלבון עבורו, דבר שהוא גם אסור וגם מיותר. אבל איך שאתה רוצה, לא אערוך יותר את דבריך. לירן (שיחה,תרומות) 14:22, 22 באוגוסט 2007 (IDT)


הצבעה כפולה

מה שלומך? מזה יומיים מוצבת הצבעה כפולה שלך כאן...--‏Golf Bravo15:19, 23 באוגוסט 2007 (IDT)

תודה שאמרת לי. מחקתי את שתי ההצבעות. אקרא את הערך שוב אחרי שעבר שיפורים ואחליט מחדש. גילגמש שיחה 15:31, 23 באוגוסט 2007 (IDT)
אז זה העניין, שהוא לא עבר שיפורים... חגי אדלר 22:26, 23 באוגוסט 2007 (IDT)
אה,אם לא עבר אז אני נגד. אעיף מבט ואצביע מאוחר יותר. גילגמש שיחה 22:31, 23 באוגוסט 2007 (IDT)

הצבעה חוזרת

לפי הכללים שלכם, בהצבעות המשונות שמוכרעות על ידי הדיוטות, אימתי אוכל להשיב את דון קיחוטה לשמו התקין? האם חודש של המתנה הוא הסבל הצפוי או שפחות מכך? תודה, בן הטבע 11:29, 24 באוגוסט 2007 (IDT)

חודשיים. אבל אני מציע לך שלא לעשות כן אם לא יהיו נימוקים חדשים. גילגמש שיחה 11:31, 24 באוגוסט 2007 (IDT)

פרק זמן ממושך מדי, הלא כן? אמור נא לי, וכי יש נימוק טוב יותר מן האמת? ומה בדבר בובות הקש שאני עומד להוליד, אילו חובות מוטלות עליהן כדי להשתתף בהצבעה, האם חיבור ערכים ממש, או די בכמה פסיקים וקטגוריזציה קלה? בן הטבע 11:42, 24 באוגוסט 2007 (IDT)

זה פרק הזמן שנקבע בהצבעה. חובות תוכל לראות בארכיון ה-29 של הפרלמנט אם זכרוני לא בוגד בי. בכל אופן, זה בארכיונים האחרונים. גילגמש שיחה 11:45, 24 באוגוסט 2007 (IDT)

הי

התחלתי לכתוב את הערך, שיש לו השקה מסוימת עם הנושא שאתה כותב עליו.

לצערי, אילוצי זמן מונעים ממני את השלמתו (ולו ברמה הבסיסית). ראה מה תוכל לעשות, ואם לא תוכל, הוא יחכה. איתןשיחה 01:40, 25 באוגוסט 2007 (IDT)

שלום איתן,
לצערי, איני פנוי לזה כרגע. גילגמש שיחה 01:45, 25 באוגוסט 2007 (IDT)

Theme

היי גילגמש

זה מתוך שיחת המשתמש של אלדד:

אלדד. איך לדעתך אפשר לתרגם Theme of Iberia שהיא יחידה אדמנסטרטיבית של האימפריה הביזנטית כאן. Geagea 21:38, 22 באוגוסט 2007 (IDT)

אין לי צל של מושג, מעודי לא נתקלתי ב-theme במשמעות הזאת. אביעדי? אלדדשיחה 23:16, 22 באוגוסט 2007 (IDT)
קודם כל, אני לא בטוח שבכלל כדאי לתרגם את זה, שהרי אני רואה שמדובר בשם של יחידה, וכבר נקבע תקדים עם אובלסט ורגימנט. אבל בכל מקרה, אני רואה שיש לדבר גם קונוטציות צבאיות - אולי כדאי להתייעץ עם גילגמש וחבר מריעיו? דניאל צבי 00:26, 24 באוגוסט 2007 (IDT)

מה דעתך? אולי ידוע על שם עיברי למחוזות אלה? Geagea 03:30, 25 באוגוסט 2007 (IDT)

אני לא מתמצא בזה. היתי משתמש בתעתיק ישיר מיוונית, שפתה של האימפריה הביזנטית, וכותב "תמה" (TEMA). גילגמש שיחה 07:24, 25 באוגוסט 2007 (IDT)
תודה. Geagea 01:27, 27 באוגוסט 2007 (IDT)

מפגש סוכות

גילגמש, יש באג בדף המפגש. כשאני לוחץ על העריכה של אפשרויות ההצבעה לסוג המפגש, אני מגיע לפסקות אחרות לחלוטין, וכשאני עושה עריכה כללית של הדף, אז זה נראה כאילו אין בדף את הבחירות הנ"ל ומיד לאחר התגובה האחרונה של מלמד כץ מתחילה רשימת המשתתפים. דוד נ. דוד 18:46, 25 באוגוסט 2007 (IDT)

זה נפתח מוקדם מדי. גילגמש שיחה

למה אירכבת

הדיון התרחש חצי יום בשישי - שבת. כמעט כל שומרי השבת לא יכלו להשתתף בו. מציע שתפתח מחדש את הדיון. דרור 22:57, 25 באוגוסט 2007 (IDT)

לא ולא. יש התנגדות מקיר לקיר. קיבלתי גם מלא טלפונים והודעות במסנג'ר. אני באמת מצטער. ניסיתי לעשות מפגש משולב ולא הולך. העמותה תצטרך לעשות את הכנס שלה במועד אחר. גילגמש שיחה 22:58, 25 באוגוסט 2007 (IDT)

התנצלות

אף שלדעתי מדובר היה בפעולה על פי הנהלים, אני רוצה להתנצל בצורה מפורשת ומפורטת בפני גלגמש. הכעיס אותי מאד שבמשך כל היום תקפו את גלגמש שניסה רק לרצות את כל הצדדים השונים, וזאת מבלי להעריך את פועלו ואת העובדה שרק בזכות פועלו הרב יש בכלל מיפגשים בויקיפדיה (וזה מבלי לפגוע ברותם ובתמרה ואלף מילים - זה לא אותו דבר). חן מצליח לשלב את הדרישות של כולם ולהביא למפגשים נעימים ומהנים (שלצערי הורגים בהם בעלי חיים - אבל גם זה לא קשור). רציתי שיערך דיון מסודר בו יובעו כל הדעות - דבר שגלגמש ניסה לעשות כל היום חרף התקפות רבות, עד שנאלץ לארכב את הדיון.

בכל מקרה - הדם עלה לי לראש, והייתי צריך לספור עד 10 לפני שחסמתי אותו. זה לא יחזור בשנית - הייתי צריך להיות יותר סבלני כלפיו ואני שב ומתנצל. זה באמת לא היה במקום. דרור 00:13, 26 באוגוסט 2007 (IDT)

אין בעיה. גילגמש שיחה 00:15, 26 באוגוסט 2007 (IDT)

תרגמת???

העובדה שבעברית לא קיימת הבחנה בין שני המושגים אכן גורמת לבלבול, זו לא "תרגמת". בויקיפדיה יש שימוש בשניהם (לדוגמא צבא ארצות הברית), ולכן צריך להבהיר את השוני הקיים, ולהפנות לערך הנכון. Apollo 11שיחה 15:30, 28 באוגוסט 2007 (IDT)

צריך למצוא דרך אחרת. כשאומרים "צבא של X" לא מתכוונים לצבא היבשה של X, אלא לכל כוחותיו המזוינים (military). אולי הפתרון הוא להוסיף את המילה "יבשה" כשכותבים את הערכים על Army of X. למשל US Army צריך להיות "צבא היבשה של ארצות הברית" ולא "צבא ארצות הברית". צריך לחשוב על זה עוד, אבל מדובר פה בקושי לשוני שצריך להתגבר עליו כי כפי שציינת, ההבחנה הזאת לא קיימת בעברית. גילגמש שיחה 15:32, 28 באוגוסט 2007 (IDT)
אכן צריך להפריד, וכבר התחלתי לתקן בכמה ערכים הפניות מ"צבא" ל"צבא יבשה". ברור שהניסוח הרווח בעברית הוא צבא כ military ולכן זה צריך להיות הערך העיקרי, אבל בגלל שקיים גם שימוש בצבא כ "army" יש להשאיר את ההפניה ל"צבא יבשה". Apollo 11שיחה 15:36, 28 באוגוסט 2007 (IDT)
אני מקווה שאני לא מתפרץ לדלת פתוחה, אבל הבעיה היא במקובל בצה"ל, וזה לא צריך להשפיע על כלל הערכים בעולם. צבא ארצות הברית צריך לעסוק במה שבארצות הברית קוראים לו "צבא ארצות הברית", כלומר בזרוע היבשה, בלי לשנות ולעוות את השם. ערך אחר יהיה הכוחות המזויינים של ארצות הברית, או המטות המשולבים... וכדומה, וכדי שהקורא העברי לא יתבלבל יש להשתמש בתבנית פירוש נוסף, ולא לעוות מושגים. בברכה, אורי שיחה 15:46, 28 באוגוסט 2007 (IDT)
זוהי דעתי בדיוק. Apollo 11שיחה 15:51, 28 באוגוסט 2007 (IDT)

אם אין לך עדיין התנגדות אני אחזיר את התבנית. Apollo 11שיחה 15:59, 28 באוגוסט 2007 (IDT)

טוב, תחזיר, אבל צריך לדון על זה בפורום רחב יותר. אולי אתפנה לזה בעתיד הקרוב. גילגמש שיחה 21:44, 28 באוגוסט 2007 (IDT)

הבט שם. ירוןשיחה 21:43, 28 באוגוסט 2007 (IDT)

ואת זה: קרב פידנה. ירוןשיחה 21:44, 28 באוגוסט 2007 (IDT)
תודה. אטפל בכך בהקדם האפשרי. גילגמש שיחה 21:49, 28 באוגוסט 2007 (IDT)

בוא

בוא להביע דעתך במפעיל נולד עדן78 21:53, 28 באוגוסט 2007 (IDT)

אני מציע לך להוריד את מועמדותך. אין לך סיכוי לקבל את המינוי. גילגמש שיחה 21:54, 28 באוגוסט 2007 (IDT)

הצבעת מחיקה

היי, שים לב שהעלתי את קטגוריה:אנשי המאה ה-20 שיצרת להצבעת מחיקה. ערןב 19:39, 31 באוגוסט 2007 (IDT)

למה? לא הייתה הסכמה למחיקה בדף שיחה? גילגמש שיחה 20:37, 31 באוגוסט 2007 (IDT)

תבנית חשיבות

האם משתמש שאינו רשום יכול לשים תבנית חשיבות על ערכים? חגי אדלר 20:23, 31 באוגוסט 2007 (IDT)

המשכתי את הדיון אצל דרור אבי. אולי כדאי להעביר לשיחת התבנית. גילגמש שיחה 20:40, 31 באוגוסט 2007 (IDT)

תוכל להסביר מהי הסיבה של השחזור של האנונימי? אתה נוהג לדבר בלי להסביר את עצמך - זה נותן תחושה של מחסור בבן שיח. לפי מיטב הבנתי, יש מקום לתכנים שהכניס hotguy, מה שכן, יש לשים אותם במקום המתאים להם בערך ולא כפרק הראשון. דוד נ. דוד 21:57, 1 בספטמבר 2007 (IDT)

ומדוע אתה חושב שיש מקום? האם למדת אי פעם אמבריולוגיה שאתה טוען לידע בנושא? אם לא, אז אני מציע שתקח קורס במקצוע זה העוסק בהתפתחות המוח ותדע מדוע התוספת של הוטגאי הייתה שגויה. גילגמש שיחה 21:59, 1 בספטמבר 2007 (IDT)
אני אקבל את הצעתך, זה יהיה הקורס השני שאני אקח, מיד אחרי מתמטיקה דיסקרטית. פשוט הנחתי, שיש מקום להעלות את הנושא לדיון או לדרוש סימוכין ולא למחוק בלי הסבר. בכל אופן, עד מחר בערב יהיה לי את הידע בנושא ממקור יותר מוסמך ממך (אלא אם כן, אתה כבר בגיל 27 פרופ' לחקר המוח). דוד נ. דוד 22:08, 1 בספטמבר 2007 (IDT)
אני שמח שאתה הולך להשקיע את זמנך בלימודו של הנושא. לגבי שאלות של מומחים אלמונים - ללא קשר למה שיגיד לך אותו אדם, בוויקיפדיה אין מחקר ראשוני. תבסס את דבריך על פרסומים נאותים שמקובלים על הקהילה המדעית ואז אפשר יהיה לדון על זה. גילגמש שיחה 22:10, 1 בספטמבר 2007 (IDT)
אני מניח, שדבריו (לכאן או לכאן) יהיו מבוססים על פרסומים נאותים, חוץ מזה הפרסומים שלו עצמו מקובלים על הקהילה המדעית, ככה שזה לא יחשב למומחה אלמוני. דוד נ. דוד 22:26, 1 בספטמבר 2007 (IDT)
העניין הוא שאני לא מאמין שתוכל להבין את דבריו או להציג לו את התמונה האמיתית כי אין לך רקע מתאים בנושא. גילגמש שיחה 22:30, 1 בספטמבר 2007 (IDT)
מה דעתך על: "האם אכן קיימת בחוג המדעי תאוריה מבוססת, לפיה, במוח האנושי ניתן למצוא עדויות לשלושת השלבים, זוחל, יונק טרום-אנושי ואנוש, המתבטאות בחלוקה תיאוריטית של המוח לחלק חסר רגשות ובעל חוש הישרדות בלבד, חלק בעל רגשות ותכונות חברתיות מוגבלות וחלק בעל יכולות רגשיות ואנליטיות גבוהות, בהתאמה?" דוד נ. דוד 22:42, 1 בספטמבר 2007 (IDT)
אתה מערבב בין נושאים שונים. זהו נושא מורכב. אכן, יש עדויות לשלבים השונים בהתפחתותו של המוח, אך הן ישנן גם בהתפחות האברים האחרים בגוף. התוספת של הבחור הזה הייתה על גבול הנכון. בכל אופן, אם ברצונך להמשיך לטפל בנושא, כדאי שתפנה ליוספוס. אני לא מתכוון להרחיב את הערך הזה או לתקן אותו מהשטויות שכתובות בו. אולי הוא ירצה. גילגמש שיחה 22:46, 1 בספטמבר 2007 (IDT)
טוב, אז בשביל לא להסתכן בערבוב נושאים, אני פשוט אראה לו את העריכה של הוטגאי ואבקש את חוות דעתו. את התשובה אמסור ליוספוס. לילה טוב, דוד נ. דוד 22:58, 1 בספטמבר 2007 (IDT)
אני שמח שאתה מוכן להקדיש מזמנך לוויקי. גילגמש שיחה 23:03, 1 בספטמבר 2007 (IDT)

מחיקת דברי אחרים

שלום גילגמש,

ברצוני לבקש ממך שלא תמחק דברי ויקיפדים אחרים מטעמים טכנים בלי להודיע עליהם על כך (למשל [1]). תודה, לירן (שיחה,תרומות) 16:14, 2 בספטמבר 2007 (IDT)

שלום גם לך לירן,
צורת הדיון מפורטת היטב ואם הוויקיפד לא מצליח להבין את הכתוב, זאת הבעיה שלו. אני בוודאי שלא מתכוון להודיע לאנשים שלא טורחים לקרוא את מה שכתוב כבר. אם הסיבות אינן מובנות מעליהן, אני מסביר בדרך כלל את העריכה בדף שיחת הוויקיפד. אם המצב כל כך חורה לך, אתה יכול להגיד לו בעצמך. גילגמש שיחה 17:18, 2 בספטמבר 2007 (IDT)
אמרתי לו בעצמי, פשוט לפעמים אנשים לא מודעים לחוקים, ולכן אני חושב שעדיף להסביר להם במקרים כאלה. כולנו היינו פעם חדשים בויקי :) לירן (שיחה,תרומות) 17:19, 2 בספטמבר 2007 (IDT)
אני לא רוצה להמשיך לדון בנושא זה. תשובתי ניתנה לך בתגובה הקודמת. גילגמש שיחה 17:20, 2 בספטמבר 2007 (IDT)

הועבר לשיחה:BDSM#קישורים חיצוניים 2. חי ◣ 3.09.2007, 23:02 (שיחה)

מחכה בקוצר רוח

אני בטוח שבסוף אתה תכתוב את הערך על המצור, ושהוא יהיה מצויין.

אגב, שלשום התחלנו ללמוד על הצלבנים כחלק מקורס מורי הדרך, ואם אחרי 20 דק' שהוקדשו למסע הראשון יש לי השגות, כנראה שיש עוד לאן להתקדם (אם כי כבר למדתי את הלקח ממרצים אחרים, ואני לא כ"כ ממהר "לתקן" דברים שעשויים להיות במחלוקת). טוב, היו כאן מספר נקודות, אבל ראיתי שהתחלת לעבור על הערך, וכבר נגעת בהם. יישר כח! דניאל צבי 13:21, 4 בספטמבר 2007 (IDT)

שלום דניאל,
אני לא בטוח אם אכתוב בזמן הקרוב את הערך על המצור הזה כי אני עסוק עדיין בסדרת ערכים על המלחמה הפונית השנייה וגם כי אני משתעשע ברעיון התיקון של מה שנכתב כאן על מרד המכבים. הערך על מסע הצלב הראשון הוא גרוע לפי כל קנה מידה. יחד עם זאת, לא צריך לפרט בערך הראשי על קרבות ודברים משניים אחרים. בשביל זה צריך לכתוב ערכים על הדברים האלה ופרטים עליהם בערך הראשי רק מעמיסים. הערך על המסע הצלב הראשון הוא משימה חשובה, אך כבדה מאוד ואני לא בטוח שאוכל לעמוד בה בזמן הקרוב. גילגמש שיחה 13:24, 4 בספטמבר 2007 (IDT)
אמרתי בזמן הקרוב? זה בסדר, יש לי זמן. הערך יוכל לשבת ולחכות זמן מה. השאלה היחידה היא האם יש צורך בהצבת איזושהיא תבנית בראש הדף, שהוא עדיין "עובר" כרגע? טוב, מספיק. אני מוכרח לזוז. דניאל צבי 13:39, 4 בספטמבר 2007 (IDT)

תחרות הכתיבה הרביעית

בתור היוזם שלה, אנא הגב בדף השיחה שלה לדברי. נוי 18:37, 5 בספטמבר 2007 (IDT)

ראיתי את זה כבר ואני ממתין לתגובות נוספות. גילגמש שיחה 18:40, 5 בספטמבר 2007 (IDT)
למה שאתה לא תהיה הראשון? נוי 18:43, 5 בספטמבר 2007 (IDT)

עיין שם. יש לך הערות על תרגום הדרגות לעברית? חגי אדלר 13:39, 6 בספטמבר 2007 (IDT)

כן, יש. אעלה את זה בקרוב. אתן כרגע רק דוגמה אחת - נשארה בערך דרגה לא מתוגמת - Ensign. לדעתי, אין להשאיר דרגות לא מתורגמות. יש לי הערות אחרות שאציין בדף השיחה. גילגמש שיחה 13:47, 6 בספטמבר 2007 (IDT)
כן הבעיה שציינת ידועה. קרא גם את דף השיחה וראה את הצעתו של שמחה לגבי דרגות הצי. חגי אדלר 20:16, 6 בספטמבר 2007 (IDT)
אקרא. גילגמש שיחה 20:17, 6 בספטמבר 2007 (IDT)
כדאי בכל זאת להשאיר את השמות באנגלית, לצד התרגום. קלונימוס 22:59, 6 בספטמבר 2007 (IDT)
אכן. גילגמש שיחה 23:12, 6 בספטמבר 2007 (IDT)


שלום. שלחתך לי הזמנה לפתוח חשבון. זה מוזר ואני אפרט למה:

ראשית - אתה לא בחופשה עכשיו? ;-) (ככה כתוב אצלך בדף) שנית, בהזמנה (אני מבינה שהיא טקסט אוטומטי, לא?) נכתב שנעשו שינויים רבים על-ידי המשתמש שלי, באופן אנונימי, בלי שאהיה רשומה. אני חשבתי שזה טכנית בלתי אפשרי. שלישית, אני עושה שינויים מעטים ומזעריים, באופן לא אנונימי, מכיוון שאני רשומה. בקיצור, תוהה על פשר העניין ואשמח אם תוכל (אתה או כל אחד אחר בעצם) ליישב את הסתירות האלה ובכך לספק את סקרנותי. תודה! יעליל'ה 08:31, 7 בספטמבר 2007 (IDT)

יש בעיה בקוד - אני בחופשה החל משבת הקרובה. העניין אפשרי טכנית כי כתובת ה-IP משותפות לאנשים רבים. אם את רשומה ובכל זאת קיבלת הזמנה להרשם, סימן שלא היית בחשבון שלך בזמן העריכה. גילגמש שיחה 08:32, 7 בספטמבר 2007 (IDT)

תחרות הכתיבה

אחי, אני אשמח לשפוט בבית השלישי. צריך? ואם כן איך אני מציע את עצמי Ori~ 09:01, 7 בספטמבר 2007 (IDT)

כן, בהחלט. הרשם בבקשה לבית הזה. גילגמש שיחה 09:11, 7 בספטמבר 2007 (IDT)
אחלה. תודה. Ori~ 09:19, 7 בספטמבר 2007 (IDT)