שיחת תבנית:סינגל באלבום

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת בורה בורה בנושא תבנית:סינגל באלבום

ההבדל בין התבנית הזאת לבין תבנית:סינגל[עריכת קוד מקור]

בתבנית:סינגל משתמשים כשיוצרים ערך נפרד לסינגל. בתבנית הזו משתמשים כשרוצים להכניס את המידע על הסינגל בערך האלבום. (ראו דוגמא באלבום Parachutes).

--GODFATHER | שיחה | 3.3.6

יישור לשמאל[עריכת קוד מקור]

מדוע התבנית מיושרת לשמאל? זה פחות יפה...לטעמי לפחות. ירון 02:42, 20 יוני 2006 (IDT)

על איזה יישור לשמאל אתה מדבר? התבנית עצמה תופסת את כל רוחב הדף והטקסט בתוכה מיושר לימין. Godfather שיחה 18:32, 20 יוני 2006 (IDT)
התבנית לא תופסת את כל רוחב הדף, וממבט בקוד התבנית היא אכן לא כך (מופיע align=left). ירון 21:09, 20 יוני 2006 (IDT)
תסתכל בדף שמשתמש בתבנית הזאת (למשל The Joshua Tree). התבנית תופסת את כל רוחב הדף, והטקסט שבתוכה מיושר לימין (גם בקוד התבנית אפשר לראות שהטקסט מיושר לימין). Godfather שיחה 15:23, 21 יוני 2006 (IDT)
יישרתי את התבנית לימין (שיניתי ל-align=right) ושום דבר לא השתנה. Godfather שיחה 15:28, 21 יוני 2006 (IDT)
זה כנראה תלוי ברזולוציה ובגודל הכתב שהמשתמש בוחר.... אני משנה ליישור למרכז, שיהיה יותר אסטתי. ירון 16:24, 21 יוני 2006 (IDT)

תבנית בעייתית[עריכת קוד מקור]

כך לדוגמה התבנית גורמת לערכים להראות יותר כמו אתר מסחרי עם באנרי פרסומת מאשר ערכים אנציקלופדים. היא לא משתלבת היטב בטקסט. זהר דרוקמן 21:54, 15 יולי 2006 (IDT)

אני אנסה להבהיר קצת את הצבע של הכותרת Awb 21:59, 15 יולי 2006 (IDT)
טוב, אני לא ממש מתמצא בצבעי אינטרנט, אולי מישהו אחר יכול לנסות? Awb 22:02, 15 יולי 2006 (IDT)
לא זאת הבעיה. הבעיה היא שמדובר בטבלה שאומנם מסכמת יפה את הפרטים, אבל פשוט לא מתאימה לערך אנציקלופדי. זהר דרוקמן 22:04, 15 יולי 2006 (IDT)
למה לא מתאימה? עדיף לך שיהיה ערך על כל סינגל בנפרד? לדעתי מדובר במידע חשוב ואני גם מונע עשרות הצבעות מחיקה בכך שאני משלב את כל המידע על הסינגלים בערך של האלבום ולא יוצר לכל סינגל ערך (מה שהיה נותן כמה עשרות קצרמרים עלובים).
בלי התבנית זה נראה ממש מכוער ולא מסודר, תראה בעצמך כאן. Godfather שיחה 22:08, 15 יולי 2006 (IDT)
ואם יש לך דברים נקודתיים שהיית רוצה לשנות אני אשמח לשמוע. Godfather שיחה 22:09, 15 יולי 2006 (IDT)
ראשית, אני חושב שברור לכל שלרגע לא התכוונתי שיש ליצור ערך עבור כל סינגל. אתה מדבר עם האדם שהעלה להצבעת מחיקה כ-30 ערכים על משימות של נאס"א - אם אני אראה ערך עבור כל סינגל יתכן ואחטוף שבץ מוחי :). מעבר לכך, ניתן לסדר את הנתונים בטבלה (שתהיה נוחה לקורא) ואת התמונות בגלריה (או, לחילופין, לוותר עליהן, שכן אני חושב שהקורא ישרוד גם בלעדיהן). הייתי מראה לך דוגמה, אבל טבלאות בויקי הן נקודה חלשה אצלי ומצריכות פרוייקט קטן מבחינת זמן עבודה. אשתדל לנסות וליצור משהו בקרוב. זהר דרוקמן 19:47, 16 יולי 2006 (IDT)

טוב, להלן טיוטה. היא גסה ויש מקום לשיפור:

סינגל תאריך יציאה מפיקים מיקום במצעדים
American Idiot 31 באוגוסט 2004 גרין דיי
רוב קבאלו
Boulevard Of
Broken Dreams
2005 גרין דיי
רוב קבאלו
Holiday 19 באפריל 2005 גרין דיי
רוב קבאלו
Wake Me Up
When September Ends
13 ביוני 2005 גרין דיי
רוב קבאלו
Jesus Of Suburbia 25 באוקטובר 2005 גרין דיי
רוב קבאלו

כמה שינויים שהכנסתי:

  • המצעדים לא חופפים ובכל מקרה אני לא רואה סיבה לרשום כל מצעד במדינה מתועשת בה במקרה אהבו את הסינגל. השארתי את שלושת הגדולים - ארצות הברית ובריטניה באופן כללי ומצעד הרוק האמריקני בשביל התיחסות בהקשר.
  • מיותר לרשום את המפיקים בטבלה כאשר מדובר תמיד באותו אדם (או צוות) - אפשר לרשום את זה בגוף הערך.
  • מיותר ביותר לרשום את אורך הזמן - כך אנחנו הופכים את הערך לדבר מה שעוסק בסינגלים ולא באלבום עצמו.
  • כאמור, את התמונות מומלץ לסדר בגלריית תמונות, אם תרצה אביא גם לזה דוגמה.
  • מטרת הטבלה היא להכלל לצד תוכן טקסטואלי ממשי לגבי הסינגלים, או לפחות להזמין את הכותב הפוטנציאלי לעשות משהו בנידון. חלק הסינגלים בערך מאפשר להרחיב על חשיבותם של שירים מסוימים ועל רמת הצלחתם (וכך, בעקיפין, על רמת החשיבות וההצלחה של האלבום). הטבלה נועדה רק לסכם את כל זה.
  • כמובן שאני טיפש והייתי יכול פשוט להשתמש בטבלה של התבנית הנתונה ולהוריד ממנה את הפרמטרים המיותרים ולמזג את הנתונים האחרים, אבל רציתי לנצל את ההזדמנות ולנסות (שוב) ללמוד טבלאות ויקי. (שוב) נכשלתי. זהר דרוקמן 21:12, 16 יולי 2006 (IDT)
האמת שגם אני לא מעריץ של טבלאות. יש מס' חסרונות בהחלפת התבנית בטבלה:
1. לא יהיה ניתן לקשר ישירות לשיר מסויים (דבר שאני מוצא אותו מאוד שימושי, ראה דוגמאות 1, 2, 3, 4 ויש עוד הרבה)
2. שנינו מסכימים שטבלאות זה דבר מסובך. הרבה יותר קל לכותב להשתמש בתבנית הזו מאשר בטבלה.
3. בקשר למפיקים - זה לא כ"כ נכון. ברוב המקרים אין הפקה זהה לגמרי בכל הסינגלים (דוגמא כאן).
4. בקשר לאורך השיר - אני יודע שזה קצת סוטה מהערך של האלבום, אבל כאמור אתה לא רוצה (ובשלב זה, גם אני לא) ערכים על כל סינגל, אז אני משלב את כל המידע הטכני שיש בתבנית הקטנה הזאת, בלי להיכנס לתיאור מילולי של השיר. Godfather שיחה 13:23, 17 יולי 2006 (IDT)
אני לא רואה מה הפואנטה בלקשר לשיר מסוים - אפשר לשרוד בלי זה אם כל המידע מאורגן היטב. מעבר לכך, מה דעתך על עניין פשוט יותר: השמאלת התבנית, כך שתתמזג עם הטקסט, הסרת התמונות (שימוש בגלריה, כפי שהזכרתי) ואפשרות לשילוב מספר סינגלים בתבנית אחת. זהר דרוקמן 21:26, 17 יולי 2006 (IDT)
הרבה יותר נוח כשמקשרים לשיר כלשהוא, במיוחד באלבומי אוסף שיש בהם שירים מכל מיני אלבומים - לכתוב משהו נוסח "למידע נוסף על השיר ראה באלבום כך וכך" לדעתי לא טוב, במיוחד כשיש את האפשרות לקשר ישירות.
שימוש בגלריה לדעתי יהיה סתם מעיק ולא יפה. בגדול - אני חושב שאפשר לבנות תבנית שתשלב כמה סינגלים ביחד, אבל לא ממש יהיה הבדל - חוץ מזה שנאבד את האפשרות לקשר לשיר מסויים.
בקשר להשמאלת התבנית - שים לב שב99% מערכי האלבומים אין יותר מדי טקסט ויווצר מצב שבו התבנית סתם מיושרת לשמאל והצד הימני נשאר ריק (במצב כזה נראה לי שהתבניות יתנגשו אחת בשנייה).
ובאמת שאני לא מבין מה הבעיה במצב הנוכחי. Godfather שיחה 23:00, 17 יולי 2006 (IDT)
אין סיבה לקשר. מספיק "השיר כך וכך שהיה באלבום כך וכך". הקישור לסינגל לא מוסיף יותר מדי (ומה עם שירים שלא יצאו בסינגלים?). בקשר להשמאלה - הטיעון שלך הוא תבוסתני. אני גם לא בטוח שמישהו ירחיב את קומורו - אז למחוק את כל ההפניות האדומות ואת החלק על הפוליטיקה? כשתהבניות שולטות כך במרכז הערך התוצאה היא מעט מאיימת ולמעשה מונעת מהעורכים להוסיף טקסט במקביל. זהר דרוקמן 23:08, 17 יולי 2006 (IDT)
מי שרוצה להכניס טקסט יכול להוסיף את זה לטקסט הקיים ופשוט להרחיב את החלק הזה של הערך. אם תהיה טבלה כמו שהצעת המצב יהיה דומה מבחינת המיקום.
אם אתה רוצה אני יכול להצמיד את התבנית לשמאל ולהקטין אותה קצת - אבל זה יהיה ממש מכוער - השורות שבתוך הטבלה יישברו ומצד ימין כאמור זה יהיה סתם ריק. Godfather שיחה 23:33, 17 יולי 2006 (IDT)
זה לא יהיה סתם ריק - זו תהיה הזמנה למלא את החסר. אל לנו לקבל כגזירת שמיים סטנדרט שכזה עבור ערכי האלבומים. מה זה משנה אם השורות ישברו קצת? אתה יכול להראות דוגמה לעד כמה זה יהיה מכוער? תמיד אפשר פשוט להקטין את התמונות. זהר דרוקמן 22:23, 18 יולי 2006 (IDT)
זה לא שהתבנית תופסת כ"כ הרבה מקום שאין מקום לדברים אחרים. תמיד יש מקום להוסיף (גם אם הערכים היו ענקיים התבניות לדעתי צריכות להישאר כמו שהם). עשיתי דוגמאות לשני דברים (המקור הוא האלבום Ultra):
דף1 - כאן תראה מה קורה כשהתבניות יותר קטנות ומוצמדות לשמאל - השורות נשברות ושום דבר טוב לא קורה. גיליתי גם שזה די בעייתי לשלב טקסט לצד התבניות (תראה כאן).
משתמש:GODFATHER/סינגל באלבום1 - כאן תראה שאפשר להכניס טקסט איפה שאתה רק רוצה (הוספתי המון טקסט בפסקה הראשונה והוספתי שתי תתי כותרות). החלק של הסינגלים מדבר רק על הסינגלים ואין בכלל סיבה שטקסט אחר יהיה צמוד למידע של הסינגלים. Godfather שיחה 00:25, 19 יולי 2006 (IDT)
אני לא רואה מה הבעיה הגדולה עם השורות שנשברות, אבל אני מבין את הבעיתיות של הכנסת הטקסט. אני עדיין חושב שעדיף להצמיד לשמאל ולשפוך את הטקסט לפני או אחרי התבנית - כאשר הן במרכז התבניות אינן מזמינות הוספת טקסט. נו, שוין. זהר דרוקמן 20:11, 19 יולי 2006 (IDT)
למה ששורות יישברו אם אפשר שלא? למה שתאריך היציאה יופיע ב2 שורות אם אפשר רק ב-1? אפשר להכניס טקסט איפה שרוצים, תאמין לי שאם מישהו רוצה להוסיף מידע על אלבום כלשהוא לא תהיה לו בעיה. זה פשוט לא חייב להיות בתחת של הסינגלים. Godfather שיחה 20:29, 19 יולי 2006 (IDT)

עיצוב צעקני[עריכת קוד מקור]

קראתי במקרה על הבנות נחמה ולא הבנתי למה הערך נראה כמו איזה ז'ורנל לילדים. השימוש בצהוב זרחני ובכותרות באותיות קידוש לבנה, הוא מביך. הבנתי בסוף שהאשמה היא בתבנית הזו, צריך שמישהו יתקן אותה למשהו צנוע והולם יותר.

מסכים. התבנית הזאת לא נראית טוב. Ogirtd - שיחה 16:42, 19 בינואר 2010 (IST)תגובה

הסרת פרמטרים[עריכת קוד מקור]

לאן נעלמו הפרמטרים של פזמונאי ומלחין? בהרבה ערכים שמשתמשים בתבנית הזאת יש את הפרמטרים האלה, וכרגע הם לא מוצגים. מור שמש - שיחה 17:19, 20 בנובמבר 2011 (IST)תגובה

באנגלית, אין משתמשים ב"פזמונאי" וב"מלחין" אלא ב"כותב" המכיל את שניהם. מאחר ומקורם של רוב הערכים באנלית, וגם אלו בעברית, נשארים מיותמים משדה אחד לפחות, מצאתי לנכון לאחדם. כמו כן, נחיצות התבנית מוטלת בספק. התבנית, רשימת השמעה מקיפה ורלוונטית יותר. המידע על הכותבים (פזמונאים) והמלחינים של כל שיר מהאלבום מוכל בה ואני ממליץ לך לעשות בה שימוש. אף על פי כן, לאור השימוש הנרחב שבוצע בתבנית המדוברת בעבר, ראיתי לנכון לעצבה בצורה קצת פחות צורמת לעין. Gavish - שיחה 12:37, 23 בנובמבר 2011 (IST)תגובה
אבל זה הפך הרבה ערכים ל"מקולקלים". אי אפשר סתם ככה להסיר פרמטרים מתבנית, אם משנים אותם צריך לערוך את כל הערכים שמשתמשים בתבנית ולתקן בהתאם. מור שמש - שיחה 20:13, 23 בנובמבר 2011 (IST)תגובה
אני בדעה שעבר זמנה של התבנית הזאת. מאז שנוצרה התבנית השתנו ערכי המוזיקה בוויקי לא מעט. נראה שרוב הערכים החדשים לא עושים שימוש בתבנית ובצדק. התבנית היא מפגע אסתטי של ממש. העיצוב החדש שלה אמנם הרבה יותר נעים לעין מהעיצוב הקודם, אולם עדיין היא תוספת נפח גדול מדי ביחס לכמות המידע אותו היא מציגה. ראו למשל בערך מדפים (אלבום) - הפרמטרים "אורך" ו"מפיק" כבר ידועים מהכתוב בערך. נשארנו עם "תאריך יציאה" ו"מיקומי שיא". האם עבור כמות האינפורמציה ה"מטורפת" הזאת, אנו צריכים כה להכביד על הערך? אולי לפני 5.5 שנים, כשנוצרה התבנית, היה בה צורך, אולם היום היא כבר מיותרת. אפשר כפיתרון חלופי ליצור טבלה פשוטה בסגנון הזה עם העמודות הרלוונטיות לערך. הפיתרון הזה לטעמי הרבה יותר אלגנטי ונוח לקריאה, וכמובן יתפוס נפח קטן יותר מהערך. עמרישיחה 22:49, 23 בנובמבר 2011 (IST)תגובה
אחת המטרות שעמדו לנגד עיני כשביצעתי את השינויים בתבנית היא הקטנת נפחה. לשם כך גם הסרתי את הפרמטר המיותם, "יוצר" ואיחדתי בין שני הפרמטרים המדוברים. הערכים המשתמשים בתבנית אינם "מקולקלים", להפך. כעת הם קריאים יותר. כמו שכתבתי מקודם, חשיבות התבנית מינורית ואני נוטה להסכים עם עמרי. בכל אופן, אתה מוזמן להיכנס לערכים היקרים לליבך ולתקן בהתאם. Gavish - שיחה 09:39, 24 בנובמבר 2011 (IST)תגובה
השינוי שעשית בעיצוב אכן הפחית בצורה משמעותית את הנפח של התבנית, וכעת היא גם הרבה יותר נעימה לעין, אולם כפי שכתבתי לעיל, התבנית עדיין תופסת שטח רב מדי ביחס לכמות המידע (הזעירה משהו) שהיא מוסרת. באמת שעבר זמנה. מה שהיה טוב לפני 5.5 שנים, כבר לא טוב היום. הערכים שיקרים ללבי לא עושים שימוש בתבנית. גם אם היו קיימים ערכים כאלה, אני לא חושב שהסרה סלקטיבית של מופעי התבנית היא נכונה. אם יוחלט שהתבנית לא נחוצה, אזי שיש להסיר את כל המופעים שלה. זה יהיה עוד שלב בשיפור העיצוב של הערכים. עמרישיחה 14:02, 24 בנובמבר 2011 (IST)תגובה
עמרי, אתה מתפרץ לדלת פתוחה. כמו שכתבתי, התבנית לא כל כך נחוצה והשפעתה מועטה, אם בכלל. ההצעה לתיקון הערכים הופנתה למור שמש. Gavish - שיחה 14:15, 24 בנובמבר 2011 (IST)תגובה
את היעלמות הפרמטרים גיליתי כשבדקתי איזה דפים מקשרים לערך נתן גושן, ואחר כך חיפשתי ערכים שבהם הוא מופיע אך לא מקושר. גיליתי את השם שלו בערך קצת אחרת (אלבום, 2010), אבל רק בקוד של הדף - הוא למעשה לא מוצג שם. למה? כי הוא רשום בפרמטר שהוסר מהתבנית. כך שהערכים כן מקולקלים.
התבנית הזאת באמת מכוערת ולא כל כך נחוצה, אבל לא על זה הדיון כאן. מור שמש - שיחה 15:04, 24 בנובמבר 2011 (IST)תגובה
למה לא? הרי אם כולנו מסכימים שהתבנית מיותרת, למה שלא נבקש את מחיקתה? ייתכן שנצטרך לתקן כל מיני ערכים, אבל נוכל להתמודד עם זה בלי בעיה. עמרישיחה 01:19, 26 בנובמבר 2011 (IST)תגובה
עברו 5 שנים ונותרנו עם יותר מ-100 ערכים עם התבנית בהם יש את השדות שהוסרו ולא טופלו בערכים. החזרתי את שני השדות. בורה בורה - שיחה 10:54, 26 בפברואר 2016 (IST)תגובה

כאשר אין תמונה[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים
בורה בורה - שיחה 04:28, 23 במרץ 2020 (IST)תגובה

הועבר מהדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים

הועבר מהדף שיחת תבנית:סינגל באלבום
כאשר אין תמונה, ברירת המחדל הנוכחית בתבנית היא הצגה של הכיתוב [[תמונה:|100px]] תחת הכותרת "תמונה" (ראו דוגמה כאן). זה פשוט מכוער! יש לדאוג לכך שכל עוד לא מוגדרת תמונה כלשהי, יופיע אייקון כלשהו הקשור למוזיקלי. בערך על בועז מעודה מיקמתי כפתרון ביניים את , ואז התברר לי שאיני יכול לשלוט בגודל התמונה - היא חייבת להופיע ב-100px...‏ Ldorfmanשיחה 11:41, 24 במרץ 2013 (IST)תגובה

ראה פסקה מעל. עבר זמנה של התבנית הזו. התבנית הזו היא מפגע חזותי, וכיום יש חלופות טובות בהרבה. הגיע הזמן להוציא אותה מכלל שימוש. עמרישיחה 13:18, 24 במרץ 2013 (IST)תגובה
אם כך, אנא בצע את החלפת התבנית בערך על מעודה, כדי שדברים יבואו על תיקונם ואראה דוגמה לשימוש בה. Ldorfmanשיחה 14:51, 24 במרץ 2013 (IST)תגובה
ערכתי את הערך וערך הדרך עשיתי שימוש בתבנית:רשימת השמעה עבור רשימת השירים. עכשיו זה נראה טוב ומסודר בהרבה. עמרישיחה 09:54, 26 במרץ 2013 (IST)תגובה
עמרי וLdorfman, בשבע השנים האחרונות התבנית רק הפכה להיות מיותרת יותר. האם לבטל אותה ולעבור להשתמש בתבנית סינגל בלבד? התו השמיניהבה נשוחחתובנות 15:05, 22 במרץ 2020 (IST)תגובה
התו השמיני, התבנית המיותרת הזו היא שריד משנותיה הראשונות של הוויקיפדיה. כיום ניתן להשתמש ב{{רשימת השמעה}}, בה ניתן להוסיף שדות נוספים עפ"י צורך, וכן ב{{סינגל}}. שים לב שערכים חדשים נוצרים ללא התבנית הזאת, כך שלא נראה באמת שיש בה צורך. אני אישית הייתי שמח אילו התבנית המזעזעת הזאת הייתה נעלמת, אבל נראה לי שהדרך לשם עוד ארוכה. עמרישיחה 15:19, 22 במרץ 2020 (IST)תגובה
למה דרך ארוכה? פשוט אארגן מחיקה בדף הדיונים על תבניות. התו השמיניהבה נשוחחתובנות 15:36, 22 במרץ 2020 (IST)תגובה
כי אני צופה שיהיו התנגדויות, אבל אני בכל מקרה אתמוך. עמרישיחה 17:11, 22 במרץ 2020 (IST)תגובה
לא בדקתי, אבל עוד לא נתקלתי בתבנית שבוט ההסבה לא יכול לה... העלה לדיון באולם ונכחיד אותה! בורה בורה - שיחה 19:44, 22 במרץ 2020 (IST)תגובה
אין לי התנגדות למהלך. Ldorfmanשיחה 04:02, 23 במרץ 2020 (IST)תגובה

סוף העברה
בורה בורה - שיחה 04:29, 23 במרץ 2020 (IST)תגובה

הסבתי כ-70 תבניות כדי לקבל תחושה מה יש ומה יהיה אחרי ההסבה. קודם כל יש ארבעה שדות שאין להם מקבילים בתבנית:רשימת השמעה

  • תמונה
  • הוקלט
  • יצא לאור
  • מצעדים

לדעתי החוסר שלהם פוגע בתוצר הסופי. ראו את הדפים בשיחת תבנית:רשימת השמעה/סינגל באלבום/דוגמאות ובדפים הבאים. אני חושב שהתבנית המקורית עדיפה ובשלב זה נגד הסבה. בורה בורה - שיחה 05:55, 23 במרץ 2020 (IST)תגובה

Ldorfman, עמרי, התו השמיני כדאי שתגיבו אחרת הדיון לא יתקדם. בורה בורה - שיחה 10:35, 29 במרץ 2020 (IDT)תגובה
בורה בורה, תודה על התיוג, לא ידעתי בכלל שנפתח דיון. אני התכוונתי לאחד את התבנית עם תבנית {{סינגל}} בה כולם משתמשים בכל מקרה, ולא עם תבנית רשימת השמעה. התו השמיניהבה נשוחחתובנות 11:35, 29 במרץ 2020 (IDT)תגובה
אבל סינגל היא רק בראש הערך. זה לא יתאים כאן. ראה דוגמאות המקושרות לתבנית. בורה בורה - שיחה 11:38, 29 במרץ 2020 (IDT)תגובה
כל עוד התבנית תספק את מלוא המידע שהיה קודם, עם כל שדה נוסף שאולי יש בו צורך, אין לי התנגדות לשימוש בתבנית הראשונה, במתכונת משופרת, או בשנייה. המסגרת לא משנה מבחינתי. Ldorfmanשיחה 19:52, 29 במרץ 2020 (IDT)תגובה
מקובל לציין את רשימת הסינגלים שיצאו מתוך אלבום, ותאריך יציאתם לאור, תחת {{אלבום}}. ראו למשל דוגמה בראש הערך Born This Way. בנוגע לפרמטרים "תמונה" ו"הוקלט" - מקומם בערך על הסיגל עצמו תחת התבנית {{סינגל}}. בנוגע למצעדים - מקובל לציין תחת {{מיקומי שיא}} גם כן במסגרת הערך על הסינגל. עמרישיחה 20:45, 29 במרץ 2020 (IDT)תגובה
אבל לרובם מסתמא אין בכלל ערך על הסינגל. ראה למשל 6 (אלבום). יש שם ארבע תבניות אבל על אף אחד מהסינגלים אין ערך. בורה בורה - שיחה 22:12, 29 במרץ 2020 (IDT)תגובה
ברור שלרובם אין ערכים. זה היה ידוע מראש. בכל מקרה, אם ניקח למשל את הערך שציינת לעיל, את שמות הסינגלים ותאריך יציאתם לאור ניתן להעביר לתבנית אלבום שבראש הערך. כנ"ל הפרמטר "מפיק". הפרמטרים "אורך", "מלחין" ו"פזמונאי" אלה פרמטרים שאפשר לשלב בקלות ברשימת השירים (יש עמודות שמיועדות בדיוק לשם כך). נשארנו רק עם "מצעדים" - מדובר באינפורמציה שכבר קיימת בגוף הערך כמקובל. עמרישיחה 02:39, 31 במרץ 2020 (IDT)תגובה
יש 132 ערכים עם התבנית. אתה רואה מישהו משקיע בזה מאמץ ידני? אני לא מתנגד, רק לא רואה מי יעשה... גם לא רואה את נתוני המצעדים בערך, מסתמא כי כותב הערך סמך על זה שהם בתבנית. בורה בורה - שיחה 14:28, 31 במרץ 2020 (IDT)תגובה
בנוגע לנתוני המצעדים - כתוב בערך "...והגיעו לראש מצעדי הפזמונים". צריך פשוט לערוך את הניסוח כך שיהיה ברור באיזה מצעדים מדובר. אני מאמין שאפשר למצוא לכך אסמכתאות. בנוגע להסבה - לא אמרת שבוט יכול לעשות את זה? גם אם ההסבה תהיה חלקית, זה יהיה מעולה. בכל השאר נטפל ידנית. עמרישיחה 18:08, 31 במרץ 2020 (IDT)תגובה
כמובן שבוט ההסבה יכול לבצע אבל אם הוא ימחק את התבנית המקורית איך יקחו את הנתונים לעדכן את השדות / תבניות האחרות? זו עבודה ידנית למי שרוצה לעשות את המאמץ הזה. בורה בורה - שיחה 08:32, 5 באפריל 2020 (IDT)תגובה

Ldorfman הבעייה שהעלית נובעת מפרמטר "תמונה" ריק בערכים. יש כל מיני תופעות שחוסמות דברים, זו אחת מהן... הסרתי בבוט את כל מופעי |תמונה= הריקים. אם תתקל בעתיד פשוט הסר השדה. את הבקשה הנוספת צריך לבצע ידנית ערך ערך, כפי שכתבתי. בורה בורה - שיחה 01:01, 14 באפריל 2020 (IDT)תגובה

בורה בורה, רק כדי לוודא שהבנתי, כוונתך היא רק למופעי "|תמונה=" ריקים בתבנית "סינגל" או בכל תבנית? Ldorfmanשיחה 01:18, 14 באפריל 2020 (IDT)תגובה
רק בתבנית:סינגל באלבום. ראה למשל את התיקון הזה לפני ואחרי הבוט. האם גם בתבנית:סינגל נתקלת בזה? בורה בורה - שיחה 01:26, 14 באפריל 2020 (IDT)תגובה

סוף העברה
בורה בורה - שיחה 01:34, 14 באפריל 2020 (IDT)תגובה

תבנית:סינגל באלבום[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים
מציע למחוק לאלתר את התבנית הנ"ל מכמה סיבות:
1. תבנית:אלבום מכילה כבר את רשימת הסינגלים באלבום.
2. בשנה הזאת שאני בויקיפדיה לא ראיתי שנעשה בה שימוש בשום ערך חדש על אלבום.
3. העיצוב שלה מזעזע לטעמי ומיושן. מתייג את קפקא, PurpleBuffalo‏, Shaun The Sheep, Lostam, Shayshal2 (מוזיקה ישראלית)‏, Yair M, גאנדולף (ראפ, רוק), Little Savage, Alon112, TalyaNe‏, ארז האורז, yiftaa, עומר20, פיטר פן, ס.ג'יבלי, איתמראשפר (יצירה והפקה של מוזיקה), נרשמתי כמה פעמים!!, Eran D, מר בונד 007 בעלי הידע במוזיקה. ארז האורזשיחה 00:00, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה

בעד חזק. התבנית נראת כמו הצרות שלי. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 00:01, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
בעד; במקום למחוק, להסב PRIDE! - שיחה 00:28, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
בעד. הגיע הזמן להיפטר מהזוועה הזאת. זו תבנית מיושנת שכמעט ולא נעשה בה שימוש חדש. הסטנדרטים השתנו וכבר יש חלופות טובות יותר. אין סיבה לשמר את השריד ההיסטורי הזה. עמרישיחה 00:35, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
לא יעלה על הדעת סתם למחוק. צריך להעביר את המידע לתבנית אחרת, לא להשמידו. תפסתי סתם ערך אקראי Violator. מה נעשה עם המידע שם? אפשר להסב בבוט אם זה אפשרי או שמישהו יעבור על הערכים האלה ויעביר ידנית. בורה בורה - שיחה 03:17, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
מה החלופה המוצעת? לאן יועבר המידע? GHA - שיחה 07:19, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
יש כמה אפשרויות:
  1. לשדרג את מראה התבנית הקיימת כדי שתראה כמו תבנית בת זמננו עם אותם שדות
  2. להעביר את התוכן ל{{פריט סינגל}} בתוך {{סינגלים}}
  3. להעביר את התוכן לתוך רשימת הסינגלים ב{{אלבום}}. זה הפיתרון הכי רע כי מאבדים את כל המידע שקיים היום ב{{סינגל באלבום}} מה שלא קורה בחלופות האחרות
  4. בכל מקרה אין סתם למחוק בורה בורה - שיחה 08:49, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
אני חושב שחבריי יסכימו איתי שהאופציה הראשונה מיותרת, מהסיבה שלא נעשה שימוש בתבנית הזו. לכן, הייתי הולך על האופציה השניה או השלישית, אך אני חלוק בדעתי. אשמח לשמוע רעיונות ודעות של אחרים. ארז האורזשיחה 12:37, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
בעד, פשוט פותחים ערך על השיר ואם השיר לא עומד בקריטריון לפתוח עליו ערך אז פשוט כותבים על השיר בקצרה 2-3 שורות. התבנית הזו לא אסטתטית וסתם מכערת את הערך עומר20 - שיחה 13:41, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
מסכים עם הרעיון. לצורך העניין, פתחתי ערך על נוף אחר של יוני בלוך מהאלבום הרגלים רעים. ככה אפשר לעשות לכל הסינגלים העומדים במדיניות. ארז האורזשיחה 14:00, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
אלה המקרים הקלים. מה עם סינגל שלא מגיע לו ערך עמצאי וכיום יש עליו פרוט עם התבנית המדוברת? בורה בורה - שיחה 17:57, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
אפשר לפרט בערך, לא בעיה. ארז האורזשיחה 18:26, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
לא ריאלי. אף אחד לא יעבור על מאות ערכים ויוסיף פירוט של מה שיש עכשיו. מה שריאלי זה רק אחת מהחלופות שהצעתי לעיל. בורה בורה - שיחה 18:45, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
הדגמתי בערך Sheer Heart Attack איך בקלות מעבירים את התוכן ל{{פריט סינגל}} בתוך {{סינגלים}}. רק התמונה עדיין לא קיימת. אם זה נאה בעיניכם יותר, ניתן לביצוע בקלי קלות. בורה בורה - שיחה 18:55, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
אשמח לשמוע אם למישהו מקפקא, PurpleBuffalo‏, Shaun The Sheep, Lostam, Shayshal2 (מוזיקה ישראלית)‏, Yair M, גאנדולף (ראפ, רוק), Little Savage, Alon112, TalyaNe‏, ארז האורז, yiftaa, עומר20, פיטר פן, ס.ג'יבלי, איתמראשפר (יצירה והפקה של מוזיקה), נרשמתי כמה פעמים!!, Eran D, מר בונד 007 בעלי הידע במוזיקה יש רעיון. נ.ב. בורה בורה, אפשר לצורך העניין שבוט יעשה את המחיקה של התבנית, ועל אף שזה לא נשמע ריאלי, אני בטוח שאני וחבריי נוכל לטפל בערכים האלו. ארז האורזשיחה 19:07, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
אפשר הכל. אבל למה צריך בוט? אם אתה מטפל במילא בכל הערכים להעביר את המידע לערך, אתה מסיר אותה בהזדמנות זו. להסב לתבנית ידידותית יותר, כפי שהדגמתי, בוט יכול בקלות. בורה בורה - שיחה 19:17, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
תבנית {{סינגלים}} היא גם כן תבנית מיושנת שכדאי שניפטר ממנה באותה ההזדמנות. בדומה לתבנית {{סינגל באלבום}} גם בה לא נעשה שימוש חדש. אני מסתכל למשל על הערך תסתכל עליי - "תאריך יציאה" אפשר להעביר לתבנית {{אלבום}} ו"פרטים" כבר קיים ברשימת השירים. "מיקום במצעדים" זה מידע שאפשר להעביר לגוף הערך, אם כי זה גובל בפירוט יתר. עמרישיחה 20:27, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
תבניות "מיושנות" לכאורה, משפרים לא מוחקים. מחיקה היא עבירה בסיסית על "עקרון שימור מידע" באנציקלופדיה. יש הבדל בין שיר באלבום "סתם" לבין סינגל. לא סתם קוראים לו סינגל. העברה ל{{רשימת השמעה}} תאבד את הייחודיות שלו אלא אם כן יוסף בתבנית "מיקום במצעדים" ו"תאריך יציאה" וגם שדה מפיק. בורה בורה - שיחה 20:47, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
אין מה לשפר. הסטנדרטים בערכי המוזיקה השתנו לא מעט מאז שהתבנית הזאת נוצרה, והמידע מוצג כיום בתבניות אחרות. הדיון כאן הוא למעשה רצון של עורכי המוזיקה לעשות יישור קו מבחינת התבניות שבשימוש. התבניות אמנם ימחקו, אבל המידע עצמו יישאר בערכים, והוא פשוט יוצג בצורה שמקובלת כיום. אני לא מבין למה אתה כ"כ מגן על השירידים הארכיאולוגיים האלה. עמרישיחה 20:57, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
לא לגמרי מובן לי הרצון להסב תבנית שמשמשת בכ-130 דפים לתבנית שמשמשת בכ-24 דפים – בטענה שהתבנית המקורית לא נמצאת בשימוש; אבל לא הייתי מתערב כלל אלמלא תבנית:סינגלים הייתה כל כך... לא אסתטית בעיניי. אנא, אם אתה מתכוונים להטמיע אותה בצורה נרחבת, עדכנו את העיצוב שלה משום שהוא עושה לי צמרמורות בכל הגוף. עלי - שיחה 21:02, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
"והמידע מוצג כיום בתבניות אחרות"... אז אולי תאיר את עיני באיזו תבנית הוא מוצג ובאיזו תבנית משתמשים היום? בורה בורה - שיחה 22:32, 5 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
פרטים על השירים (אורך, כותב, מלחין וכו') נהוג להוסיף לתבנית {{רשימת השמעה}}. רשימת סינגלים ותאריך יציאתם לאור נהוג להוסיף לתבנית {{אלבום}}. נתוני מצעדים נהוג לציין בתבנית {{מיקומי שיא}}. אלה תבניות שנמצאות בשימוש בעשרות אלפי ערכים ואני בטוח שאתה מכיר אותן היטב. בקיצור, לא מדובר במחיקה של מידע, אלא בארגון שלו מחדש עפ"י המקובל כיום. עמרישיחה 00:43, 6 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
ראה את המשפט שפתח את הדיון: ”מציע למחוק לאלתר את התבנית הנ"ל”... לזה אני מתנגד. אם זה יבוצע בדרך שהצעת עכשיו, אין לי בעייה. לא הרי "ארגון מידע" כ"מחיקת מידע". בורה בורה - שיחה 03:06, 6 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
אם מישהו נתקל בערך עם תבניות כאלה מה שהוא יכול לעשות זה פשוט למחוק את התבניות ידנית ובמקום זה להוסיף בפסקה נפרדת את המידע הזה. עומר20 - שיחה 09:42, 6 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

תבניות נועדו לאחידות מידע. מה שאתה מציע זה מתכון ברור לאי אחידות ושכל דיכפין יעשה מה שבא לו. מאוד לא מומלץ בטח שכבר המידע מסודר ועכשיו נבלגן אותו. בורה בורה - שיחה 09:55, 6 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה

צריך פשוט להעביר את המידע מהתבניות האלה לתבניות שמקובל להשתמש בהן כיום. לא אמור להיות מסובך. עמרישיחה 19:12, 8 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה

הצעת פיצול קונקרטית[עריכת קוד מקור]

  • ל{{רשימת השמעה}}
    • שם = שם1 והלאה במספר סודר
    • תמונה = מציע להוסיף לרשימת השמעה
    • אורך = אורך1
    • מפיק = שדה לא קיים. להוסיף לרשימת השמעה
    • פזמונאי = מילים1
    • מלחין = לחן1
    • כותב = כותב1
    • צפוף = אפשר להשמיט
  • ל{{אלבום}}
    • הוקלט = הוקלט
    • יצא לאור = יצא לאור
  • ל{{מיקומי שיא}}
    • מצעדים = אבקש למפות איך בדיוק זה יתבצע. לא רואה איך בוט עושה זאת

בורה בורה - שיחה 21:56, 8 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה

נראה בסדר לדעתי. שתי הערות:
  • בנוגע ל״תמונה״ ב״רשימת השמעה״ - אני לא רואה איך תמונה יכולה להשתלב שם. אלה בסה״כ רשימות שירים, והוספה של תמונה תצריך שינוי משמעותי בעיצוב. יש כאן גם בעיה של זכויות יוצרים - על הנייר תמונת סינגל, כמו כל תמונה מוגנת, ניתן להוסיף לערך שעוסק בתמונה בלבד, כלומר לערך על הסינגל עצמו, מה שאומר שהתמונות לא בשימוש הוגן. הן אמנם שרדו שנים רבות, אבל על הנייר הן לא בשימוש הוגן. זה יצריך יצירה נפרדת של ערכי סינגלים כדי לשמור על התמונות, או מחיקה שלהן בהתאם לכללי השימוש ההוגן.
  • בנוגע למצעדים - נראה לי שזה יצריך טיפול ידני. מה שאפשר יועבר לערכים נפרדים (קיימים או חדשים). את השאר ניתן לשלב בגוף הערך. עמרישיחה 22:50, 9 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
אני מניח שזו לא תהיה בעיה לטפל בזה ידנית, הרי חבריי ואני ערכנו מאות ערכי מוזיקה. ארז האורזשיחה 22:56, 9 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה

סוף העברה
בורה בורה - שיחה 19:46, 15 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה

משתמש:ארז האורז, עמרי, ברק אברגיל: