תזמורת המושבות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תזמורת המושבות
תזמורת המושבות
תזמורת המושבות
תאריך ייסוד 2011
מייסד רועית פלדנקרייז
מדינה ישראלישראל ישראל
מיקום פרדס חנה-כרכור, זכרון יעקב, בנימינה-גבעת עדה, אור עקיבא ועוד
אולם קונצרטים המרכז למוזיקה על שם רפפורט, אור עקיבא
מנצח רועית פלדנקרייז, ברק טל, לאונטי וולף, דוד סופר, עומר פרנקל, ראובן מארק מוזס
https://www.facebook.com/Moshavot.Orchestra/

תזמורת המושבות היא תזמורת קאמרית עצמאית של נגנים מקצועיים וחובבים מאור עקיבא, פרדס חנה-כרכור, זכרון יעקב, בנימינה-גבעת עדה, נתניה, וכן מיישובים מרוחקים יותר.

התזמורת הוקמה בספטמבר 2011 על ידי רועית פלדנקרייז, שהייתה המנצחת והמנהלת המוזיקלית שלה[1].

רועית אף הגדירה את החזון החינוכי-קהילתי של התזמורת: "הבאת המצוינות המוזיקלית לאולמות וליישובים שלנו."[2]

פעילותה של התזמורת כיום היא במרכז המוזיקה על שם רפפורט באור עקיבא בו מתקיימות מדי שבוע חזרות של התזמורת וכן מספר קונצרטים בשנה.

התזמורת היא גוף עצמאי, ועיקר מימונה מגיע ממכירת כרטיסים לקונצרטים.

התזמורת מונה כ-30 נגנים, בגילאים שונים, מצעירים ועד מבוגרים, העוסקים במגוון רחב של מקצועות ועיסוקים, שמחויבים לתזמורת ולנגינה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התזמורת הוקמה בספטמבר 2011 על ידי רועית פלדנקרייז, כתזמורת קאמרית עצמאית של מחוז הצפון. הקונצרט הראשון של תזמורת המושבות פתח את חגיגות ה-90 לבנימינה-גבעת עדה.

בשנים הראשונות התזמורת הופיעה פעמיים בשנה, וכיום נערכים לפחות שלושה קונצרטים בשנה לקהל הרחב. התזמורת הופיעה באולמות שונים וביניהם מלון האמנויות אלמא בזכרון יעקב, מוזה - היכל התרבות בחוף הכרמל[3], בית ניר בזכרון יעקב, היכל התרבות תל מונד ואודיטוריום כפר סבא.

תזמורת המושבות שיתפה פעולה עם סולנים ומנצחים מהארץ ומהעולם, וניגנה עם הפסנתרנית מיכל טל, נגן הקלרינט הברזילאי מאוריציו סילבה, הפסנתרן האיטלקי אנטוניו די כריסטופני, הכנריות הדר רימון וליר וגינסקי והזמרות הדר איצקוביץ', ניבה אשד פרנקל, לואנה לומברדי טלי קצף ועוד.

במסגרת תרומה לקהילה ערכה התזמורת קונצרט התרמה לבית חולים מאיר בשיתוף ארגון ליונס השרון, קונצרטים מוסברים לילדים בבית ספר רימון בפרדס חנה-כרכור, קונצרטים בפארק בנימינה בשילוב ילדים סולנים צעירים, חזרה גנרלית פתוחה לקהל, בבית גיל-פז בכפר סבא.

עם עזיבתה של המנצחת והמנהלת המוזיקלית רועית פלדנקרייז ב-2019, מספר נגני תזמורת ארגנו מחדש את התזמורת ונעשו לוועד שלה. במקום מנהל מוזיקלי יחיד, התזמורת עובדת על כל תוכנית עם מנצח שונה שהיא מזמינה, ומופיעה לאחר כ-3 חודשים. ישנן 3 תוכניות שונות בכל שנה, כשעה כל אחת.

כיום התזמורת מופיעה בעיקר במרכז למוזיקה על שם רפפורט, אור עקיבא, שם גם מתקיימות חזרותיה.

רפרטואר[עריכת קוד מקור | עריכה]

התזמורת מנגנת בעיקר מוזיקה תזמורתית של מלחינים מהתקופה הקלאסית והרומנטית כגון יוזף היידן, וולפגנג אמדאוס מוצרט, לודוויג ואן בטהובן, פרנץ שוברט, פליקס מנדלסון, ג'ואקינו רוסיני, ויוהנס ברהמס.

בנוסף, התזמורת מארחת ומלווה סולנים המנגנים קונצ'רטים, זמרות השרות אריות וכן מקהלות.

רוב היצירות שהתזמורת מבצעת כתובות להרכב של זוגות כלי נשיפה (חליל צד, אבוב, קלרינט, בסון, קרן יער, חצוצרה וביצירות מסוימות גם טרומבון), טימפני וכלי קשת (כינור ראשון ושני, ויולה, צ'לו, וקונטרבס), אך לעיתים התזמורת מזמינה נגנים נוספים כדי לנגן רפרטואר לתזמור רחב יותר.

לצד יצירות המלחינים הקלאסיים והרומנטיים, התזמורת מבצעת גם יצירות ועיבודים של המלחין הישראלי יפתח פרת שהוא נגן ויולה בתזמורת, יצירות של המלחין הברזילאי אברטון מצ'אדו, המלחין ההונגרי לאו ויינר ועוד.

מנצחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רועית פלדנקרייז - מייסדת.
  • מנצחים אורחים: ג'וליו מאריצה מאיטליה, ארטורו גונזלס מארצות הברית.
  • החל משנת 2019, מזמינה התזמורת לכל תוכנית מנצח אחר, שמעשיר את התזמורת מהניסיון והידע שלו, משפר ומגוון את יכולותיה. רשימת מנצחים חלקית: עומר פרנקל, ברק טל, לאונטי וולף, דוד סופר, ראובן מארק מוזס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הבמה - ניקו ניתאי, מוזיקה - קלאסיקה וינאית, באתר www.habama.co.il
  2. ^ "אין כל סיבה שאישה לא תנצח על תזמורת", באתר בלינקר, ‏2017-02-01
  3. ^ פייסבוק - דף התזמורת, באתר Facebook