Call of Duty: World at War

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת החובה: עולם במלחמה
Call of Duty: World at War
כללי
תאריך הוצאה

בארצות הברית ב-11 בנובמבר 2008


באירופה ב-14 בנובמבר 2008
סוגה פעולה מגוף ראשון
פיתוח Treyarch
הוצאה לאור אקטיביז'ן בליזארד עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות גרמנית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Activision
סדרה Call of Duty עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק IW Engine עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים, משחק רשת,CO-OP(שיתוף פעולה)
פלטפורמות PC, PS3, Xbox360,Wii, PS2, DS
המשחק הקודם Call of Duty 4
המשחק הבא Call of Duty: Modern Warfare 2
דרישות מערכת
מעבד Intel Pentium 4 3GHz
AMD Athlon 64 3200
זיכרון 512MB (בוויסטה 1GB)
כרטיס מסך Nvidia GeForce 6600
ATI Radeon X1600
תמיכה ב־Pixel Shader 3.0
מקום פנוי 8GB
www.callofduty.com/codww
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Call of Duty: World at War הוא משחק פעולה מגוף ראשון שפותח על ידי חברת "Treyarch" ומופץ על ידי חברת המשחקים "Activision" לפלייסטיישן 3, Xbox 360, למחשב האישי ול-Wii, החמישי בסדרת "Call of Duty". עלילת המשחק מתרחשת במלחמת העולם השנייה במערכות יפן-ארצות הברית וברית המועצות-גרמניה. שיווק המשחק החל ב-11 בנובמבר 2008 בארצות הברית, ובאירופה ב-14 בנובמבר 2008.

פרטים טכניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המנוע הגרפי של המשחק מבוסס על זה של המשחק הקודם בסדרה (Call of Duty 4), בתוספת שיפורים קלים. המנוע הפיזיקלי נכתב מחדש ושודרג על מנת להציג משחקיות מציאותית יותר. המשחק החדש אפל, ומזעזע יותר מקודמיו בסדרה, מה שהעלה את הדירוג שלו לבני 18 ומעלה. האינטליגנציה של האויבים שופרה והיא מאפשרת להם לארוב, להתחבא בין העצים, להתגנב בין השיחים ועוד.

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק כולל שתי מערכות; האחת מבוססת על חיל הנחתים האמריקני במערכה נגד יפן באוקיינוס השקט, ואילו השנייה עוקבת אחר התקדמות הצבא האדום לברלין.

המערכה האמריקנית מתמקדת בטוראי מילר (Pvt. Miller) מחיל הנחתים האמריקני. בזמן סריקת האטול "מאקין", מילר נשבה על ידי היפנים יחד עם שלושה חיילים אמריקאים נוספים. היפנים מתכננים להוציאו להורג אך לפני הוצאתו להורג הוא מחולץ על ידי רב"ט רובאק (Cpl. Roebuck), סמל סאליבן (Sgt. Sullivan) ועוד כמה מחברי יחידת העילית "מארין ריידרס". מילר מצטרף ליחידתו של סאליבן ומשתתף בסדרה של קרבות באיים הנמצאים תחת שלטונם של היפנים; מהקרב על פלליו, בו רובוק מקודם לדרגת סמל, לאחר מותו של סאליבן ועד הקרב האחרון, קרב אוקינאווה.

המערכה הסובייטית מתמקדת בטוראי דמיטרי פטרנקו (Pvt. Dimitri Petrenko), שיחידתו הובסה והוצאה להורג על ידי כוחות גרמנים בסטלינגרד. יחד עם סמל רזנוב הפצוע שהתמנה למפקדו של פטרנקו, הם יוצאים לנקום את מותם של חבריהם ליחידה, על ידי חיסול הגנרל הגרמני היינריך אמסל (Gen. Hienrich Amsel). כעבור שלוש שנים, נפגשים שוב רזנוב ופטרנקו בחזית המזרחית, בדרכם לכבוש את רמות זלו, לפני ההתקפה האחרונה על ברלין שם יעזרו לכבוש את הרייכסטאג, בית הנבחרים הגרמני. תחילת המשחק במערכה זו מבוסס על הסרט אויב בשער.

דמות נוספת במערכה האמריקאית שניתן לשחקה, היא סמל לואק (Petty Officer Locke), מפעיל נשק במטוס PBY קטלינה שמשתתף במשימה "Black Cats". יחידתו של לואק תוקפת באישון לילה צי אספקה יפני הנמצא בדרכו לאי אוקינאווה. לאחר מכן הוא אוסף ניצולים מצי אמריקאי שהושמד.

משחק רשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצב מרובה המשתתפים של Call of Duty: World at War כולל עד 48 שחקנים למשחק או עד 4 שחקנים למשחק עם מסך מפוצל. מצב מרובה המשתתפים מתבסס, כמו במשחקים קודמים, על מערכת דירוג שחקנים לפי דרגה: ככל שהשחקן הורג יותר אויבים כך הוא מקבל יותר נקודות ועולה בדירוג. בשונה ממשחקים קודמים, ישנה אפשרות לנהוג בטנקים במהלך משחק מרובה משתתפים.

כמו כן, במשחק קיים גם מצב CO-OP (שיתוף פעולה) שבו אפשר לשחק את העלילה לשחקן יחיד ביחד עם שחקן נוסף. בנוסף לעלילה הרגילה קיים מצב "זומבים" מיוחד - במצב זה השחקנים כלואים במבנה ללא אפשרות יציאה, וגלים של זומבים תוקפים אותם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]